Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Everon is de Mol, omdat...
Re: Everon is de Mol, omdat...
Een kleine samenvatting over Everon.
Everon is (of speelt) kennelijk snel geëmotioneerd. Na aflevering 1 vertelde Suzanne in ‘Niet de mol†dat in de nacht bij de tenten iedereen kon zien dat Everon geëmotioneerd was. Een goede manier om in aanmerking te komen voor de extra vrijstelling van andere kandidaten. In aflevering 3 laat hij weer duidelijk merken dat hij niets heeft, dat was door ieder duidelijk te zien zegt Arno in het extra filmpje. Maar zou een kandidaat dat doen? Wil Everon hier als kandidaat overkomen? Of trekt hij nu juist aandacht van de anderen? Of is het niets zeggend?
Bij de puzzels staat Everon een tijdje alleen bij de touwen, als Kim vraagt of ze moet helpen zegt hij ‘ja, this is echt fucked upâ€. Zelf gedaan? Everon gaat daarna helpen bij de toren en ‘schiet uit in zijn emotie†naar Sahil als de koffer valt, maar kan het zelf verprutst hebben.
Als Everon de mol is heeft hij 5000 uit de pot gespeeld, dan kan hij in aflevering 2 wel 2 gouden ballonnen prikken. Een verwijzing naar het gouden masker dat de mol op het bal draagt? Volgens The Masque of the read dead zwijgt die persoon.
De som 3 – 0 = 5 had ook opgelost kunnen worden als 3 – 8 = – 5, in de leader vlak voor Everon staat een torenklok op 8:35. Andere volgorde van de cijfers, dat wel. Heeft 3-8-5 een betekenis en volgt Everon daarom Sahil zo snel met zijn oplossing? De tijd zal het leren. In aflevering 3 staat Everon in beeld op 2:22, mol van het 22e seizoen? Ik hou aflevering 5 en 8 maar in de gaten.
Bij Binnen bereik, buiten bereik pakt Everon vorken, die even later bij de taart liggen. Bij de foto opdracht heeft Everon volgens de regie niets gedaan, behalve een oude man op fiets aanspreken. Hij vraagt de jonge knul pas als Welmoed vlak bij hem staat en probeert tijd te rekken door de aandacht op de zwarte kleding te vestigen.
Als Sahil vraagt wie Everon verdenkt, zegt hij alleen ‘een man, laten we daar bij houden†en hij veegt wat over of klopt zichzelf op de schouder.
Bij de laser-opdracht zegt Everon dat hij Kim in de gaten wil houden, maar hij loopt zonder kijken direct precies de andere kant uit en kan zo alleen op pad. Doet verder niet veel in beeld, behalve zich laten afschieten. Bij de katapult gaat er 1 bal per ongeluk in, gelukkig kan hij Arno de schuld geven van €0 in de pot.
Everon brengt weinig geld zelf in de pot en heb ik nog niet veel zien dwarsliggen om de pot laag te houden, maar als hij de mol is kan hij na de -5.000 de eerste dagen rustig aan doen.
Edit: Everon rekt tijd bij de boomstam door Sahil niet te laten vervangen door Glen. Bevestigt anderen bij het afkopen van de troeven vindt het ‘niet eerlijkâ€. Rond zandlopers af op 1 minuut. Zegt over de zwarte taartmond ‘o jo†waar je ook ‘o nee†kan zeggen; ‘jo†is toevallig wel Albanees voor ‘neeâ€. Lokt Thomas uit bij vakbondje om zo te voorkomen dat Thomas voor geld gaat. Laetitia zegt dat Everon goed zijn best heeft gedaan bij de katapult, Everon antwoord ‘ik ben blij dat je dát gezien hebtâ€. Als in ‘en dat je niet zag dat ik expres aan het prutsen wasâ€.
Gewijzigd op 21 januari 2022 om 17:34 uur.
Even een Everon-Kim theorietje:
Wat als Kim inderdaad die 100 euro heeft gepakt in opdracht 1 (waar Fresia over begint in "waar rook is is vuur"). Wat als daar een hint op stond?
Kim zit al vanaf begin op Everon. Heeft ze het goed en wordt ze daarom finalist?
Staan daarom haar ogen achter het masker (de maskerhint)?
Kim geeft in een biecht aan op Everon te zitten vanwege een tip van boven (bedoelt ze hiermee een tip van de organisatie?)
Is Everon de mol? De tijd zal het leren...
Citaat van artemis:
Kim geeft in een biecht aan op Everon te zitten vanwege een tip van boven (bedoelt ze hiermee een tip van de organisatie?)
Even serieus. Als de makers ergens panisch over zijn dan is het wel dat iemand die dit niet hoort te weten, erachter komt wie de mol is.
Kim-Lian gelooft in zaken waar een normaal nuchter mens niet in gelooft, zoals bepaalde stenen. In dit geval vond ze het wel leuk om op haar molverdachte Everon een toespeling te maken op zijn tweede naam JACKSON.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van artemis:
Even serieus. Als de makers ergens panisch over zijn dan is het wel dat iemand die dit niet hoort te weten, erachter komt wie de mol is.
Kim-Lian gelooft in zaken waar een normaal nuchter mens niet in gelooft, zoals bepaalde stenen. In dit geval vond ze het wel leuk om op haar molverdachte Everon een toespeling te maken op zijn tweede naam JACKSON.
Ik bedoel natuurlijk geen directe tip, maar info op het geld uit opdracht 1. Dat Kim-Lian dan dus achtergehouden zou hebben.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van artemis:
Dat klopt wel, maar Nicky had Jeroen toch ook gezien in het begin? Het kan wel.
Citaat van artemis:
Wat als Kim inderdaad die 100 euro heeft gepakt in opdracht 1 (waar Fresia over begint in "waar rook is is vuur"). Wat als daar een hint op stond?
Kim zit al vanaf begin op Everon. Heeft ze het goed en wordt ze daarom finalist?
Staan daarom haar ogen achter het masker (de maskerhint)?
Is Everon de mol? De tijd zal het leren...
Dit zit mij dwars sinds de tweede executie en de maskerhint, de tranen om Glen. We zien geen verdenking van Kim, die op het moment van de livestream dus de test heeft gespreid over Everon. En elk jaar krijgen wij Molloten een bot om in het riet om zo ver mogelijk de Mol te blijven. En op dat moment (livestream) weten de makers niet wie er in de finale komt, ze hebben enkel de eerste test gemaakt. Het lijkt mij dat Everon de Mol is en Kim de bliksemafleider.
Everon:
- Kan de 100 euro verduisterd hebben, en betrapt zijn door Kim;
- Noemt het inruilen van de jokers voor het geld 'niet eerlijk';
- Knip in de foto opdracht Ver gelijken, misschien heeft 'ie ergens staan nephollen als George;
- Zit in het groepje waarbij het nummerbord wel klopt, want het andere klopte niet, bij de testvraag 'wat was het nummerbord van de Jeep van de Mol tijdens de opdracht Prikactie?;
- Geen idee wat hij met de laseropdracht heeft gedaan, geen beeld, geen geld;
- Schiet ballen in de katapult opdracht, maar schiet er maar 1 raak;
- Voelt zich super genaaid door Thomas (ofja door zijn eigen opmerking), alles is oke tijdens de test 'Ik had hetzelfde gedaan', vervolgens ziet hij dat Thomas er nog wel mee zit en maakt daar gebruik van in de bus en legt het vervolgens bij, terwijl een Mol niets om troeven geeft, enkel om geld;
- Liegt in aflevering 4 dat de bank rood was, die bleef gewoon beige;
- Spreidt in de test nu ook op Kim. Een mogelijk winnaar-Mol.
Verder zien we Fresia Everon ook gaan verdenken. Ze stemt op zichzelf want de testvraag was wie de partner was bij de eerste opdracht Hoog spel spelen. Everon.
Gewijzigd op 24 januari 2022 om 15:11 uur.
Kim kan ook het briefje van 100 verduisterd hebben omdat ze daar de ogen van Everon in herkende. Dat is info die ze niet wil afgeven natuurlijk. Nu jatte ze weer het briefje van 250 om te bestuderen.
Ik was net op tijd uit mijn Arno Tunnel en denk dat ik maar in deze duik. Hoop nog wel wat we vd biljetten andere kandidaten gaan ontdekken.
Mooie opsomming Chihiro. Aan het rijtje kan toegevoegd dat Everon opmerkt dat de Eifeltoren ‘op ooghoogte stondâ€, maar de Eifeltoren stond op heuphoogte in de kast dus ik verwacht niet dat Hila het over ooghoogte heeft gehad. Hadden ze Everon verteld dat ze de Eifeltoren zouden verplaatsen van ooghoogte naar bovenop de kast?
Er zit een knip in Hilaâ€s verhaal over de bank. Misschien noemde Hila echt een rode bank en verbeterde ze dat met de portoknop uit naar beige. Dwaalspoor naar Everon en Arno, Thomas denkt dat ze correct verbeterd. Hila komt weer op mijn lijstje.
Bij de executie kwam de top van een tempel in beeld met de letters OYO, deed mij denken aan Everon die ‘o jo†zegt bij het spel met de taart.
Citaat van Maggie:
Mooie opsomming Chihiro. Aan het rijtje kan toegevoegd dat Everon opmerkt dat de Eifeltoren ‘op ooghoogte stondâ€, maar de Eifeltoren stond op heuphoogte in de kast dus ik verwacht niet dat Hila het over ooghoogte heeft gehad. Hadden ze Everon verteld dat ze de Eifeltoren zouden verplaatsen van ooghoogte naar bovenop de kast?
Er zit een knip in Hilaâ€s verhaal over de bank. Misschien noemde Hila echt een rode bank en verbeterde ze dat met de portoknop uit naar beige. Dwaalspoor naar Everon en Arno, Thomas denkt dat ze correct verbeterd. Hila komt weer op mijn lijstje.
Bij de executie kwam de top van een tempel in beeld met de letters OYO, deed mij denken aan Everon die ‘o jo†zegt bij het spel met de taart.
In dezelfde opdracht komt Hila in tijdnood en kan zij niet meer de schilderijen beschrijven. Dit is ontdekt door Sjurk bij opdracht 3. Ze hadden een kwartier voor beide kamers. Everon was supertraag aan het beschrijven volgens Hila. Zo kan Hila door jouw beschrijving inderdaad onder de radar blijven. Zal die knip nog terugkijken. Maar wel verdacht allebei.
Hoewel ik Everon nog niet van mâ€n mollijstje wil strepen heb ik toch wel moeite met het volgende.
Waarom hij een bommetje legt onder het vertrouwen van Thomas in opdracht 3 van afl 3.
Thomas verdenkt op dat moment Everon niet. Als mol is dat ideaal natuurlijk, deze kandidaten moet je mee naar de finale kunnen nemen. Hij zou er beter aan hebben gedaan om op het vertrouwen van Thomas in te gaan door samen een vrijstelling te halen.
Vind het nog steeds geen slimme zet als mol zijnde.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.