De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Everon is de Mol, omdat...

« »

GoGoGadget
7 jaar lidVerdenkt

Re: Everon is de Mol, omdat...

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Vpeetje:
Citaat van MolNancyM:
Ik neig nu ook steeds meer naar Everon! Weliswaar achter de schermen maar ik lees mee 😊
Wat ik niet helemaal kon verklaren, is waarom de mol in aflevering 5, opdracht 3 niet gesaboteerd heeft; €2000,- voor de pot is echt veel geld. En toen kwam mijn aha momentje. Ik zag dat Kim (heel slim) Everon tijdens de opdracht goed in de gaten houdt. Waar Everon is, is zij ook. Je hoort Everon op een gegeven moment zijn 'frustratie' uiten op Kim omdat zij hem de hele tijd op zijn huid zit. Zou Everon misschien daarom niet hebben kunnen mollen? Ik zou het wel geinig vinden!
In de vorige aflevering maakte Hila ook al een opmerking aan tafel om met zijn allen voor het geld te gaan om de mol zo voor het blok te zetten....zou Kim deze lijn gaan voorttrekken???

En daarom vind ik de keuze van Hila zo merkwaardig om de pot aan Everon over te dragen. Ik denk zeker dat Kim - Lian hem geen minuut meer met rust laat nu hij de pot heeft

Simpel op te lossen met een nieuwe verkiezing.

Haha ja zullen ze dat snel doen? lijkt me wel verstandig..

het valt mij op dat bij behaalde opdrachten Everon toch allemaal (overigens net als Sahil wel) wat ingehoudener klapt of juicht, zelfs na het beelden sjouwen waar de mensen geen controle meer hebben over hun emoties na zo'n uitputtingsslag, staat Everon en zit Sahil wederom er wat ingehouden bij.

t zijn maar observaties Knipoog

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van Sjurk:
Wiens contouren passen precies in de 'masker-mol'? Juist...

Afbeelding

Mooi gevonden Sjurk!

Ik ben nog niet helemaal bij, anders verwijder ik het weer:

Hila verdacht iedereen tijdens de vliegopdracht (Fresia, Sahil, Kim en Everon) en sprak tijdens de test opeens een compleet negatieve verdenking uit over Everon. Terwijl ze, als ze was blijven spreiden, de Mol in het vizier had (Niet de Mol). Nog niet waterdicht (zowel Fresia, en dan kan iedereen nog) maar waarschijnlijk Arno en Hila op Kim uit het spel?

Gewijzigd op 3 februari 2022 om 17:16 uur.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Suna1965:
Citaat van artemis:
Even een Everon-Kim theorietje:
Wat als Kim inderdaad die 100 euro heeft gepakt in opdracht 1 (waar Fresia over begint in "waar rook is is vuur"). Wat als daar een hint op stond?
Kim zit al vanaf begin op Everon. Heeft ze het goed en wordt ze daarom finalist?
Staan daarom haar ogen achter het masker (de maskerhint)?
Kim geeft in een biecht aan op Everon te zitten vanwege een tip van boven (bedoelt ze hiermee een tip van de organisatie?)
Is Everon de mol? De tijd zal het leren...

Dit is tot nu toe voor mij de reden om op Everon te gokken. Als het inderdaad de ogen van Kim-Lian zijn achter het masker heeft zij haar vizier gericht op de mol. De enige andere mogelijkheid is dat ze zelf de mol is en dat zou wel heel flauw zijn.
Zolang er geen beter idee voorbij komt houd ik het hierop.

Hoewel ik totaal niet geloof in die maskerhint, lijkt dit niet helemaal te kloppen. Als Kim-Lian gewoon een kandidaat is, dan wisten ze op het moment dat ze die hint maakten nog niet dat zij op Everon zou zitten.

Kijk in mijn ogen of inderdaad met haar ogen! Ik denk juist wel dat ze die Hint gebaseerd hebben op haar verdenking van Everon. Tenzij ze zelf de Mol is, maar dat vind ik een erg hoog Klaas niveau hebben, dit komt namelijk uit.
De test was al gemaakt dus de makers konden weten wie Kim verdacht en diegene die de Mol verdacht (of het meeste) en diegene als dwaalspoor/ mogelijk finalist in het masker plaatsen.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Bridget

Aan het begin van aflevering 5 worden Sahil en Fresia gemist en voordat het busje zal vertrekken is het Everon die hierop hint waardoor hij en Hila op zoek gaan naar dit stel. Ik vind dit altijd verdachte dingen. Deze beelden zijn van belang en maakten de overgang duidelijk naar de beelden van hotelkamer waar Sahil en Fresia hun ‘geheime ‘ opdracht ontvingen. Everon zette ‘deze scène ‘ in gang. Dit zijn soms typische mol-acties buiten de opdrachten die kunnen wijzen op voorkennis.

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van Geralda:
Aan het begin van aflevering 5 worden Sahil en Fresia gemist en voordat het busje zal vertrekken is het Everon die hierop hint waardoor hij en Hila op zoek gaan naar dit stel. Ik vind dit altijd verdachte dingen. Deze beelden zijn van belang en maakten de overgang duidelijk naar de beelden van hotelkamer waar Sahil en Fresia hun ‘geheime ‘ opdracht ontvingen. Everon zette ‘deze scène ‘ in gang. Dit zijn soms typische mol-acties buiten de opdrachten die kunnen wijzen op voorkennis.

Inderdaad en dat "Hè wacht eens even" komt er ook heel geacteerd uit. Gevalletje We zitten niet in Kiev vriend? Ik zie geen redenen om van Mol te veranderen.

Gewijzigd op 4 februari 2022 om 00:29 uur.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Geralda:

Inderdaad en dat "Hè wacht eens even" komt er ook heel geacteerd uit. Gevalletje We zitten niet in Kiev vriend? Ik zie geen redenen om van Mol te veranderen.

Ja precies en Thomas die plotseling de laatste aanwijzing vindt om de rest in gang te zetten. Dit soort subtiele voorkennis dingetjes.

zeMastear
11 jaar lid

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Geralda:

Eens, en voor een acteur is het helemaal heel slecht geacteerd. Waardoor ik bijna weer zou gaan denken dat die dan juist de Mol niet is, "anders hadden ze het niet zo opzichtig in beeld gebracht". Aan de andere kant, dit moest hoe dan ook in beeld komen ivm de kijker duidelijk maken hoe de komende opdracht in elkaar steekt.

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van zeMastear:
Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Geralda:

Eens, en voor een acteur is het helemaal heel slecht geacteerd. Waardoor ik bijna weer zou gaan denken dat die dan juist de Mol niet is, "anders hadden ze het niet zo opzichtig in beeld gebracht". Aan de andere kant, dit moest hoe dan ook in beeld komen ivm de kijker duidelijk maken hoe de komende opdracht in elkaar steekt.

Ze hadden dit hele gedoe met die busjes nou juist helemaal niet in beeld hoeven te brengen. Ze hadden bijvoorbeeld kunnen laten zien hoe ze Fresia en Sahil een seintje geven dat ze zo meteen gaan vliegen. Skip dat hele stuk met die busjes en dat wachten want zo interessant is dit ook weer niet. Maar omdat ze voor die andere route hebben gekozen moest er wel iemand die 'We zitten niet in Kiev vriend' rol spelen.

Wat meteen een andere vraag opwerpt. Hoe zijn Fresia en Sahil hier afgezonderd? Als ze op dezelfde kamer slapen is dat makkelijk, maar is dat zo? Anders misschien dat de eerste twee die zich bij het ontbijt melden te horen kregen dat ze mochten gaan vliegen. Volgens het Engelse spreekwoord: it's the early bird that catches the wurms. Nou ja, zakjes gooien i.p.v. wormen vangen.

Gewijzigd op 4 februari 2022 om 10:55 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van zeMastear:

Afgelopen seizoen heb je daar heel goed geschreven....

Zoals het vandaag eruitziet heb ik besloten de Thomas tunnel schoon te maken en koekjes te bakken voor de koffiehoek voordat ik weer hierheen verhuizen moet. Maar niet totdat Thomas weg is--de Volkskrant artikels, oude televisie optredens en af en toe een voorstelling zijn echt lachen. Ik wil gewoon niet weg.Knipoog

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat:

Ze hadden dit hele gedoe met die busjes nou juist helemaal niet in beeld hoeven te brengen. Ze hadden bijvoorbeeld kunnen laten zien hoe ze Fresia en Sahil een seintje geven dat ze zo meteen gaan vliegen. Skip dat hele stuk met die busjes en dat wachten want zo interessant is dit ook weer niet. Maar omdat ze voor die andere route hebben gekozen moest er wel iemand die 'We zitten niet in Kiev vriend' rol spelen.

Wat meteen een andere vraag opwerpt. Hoe zijn Fresia en Sahil hier afgezonderd? Als ze op dezelfde kamer slapen is dat makkelijk, maar is dat zo? Anders misschien dat de eerste twee die zich bij het ontbijt melden te horen kregen dat ze mochten gaan vliegen. Volgens het Engelse spreekwoord: it's the early bird that catches the wurms. Nou ja, zakjes gooien i.p.v. wormen vangen.

Sahil en Fresia deelden idd dezelfde kamer. (Arno kreeg Sahil's joker om die reden.)

En ja, ik heb het idee dat het programma schreeuwde, "Everon is de mol!!" zo'n beetje deze hele aflevering. Dit viel mij eerst minder op, maar nu kan ik het niet onopgemerkt krijgen in mijn hoofd. Everon attendeert dat niet iedereen daar is! Everon komt niet los en is gefrustreerd! Everon lijkt op Laetitia's porto te drukken en vind geen van zijn gezegdes! Everon stelt iets onzinnigs ivm schouwen voor en laat een steenarend vallen! Kim-Lian verdenkt Everon nog steeds... ik hou hier niet van, dus ik wacht totdat Thomas weg is (ik verwacht morgen) totdat ik weer hier kom tunnelen. Zucht.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.