De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Het nieuwe seizoen is begonnen!
Klik hier om aflevering 1 nog een keer te bekijken
Heb je het Molboekje van 2019 nog niet in huis?
Bestel het boekje online!
Wie is de Mol? Bordspel
Verkrijgbaar bij Bol.com. Klik hier en bestel direct!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  Wie is de Mol?
  • Aflevering 9:  Drijfveer
  • Aflevering 8:  Met zand strooien
  • Aflevering 7:  Inhalen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 19 » Klaas is de Mol, omdat...

« »

SomeOne_01
6 jaar lidVerdenkt Nikkie

Re: Klaas is de Mol, omdat...

Moet maar even iemand onderzoeken of andere "laatste woorden bij andere deelnemers ook zoiets hebben? Heb iig de aflevering niet gezien, dus ik weet niet hoe dat in beeld gebracht Is, dus is maar een suggestie.

Maggie
4 jaar lidVerdenkt Nielson

In aflevering 2 wordt er gegeten in restaurant Pat'e Palo. Streep de letters TALPA (spaans voor mol) weg en je houdt P en EO over. Klaas is Presentator (P) en heeft bij de EO gewerkt.

Gewijzigd op 12 januari 2016 om 10:45 uur.

Daniel78
6 jaar lid

Citaat van John de Mol:
Citaat van Yves007:
Citaat van thommienl:
Citaat van Rabelais:
Citaat van thommienl:
GROOT SPOILER GEVAAR!!!!!!!!

Titel aflevering 2: Het laatste woord, Letterlijk.
Hieronder het laatste woord wat er tegen Klaas en Cecile gezegd wordt door de oud Mollen in het Klooster:
Molboek
Oordeel
Legenda
Contra
Focus
Zet alle laatste letters achter elkaar en je hebt KLAAS. --> Het laatste woord, en dan "letterlijk" bedoeld!!!!!
Komt ook nog bij dat de eerste drie letters van de eerste drie woorden MOL spelt.

Dus MOL KLAAS

Zo dat was weer makkelijk dit jaar.

Hmm... het ging dus om enkele laatste woorden, niet het laatste woord. En Remy's laatste woord was 'molletje'... Ik zie niet in waarom de ene interpretatie meer valide zou zijn dan de andere. Heb je misschien een wat concretere aanwijzing? Dat je het als hint beschouwt, snap ik op zich nog wel, maar je conclusie vind ik nogal naïef.

Nou, komt ie, kijken wie er naief is:
MOLCFKLAAS

CF staat voor Gelijk aan.

Dus de eerste letters en de laatste letters betekend letterlijk:
MOL IS GELIJK AAN KLAAS.

Dat kan toch geen toeval zijn?

Ik ben om! Alles op MOL CF KLAAS!!
M olboe K
O ordee L
L egend A
C ontr A
F ocu S

Echt SUPER goed gevonden!!! Maar.... Waarom pak je alleen de laatste worden van de mollen als Klaas / Cecile in het klooster is? Ik zou de hint beter vinden als je de laatste woorden van de mollen van alle kandidaten had gepakt?

Lees het dagboek van de mol van aflevering 2. Daarin zegt de mol dat hij op zichzelf moet vertrouwen, ik heb het laatste woord. Daarom in zijn bezoekronde.
Wij horen alleen wat wij moeten horen, dit is een hint voor de kijker.

En dan nog iets: 5 oud mollen. Klaas is de 5e kandidaat. Ook niet toevallig.

wolf
5 jaar lid

Citaat van thommienl:
Citaat van Yves007:

M olboe K
O ordee L
L egend A
C ontr A
F ocu S

Ja dat is echt geen toeval meer. EN dat betekend ook dat Susan zich wel degelijk heeft versproken in aflevering Moltalk 1 vanaf 3.30 minuut. Dat is juist de reden ik dit bij Klaas zo uitgeplozen heb.
Oops!!!!!

Ja, dat vond ik ook apart. Daarna herstelde ze zich en zij ze dat ze met voormalige mol Kees gesproken had ter voorbereiding op haar eigen molrol. Overigens goed gevonden zeg. Ben benieuwd of wiki toch een lek is geweest.

Belgian Mol
5 jaar lidVerdenkt Sarah

Citaat van Daniel78:
Citaat van John de Mol:
Citaat van Yves007:
Citaat van thommienl:
Citaat van Rabelais:
Citaat van thommienl:
GROOT SPOILER GEVAAR!!!!!!!!

Titel aflevering 2: Het laatste woord, Letterlijk.
Hieronder het laatste woord wat er tegen Klaas en Cecile gezegd wordt door de oud Mollen in het Klooster:
Molboek
Oordeel
Legenda
Contra
Focus
Zet alle laatste letters achter elkaar en je hebt KLAAS. --> Het laatste woord, en dan "letterlijk" bedoeld!!!!!
Komt ook nog bij dat de eerste drie letters van de eerste drie woorden MOL spelt.

Dus MOL KLAAS

Zo dat was weer makkelijk dit jaar.

Hmm... het ging dus om enkele laatste woorden, niet het laatste woord. En Remy's laatste woord was 'molletje'... Ik zie niet in waarom de ene interpretatie meer valide zou zijn dan de andere. Heb je misschien een wat concretere aanwijzing? Dat je het als hint beschouwt, snap ik op zich nog wel, maar je conclusie vind ik nogal naïef.

Nou, komt ie, kijken wie er naief is:
MOLCFKLAAS

CF staat voor Gelijk aan.

Dus de eerste letters en de laatste letters betekend letterlijk:
MOL IS GELIJK AAN KLAAS.

Dat kan toch geen toeval zijn?

M olboe K
O ordee L
L egend A
C ontr A
F ocu S

Echt SUPER goed gevonden!!! Maar.... Waarom pak je alleen de laatste worden van de mollen als Klaas / Cecile in het klooster is? Ik zou de hint beter vinden als je de laatste woorden van de mollen van alle kandidaten had gepakt?

Lees het dagboek van de mol van aflevering 2. Daarin zegt de mol dat hij op zichzelf moet vertrouwen, ik heb het laatste woord. Daarom in zijn bezoekronde.
Wij horen alleen wat wij moeten horen, dit is een hint voor de kijker.

En dan nog iets: 5 oud mollen. Klaas is de 5e kandidaat. Ook niet toevallig.

Dan is de zesde kandidaat in mijn ogen verdachter...

thommienl
4 jaar lid

Citaat van wolf:
Citaat van thommienl:
Citaat van Yves007:

M olboe K
O ordee L
L egend A
C ontr A
F ocu S

Ja dat is echt geen toeval meer. EN dat betekend ook dat Susan zich wel degelijk heeft versproken in aflevering Moltalk 1 vanaf 3.30 minuut. Dat is juist de reden ik dit bij Klaas zo uitgeplozen heb.
Oops!!!!!

Ja, dat vond ik ook apart. Daarna herstelde ze zich en zij ze dat ze met voormalige mol Kees gesproken had ter voorbereiding op haar eigen molrol. Overigens goed gevonden zeg. Ben benieuwd of wiki toch een lek is geweest.

Wiki is denk ik geen Lek. maar toevallig, aangezien de kolom waar alle deelnemers in staan ook de finalisten behelst en daarboven niet.

M.b.t Susan, toen die presentator al zo overduidelijk zei; Ja jullie hebben geen contact gehad he met de huidige Mol, was het net alsof ik RUtte hoorde bzeggen dat we 1000 EUR zouden krijgen. Zat er al zo bovenop dat iedereen daar meer weet. en tot die tijd is het hele woord klaas neit gevallen, tja. VOor mij was het daar al duidelijk en toen ben ik erop gaan letten. Krijg je ineens vage woorden op het eind...... tja die zet je achter elkaar en tadaa je hebt de mol.

Musliston
5 jaar lidVerdenkt Rick Paul

O nu zie ik wat je schrijft, de laatste woorden bij Cécile en KLaas....ik ben om denk ik Glimlach

wolf
5 jaar lid

Is al gemeld dat klaas met zijn hoofd op het 10 euro biljet staat (het kleinste bedrag). De mol brengt het liefst geen geld in de pot maar als het moet, dan zo min mogelijk.

Geralda
7 jaar lidVerdenkt Nielson

Eerlijk gezegd vind ik de theorie MolcfKlaas echt heel leuk gevonden, we speuren ons gek naar dit soort dingen terwijl we zelden dit soort aanwijzingen tegenkomen dus veel gespeurd in onze eigen tunnel. Het is al eerder opgemerkt: waarom juist dit bij Cecile en Klaas? Wat is er met de andere teksten van de oud-mollen?
Waarom gaat het om deze laatste woorden en niet iets van Airen of geschreven enz....

Maar toch. Ik ben even meegegaan in eerste theorie en heb gekeken naar de andere laatste woorden en geprobeerd er een zin van te maken bij iedere kandidaat die het klooster binnen ging:
Heb er soms een tussenvoegseltje () bijgezet om de zin iets leesbaarder te maken:

Tim hoorde: strategie-rug-spelen-rug: zin bijv. Strategie rug (is) spelen rug

Klaas en Cecile hoorden: oordeel- molboekje- legenda (spel)- contra- focus:
zin bijv. Focus legenda (spel) contra oordeel Molboek of een zin als: focus (op) molboek contra legenda (spel) oordeel.

Rop hoorde: kandidaat-denkt-vinden-rug. Zin bijv. : vinden rug denkt kandidaat

Ellie hoort niet?: mollen-maken-vinden-succes-zaakjes. Zin bijv.: zaakjes maken, vinden mollen succes of een andere zin: mollen zaakjes maken (het ) vinden (een) succes.

Je zou kunnen zeggen dat zelfs het afluisteren van de tekst van 1 ex mol ook een interessante aanwijzing voor een kandidaat kan bevatten.

Persoonlijk geloof ik niet dat Klaas en Cecile specifiek "uitverkoren" zijn (waren ook met tweetal) om dit te horen. Er werd een projectie getoond en een bandje afgedraaid. Geloof zelfs niet dat de productie uuuuuren bezig is geweest om deze hint(s) mogelijk te maken.
Toch fantastisch om hiernaar te speuren.

xNienkex
4 jaar lid

Ik wil nog wat aan de metro-theorie toevoegen:

Niets is wat het lijkt... In dit spel doen ze juist wat je niet verwacht! Je denkt: ze gaan vast niet de mol er al in de eerste opdracht uit plukken. Maar misschien deden ze dat ook wel, want dat is juist wat je niet denkt!

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.