De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 4, opdracht 1

«

Vonne
3 jaar lid

Re: Aflevering 4, opdracht 1

Citaat van H20Fan:
Ik hoor overal terugkomen dat het opvallend is dat Ron over dat jaartal 1505 begint en dat wil doorgeven aan Nikkie. Hoe ik het begreep in de aflevering was dat je twee cijfers krijgt van de kamernummers dus als je een viercijferige code moet invoeren, hoe weet je dan welk van de twee cijfers eerst moet? Volgens mij zei Ellie daar later iets over en was dat duidelijk in de groep. Maar ik zou ook zoeken naar aanwijzingen om te weten welk cijfer eerst moet en dan vind ik het niet gek als je dan naar het jaartal kijkt en dan de oudste eerst doet of iets dergelijks.

Rik had ze blijkbaar verteld dat het laagste nummer eerst kwam en het hogere nummer aan het eind.

Gringa
6 jaar lid

Hoe wist Jeroen dat hij voornamelijk geel en zwart moest gebruiken op zijn doek? We zien Peggy deze kleur informatie niet doorgeven.

Nikkie en Tygo zijn een beetje aan het dollen en Tygo lijkt een joker te hebben gepakt uit de stenen in hun studio: Rik zei niks erover, dus was dit nep of heeft Tygo daadwerkelijk iets gepakt? En zo ja, kan dit Nikkie's joker geweest zijn van Achter je rug?

San1983
1 jaar lid

Citaat van Gringa:
Hoe wist Jeroen dat hij voornamelijk geel en zwart moest gebruiken op zijn doek? We zien Peggy deze kleur informatie niet doorgeven.

En hoe weet Jeroen dat de baby een beetje arrogant naar beneden kijkt ? (bij het uitleggen aan Ellie)
Maar goed, uiteindelijk is dat wel het juiste schilderij.

Linda78
7 jaar lid

Citaat van San1983:
Citaat van Gringa:

En hoe weet Jeroen dat de baby een beetje arrogant naar beneden kijkt ? (bij het uitleggen aan Ellie)
Maar goed, uiteindelijk is dat wel het juiste schilderij.

Je ziet natuurlijk niet alles in de uitzending, er is vast meer verteld dan wij zien... dat maakt het ook zo oneerlijk soms...

chihiro
5 jaar lidVerdenkt Hila

Jeroen legt als enige niet goed uit, hij zegt dat het de geboorte van Jezus is met een bakske vol stro (geen idee ik zie het er niet in), dat Maria het halve doek bestrijkt (niet waar), paarden, hond. Peggy noemt zijn beschrijving beknopt en moeilijk in te beelden hoe het er nou uitzag. En het enige wat ze niet kunnen vinden is het schilderij van Jeroen.

Koos
8 jaar lid

Citaat van chihiro:
Jeroen legt als enige niet goed uit, hij zegt dat het de geboorte van Jezus is met een bakske vol stro (geen idee ik zie het er niet in), dat Maria het halve doek bestrijkt (niet waar), paarden, hond. Peggy noemt zijn beschrijving beknopt en moeilijk in te beelden hoe het er nou uitzag. En het enige wat ze niet kunnen vinden is het schilderij van Jeroen.

Jeroen vertelt bij zijn achilderij dat het donker is en dat je geesten ziet. In het museum wordt zijn schilderij gevonden en bleek het nog niet af te zijn. Het schilderij van Peggy wordt niet gevonden, hoewel Ron er voor staat en de anderen snel doorlopen

chihiro
5 jaar lidVerdenkt Hila

Citaat van Koos:
Citaat van chihiro:

Jeroen vertelt bij zijn achilderij dat het donker is en dat je geesten ziet. In het museum wordt zijn schilderij gevonden en bleek het nog niet af te zijn. Het schilderij van Peggy wordt niet gevonden, hoewel Ron er voor staat en de anderen snel doorlopen

Dat vind ik te wijten aan de uitleg van Jeroen van het schilderij dat Peggy vervolgens gaat schilderen... En zijn beschreven schilderij / het geschilderde werk van Peggy wordt niet gevonden. Jeroen is hier Mols; want hij kan de landschappen (voorafgaand aan Steenrijk) en het laserparcours prachtig omschrijven, maar een schilderij opeens niet?

Vonne
3 jaar lid

Citaat van Vonne:
Rik heeft bij aflevering 3 dus de indeling van de groepjes bepaald, door zijn volgorde bij de executie. Wel vreemd, want hij bepaalt dus wat de mol moest doen.
Actie van Ron bij het juiste schilderij was gek. Maar zou de regie dit zo duidelijk in beeld willen hebben als hij echt de mol is?

De zoekers in het museum zijn allemaal afgevallen. Waarom moest de mol uitkomen bij de schilders? Is de mol niet zo sportief en had deze geen zin om in een museum te rennen?

Maaikepaaik
6 jaar lid

Citaat van Vonne:
Citaat van Vonne:
Rik heeft bij aflevering 3 dus de indeling van de groepjes bepaald, door zijn volgorde bij de executie. Wel vreemd, want hij bepaalt dus wat de mol moest doen.
Actie van Ron bij het juiste schilderij was gek. Maar zou de regie dit zo duidelijk in beeld willen hebben als hij echt de mol is?

De zoekers in het museum zijn allemaal afgevallen. Waarom moest de mol uitkomen bij de schilders? Is de mol niet zo sportief en had deze geen zin om in een museum te rennen?

Hahaha, nice ~ en dat geldt zowel voor Nikkie als Jeroen Glimlach
Ik denk dat je wel meer kunt mollen bij het maken van de schilderijen, omdat je echt als enige naar een schilderij kijkt. Deze opdracht was wel waar ik Jeroen echt begon te verdenken.

Gewijzigd op 18 oktober 2020 om 14:58 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.