De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Marije is de Mol, omdat...

« »

Geralda
9 jaar lid

Re: Marije is de Mol, omdat...

Marije is eigenlijk de enige persoon die nog niet ergens echt is opgevallen. Ze heeft posities waar ze steeds alle kanten mee uit kan. Eigenlijk is het vreemd dat ze toch wordt verdacht door andere kandidaten naast Joshua. Joshua heeft vreemde dingen gedaan, gelogen, porto’s verwisseld, zat op goede posities etc. Marije uit zich op zeer positieve toon naar de anderen maar welke rol neemt ze in? Bij de filmkamers verwijt ze Joshua dat hij liegt maar zelf doet ze weinig/niets. Bij de vrachtwagen opdracht prijst ze Lakshmi maar heeft zij de bordjes juist doorgegeven? Daarbij verwijt ze Florentijn dat hij de foto’s van de omgevallen bordjes niet heeft gewist van zijn mobiel. Ze gaf aan dat de opdracht zo simpel en duidelijk was en niet snapte waar het fout was gegaan. In het museum met de geheime opdrachten heb ik haar alleen over een koord zien stappen.

Maar wat doet Marije? .........eigenlijk heel weinig. Ze kan m.i. zomaar de mol zijn.

Gewijzigd op 23 januari om 00:39 uur.

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Geralda:
Marije is eigenlijk de enige persoon die nog niet ergens echt is opgevallen. Ze heeft posities waar ze steeds alle kanten mee uit kan. Eigenlijk is het vreemd dat ze toch wordt verdacht door andere kandidaten naast Joshua. Joshua heeft vreemde dingen gedaan, gelogen, porto’s verwisseld, zat op goede posities etc. Marije uit zich op zeer positieve toon naar de anderen maar welke rol neemt ze in? Bij de filmkamers verwijt ze Joshua dat hij liegt maar zelf doet ze weinig/niets. Bij de vrachtwagen opdracht prijst ze Lakshmi maar heeft zij de bordjes juist doorgegeven? Daarbij verwijt ze Florentijn dat hij de foto’s van de omgevallen bordjes niet heeft gewist van zijn mobiel. Ze gaf aan dat de opdracht zo simpel en duidelijk was en niet snapte waar het fout was gegaan. In het museum met de geheime opdrachten heb ik haar alleen over een koord zien stappen.

Maar wat doet Marije? .........eigenlijk heel weinig. Ze kan m.i. zomaar de mol zijn.

Zij kan het absoluut zijn. Maar...

Wat mij stort is idd dat ze een hoofdverdachte van de groep lijkt te zijn. Ze is ook op dit moment een hoofdverdachte op wieisdemol.nl, en daar slaan ze de plank vaker (niet altijd) mis.
1.3 Ze lijkt op het idee van bundelen te komen wat de opdracht doet slagen. Ik kan niet ontdekken of ze hier probeerde te vertragen, een verkeerde route nemen of verkeerde info doorgegeven heeft. Positie 2 is anders moeilijk voor een mol, lijkt mij.
2.1 Dit is zo symbolisch voor mij: 2.1 in de 21ste seizoen. Hier zagen we bv Jeroen in actie met zijn monnikskapspier. Echter, ik zie niks waar Marije probeert Renée op het foute pad te krijgen om geld in de pot te dwarsbomen.
3.1 Marije is de eerste die Een-en-twintig zegt. Daarna heeft Joshua zoiets van dit is het antwoord. Marije lijkt hem niet te geloven en telt de letters na.

Voor mij voelde dit niet goed, dus ik tunnel weer bij Lakshmi.

molletje1985
5 jaar lid

Marije zegt in afl 1 opdr 1 letterlijk "ik ben de mol" , als zij het briefje van de mol voorleest.

Tassie25
9 maanden lid

In de allereerste aflevering, in die kamers, zie je Marije met haar haar los. Toen ze nadien weer bij Rik stonden had Marije ineens een staartje. Dat silhouet wat in die aflevering voorbij komt, lijkt een staartje te hebben en we weten inmiddels dat het niet Lakshmi kon zijn. En de kleur rood komt regelmatig terug in alle afleveringen. Marije - > rood haar. Ondanks dat ze in de vorige aflevering niet echt mollerig overkwam, kan ik haar als Mol maar niet loslaten.

Gewijzigd op 30 januari om 10:01 uur.

Mique
2 jaar lid

Afl 5 Het voelt afschuwelijk om een bod te doen op iets waarvan ik denk dat ik het oprecht niet nodig heb. Het is echt a waste of money. (Dus biedt 5000!?!)

WendyH
5 jaar lid

Er zit mij iets dwars naar Marije toe tijdens de laatse opdracht in de trein... In opdrachten waar er geld verdiend kan worden lijkt ze bedachtzaam, berekend.... Tijdens de opdracht in de trein droop het fanatisme er vanaf. Het leek een heel andere Marije dan in de andere opdrachten. Ze kon als de perfecte kandidaat deze opdracht uitvoeren, want er was toch al veel geld uit de pot. Op het einde vergeten ze de klok nog stil te zetten, waardoor er nog eens 100euro minder bij in de pot komt... niet duidelijk of dit haar verdienste is, maar de mol is één van de drie dames volgens mij

Ik vermoed dat ze ook als één van de laatsten (of zelfs de laatste) naar binnen ging om het aanbod met Rik te bespreken. Waarom ik dat denk? Aan de zon die binnenschijnt op de muur in de achtergrond. Naarmate de zon draait, schuift de reflectie op de muur door naar rechts. Bij Marije stond de zon meer naar rechts dan bij de andere kandidaten. (misschien dat iemand dit even kan checken voor de zekerheid) De implicatie van als laatste bij Rik te komen is dat zij van alle andere kandidaten weet hoeveel er werd geboden. Puur toeval natuurlijk dt er 2 kandidaten 5000euro hebben geboden, als mol vul je dan gewoon het rijtje aan. Meer bieden zou te opvallend zijn.

Gewijzigd op 31 januari om 00:34 uur.

Geralda
9 jaar lid

Citaat van WendyH:
Er zit mij iets dwars naar Marije toe tijdens de laatse opdracht in de trein... In opdrachten waar er geld verdiend kan worden lijkt ze bedachtzaam, berekend.... Tijdens de opdracht in de trein droop het fanatisme er vanaf. Het leek een heel andere Marije dan in de andere opdrachten. Ze kon als de perfecte kandidaat deze opdracht uitvoeren, want er was toch al veel geld uit de pot. Op het einde vergeten ze de klok nog stil te zetten, waardoor er nog eens 100euro minder bij in de pot komt... niet duidelijk of dit haar verdienste is, maar de mol is één van de drie dames volgens mij

Ik vermoed dat ze ook als één van de laatsten (of zelfs de laatste) naar binnen ging om het aanbod met Rik te bespreken. Waarom ik dat denk? Aan de zon die binnenschijnt op de muur in de achtergrond. Naarmate de zon draait, schuift de reflectie op de muur door naar rechts. Bij Marije stond de zon meer naar rechts dan bij de andere kandidaten. (misschien dat iemand dit even kan checken voor de zekerheid) De implicatie van als laatste bij Rik te komen is dat zij van alle andere kandidaten weet hoeveel er werd geboden. Puur toeval natuurlijk dt er 2 kandidaten 5000euro hebben geboden, als mol vul je dan gewoon het rijtje aan. Meer bieden zou te opvallend zijn.

Wendy ik heb ook naar het zonlicht gekeken. Inderdaad was er bij de eersten veel licht in de kamer terwijl later de zon weg was. In eerdere seizoenen bleek dit echter niet altijd 100% sluitend ( seizoen met Jan als mol).
Of de mol dan ook 5000 euro moet bieden is maar de vraag. Het geld is al uit de pot gehaald door Charlotte en Rocky als Marije de laatste is. Zou de mol dan liever niet een minder hoog bedrag nemen? Het maakt ook niet uit of ze in de eerste of laatste wagon start. Die paar euro van het rinkelen met de bel zal maar een schijntje verschil maken.

Kaat81
4 jaar lid

Citaat van Geralda:
Citaat van WendyH:

Wendy ik heb ook naar het zonlicht gekeken. Inderdaad was er bij de eersten veel licht in de kamer terwijl later de zon weg was. In eerdere seizoenen bleek dit echter niet altijd 100% sluitend ( seizoen met Jan als mol).
Of de mol dan ook 5000 euro moet bieden is maar de vraag. Het geld is al uit de pot gehaald door Charlotte en Rocky als Marije de laatste is. Zou de mol dan liever niet een minder hoog bedrag nemen? Het maakt ook niet uit of ze in de eerste of laatste wagon start. Die paar euro van het rinkelen met de bel zal maar een schijntje verschil maken.

Heb ik ook over zitten denken. De mol wil in de infogroep . Deze groep gaat nl ws winnen. En hier wil ze dus tijd rekken. Hoewel dit ook weer niet zo nodig was aangezien postzak op het eind hing. maar kortom, mol wil in deze groep.
Met 2 kandidaten die 5000 euro hadden geboden hoefde ze niet te overbieden om te winnen. Ze kweekt goodwill bij andere meiden want hé die hebben net zoveel geboden.

Post is halfleeg dus missie geslaagd.

Dit en het enveloppenspel in 1e afl. Ik ben braaf ik heb geen nepjoker gekocht in de kamer.jullie wel dus ik mag nu echte joker kopen.

Denk dat Marije de mol is.
Maar mezelf kennende is ze de verliezend finalist. Of zou ik het spel eindelijk doorhebben?

astridm
9 jaar lid

Waarom zegt Marije 'we gaan flink de pot spekken' en 'ik zit denk ik op de mol' en biedt ze daarna toch de halve pot voor een vrijstelling?

Mique
2 jaar lid

Men heeft zogenaamd de geschilderde M van Charlotte gezien bij bij die tand maar Marije maakt ook een M als ze tegen Rocky zegt: teken hier van die hoofdjes

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.