De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Marije is de Mol, omdat...

«

WendyH
5 jaar lid

Re: Marije is de Mol, omdat...

Citaat van Geralda:
Citaat van WendyH:
Er zit mij iets dwars naar Marije toe tijdens de laatse opdracht in de trein... In opdrachten waar er geld verdiend kan worden lijkt ze bedachtzaam, berekend.... Tijdens de opdracht in de trein droop het fanatisme er vanaf. Het leek een heel andere Marije dan in de andere opdrachten. Ze kon als de perfecte kandidaat deze opdracht uitvoeren, want er was toch al veel geld uit de pot. Op het einde vergeten ze de klok nog stil te zetten, waardoor er nog eens 100euro minder bij in de pot komt... niet duidelijk of dit haar verdienste is, maar de mol is één van de drie dames volgens mij

Ik vermoed dat ze ook als één van de laatsten (of zelfs de laatste) naar binnen ging om het aanbod met Rik te bespreken. Waarom ik dat denk? Aan de zon die binnenschijnt op de muur in de achtergrond. Naarmate de zon draait, schuift de reflectie op de muur door naar rechts. Bij Marije stond de zon meer naar rechts dan bij de andere kandidaten. (misschien dat iemand dit even kan checken voor de zekerheid) De implicatie van als laatste bij Rik te komen is dat zij van alle andere kandidaten weet hoeveel er werd geboden. Puur toeval natuurlijk dt er 2 kandidaten 5000euro hebben geboden, als mol vul je dan gewoon het rijtje aan. Meer bieden zou te opvallend zijn.

Wendy ik heb ook naar het zonlicht gekeken. Inderdaad was er bij de eersten veel licht in de kamer terwijl later de zon weg was. In eerdere seizoenen bleek dit echter niet altijd 100% sluitend ( seizoen met Jan als mol).
Of de mol dan ook 5000 euro moet bieden is maar de vraag. Het geld is al uit de pot gehaald door Charlotte en Rocky als Marije de laatste is. Zou de mol dan liever niet een minder hoog bedrag nemen? Het maakt ook niet uit of ze in de eerste of laatste wagon start. Die paar euro van het rinkelen met de bel zal maar een schijntje verschil maken.

even ivm het licht... bij het gesprek met Rrik en het effectieve bod van Marije is de lichtinval toch duidelijk anders, of zie ik nu spoken? Als dat effectief zo is, is Marije nog een keer teruggegaan nadat de rest zijn bod heeft uitgebracht

Gewijzigd op 2 februari om 10:22 uur.

Caterpillar
10 maanden lid

Citaat van WendyH:
Citaat van Geralda:
Citaat van WendyH:
Er zit mij iets dwars naar Marije toe tijdens de laatse opdracht in de trein... In opdrachten waar er geld verdiend kan worden lijkt ze bedachtzaam, berekend.... Tijdens de opdracht in de trein droop het fanatisme er vanaf. Het leek een heel andere Marije dan in de andere opdrachten. Ze kon als de perfecte kandidaat deze opdracht uitvoeren, want er was toch al veel geld uit de pot. Op het einde vergeten ze de klok nog stil te zetten, waardoor er nog eens 100euro minder bij in de pot komt... niet duidelijk of dit haar verdienste is, maar de mol is één van de drie dames volgens mij

Ik vermoed dat ze ook als één van de laatsten (of zelfs de laatste) naar binnen ging om het aanbod met Rik te bespreken. Waarom ik dat denk? Aan de zon die binnenschijnt op de muur in de achtergrond. Naarmate de zon draait, schuift de reflectie op de muur door naar rechts. Bij Marije stond de zon meer naar rechts dan bij de andere kandidaten. (misschien dat iemand dit even kan checken voor de zekerheid) De implicatie van als laatste bij Rik te komen is dat zij van alle andere kandidaten weet hoeveel er werd geboden. Puur toeval natuurlijk dt er 2 kandidaten 5000euro hebben geboden, als mol vul je dan gewoon het rijtje aan. Meer bieden zou te opvallend zijn.

Wendy ik heb ook naar het zonlicht gekeken. Inderdaad was er bij de eersten veel licht in de kamer terwijl later de zon weg was. In eerdere seizoenen bleek dit echter niet altijd 100% sluitend ( seizoen met Jan als mol).
Of de mol dan ook 5000 euro moet bieden is maar de vraag. Het geld is al uit de pot gehaald door Charlotte en Rocky als Marije de laatste is. Zou de mol dan liever niet een minder hoog bedrag nemen? Het maakt ook niet uit of ze in de eerste of laatste wagon start. Die paar euro van het rinkelen met de bel zal maar een schijntje verschil maken.

even ivm het licht... bij het gesprek met Rrik en het effectieve bod van Marije is de lichtinval toch duidelijk anders, of zie ik nu spoken? Als dat effectief zo is, is Marije nog een keer teruggegaan nadat de rest zijn bod heeft uitgebracht

Dit zou ook kunnen komen door een wolk. Marije haar houding, haarlokken, tas en andere zaken -die anders zouden kunnen zijn bij het vervolg van het gesprek op een later tijdstip- zijn precies hetzelfde. Jammer, want wel mijn Mol. Vooral door de positie van de enveloppe in aflevering 1 bij het onder de deur door schuiven en oprapen.

chihiro
5 jaar lidVerdenkt Hila

- staat niet voor joker, is zelfs productie-assistent voor het laatste beetje geld ook uit de pot voor jokers,
- wacht bij de lasergame af, tot zij iedereen af mag schieten,
- fragmentatie van de verschillende antwoorden bij Moltainbiken, de juiste antwoorden ergens halverwege laten,
- stapt over een touwtje, geen molactie gezien,
- is snel af als verkenner bij de Blacklight Ballerina's,
- geeft Splinter een verkeerde aanwijzing door, moppert dat Florentijn het overzicht niet houdt,
- heeft geen partij aan Joshua en ontsnappen samen met 3 aanwijzingen uit de escaperoom, reageert erg verbouwereerd als Joshua wel liegt over zijn gegeven antwoorden,
- Marije is kajakker en slingert de vraag aan waar ze voor zullen gaan: geld it is,
- kweekt vertouwen bij Lakshmi, naait haar niet, roept onzin als er weer geld bij de abseiler zit, deelt de jokers, biecht weer verbouwereerd,
- is goed in associëren, geeft goede antwoorden en loopt bij 'kledingstukken met de S vast',
- raad met Charlotte de foto's hier goed, Charlotte test Marije, maar die hapt niet en raast door goede antwoorden,
- doet geen moeite om de opdracht te laten slagen, Charlotte checkt de kaart en zegt dat 1 en 3 mingeld zijn/ zou zijn gepakt, waarop Marije nog een koker wil gaan halen (waarschijnlijk weer een test van Charlotte, want Marije zegt na afloop dat ze dat erom deed);
- helpt Rocky met het verduidelijken bij het afbeelden van Remco, teken hier nog wat hoofden, klaagt dat Charlotte en Joshua hun creatie te kort laat zien,
- kiest voor 5000, biecht dat het niet nodig is, zonde zelfs,
- speelt fanatiek, vangt de cruciale postzak (de eerste van twee), en luidt de bel in plaats van de geldklok stoppen. De bel komt niet in de voorkennis voor. Weer de productie-assistent om geld nog even weg te laten tikken.

(Hopelijk is dit mijn laatste tunnel na Erik en Lakshmi...)

Gewijzigd op 3 februari om 14:58 uur.

19esther88
9 jaar lid

Wat mij opvalt in het fragment waar Marije, Rocky en Charlotte het behalen van de vrijstellingen vieren, dat Marije meerdere keren oogcontact lijkt te zoeken met productie / camera mensen (kijk mij eens enthousiast doen, speel ik dit goed)

ActieSinan
3 jaar lid

Marije is voor mij met name de mol omdat ze zo vaak moppert op anderen en zichzelf vaak vrijpleit. In het spel zelf en in de biechten. Dat begon al in aflevering 1 waar ze verontwaardigd reageerde op degenen die het geld onder de deur schoven en daarmee toen ze een echte joker kon krijgen meteen met ja reageerde zonder dat anderen haar dat konden verwijten. Bij de opdracht 'rode draad' was dit ook goed te zien toen Rocky niet geld maar jokers uit de koker haalde, wat juist gunstig was voor de pot. Ook een voorbeeld is bij het vlot ("Charlotte kwam ons wel even controleren of we het goed hadden gedaan"). En in de vorige aflevering waar ze ook het zielige pietje speelde kwam dit erg goed naar voren in de bus (beschuldigen anderen van liegen + doen alsof ze voor de groep koos) en in de gevangenis ("werkelijk niemand heeft mij geholpen").

Daarnaast haalt ze geld uit de pot als het er op aan komt. En heb ik bij de anderen veel meer vraagtekens omdat ze onnodig veel geld binnenbrengen (Rocky, Renee, Splinter) of teveel verdacht worden gemaakt in de montage (Charlotte).

Gewijzigd op 9 februari om 01:58 uur.

Gringa
6 jaar lid

Citaat van ActieSinan:
Marije is voor mij met name de mol omdat ze zo vaak moppert op anderen en zichzelf vaak vrijpleit. In het spel zelf en in de biechten. Dat begon al in aflevering 1 waar ze verontwaardigd reageerde op degenen die het geld onder de deur schoven en daarmee toen ze een echte joker kon krijgen meteen met ja reageerde zonder dat anderen haar dat konden verwijten. Bij de opdracht 'rode draad' was dit ook goed te zien toen Rocky niet geld maar jokers uit de koker haalde, wat juist gunstig was voor de pot. Ook een voorbeeld is bij het vlot ("Charlotte kwam ons wel even controleren of we het goed hadden gedaan"). En in de vorige aflevering waar ze ook het zielige pietje speelde kwam dit erg goed naar voren in de bus (beschuldigen anderen van liegen + doen alsof ze voor de groep koos) en in de gevangenis ("werkelijk niemand heeft mij geholpen").

Daarnaast haalt ze geld uit de pot als het er op aan komt. En heb ik bij de anderen veel meer vraagtekens omdat ze onnodig veel geld binnenbrengen (Rocky, Renee, Splinter) of teveel verdacht worden gemaakt in de montage (Charlotte).

Ze gaat me enorm op de zenuwen, maar ik ben met jou beschrijving eens en kom weer terug in deze tunnel.

Tot nu toe zijn alleen kandidaten die een joker kaart kochten naar huis. Ze kreeg geld van Joshua in 1.2, maar levert geen eigen bijdrage. Ze zoekt "vertrouwen:" Lakshmi verdacht haar en kreeg een joker in aflevering 3. In de volgende ronde was Lakshmi weg. Zoiets lijkt ze in aflevering 6 met Charlotte te willen doen met uitwisselen van gegevens.

Moggemol
9 jaar lid

Marije is al vanaf het begin samen met Renée mijn hoofdverdachte. Dit wordt nog versterkt door de vele beelden van kerken en religieuze standbeelden. De meeste kijkers associëren dat (dingen met religie) met Marije, of dat nu in werkelijkheid nog zo is of niet.
Die standbeelden plaatste ik eerst bij Florentijn, maar na diens exit ben ik ze nogmaals en anders gaan bekijken.
En vergeet niet de kloosters waar opdrachten zijn geweest.

Gewijzigd op 12 februari om 13:16 uur.

Moggemol
9 jaar lid

In brieven-bus is Marije de enige die een brief krijgt. Ook ontneemt zij de pot 850 euro (-350 euro i.p.v. +250 euro bij halte 6, geen 250 euro op het einde door halte 7). Bovendien zie, qua tekst, bij halte 7 slechts een klein deel van het bordje, alleen Jij blijft hier.

Gewijzigd op 13 februari om 09:28 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.