De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 5, opdracht 2

« »

Geralda
9 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 2

Misschien maar snel vergeten deze opdracht. Erg jammer en hopelijk eens en nooit meer op deze manier de pot leegroven met als beloning voorkennis en vrijstellingen. Ik focus me maar weer op de echte molacties.

Myrna Mol
5 jaar lid

Citaat van Geralda:
Misschien maar snel vergeten deze opdracht. Erg jammer en hopelijk eens en nooit meer op deze manier de pot leegroven met als beloning voorkennis en vrijstellingen. Ik focus me maar weer op de echte molacties.

Mee eens. Er zat ook geen spel-element in. Bijvoorbeeld een teller die oploopt en dan plotseling weer terugloopt. Of een voordeel voor kandidaten als niemand iets zou bieden.

Makkelijkste voor de mol was om aan te sluiten bij het bod van 5000 euro. Dan lekker je best doen in het winnende team. Of toch de brave kandidaad spelen??

PS: Geralda, privé-bericht lukt ff niet.

mmhmjanssen
9 jaar lid

Citaat van Snuffel:
De motivatie van alle drie de dames vind ik bovendien nogal tenenkrommend.
Charlotte zegt stellig dat ze weet wie de mol is en heeft ooit een joker weggegeven aan Splinter.
Marije die zegt de vrijstelling niet nodig te hebben en noemt het een "waste of money".
Rocky die nog niet zo lang geleden in haar biecht zei blij te zijn met de opbrengst van een opdracht :"want dat wil ik, geld in de pot" en inderdaad meent recht te hebben op een veelvoud van wat ze ingebracht heeft.
De mollogica is ver te zoeken.

Waste of money is toch de core business van de Mol, dus hoe zo mollogica ver te zoeken? Een van deze 3 die niet als eerste die €5000 heeft geboden is in mijn ogen de Mol.

Zooi22
5 jaar lid

Als Marije de 1e binnen komt, volgens het knip en plakwerk als 3e, is er geen zon op de wand op de achtergrond, wat de indruk wekt dat ze feitelijk als laatste daar komt. Opmerkelijk genoeg zie je bij de 2e optreden van Marije de zon wel, en op basis van de lichtval kun je afleiden dat ze als 1e aan de beurt is.
Dit suggereert dat Marije zowel als 1e en als laatste terugkomt en haar bod opnieuw doet. En dan dus aanhaakt bij de 2 biedingen van 5000.

Citaat van Sjurk:
Bij het bieden schijnt de zon naar binnen, de zon gaat over de dag van laag naar hoog, dus hoe dichter bij het middaguur, hoe minder ver de zon zal schijnen (hoger = grotere hoek).

Aangezien Joshua en Renée aan de alcohol zaten zal het niet de ochtend zijn geweest, een 'langere' baan licht betekent dus later op de dag.

Tot zover de aanname, als het klopt geeft onderstaande afbeelding de volgorde van bevragen aan, zoniet: dan is het andersom:
Afbeelding

De volgorde in de uitzending was Charlotte, Rocky, Marije, Joshua, Splinter, Renée. In het eerste shot van Marije en Renée was geen zon te zien, later wel. Dat kan ook nog montage zijn geweest.

Verder is het gissen. Wil de mol als laatste aan bod komen? Wat zal de mol bieden? Het lijkt mij dat de mol aan Rick vraagt wat geboden is, of dit hoort van de productie en dus zeker niet als eerste daar wil zitten.

Gewijzigd op 2 februari om 20:37 uur.

Musliston
8 jaar lid

Citaat van Zooi22:
Als Marije de 1e binnen komt, volgens het knip en plakwerk als 3e, is er geen zon op de wand op de achtergrond, wat de indruk wekt dat ze feitelijk als laatste daar komt. Opmerkelijk genoeg zie je bij de 2e optreden van Marije de zon wel, en op basis van de lichtval kun je afleiden dat ze als 1e aan de beurt is.
Dit suggereert dat Marije zowel als 1e en als laatste terugkomt en haar bod opnieuw doet. En dan dus aanhaakt bij de 2 biedingen van 5000.

Citaat van Sjurk:
Bij het bieden schijnt de zon naar binnen, de zon gaat over de dag van laag naar hoog, dus hoe dichter bij het middaguur, hoe minder ver de zon zal schijnen (hoger = grotere hoek).

Aangezien Joshua en Renée aan de alcohol zaten zal het niet de ochtend zijn geweest, een 'langere' baan licht betekent dus later op de dag.

Tot zover de aanname, als het klopt geeft onderstaande afbeelding de volgorde van bevragen aan, zoniet: dan is het andersom:
Afbeelding

De volgorde in de uitzending was Charlotte, Rocky, Marije, Joshua, Splinter, Renée. In het eerste shot van Marije en Renée was geen zon te zien, later wel. Dat kan ook nog montage zijn geweest.

Verder is het gissen. Wil de mol als laatste aan bod komen? Wat zal de mol bieden? Het lijkt mij dat de mol aan Rick vraagt wat geboden is, of dit hoort van de productie en dus zeker niet als eerste daar wil zitten.

Ja, ik had dat op YouTube ook gezien...maar kan het niet een wolkje voor de zon zijn? Glimlach

Snuffel
1 jaar lid

Citaat van mmhmjanssen:

Waste of money is toch de core business van de Mol, dus hoe zo mollogica ver te zoeken? Een van deze 3 die niet als eerste die €5000 heeft geboden is in mijn ogen de Mol.

OK. Daar heb je een punt.

molletje1985
5 jaar lid

Rik vraagt de kandidaten: "zit je lekkeR IN T SPEL"?
Is dit een hint naar Splinter?

4a
1 jaar lid

Citaat van molletje1985:
Rik vraagt de kandidaten: "zit je lekkeR IN T SPEL"?
Is dit een hint naar Splinter?

Interessante!

Het is trouwens ook zo dat de 3 bedragen van Joshua, Splinter en Renée bij elkaar opgeteld € 2100 zijn. (500 + 600 + 1000)
Weer een 21.

Gewijzigd op 3 februari om 11:33 uur.

Maaikepaaik
6 jaar lid

Citaat van Sjurk:

Afbeelding

Interessant! Invallende zon gaat altijd van links naar rechts, gezien de draaiing van de aarde, dus deze volgorde klopt wel.
Wat me dan verbaast is dat Splinter binnenloopt bij Renée en Joshua. Want op basis van deze volgorde zou je denken dat Splinter eerder bij Joshua zit dan Renée.

Teuntjemolt
8 jaar lid

Er zijn 2 opties:
1 Er was toevallig door 3 kandidaten 5000 geboden, daar ging mol niet overheen. Dan zat mol in 2e groep en was kans op vertrek voor overgebleven kandidaten 50%.
2 Mol sluit zich aan bij 2 kandidaten die 5000 hebben geboden. In dat geval kan ze de boel vertragen, zodat er weinig geld binnen komt.
Kans op vertrek is voor overige kandidaten dan 33%

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.