Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Thomas is de Mol, omdat...
Re: Thomas is de Mol, omdat...
Citaat van Maaikepaaik:
Na de woordspelingen in de opdracht van vorige week, nu een taalspelletje om het kistje open te kunnen krijgen.
Niet erg ongewoon als je uit een stukje tekst een getal moet zien te halen.
Ik ben nu aan het koken, maar @Geralda: Mol is een man post, en @Maaikepaaik: alle woordengrapjes etc, ik moet Thomas weer nakijken. "We Are the World" is volgens Sky Radio Xmas Station (mijn kinderen) een Kerst lied. Het gaat ook over Africa op een ietwat betuttelende manier, en Thomas is in Kinshasa geboren. Ik had Thomas of Laetitia ipv Hila als afvaller verwacht...
Plotseling voel ik de behoefte om Thomas dringend als verdachte mee te nemen. Heb nu geen tijd, maar het idee dat ze Everon zo verdacht neergezet hebben en Thomas niet voelt verkeerd. Misschien niks, maar ik krijg het gevoel dat iets niet klopt.
Citaat van Gringa:
Ik ben nu aan het koken, maar @Geralda: Mol is een man post, en @Maaikepaaik: alle woordengrapjes etc, ik moet Thomas weer nakijken. "We Are the World" is volgens Sky Radio Xmas Station (mijn kinderen) een Kerst lied. Het gaat ook over Africa op een ietwat betuttelende manier, en Thomas is in Kinshasa geboren. Ik had Thomas of Laetitia ipv Hila als afvaller verwacht...
Plotseling voel ik de behoefte om Thomas dringend als verdachte mee te nemen. Heb nu geen tijd, maar het idee dat ze Everon zo verdacht neergezet hebben en Thomas niet voelt verkeerd. Misschien niks, maar ik krijg het gevoel dat iets niet klopt.
We Are The World is inderdaad uitgebracht voor de actie USA for Africa en de groep die het zingt noemde zich ook zo. Het is in mijn ogen geen kerstlied, hoewel het nummer als ik me goed herinner wel in de kersttijd uitgebracht.
Enne, je bent nu vast lekker aan het afwassen.
Gewijzigd op 31 januari 2022 om 19:15 uur.
Citaat van Gringa:
Ja, mooi gevonden, klopt met Kerst uitgebracht ergens eind 80 of 90, voor Africa met master Jackson (om even een kandidaat weer eruit te gooien, vast naar vernoemd) George Michael, CindyLauper etc etc.. dan zou de crew wel even aan Thomas moeten zeggen, joh! wil je wel even 'We are the world' gaan zingen als je de afgrond in stort aan een touwjtje op zn kop, maar ik vind het wel plausible.
Citaat van Vpeetje:Citaat van Jorisens:
In de leader/intro hoor je zijn naam gefluisterd vlak nadat hij in beeld komt. Bij de andere kandidaten gebeurt dit nietNogal wiedes…… die heette ook geen Thomas
geinig en waar.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Gringa:
We Are The World is inderdaad uitgebracht voor de actie USA for Africa en de groep die het zingt noemde zich ook zo. Het is in mijn ogen geen kerstlied, hoewel het nummer als ik me goed herinner wel in de kersttijd uitgebracht.
Enne, je bent nu vast lekker aan het afwassen.
Het nummer “ we are the world “ wordt getypeerd als kerst single omdat het denk ik ontstaan als liefdadigheidsproject voor de hongersnood in Afrika. Single is schijnbaar in januari opgenomen door Amerikaanse artiesten en is in maart uitgebracht op single.
Oftewel…… heb niets met kerst van doen.
De Engelse versie van Band aid / do the know itâ€s christmas time is een ander verhaal, maar dat zong hij niet .
Gewijzigd op 31 januari 2022 om 20:21 uur.
Tja, in de kast staan mijn kopjes op kop. Hila was blij voor Thomas, die oa Kopspijkers heeft gedaan, dat hij het verschil met de koppen en glazen zag. Huis(ont)houden blijft in mijn hoofd wegens de omgedraaide schilderijen. Arno en Hila konden het niet zijn. Hila heeft nadrukkelijk opgemerkt dat Everon de boel vertraagde. Thomas, wegens zijn minder aardige gedrag aan het begin, opzichtelijke passief mollen, de kandidaten die op hem zaten... ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat een niet-Kerst nummer over Africa die wel als Kerstnummer op Sky gedraaid wordt is door Thomas 1 opdracht eerder gezongen dan de opdracht met een Kerstboom.
Hij was wel in de allereerste lasergame groep. Ik weet niet of hij daar voldoende tijd had de boel te saboteren of niet. Hij was wel bij die schilderijen. En zowel Geralda aan het begin als Maaikepaaik hebben verdachte dingen van hem gezien.
In de eerste 3 afleveringen (2x als schot voor de boeg mol en dan 4x drie afleveringen op een rij) is hij veel verdacht, maar misschien interessant is dat hij door de 2de en 3de afvallers als een verdachte was benoemd. Dat is buitengewoon veel. De vraag die ik heb is of dit juist is (niet veel mensen hebben hem in de biecht aangewezen voor zoveel ik me kan herinneren), of heeft WIDM hiermee gespeeld? Aflevering 4 is hij slechts 2x mee genomen en hij blijft alleen op Sahil's radar in aflevering 5.
Het is net geen februari en ik vraag me af of Everon misschien net iets teveel op de radar is voor een mol in dit stadium van het seizoen. (Het andere waar ik nu aan het over nadenken ben is de mogelijke last dat min €5000 etiquetje een mol zou geven--dat is misschien toch niet handig achteraf gezien. Een zegen en een vloek.) Dat voelt voor mij verkeerd. Ik had een niet-kloppende vermoeden gebaseerd op kleuren dat Thomas mogelijk zou afvallen. In schok zag ik Hila's rode scherm. Thomas (QI) kan ik aan de letter Q en licht (peertje van zijn kletspraat programma) linken. Anderzijds heb ik het idee dat Thomas teveel voor een mol verdient. Ik heb wel besloten om die streep door zijn naam (ik herhaal mezelf continu dit seizoen) voorzichtig uit te gommen.
Gewijzigd op 31 januari 2022 om 23:13 uur.
Citaat van Gringa:
Ik heb wel besloten om die streep door zijn naam (ik herhaal mezelf continu dit seizoen) voorzichtig uit te gommen.
Ik zit hier ietwat onprettig omdat voor mijn gevoel heeft Thomas teveel geld verdiend en ook het idee dat ik iets heel doms aan het doel ben. Maar op dit moment (zeg ik als ik je attendeer dat ik in de Hila, Fresia, Laetitia, en Everon tunnels al ben geweest) voelt dit de juiste plek.
€5000 euro in de min kan het lastig voor een mol maken omdat je moet letterlijk stiekem je best doen. Thomas, met zijn (schijnbaar) vele verdenkingen, nepmollen mollen, en minder aardig zijn in aflevering 1 maakte dat hij absoluut niet op mijn radar was. Ik heb nog steeds het idee dat hij op elk moment het spel kan verlaten omdat de echte mol of Kim-Lian of Everon heet.
3+0=5. Thomas is 53. Thomas verpeste die opdracht in aflevering 1. De inmiddels door mij vervloekte dobbelstenen van aflevering 2.1...92 stippeltjes boven minus 39 stippeltjes aan de zijkanten is 53. En hij zat in die eerste groep en kon 2 dobbelstenen verwijderen. 2811 is het antwoord van de vliegende pelikanen en 28-11=17. 2017? In dat jaar, de verliezende kandidaat gedroeg zich als Thomas. De mol heeft ook overeenkomsten Net zoals in 2017 begon aflevering 2 in een theater met oranje lampen. Thomas van Luyn heeft best veel theater voorstellingen gedaan. De ultime plek voor een mol tijdens het lasergame is in die eerste groep. Passief, maar toch, Thomas belandt daar (omdat Kim-Lian verdenkt Everon?). Hij "nepmolt" veel in het zicht van de anderen in de eerste dagen, maar dit wordt wel wat minder naarmate meer deelnemers het spel verlaten. Met Suzanne grijst hij een joker. Met Laetitia deelt hij zijn joker--dat is toch een omgekeerde wereld (onderste boven "We Are the World" wereld): welke kandidaat doet dat, zeker als er minder deelnemers zijn? Ik heb besloten voorlopig deze tunnel te bezitten omdat ik het gevoel krijg dat Iets niet helemaal met Thomas (als kandidaat) klopt.
Citaat van Gringa:Citaat van Gringa:
Ik heb wel besloten om die streep door zijn naam (ik herhaal mezelf continu dit seizoen) voorzichtig uit te gommen.Ik zit hier ietwat onprettig omdat voor mijn gevoel heeft Thomas teveel geld verdiend en ook het idee dat ik iets heel doms aan het doel ben. Maar op dit moment (zeg ik als ik je attendeer dat ik in de Hila, Fresia, Laetitia, en Everon tunnels al ben geweest) voelt dit de juiste plek.
€5000 euro in de min kan het lastig voor een mol maken omdat je moet letterlijk stiekem je best doen. Thomas, met zijn (schijnbaar) vele verdenkingen, nepmollen mollen, en minder aardig zijn in aflevering 1 maakte dat hij absoluut niet op mijn radar was. Ik heb nog steeds het idee dat hij op elk moment het spel kan verlaten omdat de echte mol of Kim-Lian of Everon heet.
3+0=5. Thomas is 53. Thomas verpeste die opdracht in aflevering 1. De inmiddels door mij vervloekte dobbelstenen van aflevering 2.1...92 stippeltjes boven minus 39 stippeltjes aan de zijkanten is 53. En hij zat in die eerste groep en kon 2 dobbelstenen verwijderen. 2811 is het antwoord van de vliegende pelikanen en 28-11=17. 2017? In dat jaar, de verliezende kandidaat gedroeg zich als Thomas. De mol heeft ook overeenkomsten
Net zoals in 2017 begon aflevering 2 in een theater met oranje lampen. Thomas van Luyn heeft best veel theater voorstellingen gedaan. De ultime plek voor een mol tijdens het lasergame is in die eerste groep. Passief, maar toch, Thomas belandt daar (omdat Kim-Lian verdenkt Everon?). Hij "nepmolt" veel in het zicht van de anderen in de eerste dagen, maar dit wordt wel wat minder naarmate meer deelnemers het spel verlaten. Met Suzanne grijst hij een joker. Met Laetitia deelt hij zijn joker--dat is toch een omgekeerde wereld (onderste boven "We Are the World" wereld): welke kandidaat doet dat, zeker als er minder deelnemers zijn? Ik heb besloten voorlopig deze tunnel te bezitten omdat ik het gevoel krijg dat Iets niet helemaal met Thomas (als kandidaat) klopt.
Ik heb nog wat beters? eh iemand anders hier credits maar ik dacht waar heeft ie t over ik zet het even apart dat is duidelijker
Citaat van Frank:
In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Thomas kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.Wat mag niet geplaatst worden:
Berichten die juist bewijzen dat Thomas niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.Verdacht gedrag van Thomas in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.Wat mag wel geplaatst worden:
Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Thomas buiten de opdrachten.
Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Thomas.
Uitgebreide theorieën over Thomas.
Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.
Op mijn nieuwe zoektocht naar alles over Everon dit keer, komt er inderdaad wat heel aparts na de foto van Thomas, zoals eerder aangekaart door een andere molloot hier op het forum herinner ik mij, dus credits naar de eerste aanwijzing.
Op 2:31 bij het intro na het zien van de foto van Thomas, kan je inderdaad gefluister horen tijdens een laser scene en wat geschreeuw dat zo ie zo het klank ritme heeft van de volledige naam van Thomas..en ik schrijf het anders op zodat je niet word beinvloed door mijn gezwets )
edit: extra interessant (saillant detail) ik kan het soort gefluister niet bij andere mol intro's terug vinden, daar is weer wat anders, wel vaak in het zelfde tijdvlak.. handig voor de volgende keer
en dan kan dit er ook nog wel bij:
In een scene kort krijgen we een gezongen versie van in the jungle the mighty Jungle te horen uit The Lion King, het origineel komt ook uit Afrika, Johannesburg (opgezocht) gezongen door denk Laetitia..maar wellicht lekker aangewakkerd door Thomas? die daar zijn roots heeft.
want!..... moeten we ons niet eens afvragen hoe easy Thomas blijkbaar elke keer door de executies heen gaat.
in de 1ste aflevering word er is er discussie voor het penningmeesterschap, Thomas steekt na eigenlijk als allereerste snel zijn hand op, zijn beweging is sneller (maar zat eerst even kort aan zn bril (daar is ook iets mee btw!)..om wellicht toch niet de meest felle te zijn voor deze positie..dat valt erg op uiteraard,
dat zie je want hier ging het halve forum vol op Hila, met dit gegeven meegenomen
na namen noemen, gaat ie vrijsnel verder 'ongeinterreseerd' in de uitkomst, (kwasi) diep analyserend kijkend naar het briefje.. (onderwel word wel duidelijk wie het nog kunnen worden..) vervolgens zegt ie :
'Ik trek mij terug als kandidaat, niemand gaat mij vertrouwen..dus'
is dit oprecht of is dit een geniaal moment om van de situatie gebruik te maken als een mol zijnde..?
door hier even zijn kaart letterlijk op tafel te smijten.. recht voor de neus van anderen.
want hij zegt in principe ik ben geen kandidaat meer.. als je het letterlijk neemt.
(ik zag t gebeuren maar heb er in de uitzending niks mee gedaan..) nu achteraf.. zag ik dat hij wel de eerste was met hand opsteken. ( in beeld voor beeld)
Gewijzigd op 1 februari 2022 om 13:53 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.