De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 6:  De juiste inspanning
  • Aflevering 5:  De juiste concentratie
  • Aflevering 4:  De juiste manier van praten
  • Aflevering 3:  De juiste manier van zien

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Thomas is de Mol, omdat...

« »

Gringa
9 jaar lid

Re: Thomas is de Mol, omdat...

Citaat van Kriekendiek:
Citaat van tweemollen:
Help me eens luisteren als hij tijdens de fotoshoot zingt , ik hoor : shoot your shot, i am the one.

Don't ever stop doing what you're doing
Don't stop, shoot your shot
Don't ever stop doing what you're doing
Don't stop, shoot your shot
You got what I want
You got what I need
Shoot your shot
You know how I feel
Come on make it real
Shoot your shot

Dit is een stuk van het originele nummer van Divine. Ik twijfel wat hij nu precies zingt. In 'Afleveringtitels' meer nummers die Thomas gezongen heeft.

Hij heeft er een handje van om eigen draai aan teksten te geven. Geweldig, grappig, spontaan.. of schuilt er een hint in.. daar ben ik nog niet uit

Divine heette Harris Glen MILstead-- en dit is een opdracht (7.2) waar de kandidaten mollies en mili's op de foto moeten zetten (een photoSHOOT, als het ware).Knipoog
In Moltalk zagen ze een boot met een man die op Everon qua postuur leek. In dezelfde boot zit iemand die lijkt op hoe Thomas in deze opdracht gekleed is: blauwe hemd en donkerblauwe pet. Normaal gesproken zouden ze nooit de mol zo herkenbaar voor de kijker in beeld zetten: Thomas zou dan denk ik andere kleren aan hebben of op een andere boot varen dan degen die wij te zien krijgen.

Thomas is absoluut een wensmol van me, maar buiten tig duizend hints in het programma die mogelijk Thomas kunnen aanwijzen, zie ik in zijn gedrag geen mol. Fresia verdient weinig geld. Everon verdient geen geld als de anderen dat niet kunnen zien. Kim-Lian houdt geld voor zichzelf (en verdient geld buiten het zicht van de anderen). Maar Thomas daarentegen spekt de pot iets teveel en te vaak voor een mol. Mijn wensmol is hij wel.

In een alternative universum zou ik zeggen dat Thomas laat Everon Laetitia schaapjes bevrijden van hun kooi zonder iets te zeggen in 7.1. In 7.2 zet hij mogelijk de boef op de foto (en biedt zijn excuses hiervoor aan??), is hij mogelijk te zien in een verdachte boot met #17 erop achter de andere kandidaten, plus hij zingt iets zeer passends op de opdracht. In 7.3 lijken de "tetris" blokjes een gekorte T, gekorte L of c, een S rune teken en 4 L's te bevatten. ... Echter, hij zou dan echt een uitzonderlijke mol moeten zijn met spectaculaire stiekeme acties om zijn verdiensten te balanseren. Ik ben daarentegen bang dat we binnenkort afscheid van hem gaan nemen.

Gringa
9 jaar lid

Citaat van Emmel:
Thomas draagt twee verschillende petten tijdens de tweede opdracht. In het begin bij Rik heeft hij een andere kleur op dan tijdens zijn eigen fototripje.

Ja

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Nora

Aangezien Thomas mijn wensmol is, probeer ik toch dat binnenhalen van geld te verklaren. Wat als hij al zoveel geld uit de pot speelt tijdens de opdrachten dat de rest niet meer uitmaakt? De mol is tenslotte de enige is die niet ècht verdacht wil lijken.

Bijvoorbeeld… de verdubbelaar haalt hij pas uit zijn zak wanneer hij ziet dat alleen Laetitia is aangekomen met 250 euro. Als je 2K kunt verdienen is 750 heel weinig. Beetje slap argument, maar toch: zij verdenkt hem vanaf dat moment echt niet meer. Het zou een argument *kunnen* zijn.

Misschien kon hij bij het zwanenmeer wel 100 euro verzamelen en dan heeft hij toch bijna de helft laten liggen. Maar komt wel fanatiek over.

Bij het suppen zit hij op een gegeven moment stil op zijn plankje en haalt zâ€n eerste kistje ineens naar boven wanneer Sahil bij hem komt kijken. Zodat Sahil hem een actieve kandidaat vindt.

Bij het lasergamen dirigeert Generaal Welmoed hem richting uitgang en ‘moet hij dus wel†om een kandidaat te lijken.

Zoiets? Je merkt… Ik wil best graag dat hij de mol is Glimlach

Emmel
5 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:
Bij het lasergamen dirigeert Generaal Welmoed hem richting uitgang en ‘moet hij dus wel†om een kandidaat te lijken.

Zoiets? Je merkt… Ik wil best graag dat hij de mol is Glimlach

Ik hoop het zo! Bij het lasergamen blijf ik het verdacht vinden dat hij de enige is die geld heeft mee kunnen nemen uit de eerste en tweede groep. Heeft hij daar kistjes “onklaar” gemaakt?

Hij noemt in zijn biecht ook dat hij baalt zo vroeg te zijn afgeschoten en niet meer kistjes te kunnen hebben meegenomen (iets in die trant). Rik zei alleen in het begin dat er voor iedereen 1 kistje is die correspondeert met de vingerafdruk. Wilde hij nog meer kistjes onklaar maken?

Kriekendiek
9 jaar lid

Divine heette Harris Glen MILstead-- en dit is een opdracht (7.2) waar de kandidaten mollies en mili's op de foto moeten zetten (een photoSHOOT, als het ware).Knipoog

Leuk! Dat wist ik niet dat Divine zo heette!😀.

Ik blijf hopen op Thomas als Molly

Gewijzigd op 16 februari 2022 om 07:43 uur.

tweemollen
7 jaar lid

Heel veel opdrachten bestaan uit omdraaien en omkeren. Wat als dat nu het thema van de mol is? Bv eerste aflevering als Thomas naar Rik loopt zie je op de muur : jom 1982, omgedraait en opgetelt mol 22. Bij het gesprekje voor vrijstelling maakt hij op eind een W met z,n handen, omgedraaid dus een M. Bij de balonnen draait hij de opdracht om. Waar iedereen denkt voor vrijstelling gaan pakt hij jokers. Hij staat tegenover Hila bij luidsprekers en Hila roept : ik ben de mol !! Moet dat misschien omgedraaid?? Bij huishouden is er schilderij omgedraaid en de omgedraaide kopjes worden door Thomas benoemd. Bij beeldopdracht gaat hij eerst voor enkel beeld maar draait dan mee met Kim. Hij gaat als enige met z,n ogen dicht naar beneden dus omgekeerd van de anderen. Vorige week bij de vraag weet je wie de mol is zei hij als enige nee. Bij het ontbijt de dag erna doet ie heel sneaky 3 vingers tegen zijn hoofd, omgekeerd dus de M. Thomas stem hoor je in Paul en George een animatie film waarin met blokken dingen gemaakt worden. Iedereen zegt bij die opdracht niets te halen voor de mol, maar heeft Thomas het weer omgedraaid? Dan dit nog, Fresia heeft met allemaal in een team gezeten behalve met Thomas. Is het dan toch Fresia die de honderd euro heeft verduisterd en weet dat hij de mol is en daarom niet met hem in een team gaat? Zo.. dat waren weer wat hersenspinsels.

Gewijzigd op 16 februari 2022 om 16:01 uur.

Robert
11 jaar lid

Veel gedoe rondom de bootjes afgelopen week...schitterende afleidingsmanoeuvre met een paar keer dezelfde boot in beeld...Thomas zit pontificaal op een bootje te vissen...zoek zelf maar...duidelijk genoeg in beeld

Gewijzigd op 18 februari 2022 om 22:32 uur.

Vonne
6 jaar lid

Rick: "Wie verdenk jij als mol? Staat genoteerd. Hou je ogen en oren open"
Arno: Laetitia
Everon: Glen
Fresia: Sahil
Glen: Thomas
Hila: Arno
Kim-Lian: Suzanne
Laetitia: Sahil
Sahil: Thomas
Suzanne: Laetitia
Thomas: Sahil
Welmoed: Hila
Niet verdacht werden: Everon Fresia Kim-Lian Welmoed

Stel dit was al opgenomen. Misschien geeft de masker hint aan waar wij moeten beginnen. Een soort kettingreactie (hà wat leuk, ook een afleveringstitel Brede lach)

Als wij beginnen vanuit Kim dan krijg je Kim verdenkt Suzanne. Die verdenkt Laetitia, via haar kom je uit bij Sahil die Thomas verdenkt. Dan kom je niet verder.

Past leuk bij mijn Thomas tunnel.
(Volgens sommige een mama appelsap, maar je hoort de naam van Thomas in de leader)

Dit gaat ook op voor de maskers in de leader.
Op volgorde in de leader:
Uit de lucht gegrepen afl. 5
Prikactie afl. 2
Reddingsactie afl. 6
Hoog spel spelen afl. 4

Pak uit bovenstaande lijst kandidaten 2, 4, 5 en 6 en je komt telkens uit bij Thomas.

Kriekendiek
9 jaar lid

Thomas zingt graag zo blijkt. onderstaande nummers komen voorbij.

WE ARE THE WORLD (usa for afrika)
THE LION SLEEPS TONIGHT (the tokens)
THE KEY THE SECRET (urban cookie collective)
NEVER GONNA HAPPEN (Lily Allen)
SHOOT YOUR SHOT (divine)

Ik krijg er maar niet de vinger opgelegd of dit misschien een hint is. Zojuist google ik Singing mol en kom ik uit op onderstaand gedichtje..

Jul 2010

singing mole

there was a little mole a funny little thing
while digging underground he just love to sing
you could hear him singing when he began to toil
his funny little song coming through the soil
he was very cute  with funny little feet
singing little songs to a funny beat
he would sing for hours as happy as can be
a lovely little chap a happy chap was he

Written by

william worthless
Deze naam past overigens ook mooi bij de personages die in studio snugger hun opwachting maken😀
Het zou ook erg passen bij Thomas dat hij er voor kiest om op deze manier zijn rol als Mol weg te zetten.

eh ja.. ik zou heel graag Thomas als mol zien dus vandaar mijn misschien onrealistische zoektocht. maar toch deel ik het.. mischien is er iemand die dit mee(r) kan bekrachtigen?

Gewijzigd op 19 februari 2022 om 10:32 uur.

tweemollen
7 jaar lid

Als Thomas begint te schieten zie je een zakje liggen met daarop 11 kogels, hij had op dat moment 2 zakjes. Kijk je naar de voorkant van het zakje zie je dat het zo is neergelegd dat je er heel makkelijk de letters m. o. l. in ziet.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.