De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Everon is de Mol, omdat...

« »

Sjurk
4 jaar lid

Re: Everon is de Mol, omdat...

Citaat van Geralda:
Citaat van Sjurk:
Iedereen wil met Everon. Op basis van het 'Wie wat waar en hoeveel' topic kom ik op:
Fresia: 4x Everon, 1x Kim-Lian, 1x Thomas
Everon: 4x Fresia, 3x Kim-Lian, 4x Thomas
Kim-Lian: 3x Everon, 1x Fresia, 2x Thomas
Thomas: 4x Everon, 1x Fresia, 2x Kim-Lian

De meesten willen met Everon, meer dan met elkaar. Is dat omdat hij zo leuk meespeelt of omdat ze hem in de gaten willen houden?

Persoonlijk denk ik dat hij toch in het verdachtenbankje zit.
Over het algemeen heeft WIDM de volgende kandidaten:
Fanatieke: Fresia
Fanatiek en ‘open boek†en zand-in-ogen-strooiend: : Kim-Lian
Komiek, slim en wat ‘verstrooid ‘ overkomend: Thomas
Rustige kandidate die ieder vertrouwd en goed haar best doet: Laetitia
Rustige kandidaat die soms wat op achtergrond opereert en soms initiatief neemt: de mol, Everon???

Dat is zeker mogelijk.

Om terug te komen op wat je zei over Fresia:

Citaat van Geralda:
Waar ik over blijf piekeren is de vraag: ‘ wat weet Fresia?â€. Zij was een maatje van Everon terwijl ze opeens een maatje van Sahil werd en Everon als hoofdverdachte koos? Is zij ietsctecweten gekomen? Fresia is erg zeker van haar zaak en heeft haar vrijstelling tot het laatst bewaard.
Misschien praat Everon in zijn slaap en heeft Fresia in de eerste aflevering in het tentje iets ontdekt?
Tot nu toe leven beiden nog …..

Wellicht weet zij, bijvoorbeeld door de 100,- bij het eerst spel, dat Everon de mol is. Hoe voorkom je dan dat de rest daar achter kan komen? Door enerzijds te zorgen dat niemand met hem een team vormt, of door een ander meer verdacht te maken.

Gewijzigd op 13 februari 2022 om 01:30 uur.

CobraKai
4 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van Geralda:

Waar ik over blijf piekeren is de vraag: ‘ wat weet Fresia?â€. Zij was een maatje van Everon terwijl ze opeens een maatje van Sahil werd en Everon als hoofdverdachte koos? Is zij ietsctecweten gekomen? Fresia is erg zeker van haar zaak en heeft haar vrijstelling tot het laatst bewaard.
Misschien praat Everon in zijn slaap en heeft Fresia in de eerste aflevering in het tentje iets ontdekt?
Tot nu toe leven beiden nog …

Misschien was Fresia wel degene wie in afl1 opdr1 die 100euro achter heeft gehouden omdat hier duidelijk de Mol op stond als hint? Zij was tenslotte degene wie opvallend snel het geld voor iedereen z'n neus wegkaapte. Heeft ze tussendoor op elk biljet gekeken en stond er op 1 van die biljetten een hele grote hint richting Everon? Tijdens de lasergame gooit ze dan express de verdenkingen op Kim-Lian zodat ze zelf vol op Everon kan gaan en makkelijk de finale kan behalen. Kim-Lian heeft namelijk wel toegeven (aan ons kijkers) dat ze die 250euro achterhield, maar over die 100euro hebben we haar niet gehoord (of ik heb iets gemist?), ik denk dus oprecht dat Fresia degene is geweest wie die 100euro heeft achtergehouden, en dat hier een grote hint naar Everon op stond.

Op basis van deze theorie, is Everon dus de Mol en is de kans vrij groot dat Fresia WIDM 2022 gaat winnen, omdat ze eigenlijk al vanaf afl1 op Everon zit.

el wee
4 jaar lidVerdenkt

waarom heeft hij 2 molboekjes??
Afbeelding
Afbeelding

Vpeetje
7 jaar lidVerdenkt Stijn

Citaat van Sjurk:
Iedereen wil met Everon. Op basis van het 'Wie wat waar en hoeveel' topic kom ik op:
Fresia: 4x Everon, 1x Kim-Lian, 1x Thomas
Everon: 4x Fresia, 3x Kim-Lian, 4x Thomas
Kim-Lian: 3x Everon, 1x Fresia, 2x Thomas
Thomas: 4x Everon, 1x Fresia, 2x Kim-Lian

De meesten willen met Everon, meer dan met elkaar. Is dat omdat hij zo leuk meespeelt of omdat ze hem in de gaten willen houden?

En tot nu toe zijn er drie afvallers die hem vertrouwde. Nu weer wil Laetitia dat Everon de moltelefoon krijgt eerder gunde Hila hem de pot als nieuwe penninmeester

Aabee
4 jaar lidVerdenkt Maaike

Everon wil niet in de groep gooien dat hij de foto met de boef nam. Hij wordt namelijk al behoorlijk verdacht door de kandidaten (Kim en Fresia) Als kandidaat zou hij dit wel zeggen omdat hij dan wil dat ze denken dat hij de mol is.
Ook Thomas zit nu half op Everon (dacht ik), misschien wat meer na de schapenopdracht. Heeft hij gehoord dat Everon het woord schaap noemde?

Shibito
4 jaar lidVerdenkt Sam

Weet niet of het al gepost is, kon het niet gauw vinden. Bij de laatste opdracht van afl. 7 zie je de klokkentoren 8 uur aangeven, dan begint GTST altijd. Later zie je dezelfde klok 8:33 aangeven, dan is GTST meestal afgelopen en... 33 op shirt Everon. Kan bijna geen toeval meer zijn, past mooi bij de zin 'De tijd zal het leren'.

KevinV
7 jaar lidVerdenkt

Voor mij is het Everon, en ik kan het niet meer omdraaien. Zijn gedrag bevestigd het. Hij werd bij de jetski's in de rol geduwd door de groep en ging toen heel twijfelachtig ja zeggen.. wilde niet te enthousiast worden.

Retro,.. zijn werkelijk Glunderende reactie toen Glen hem aanwees als NIET Mol.. a -5000. Die was Zoveel meer dan ' bedankt ik mag door naar de volgende ronde. Dat was loterij winnen lachen met tranen in de ogen van geluk.

Dan word hij door Sahil buitenspel gezet doordat het telefoon groepje de indeling communiceert als feit. Hij weet dat het anders is. maar kan het niet laten blijken en gaat dus mee.

Dan de reactie die je van hem ziet als Kim-Lian de schapenopdracht voorspeld. Is ook verbazing, zo van.. hoe .. wat.. wat moet ik hiermee. Ga ik iets zeggen. Je ziet daar dat hij het weet en zich verbaasd over haar correcte voorspelling.

Dan het geneuzel om de finale spannend te krijgen. Mijn theorie: Zonder die gekke tijdstraffen en ?.. zijn er 3 verdenkingen Kim-Lian. 2 x Everon. Als dan een Kim-Lian stemmer afvalt... Dan is het vrij duidelijk dat Everon de mol is toch? Of ben ik nou abuis?. Of willen ze je dan laten denken dat het aan die tijd ligt. Uiteindelijk hopen ze altijd op een driehoek verdenking. Zodat iedereen een ander verdenkt. Maar dit jaar zijn Fresia en Kim-Lian al een hele tijd overtuigd van Everon als Mol. Thomas moet kiezen maar zit net als Letitia op Kim. Die zal komende week afvallen. Als Thomas afvalt.. Dan is er toch geen spanning meer in de finale? Tenzij wonderwel Fresia de mol is.. en niemand op haar zit.. en de hele test door iedereen fout word gemaakt.. Maar dan zouden er anderen dan Kiam Lian zijn doorgegaan toen die nog aan het spreiden waren. Kim-Lian is daar als een van de eerste mee gestopt..

Lang verhaal, dusaldus.. Everon.

Kijk eens terug alsof hij het is.. en je ziet het. Dan zie je ook wat de redactie weglaat. Schaap hoor je net in de verte. Is Everon.. maar niet dik onder je snuffert in beeld zoals Kim Lian. Zijn niet vermelden aan de groep dat hij de boef op de foto had. Terwijl jezelf verwacht maken in deze fase juist wenselijk is. Er moet nog iemand weg.

arme zielen die het niet zien. Is er geen Koning Toto op WIDM mogelijk.. haha. even een paar tientjes inzetten.

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van KevinV:
Voor mij is het Everon, en ik kan het niet meer omdraaien. Zijn gedrag bevestigd het. Hij werd bij de jetskDan het geneuzel om de finale spannend te krijgen. Mijn theorie: Zonder die gekke tijdstraffen en ?.. zijn er 3 verdenkingen Kim-Lian. 2 x Everon. Als dan een Kim-Lian stemmer afvalt... Dan is het vrij duidelijk dat Everon de mol is toch? Of ben ik nou abuis?. Of willen ze je dan laten denken dat het aan die tijd ligt. Uiteindelijk hopen ze altijd op een driehoek verdenking. Zodat iedereen een ander verdenkt. Maar dit jaar zijn Fresia en Kim-Lian al een hele tijd overtuigd van Everon als Mol. Thomas moet kiezen maar zit net als Letitia op Kim. Die zal komende week afvallen. Als Thomas afvalt.. Dan is er toch geen spanning meer in de finale? Tenzij wonderwel Fresia de mol is.. en niemand op haar zit.. en de hele test door iedereen fout word gemaakt.. Maar dan zouden er anderen dan Kiam Lian zijn doorgegaan toen die nog aan het spreiden waren. Kim-Lian is daar als een van de eerste mee gestopt..

Met die verdenkingen zaten ze wat Everon betreft blijkbaar in hun maag. Een audiofragment uit de testbiecht van Everon van aflevering 5 is identiek aan dat van aflevering 7. Namelijk het stukje waarin hij zegt, ik citeer:
"Kim. Ik kan haar gewoon niet peilen. Het ene moment is ze heel erg zweverig en aan het mediteren en het andere moment staat ze mega aan en gaat ze als een gek. Kim is voor mij echt een hoofdverdachte."

Wellicht dat hij bij de testbiecht van aflevering 5 iets zegt wat niet goed uitpakte, bijvoorbeeld dat zijn hoofdverdachte (nog steeds) Thomas was. Bij aflevering 3 krijgen we namelijk alleen te zien dat hij Thomas verdenkt en bij aflevering 4 noemt hij Thomas ook als eerste. Als Thomas in aflevering 8 af gaat vallen dan is zo'n testbiecht niet handig voor de Mol.

En het argument dat Kim de Mol moet zijn omdat ze zo zweverig is en van mediteren houdt snijdt ook weinig hout als je het mij vraagt. Als er een kandidaat een beetje vaag doet dan is het Thomas wel in mijn optiek.

EditEn waarom zeggen Laetitia en Thomas op de vraag van Kim-Lian wie de boef heeft gefotografeerd dat zij die misschien hebben gefotografeerd? En Everon die deze wel heeft gefotografeerd niets? Voor een kandidaat is het slim om zich voor te doen als Mol. Voor de Mol om zich voor te doen als (goede) kandidaat.

Gewijzigd op 15 februari 2022 om 00:18 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Everon rijmde "rol" en "mol" in zijn pleidooi. In aflevering 7.1, Vakmanscha(a)p, moeten de kandidaten schapen soorteren, maar mogen het woord schaap niet gebruiken. Everon heeft een filmpje gemaakt, Voor Aap, waarin kinderen het woord aap niet mochten gebruiken. Verder, een vrouwlijke schaap is een ooi, en dat eet en rijmt met Everon's achternaam, Hooi. Everon stelt voor om Laetitia schapen te bevrijen (hij ziet een Fresia ertussen)--ik vond dit mogelijk mols, omdat hij dit niet overal toepast en het ging om 1 schaap.

In aflevering 2.3, Everon is de enige fotograaf die over is van de kandidaten, die buiten een Marubi foto ging nabotsen. (Fresie en Thomas deden Mili lichtfoto's.) In 7.2, de kandidaten moeten "mollies" en "mili's" (Mili = de goede, dus) op de foto zetten, en de boef niet. Volgens Moltalk, Everon is degene die de boef op de foto deed, wat zorgde ervoor dat zijn foto's niks waard waren.

Everon schijnt mogelijk met voorkennis tijdens 7.3 te handelen. Hij krijgt tamelijk snel zijn stokjes in elkaar en raapt 3 zakjes kogels in een keer. Hij verplettert snel zijn eerste fles, en hij schijnt zich niet erg druk te maken als de volgende flessen heel blijven. Dit in tegenstelling tot zijn stress met de beelden in 5.3 of de reddingsboeien in 6.2. Everon kan heel goed acteren--dit valt alleen echt op wegens eerdere opdrachten en dat voor de kandidaten is het enorm belangrijk om zsm deze opdrachten te doen.

Tijdens de test, Fresia doet niet mee. Fresia lijkt sinds het begin Everon te verdenken, en Kim-Lian verdenkt Everon sinds het begin. Hij verdient als mol min €5000, wat hem (zeker zonder een Sahil) enorm verdacht maakt en als mol een doelwit op zijn rug zet. Thomas benoemd hem hier ook als een van zijn verdachtes --ik heb het idee dat Everon niet meer kan schuilen.

Gewijzigd op 15 februari 2022 om 11:11 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van KevinV:
Voor mij is het Everon, en ik kan het niet meer omdraaien. Zijn gedrag bevestigd het. Hij werd bij de jetskDan het geneuzel om de finale spannend te krijgen. Mijn theorie: Zonder die gekke tijdstraffen en ?.. zijn er 3 verdenkingen Kim-Lian. 2 x Everon. Als dan een Kim-Lian stemmer afvalt... Dan is het vrij duidelijk dat Everon de mol is toch? Of ben ik nou abuis?. Of willen ze je dan laten denken dat het aan die tijd ligt. Uiteindelijk hopen ze altijd op een driehoek verdenking. Zodat iedereen een ander verdenkt. Maar dit jaar zijn Fresia en Kim-Lian al een hele tijd overtuigd van Everon als Mol. Thomas moet kiezen maar zit net als Letitia op Kim. Die zal komende week afvallen. Als Thomas afvalt.. Dan is er toch geen spanning meer in de finale? Tenzij wonderwel Fresia de mol is.. en niemand op haar zit.. en de hele test door iedereen fout word gemaakt.. Maar dan zouden er anderen dan Kiam Lian zijn doorgegaan toen die nog aan het spreiden waren. Kim-Lian is daar als een van de eerste mee gestopt..

Met die verdenkingen zaten ze wat Everon betreft blijkbaar in hun maag. Een audiofragment uit de testbiecht van Everon van aflevering 5 is identiek aan dat van aflevering 7. Namelijk het stukje waarin hij zegt, ik citeer:
"Kim. Ik kan haar gewoon niet peilen. Het ene moment is ze heel erg zweverig en aan het mediteren en het andere moment staat ze mega aan en gaat ze als een gek. Kim is voor mij echt een hoofdverdachte."

Wellicht dat hij bij de testbiecht van aflevering 5 iets zegt wat niet goed uitpakte, bijvoorbeeld dat zijn hoofdverdachte (nog steeds) Thomas was. Bij aflevering 3 krijgen we namelijk alleen te zien dat hij Thomas verdenkt en bij aflevering 4 noemt hij Thomas ook als eerste. Als Thomas in aflevering 8 af gaat vallen dan is zo'n testbiecht niet handig voor de Mol.

En het argument dat Kim de Mol moet zijn omdat ze zo zweverig is en van mediteren houdt snijdt ook weinig hout als je het mij vraagt. Als er een kandidaat een beetje vaag doet dan is het Thomas wel in mijn optiek.

EditEn waarom zeggen Laetitia en Thomas op de vraag van Kim-Lian wie de boef heeft gefotografeerd dat zij die misschien hebben gefotografeerd? En Everon die deze wel heeft gefotografeerd niets? Voor een kandidaat is het slim om zich voor te doen als Mol. Voor de Mol om zich voor te doen als (goede) kandidaat.

Goed gezien!!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.