Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Everon is de Mol, omdat...
Re: Everon is de Mol, omdat...
Citaat van Aabee:
Ik denk natuurlijk vanuit mijn tunnel , maar in de laatste opdracht had ik het idee dat Everon zich als een gentleman gedraagt in het laatste "spel": hij wil Thomas of zijn medekandidaten voor laten gaan. Z'n eerste grote zakje, de eerste fles meteen raak, daarna doet hij het weer rustig aan alsof het niet lukt zodat Thomas eerst is. Hij lijkt geoefend, ook later in de puzzel, dat ging wel erg rap.
Het is in zijn belang natuurlijk dat Thomas voor gaat en in het spel blijft., want die twijfelt nog tussen Kim en hem, de anderen (althans Fresia en Kim) zitten al op hem.
Omdat het inderdaad wel rap leek te gaan met de puzzel heb ik screenshots gemaakt van het laatste beeld dat we krijgen van de puzzel van Everon voordat hij klaar is en het moment dat hij klaar is. Hier zit een biecht tussen zodat we niet zo makkelijke kunnen zien wat er precies gebeurde. Als je nu kijkt naar de toestand van Kim's puzzel dan zie je dat die nog bijna hetzelfde eruit ziet. Dat betekent dat Everon dus die puzzel op het laatst, nadat Thomas hem klaar had, in een vloek en een zucht heeft gelegd. Tenzij Kim-Lian bijna niks heeft gedaan in tussentijd.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Aabee:
Ik denk natuurlijk vanuit mijn tunnel , maar in de laatste opdracht had ik het idee dat Everon zich als een gentleman gedraagt in het laatste "spel": hij wil Thomas of zijn medekandidaten voor laten gaan. Z'n eerste grote zakje, de eerste fles meteen raak, daarna doet hij het weer rustig aan alsof het niet lukt zodat Thomas eerst is. Hij lijkt geoefend, ook later in de puzzel, dat ging wel erg rap.
Het is in zijn belang natuurlijk dat Thomas voor gaat en in het spel blijft., want die twijfelt nog tussen Kim en hem, de anderen (althans Fresia en Kim) zitten al op hem.
Omdat het inderdaad wel rap leek te gaan met de puzzel heb ik screenshots gemaakt van het laatste beeld dat we krijgen van de puzzel van Everon voordat hij klaar is en het moment dat hij klaar is. Hier zit een biecht tussen zodat we niet zo makkelijke kunnen zien wat er precies gebeurde. Als je nu kijkt naar de toestand van Kim's puzzel dan zie je dat die nog bijna hetzelfde eruit ziet. Dat betekent dat Everon dus die puzzel op het laatst, nadat Thomas hem klaar had, in een vloek en een zucht heeft gelegd. Tenzij Kim-Lian bijna niks heeft gedaan in tussentijd.
Oeh goed gezien!
Citaat van mmhmjanssen:
Geweldige speurtocht, dank!! Ik denk dat Everon zich erg heeft ingehouden met het kogeltjes schieten om niet als eerste te zijn, wat te opvallend is.
Ik zie het zo voor me dat de zogenaamde watervrezende mol met een grote grijns langs scheurt op een jetski achter de kandidaten langs.
Wat mij opviel zijn drie dingen:
- Zakjes naar beneden halen kan je oefenen, een trucje voor vinden, en herhalen.
- Kogeltjes schieten kan je oefenen, maar of je in korte tijd zo goed kan worden dat je altijd raak gooit is een tweede.
- De puzzel kan je oefenen en zelfs onthouden als het moet.
Ik neem aan dat de mol de opdracht kent en heeft kunnen oefenen / proberen. Als productie wil je namelijk niet dat de mol als laatste de test moet doen, met mogelijk 3 minuten straf, en op dezelfde mol zit als een andere kandidaat. Dat maakt verdacht.
Met bovenstaande in gedachten valt Everon toch op. Everon was heel snel met de zakjes, het langst bezig met de kogeltjes en heel snel met de puzzel. Omdat de puzzel opvallend snel was (goed gespot mmhmjanssen!) ben ik terug gaan kijken en dan valt op dat hij met het pakken van de zakjes ook snel was. Hij pakte er ook gelijk - zonder het vervolgspel te kennen - genoeg om even vooruit te kunnen.
Vervolgens viel mij iets anders op:
- Het eerste schot was gelijk raak, we zien Everon niet schieten (geen overzichtsschot) en de rest van de kandidaten is geen getuige hiervan.
- Als de rest al weg is horen we glas en 'yes ik heb hem' waarna Everon aan komt rennen. Van dit schot zien we helemaal niets.
Zijn alle flessen bij Everon wel volgens de regels kapot geschoten? Het is, met deze beelden, goed mogelijk dat dit niet het geval was.
Citaat van Sjurk:Vervolgens viel mij iets anders op:
- Het eerste schot was gelijk raak, we zien Everon niet schieten (geen overzichtsschot) en de rest van de kandidaten is geen getuige hiervan.
We zien wel die eerste fles kapot geschoten worden en Everon zegt dat het eerste schot gelijk raak was. Dat is raar want we zien voordat hij begint met schieten al een kogelafdruk tussen de eerste en tweede fles. Op het moment dat hij de eerste fles raak schiet, zien we ook een kogelafdruk tussen de tweede en derde fles. De derde is de meest rechtse die hij kapot schiet. Hij heeft dus al mimimaal 2 kogels afgevuurd voordat de eerste fles werd geraakt. Bovendien was die plank achter de flessen niet erg breed. Ongeveer iets meer dan de halve hoogte van een flesje. Grote kans dus dat een kogel wordt overgeschoten of onder de plank. Het is sowieso vreemd dat de eerste gelijk raak zou zijn want ik schat dat er ongeveer 15 kogels in een zakje zitten en met 2 zakjes heeft hij nog steeds niet alle flessen kapot geschoten.
In de aflevering stemmen, opdracht 1 vraagt Rik iedereen of ze een bedrag hebben gehoord... iedereen antwoord behalve Everon, die gebruikt zijn stem niet maar schudt nee.
In die opdracht hoor je ook : de cirkel is rond. Verwijzend naar de rol van de mol? D - de E- erfenis Cir + de cirkel is Ciro.
Everon is de mol..
Had ik m al staan hier?? durfde ik m op te schrijven?
Simpel weg omdat het een super blamage zou zijn als er geen €5000 uit de pot gaat, dat is het hele geintje dit jaar de hele spanningsboog is hier mee begonnen... mega dom uiteraard want nu zitten ze eraan vast..
hoe treurig zou het zijn als wij als kijker niet de aphet...app..appe..apotheose zoals geplanned kunnen meebeleven!
daarom alleen.. al.
Citaat van GoGoGadget:Everon is de mol..
Simpel weg omdat het een super blamage zou zijn als er geen €5000 uit de pot gaat, dat is het hele geintje dit jaar de hele spanningsboog is hier mee begonnen... mega dom uiteraard want nu zitten ze eraan vast..
hoe treurig zou het zijn als wij als kijker niet de aphet...app..appe..apotheose zoals geplanned kunnen meebeleven!
daarom alleen.. al.
Hoe hadden ze in vredesnaam kunnen weten dat Glenn , Everon zou kiezen dan... Wie de meeste stemmen kregen hadden ze nog kunnen manipuleren, zit geen notaris bij of zo... Maar dat Glenn hem kiest..? Als dit had MOETEN gebeuren... hoe dan?
Citaat van larsk0:Citaat van GoGoGadget:Everon is de mol..
daarom alleen.. al.
Hoe hadden ze in vredesnaam kunnen weten dat Glenn , Everon zou kiezen dan... Wie de meeste stemmen kregen hadden ze nog kunnen manipuleren, zit geen notaris bij of zo... Maar dat Glenn hem kiest..? Als dit had MOETEN gebeuren... hoe dan?
Nou dat is dus het leuke bij de afvallers komt in de interviews naar voren dat Everon zich erg zorgen maakte over het afvallen in de eerste ronde. Bijna angstig. Daarmee roep je een sympathie op die Suzanne en Glen samen ook besproken hadden. Dat hem die vrijstelling gegund was. Het ging hem dus niet enkel om het bespelen van de kijkers. Hij bespeelde de kandidaten al een tijdje voor deze opdracht. Dat vergrootte zijn kansen. Wie weet wat voor visjes hij had uitgegooid. Bondje.. roomie, redders die je angst zien.. en een kans bij de kijkers. Op die manier is de kans zeker te beïnvloeden. Zijn vreugde was op beeld ook echt gelukzalig. Toen hadden we het al moeten zien.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.