De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Everon is de Mol, omdat...

« »

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Re: Everon is de Mol, omdat...

Citaat van Gringa][quote:

Ze hadden dit hele gedoe met die busjes nou juist helemaal niet in beeld hoeven te brengen. Ze hadden bijvoorbeeld kunnen laten zien hoe ze Fresia en Sahil een seintje geven dat ze zo meteen gaan vliegen. Skip dat hele stuk met die busjes en dat wachten want zo interessant is dit ook weer niet. Maar omdat ze voor die andere route hebben gekozen moest er wel iemand die 'We zitten niet in Kiev vriend' rol spelen.

Wat meteen een andere vraag opwerpt. Hoe zijn Fresia en Sahil hier afgezonderd? Als ze op dezelfde kamer slapen is dat makkelijk, maar is dat zo? Anders misschien dat de eerste twee die zich bij het ontbijt melden te horen kregen dat ze mochten gaan vliegen. Volgens het Engelse spreekwoord: it's the early bird that catches the wurms. Nou ja, zakjes gooien i.p.v. wormen vangen.

Sahil en Fresia deelden idd dezelfde kamer. (Arno kreeg Sahil's joker om die reden.)

En ja, ik heb het idee dat het programma schreeuwde, "Everon is de mol!!" zo'n beetje deze hele aflevering. Dit viel mij eerst minder op, maar nu kan ik het niet onopgemerkt krijgen in mijn hoofd. Everon attendeert dat niet iedereen daar is! Everon komt niet los en is gefrustreerd! Everon lijkt op Laetitia's porto te drukken en vind geen van zijn gezegdes! Everon stelt iets onzinnigs ivm schouwen voor en laat een steenarend vallen! Kim-Lian verdenkt Everon nog steeds... ik hou hier niet van, dus ik wacht totdat Thomas weg is (ik verwacht morgen) totdat ik weer hier kom tunnelen. Zucht. [/quote]
En dat hij bij het katapultschieten niet eens zo'n fitness elastiek voldoende uit kan rekken om de bal in ieder geval tot aan het doel kan krijgen. Als hij ernaast gaat, ja dat kan gebeuren, maar niet eens ver genoeg, kom op zeg.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van mmhmjanssen:

En dat hij bij het katapultschieten niet eens zo'n fitness elastiek voldoende uit kan rekken om de bal in ieder geval tot aan het doel kan krijgen. Als hij ernaast gaat, ja dat kan gebeuren, maar niet eens ver genoeg, kom op zeg.

Aan de andere kant, alhoewel ik haar helemaal niet verdenk... Laetitia (kuch, kuch). Vergeleken daarmee deed Everon het hartstikke goed.

Gringa

Citaat van el wee:
de som 3-0=5, kan slaan op 30 mei als geboortedag ( en wie deed die som en had meteen de witte paaltjes in handen.....

en kijk eens op het moment dat ze horen dat de kijkers de mol kunnen kiezen tijdens de livestream: iedereen verrast , hij kijkt in zijn boekje. En over dat boekje gesproken: veel dikker, al helemaal beschadigd en lijkt al helemaal volgeschreven (ca53:40) En bij het pleidooi n het begin maar niet als eerste, want die onthoudt iedereen ( misschien waarom Arno verdacht wordt?)
En bij de executie hebben 3 personen hun tas mee, waaronder hij: wil hij niet dat zijn spullen in verkeerde handen vallen?

@El Wee, ik vind je post erg vooruitziend nu dat we net voor aflevering 6 zittenJa

Zijn verjaardag: 30 mei 1982. Oftewel 3+5+1+9+8+2=28. Aflevering 5.1 moesten ze een raadsel met pelikanen oplossen om de cijfers 2811 te raden.

Dus, dit in combinatie met de volgorde van de leader en de eerste kandidaten foto geeft waarschijnlijk de volgorde van afvallen, de verliezer en winnaar. 6. Thomas, 7. Laetitia, 8. Fresia, 9. Sahil is de verliezer, 10. Kim-Lian is de winnaar, en 11. Everon is de mol.

tweemollen
7 jaar lidVerdenkt Maaike

Zo makkelijk geven ze het niet weg. Het is gewoon teveel Everon. Hier nog 1 als je 28 en 11 optelt ? Ik vindt het allemaal to much.

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Nora

Everon heeft de volgende objecten gedragen bij tijdsbeeld:
Vaas – visteken is een O
Doopvont – omgekeerde 1 betekent Meer – spiegel de 1 omlaag wordt L
Ionische zuil – teken betekent Game
Arend – spiegel horizontaal door het midden laat een M zien aan de bovenkant.

Everon draagt de letters MOL en legt een link met het zwanenmeer en spelletjes door duidelijk voor iedereen te roepen dat het schaken is en geen dammen.

Sommige objecten zijn groot, logisch dat Everon ze draagt. Maar hij doet moeite om eerst de zuil weg te kunnen brengen, had ook de doopvont van de basiliek naar de doopplaats kunnen brengen. Zegt ook in de biecht ‘dit is niet goed†als ze erachter komen dat de doopvont verkeerd staat. Voor Everon inderdaad niet goed, zo gaat er geld verdiend worden

Gringa

Citaat van tweemollen:
Zo makkelijk geven ze het niet weg.

Tja, na aflevering 5 dacht ik ook dat Everon veels te obvious was. VerdrietigAls je terug naar het klein stukje van het bal terugkijkt, dan lijkt er ook nog een figuur met een gouden masker in het zwart met Everon's handen. Het is hij die mogelijk de -€5000 staat te verdienden. Hij doet bar weinig uit het zicht van de anderen bv, 2.3 foto's, 3.2 lasergame, 5.1 ketting. Thomas en Everon zijn inmiddels de enige 2 die nog bij 2.1 binnen-buiten, en 4.3 huizen bij bijna-gegarandeerde mol acties aanwezig zijn geweest. Als Thomas (die aflevering 4 nog Sahil en Kim-Lian verdacht) niet uitvliegt vanavond, weet je dat Everon (die zeker in het finale staat wegens zijn masker en kleding) en Kim-Lian niet de mol kunnen zijn. Dat gaan ze nooit doen, en het is niet logisch. Ze hebben dit seizoen snel in elkaar moeten zetten. De mol is meer bekwaam dan vorig jaar, maar ze zijn gewoon een beetje slordig geweest. Er zijn achterafkijken toch veel molse acties aan Everon te koppelen, en ik vind het jammer dat dit al zo duidelijk is halverwege het seizoen.

Citaat:
Het is gewoon teveel Everon. Hier nog 1 als je 28 en 11 optelt ? Ik vindt het allemaal to much.

In het engels, de gangbare weg om voor altijd en eeuwig aan te duiden is 4E (forever) aan elkaar geschreven. De "math nerd" manier is echter met een liggende 8 (lemniscaat). Hij heet natuurlijk "EVER"on. Als je naar de leader posities en die allereerste kandidaten foto (wieisdemol.nl, archief), dan springt het volgende uit dat:
Afvallers posities in paren van "11" in de leader. Door aflevering 5 zijn 7. Suzanne (met 4. Thomas maakt dit 11), 2. Glen + 9. Welmoed, en 6. Arno + 5. Hila al weg.
De 2 belangrijke nummers zijn 22 en 28--Everon's geboorte "tijd" in die pelikaan radsel terug te vinden.

Dus, je zoekt de nummer die met Everon samen 22 of 11 en/of 28 maken. Wegens "tijd" en "altijd=8", moet je dit in je achterhoofd houden. In de kandidaten foto, Everon is #5 en Kim-Lian #8. Kim-Lian is dus degene die de lemniscaat verdiend heeft, wat lijkt op de winnaar te duiden. 5+8=13 + 9=22. Sahil is #9. Fresia is #6 (+22=2Rollende ogen op de kandidaten foto. In de leader, Kim-Lian is de eerste (#1). Om naar 11 te komen, moet je haar met #10 Sahil paren. Everon is #8 in de leader. 11+8=19. Om naar 28 te komen, moet je Welmoed (#9) erbij tellen, maar zij is al weg. Om naar 22 te komen, neem je dus #3 Fresia, en dan hebt je precies dezelde laatste 4 bij de foto als in de leader.
Dus Thomas gaat vanavond weg, Laetitia volgt hem op en daarna heb je de laatste 4 zoals beschreven.

Edit: Ik ben vergeten om te melden de tijd, 28-8-2021, dat seizoen 2022 is begonnen voor het publiek. Op de €1000 biljet zie je een V, of romeinse 5. EVERon is in de 5de positie op de 1ste foto, en op de 8ste (lemniscaat) positie in de leader. Hij is 30-5-1982 geboren.

Gewijzigd op 5 februari 2022 om 13:59 uur.

haaifanaat
Verbannen

Citaat van Audiowaste:
11 deelnemers in seizoen 22. 11 + 22 is 33.
De eerste aflevering is op 1-1-22
Bij de opdrachten met de tablets zaten de teams er respectievelijk 12, 17 en 4 seconden naast. Tel deze bij elkaar op en je komt ook weer op 33.

Everon droeg het shirt van Larry Bird met nummer 33.

luister is even heel goed jij pretentieuze pukkel, everon is mijn mol, ik weet niet wie jij denkt dat je bent met je molacties en je oekel gedrag, je zit er helemaal naast , ga op iemand anders, hij IS van mij jij zoekt maar iemand anderes! is dat duidelijk?????? ik weet WAAR jewoont, dus ik zou die mooie smeol van je maar is dichtohouden anders loopt het het zelfde af.....

KevinV
7 jaar lidVerdenkt

Moeten we opmerken dat rick erg graag benoemd dat hij het bedrag bijna wekelijks Eve(af)rond?

Vpeetje
7 jaar lidVerdenkt Stijn

Ik krijg toch steeds meer het idee dat Everon als mol de grip op het spel aan het kwijtraken is. Waar hij vorige week ook al niet tot zâ€n recht kwam omdat Kim - Lian op zâ€n huid zat werd hij nu in de eerste opdracht door Sahil buitenspel gezet en in de tweede opdracht kon hij totaal niets uitrichten als mol.
Eigelijk niet gek als de twee fanatiekste kandidaten ( fresia en Kim - Lian) hem met enige zekerheid verdenken.
Met name de laatste drie opdrachten wordt er best veel geld verdient. De mol staat buitenspel.
Om bij de worden van Everon zelf te blijven “ zo frustrerend “

el wee
4 jaar lidVerdenkt

Citaat van Gringa:

@El Wee, ik vind je post erg vooruitziend nu dat we net voor aflevering 6 zitten

Thanks. Ik heb het idee dat Everon gelijk al in de eerste aflevering zulke overduidelijke aanwijzingen gaf, dat mensen dan hem gelijk al afschrijven als mol: veel te opvallend.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.