Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4: opdracht 3
Aflevering 4: opdracht 3
Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 4?
Re: Aflevering 4: opdracht 3
Er klopt iets niet bij Hila, Thomas, Everon en Arno.
Let op de schilderijen op de muur:
Wij krijgen te zien dat ze gewisseld zijn:
Regie toch... Hiermee worden deze vier verdacht gemaakt, want het is niet beschreven (op beeld) en ook niet genoemd.
In 'niet de Mol' gaf Arno aan dat ze nog een uur bij de bewoners hebben gezeten, dat is best lang. Dat kan echter ook betekenen dat de mol de schilderijen omgedraaid / teruggedraaid heeft. In dat geval zou dit een hint kunnen zijn naar Thomas of Hila.
Verder valt de rode bank op die Everon en Arno raadden, die is niet in beeld gezien, maar de kussentjes die ze goed raden waren ook niet in beeld. We missen dus een bank in beeld.
Gewijzigd op 23 januari 2022 om 10:55 uur.
Scherp gezien! Kun je nagaan hoe erg de regie "probeert" om beelden zo te monteren dat het verdacht lijkt voor een gemiddelde kijker..
Een paar keer teruggekeken en vergeleken en ik kom tot deze lijst:
Te raden door Arno & Everon
1. Eifeltoren
2. Tulpen
3. Kerstboom
4. Kussens op de bank
5. Iets roods met de bank
Te raden door Thomas & Hila
1. Vaas voor het bed
2. Vogeltjes
3. Kopjes en glaasjes
4. Dekbed met boom
5. ?
Te raden door Fresia & Sahil
1. Gouden sleutel
2. TV naast de bank
3. Schilderij waterval en bloem gewisseld
4. ?
5. ?
Te raden door Kim-lian & Laetitia
1. Kussen
2. Kledingstuk kapstok
3. Religieus stuk aan muur
4. ?
5. ?
Cursief is geraden en, logischerwijs, genoemd in de omschrijving door het andere team. De kussens die Arno en Everon goed hebben geraden horen we echter niet beschreven worden. Het dekbed met de boom is wel beschreven door Arno en Everon.
Wat mij verder opviel bij het vergelijken (deels overlap met mijn eerdere post):
- We zien de 2e bank bij Arno en Everon niet. Wat was er rood? Rick is streng, mogelijk lag er een rood kleed over de bank omdat over de andere bank ook een kleed lag (zichtbaar in het 'wisselshot' met de kerstboom).
- De salontafel bij Arno en Everon wordt niet in beeld gebracht, wel bij het beschrijven. Was daar iets anders?
- De muur bij Thomas en Hila waar de groene banken staan wordt niet goed in beeld gebracht.
- De 2e kamer die Fresia en Sahil moesten beschrijven is niet in beeld gebracht bij Kim-Lian en Laetitia
- De entree die Kim-Lian en Laetitia moesten beschrijven is niet goed in beeld gebracht bij Fresia en Sahil.
- Het religieuze stuk aan de muur bij Kim-Lian en Laetitia is vervangen door de foto van het 'knappe stel'. Is dit een dubbele wissel geweest? Oftewel: geldt deze wissel voor 2 veranderingen?
Omdat ik bij het vergelijken veel mis (2 per team) bij Fresia, Sahil, Kim-Lian en Laetitia moet dit in de 2e kamer / entree gezeten hebben. Bij Thomas en Hila zal dit aan de muur zijn geweest.
Gewijzigd op 23 januari 2022 om 12:25 uur.
Citaat van Sjurk:
Er klopt iets niet bij Hila, Thomas, Everon en Arno.Let op de schilderijen op de muur:
Wij krijgen te zien dat ze gewisseld zijn:
Regie toch... Hiermee worden deze vier verdacht gemaakt, want het is niet beschreven (op beeld) en ook niet genoemd.
In 'niet de Mol' gaf Arno aan dat ze nog een uur bij de bewoners hebben gezeten, dat is best lang. Dat kan echter ook betekenen dat de mol de schilderijen omgedraaid / teruggedraaid heeft. In dat geval zou dit een hint kunnen zijn naar Thomas of Hila.
Verder valt de rode bank op die Everon en Arno raadden, die is niet in beeld gezien, maar de kussentjes die ze goed raden waren ook niet in beeld. We missen dus een bank in beeld.
Inderdaad, heel scherp! Teruggekeken, je foto van alleen de schilderijen was de eerste stand zoals het had moeten hangen bij Thomas en Hila. Maar uit je eerste foto blijkt dat het daar dus al fout hangt. Dan zou je verwachten dat de mol Hila of Thomas is. Of de mol (als de mol in een andere groep zit) zou in een eerder stadium voordat ze begonnen al in de huizen geweest moeten zijn.
Kreeg het gevoel tijdens het terugkijken dat Everon het ontbreken van de kussens gewoon bedacht had en dat hij goed gegokt had. Gekke is dat op de beige/bruine bank geen kussens liggen. Stond daar nog een bank in de kamer? Of heeft de mol ook met die kussens lopen te rommelen?
Voor mij zijn Hila en Thomas nu het meest verdacht. Vond Thomas tot nu toe erg kandidaats maar houd hem nu toch goed in de gaten. Hila stond al bovenaan op mijn lijstje, daar blijft ze dus lekker nog even staan.
Citaat van artemis:Citaat van Sjurk:
ik zie dit beeld niet (meer?) terug in de npo-uitzending online? Welke tijd zou het precies moeten zijn?
Als Everon en Arno binnen lopen hangen de schilderijen goed. Zoals ze ook hingen toen Hila en Thomas beschreven. Als de mol op de hoogte was van de wisseling zou dat betekenen dat Hila of Thomas voor die wissel al een extra wissel heeft gedaan? We zien een van de twee niet alleen, maar het zou kunnen dat ze langer in het huis zijn geweest? Er was volgens Fresia immers nog tijd om te studeren tussendoor...
Op de site niet de hele uitzending pakken, maar alleen opdracht drie. Op het tijdstip dat je op de foto ziet zie je dit dan. En een seconde later de foute versie (zoals het dus al bij Hila en Thomas hangt)
Citaat van artemis:Citaat van Sjurk:
ik zie dit beeld niet (meer?) terug in de npo-uitzending online? Welke tijd zou het precies moeten zijn?
What the...
Gewijzigd op 23 januari 2022 om 13:06 uur.
Citaat van Sjurk:Citaat van artemis:Citaat van Sjurk:
What the...
Ik zie het nog steeds (maar gaat snel voorbij, werk zo nodig met de schuifbalk om op het juiste tijdstip te komen)
Ook even de gewone aflevering teruggekeken. Daar lijkt het of het er niet inzit. Misschien omdat het zo kort zichtbaar was? Bijzonder, reden waarom ik dit dus echt wel als een molactie beschouw van Hila of Thomas. Volgens mij hebben wij daar de bewoners met de versnaperingen niet in beeld gehad, vermoed dat zij 1 van de 2 afgeleid heeft en dat de ander (mol) toen snel de schilderijen heeft gewisseld.
Gewijzigd op 23 januari 2022 om 15:19 uur.
Citaat van Sherlockmol:
Ook Fresia zei iets vreemds. Met het beschrijven sprak ze over 2 gele kussen op de bank en 2 kleine kussentjes daar tussenin. klopt niet dus, de kussen zijn even groot.
Dit is niet de bank die Fresia beschreef! De bank van Fresia had witte/gele kleinere kussentjes met grote donkere knoop op het midden. Shinan liep toen met de bewoner te donderen en lette helemaal niet op.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.