Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 4: opdracht 3
Re: Aflevering 4: opdracht 3
@Vonne: bedankt, in de link van alleen de opdracht zie ik het inderdaad wel. Het lijkt erop dat de verwisselde schilderijen in de hele aflevering zijn vervangen door de kerstboom? Vreemd? De wisseling zou zijn van waterval rechts naar waterval links. Zowel bij Thomas en Hila als bij Everon en Arno zie je de waterval rechts. Dat zou betekenen dat Thomas of Hila een extra wissel gedaan heeft? Of de mol is tussentijds in huizen geweest, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dat in een duo opvalt. Of Everon heeft de mogelijheid gehad terug te wisselen?
Citaat van Sherlockmol:
Ook Fresia zei iets vreemds. Met het beschrijven sprak ze over 2 gele kussen op de bank en 2 kleine kussentjes daar tussenin. klopt niet dus, de kussen zijn even groot.
De kussens waren wel evengroot, maar ze zegt 'kleine bruine' en niet alleen 'kleine'.
Citaat van Dooro01:Dit is niet de bank die Fresia beschreef! De bank van Fresia had witte/gele kleinere kussentjes met grote donkere knoop op het midden. Shinan liep toen met de bewoner te donderen en lette helemaal niet op.
Dit is wel de bank die Fresia beschreef, de bank met die kleine gele kussens werd door Laetitia beschreven en had Sahil moeten opschrijven. Maar de local had z'n opdracht goed begrepen, iedere keer als de porto ging begon hij tegen Sahil te kletsen en die liet zich maar al te makkelijk afleiden.
Citaat van artemis:
@Vonne: bedankt, in de link van alleen de opdracht zie ik het inderdaad wel. Het lijkt erop dat de verwisselde schilderijen in de hele aflevering zijn vervangen door de kerstboom? Vreemd? De wisseling zou zijn van waterval rechts naar waterval links. Zowel bij Thomas en Hila als bij Everon en Arno zie je de waterval rechts. Dat zou betekenen dat Thomas of Hila een extra wissel gedaan heeft? Of de mol is tussentijds in huizen geweest, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dat in een duo opvalt. Of Everon heeft de mogelijheid gehad terug te wisselen?
Mijn vorige post bewerkt, want zou mij niet verbazen dat dit gebeurd is toen de bewoners langs kwamen met de versnaperingen. Daar zien wij bij Hila en Thomas niets van terug.
Citaat van Sjurk:
Een paar keer teruggekeken en vergeleken en ik kom tot deze lijst:
Mooi overzicht! Concluzie, er is gemold, maar DE mol gaat mee met de flow.
Vond het een leuke opdracht, vooral die bewoners erbij!
Deed me denken aan Jeroen vorig jaar met de luiken-opdracht. Hij had bewoners sneeky verteld dat ze weer dicht konden. Sahil lijkt hier de verhalen van de meneer dankbaar te gebruiken.
Is het toeval dat Kim-Lian alwÃÃr rode limonade dronk? Of zou het een hint zijn...?
Citaat van Sjurk:
Er klopt iets niet bij Hila, Thomas, Everon en Arno.Let op de schilderijen op de muur:
Wij krijgen te zien dat ze gewisseld zijn:
Regie toch... Hiermee worden deze vier verdacht gemaakt, want het is niet beschreven (op beeld) en ook niet genoemd.
In 'niet de Mol' gaf Arno aan dat ze nog een uur bij de bewoners hebben gezeten, dat is best lang. Dat kan echter ook betekenen dat de mol de schilderijen omgedraaid / teruggedraaid heeft. In dat geval zou dit een hint kunnen zijn naar Thomas of Hila.
Verder valt de rode bank op die Everon en Arno raadden, die is niet in beeld gezien, maar de kussentjes die ze goed raden waren ook niet in beeld. We missen dus een bank in beeld.
't is geinig, maar in de herhaling en in de uitzending zat het niet.. dus geen hint of actie
waarschijnlijk heeft de bewoner het weer op zijn plaats of andere plaats gehangen.
Ik dacht ook eerst raar bij het clipje van de opdracht op de site,
maar achteraf zit het niet in de uitzending dus ik zie het niet als iets het moet in de reguliere uitzending zitten of de complete herhaling naar mijn mening en dus zou ik er niks achterzoeken.
Het rode bank verhaal zit ook niet in de uitzending waar ze het bij Rick over hebben die was grijs/beige, misschien ook even veranderd in wat anders door de regie? of ze hebben het ijskoud veranderd in het lopen naar Rick, even bedacht dat het wat anders was dan grijs, verwisseld.
Citaat van Nette:
Is het toeval dat Kim-Lian alwÃÃr rode limonade dronk? Of zou het een hint zijn...?
wie weet, zou zomaar kunnen.
WAat me opviel:
Hila komt oprecht gefrustreerd over wat betreft het langzame beschrijven van Everon. Als mol zou je dit toch best vinden?
Met nog 1 min op de klok beschrijft Fresia in de tweede kamer juist de religieuze schilderijtjes. Dit was iets dat veranderd werd. Als mol had ze toch juist andere dingen kunnen gaan beschrijven?
De wissel van de schilderijen in het opdrachtfilmpje is gewisseld met de kerstboom die in de volledige aflevering zit. Allebei bij Hila en Thomas. Zou het een foutje zijn?
Als ÃÃn van beide de mol is en iets wil wisselen, kies je dan voor de schilderijen, en waar zat de andere dan dat je dat onopvallend kan doen? Everon en Arno vinden 4 juiste veranderingen, dan zou je als mol voor 100e risico nemen.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.