De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 2:  Het juiste motief
  • Aflevering 1:  Een rein geweten

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 8: Mollenvanger

»

Frank
Beheerder

Aflevering 8: Mollenvanger

Is je iets opgevallen in aflevering 8 buiten de opdrachten, test en executie? Dan kun je dat hier kwijt.

Gewijzigd op 19 februari 2022 om 20:36 uur.

gravertje
7 jaar lid

Re: Aflevering 8: Mollenvanger

De titel van aflevering 8 is 'mollenvanger.' Zou deze titel een hint zijn naar Kim, die zegt een lijntje te hebben met het universum via kristallen en tarotkaarten, waarmee ze ook spelenderwijs even haar zogenaamde mol Everon probeert te vangen en wat een mooie variatie is op de mystieke dromenvanger ?!

Gewijzigd op 19 februari 2022 om 22:53 uur.

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Nora

Of is er maar ÃÃn kandidaat die 100% op de juiste mol heeft ingezet?

GoGoGadget
7 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:

Of krijgt een kandidaat eindelijk de echte mol voor t eerst in het vizier!?

CobraKai
4 jaar lid

Tijd opdracht 1: 45 minuten
Tijd opdracht 2: 45 minuten
Tijd opdracht 3: 30 minuten

Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, incl verlenging is dit 120 minuten. Is dit weeral een voetbalhint net als de 11 (elftal) en 22 (alle spelers op het veld) ?

Gewijzigd op 20 februari 2022 om 01:41 uur.

wally1971
8 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:

En ... in 'Mollenvanger' zit de naam: Everon. Is hij de mollenvanger en dus winnaar?

Sjurk
4 jaar lid

Vanuit het andere topic:

Citaat van GoGoGadget:
Geinig! nice!
heb je ook nog een overzicht van t geld?, follow the money, ik ben t spoor wat dat betreft uit het zicht verloren en kan het nergens vinden.. wellicht niet voor niets.

Ja, dat heb ik ook, maar ik vind de toekenning van geld aan kandidaten vrij arbitrair. Zo ken ik geld van de waterscooter-opdracht toe aan de mensen die ik boeien heb zien hangen, ik deel het niet door alle kandidaten.

Anyways, mijn stand voor deze aflevering was:
Everon 1462,14
Fresia 1298,81
Kim-Lian 2257,44
Thomas 2453,81

Bij opdracht 1 kan ik niets echt opdelen, dus krijgt iedereen er 445 / 4 bij. Bij spel 3 is 500 verdiend, dit spel moet ik nog terugkijken maar Thomas heeft hier niets gevonden, Everon en Kim handvatten en Fresia 3 frames. Wie het voorwiel heeft gevonden weten we niet. Omdat ze het meeste vond ken ik Fresia 250,- toe en Kim en Everon ieder 125. Dan kom ik op:

Everon 1698,39
Fresia 1660,06
Kim-Lian 2493,69

Maar, zoals gezegd, arbitrair Glimlach

Gewijzigd op 20 februari 2022 om 10:45 uur.

Vpeetje
7 jaar lid

Citaat van Sjurk:
Vanuit het andere topic:

Citaat van GoGoGadget:
Geinig! nice!
heb je ook nog een overzicht van t geld?, follow the money, ik ben t spoor wat dat betreft uit het zicht verloren en kan het nergens vinden.. wellicht niet voor niets.

Ja, dat heb ik ook, maar ik vind de toekenning van geld aan kandidaten vrij arbitrair. Zo ken ik geld van de waterscooter-opdracht toe aan de mensen die ik boeien heb zien hangen, ik deel het niet door alle kandidaten.

Anyways, mijn stand voor deze aflevering was:
Everon 1462,14
Fresia 1298,81
Kim-Lian 2257,44
Thomas 2453,81

Bij opdracht 1 kan ik niets echt opdelen, dus krijgt iedereen er 445 / 4 bij. Bij spel 3 is 500 verdiend, dit spel moet ik nog terugkijken maar Thomas heeft hier niets gevonden, Everon en Kim handvatten en Fresia 3 frames. Wie het voorwiel heeft gevonden weten we niet. Omdat ze het meeste vond ken ik Fresia 250,- toe en Kim en Everon ieder 125. Dan kom ik op:

Everon 1698,39
Fresia 1660,06
Kim-Lian 2493,69

Maar, zoals gezegd, arbitrair Glimlach

Waarbij de kanttekening geplaatst moet worden dat Everon de enigste is die nog € 5000,- uit de pot kan vissen.
Overigens vind ik de follow the money tactiek niet altijd kloppen. Soms staat een mol in een positie die het onmogelijk maakt om geen geld te verdienen. Ook moet je kijken hoe vaak iemand verantwoordelijke gehouden kan worden door maar weinig geld binnen te krijgen in plaats van het gehele bedrag van een opdracht.
Enfin…… er spelen meerdere factoren mee

Sjurk
4 jaar lid

Inderdaad, daarom is het arbitrair. Ook omdat geld niet alles zegt. Bij de waterscooters: Fresia maakte de rode boot af met 250, dan ken ik dus 250 af. Als zij dit echter niet doet, dan kost het de volledige boot. Anderzijds: zonder 10 op die boot was het ook niets geworden.

Bij de waterscooters had ik niet het idee dat Everon erg nuttig was, daarom kreeg hij geen geld toegekend, maar dat is ook volledig afhankelijk van hoe het in beeld wordt gebracht. Die keuze is persoonlijk, zo ook met het opvissen van de kistjes heb ik heb ik de opbrengst van Sahil gedeeld tussen hem en Thomas omdat Sahil het wel opvist, maar Thomas bracht het naar Kim-Lian.

Everon heb ik niet meegerekend omdat die 5000 er eerst uit moet. Hetzelfde is het argument - dat ik vrij vaak hoor - dat er wel een veiling aan zal komen wanneer iemand veel geld verdient. Eerst zien, dan geloven, omdat je anders nooit het geld kan volgen.

Gewijzigd op 20 februari 2022 om 11:12 uur.

astridm
12 jaar lid

Citaat van CobraKai:
Tijd opdracht 1: 45 minuten
Tijd opdracht 2: 45 minuten
Tijd opdracht 3: 30 minuten

Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, incl verlenging is dit 120 minuten. Is dit weeral een voetbalhint net als de 11 (elftal) en 22 (alle spelers op het veld) ?

Dit is de beste hint die ik in lange tijd gezien heb.

Sjurk
4 jaar lid

Omdat het topic van opdracht 3 nog dicht staat even hier. De plekken waar iets is gevonden:
Afbeelding

Wie vond wat:
- Fresia gevonden + opgegraven: frame
- Everon gevonden, opgegraven met Kim: stuur
- Fresia gevonden, opgegraven met Kim: frame
- Fresia gevonden, opgegraven met Kim: frame mÃt voorwiel

Dit laatste is niet goed in de uitzending te zien, maar in het plastic zit in het midden een wiel dat eruit valt als ze het plastic open scheuren:
Afbeelding

De andere frames hadden dit wiel niet.

Verder is er ook nog ergens een extra stuur gevonden:
Afbeelding

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.