Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Ranomi is de Mol, omdat...
Re: Ranomi is de Mol, omdat...
Citaat van EHBmollen:Heeft ze de joker die ze van Nabil heeft gekregen eigenlijk wel ingezet bij de test? Ze leek ook wel een beetje emotioneel toen bleek dat Nabil uit het spel lag. Had ze last van schuldgevoel?
Ja, ze heeft de joker ingezet. Die heeft ze wat onhandig bij haar hand neergelegd. Is in het deel van de test met de eerste 15 vragen aan het begin van de aflevering.
Citaat van CobraKai:
4 lijkt een nummer dat vaker voorkomt dit seizoen. Steeds betekend het 4e scherm bij de executie een rood scherm, hier is zelfs voor geknipt en geplakt (Nabil geeft dit duidelijk aan in z'n afvallers dagboek).Laat nou nummer 4 het aantal medailles zijn die Ranomi heeft behaald in haar carrière als zwemster op de Olympische spelen. 3x goud, 1x brons.
Bij het hanggliden start ze als 1e , maar landt als 2e zodat ze in vak 4 kan landen
Ze was ook als vierde in beeld in afl. 1 bij telefoon opnemen.
De mol begint zijn telefoongesprek met Jurre met "Hoi Jur". Ik meen daarin de vriendelijke amicale begroeting van Ranomi te herkennen.
Soy is de enige die ik ook weleens Jur ipv Jurre jppr zeggen, maar toch met andere intonatie.
En op het strand zegt Rick wat er te winnen valt, namelijk een afspraak.... met de mol.
Op de puntjes zie je Ranomi al lachen : alsof zij al weet wat Rick gaat zeggen en denkt "ja, met mij" .
Binnenpretje?
Bij de test zijn de vlaggetjes wederom de kleuren van de Olympische ringen. Aangezien het niet de eerste keer is voelt het wel als een soort hint.
Ranomi is gewoon de Mol!
Ik geloof zoveel hints tegen te komen.
Om er een paar te noemen:
Aflevering 7 op het strand.
Ranomi zegt haar code hardop: 4397. Ze begint eerst wat met haar voet te schrijven, namelijk : 4 naar rechts, 4 naar onder, 4 naar links:
Maar dat lijkt in de verste verte nog niet op het begin van een 4. Ze doet maar wat. Bovendien hebben ze alle vier verschillende codes met dezelfde cijfers.
De code van Jurre: 4793, die van Soy: 3497 Het lijkt dus niet erg aannemelijk dat haar code ook met een 4 begint, eerder met een 7 of een 9. En daar lijkt die omgekeerde C al helemaal niet op.
We krijgen haar code lijstje helaas niet in beeld maar we horen haar -naast 4397- ook de getallen :’78234’ zeggen. Waar tovert ze die getallen zo ineens vandaan? Uit haar hoge hoed misschien? De Mol wist natuurlijk op voorhand welke code bij welk kistje hoorde..
doolhof:
Soy heeft de groene stift. Hij zet soms een kruis en dan weer maakt hij een vakje helemaal groen. Ik vind het daarom opvallend dat er op de vraag Wie is de mol achter Ranomi een groen vinkje is gezet:
‘Correct!’
Ranomi komt als een na laatste binnen, maar liefst 9 minuten na Anke! In 9 minuten kun je heel veel doen. Vlakte de Mol misschien uit wat de verliezer -Anke- had ingevuld? De titel van de aflevering is immers UITVLAKKEN, nietwaar? Anke zat op Ranomi. Heeft Ranomi echt hoogstpersoonlijk de antwoorden van Anke uitgevlakt? Dat zou pas echt een Mollenstreek zijn!
Ik denk dat het geven van de portemonnee aan Ranomi gewoon een aanwijzing is voor Daniël, haar bondje. Deze twee mensen zijn zo slim, zoiets zullen ze vast afgesproken hebben.
Nog een leuk detail:
De cijfers van de code opgeteld: 4379= 23
Geld: 1935 euro = samen en 18e letter van het alfabet is…R! Staat dit voor:
Winnaar ‘23 = Ranomi?
Ik heb nog veel meer hints gezien. Nou ja, dat denk ik tenminste
Afl 5: portretten
Opdracht 1 : altaar ego
Ranomi wil -uiteraard- binnen in de kerk aan de slag en ziet kans maar liefst dertien mensen verkeerd neer te zetten. Zij heeft daarbij ook de stift in haar hand en heeft dus voor de lol de beschrijving van Jurre op het bord gekalkt. De beschrijving schooljuf komt als enigste beschrijving ook in de tweede opdracht terug. En wiens altaar ego denkt u dat dit zal zijn?
Spookhuis: Ranomi kloot gewoon met de porto tijdens de morse opdracht. Alle kandidaten krijgen een karakter omschrijving, behalve Ranomi. Zij is uiteraard klein! Zij was de gene die aan het controleren was.
Kamer 18: Sleutel =18? 18e letter is de R van Ranomi.
Sleutel kamer nummer 11. Letter 11 is de K van..
RK = roze kerk maar ook Ranomi Kromowijojo!
Ranomi wordt op het portret afgebeeld als schooljuf. Het enigste beroep dus dat we ook in de eerste opdracht in de kerk voorbij zagen komen! Dus de enige wiens alter-ego ook bij het altaar is geweest, in de Kerk. Het woord op de achterkant van Ranomi’s schilderij woord is : kerk! (We komen in iedere afleveringen ook kerken tegen).
Ze moeten naar de Roze Rerk = RK=Ranomi?
Zomaar wat dingen die mij opvallen en die ik nergens terug zie op fb, Insta of YouTube.
Zit ik er zo naast?
Gewijzigd op 21 februari 2023 om 20:41 uur.
Citaat van Leonarda:Soy heeft de groene stift. Hij zet soms een kruis en dan weer maakt hij een vakje helemaal groen. Ik vind het daarom opvallend dat er op de vraag Wie is de mol achter Ranomi een groen vinkje is gezet:
‘Correct!’Heeft Ranomi echt hoogstpersoonlijk de antwoorden van Anke uitgevlakt? Dat zou pas echt een Mollenstreek zijn!
Hoe geloofwaardig acht je het dat Ranomi zelf een groene stift meeneemt en alvast de vraag van Soy gaat invullen dat zij de mol is? Met een vinkje notabene?
Hoe geloofwaardig acht je het dat Ranomi (of ieder ander) überhaupt de antwoorden van iemand anders zou aanpassen? Dat zou geen mollenstreek zijn maar een (sorry) klotenstreek.
Citaat van Leonarda:
Ranomi is gewoon de Mol!
Ik geloof zoveel hints tegen te komen.
Om er een paar te noemen:Aflevering 7 op het strand.
Ranomi zegt haar code hardop: 4397. Ze begint eerst wat met haar voet te schrijven, namelijk : 4 naar rechts, 4 naar onder, 4 naar links:
Maar dat lijkt in de verste verte nog niet op het begin van een 4. Ze doet maar wat. Bovendien hebben ze alle vier verschillende codes met dezelfde cijfers.
De code van Jurre: 4793, die van Soy: 3497 Het lijkt dus niet erg aannemelijk dat haar code ook met een 4 begint, eerder met een 7 of een 9. En daar lijkt die omgekeerde C al helemaal niet op.
We krijgen haar code lijstje helaas niet in beeld maar we horen haar -naast 4397- ook de getallen :’78234’ zeggen. Waar tovert ze die getallen zo ineens vandaan? Uit haar hoge hoed misschien? De Mol wist natuurlijk op voorhand welke code bij welk kistje hoorde..
doolhof:
Soy heeft de groene stift. Hij zet soms een kruis en dan weer maakt hij een vakje helemaal groen. Ik vind het daarom opvallend dat er op de vraag Wie is de mol achter Ranomi een groen vinkje is gezet:
‘Correct!’Ranomi komt als een na laatste binnen, maar liefst 9 minuten na Anke! In 9 minuten kun je heel veel doen. Vlakte de Mol misschien uit wat de verliezer -Anke- had ingevuld? De titel van de aflevering is immers UITVLAKKEN, nietwaar? Anke zat op Ranomi. Heeft Ranomi echt hoogstpersoonlijk de antwoorden van Anke uitgevlakt? Dat zou pas echt een Mollenstreek zijn!
Ik denk dat het geven van de portemonnee aan Ranomi gewoon een aanwijzing is voor Daniël, haar bondje. Deze twee mensen zijn zo slim, zoiets zullen ze vast afgesproken hebben.Nog een leuk detail:
De cijfers van de code opgeteld: 4379= 23
Geld: 1935 euro = samen en 18e letter van het alfabet is…R! Staat dit voor:
Winnaar ‘23 = Ranomi?Ik heb nog veel meer hints gezien. Nou ja, dat denk ik tenminste
Afl 5: portretten
Opdracht 1 : altaar ego
Ranomi wil -uiteraard- binnen in de kerk aan de slag en ziet kans maar liefst dertien mensen verkeerd neer te zetten. Zij heeft daarbij ook de stift in haar hand en heeft dus voor de lol de beschrijving van Jurre op het bord gekalkt. De beschrijving schooljuf komt als enigste beschrijving ook in de tweede opdracht terug. En wiens altaar ego denkt u dat dit zal zijn?
Spookhuis: Ranomi kloot gewoon met de porto tijdens de morse opdracht. Alle kandidaten krijgen een karakter omschrijving, behalve Ranomi. Zij is uiteraard klein! Zij was de gene die aan het controleren was.
Kamer 18: Sleutel =18? 18e letter is de R van Ranomi.
Sleutel kamer nummer 11. Letter 11 is de K van..RK = roze kerk maar ook Ranomi Kromowijojo!
Ranomi wordt op het portret afgebeeld als schooljuf. Het enigste beroep dus dat we ook in de eerste opdracht in de kerk voorbij zagen komen! Dus de enige wiens alter-ego ook bij het altaar is geweest, in de Kerk. Het woord op de achterkant van Ranomi’s schilderij woord is : kerk! (We komen in iedere afleveringen ook kerken tegen).
Ze moeten naar de Roze Rerk = RK=Ranomi?Zomaar wat dingen die mij opvallen en die ik nergens terug zie op fb, Insta of YouTube.
Zit ik er zo naast?
Hoi, ik vind er echt hele goeie hints bijzitten!!!:
De getallen van de strandloper opdracht die opgeteld de R en K kunnen zijn. De schooljuf en de kerk ook erg leuk gevonden! En de kamernummers. Mis alleen dan dat derde nummer.
Dat uitvlakken van Anke geloof ik echter totaal niet. De mol werkt geen kandidaten weg. Dat doen kandidaten zelf door de test als slechtste te maken. Een mollenstreek is een sabotage van de opdracht, niet van een kandidaat/persoon. Ik geloof dus ook niet dat ze de kleding van Jurre bij Marly heeft neergezet. Daniël controleerde haar trouwens iedere seconde.
De Roze Kerk is een bestaande kerk en bestond al als mogelijke locatie voordat Ranomi zou worden gekozen. Als Ranomi de mol is dan is dit m.i. gewoon een heel leuk toeval.
Als Ranomi heeft gekloot met de porto begrijp ik niet helemaal jouw relatie met de morse. Jurre en Daniël deden de morse. Ranomi had de lantaarn en stond met de porto in verbinding met de hotel. Ik zag Ranomi daar juist geen enkele invloed hebben, overgeleverd aan de grillen van Daniël en Jurre.
Citaat van Paatchoo:Citaat van Leonarda:Soy heeft de groene stift. Hij zet soms een kruis en dan weer maakt hij een vakje helemaal groen. Ik vind het daarom opvallend dat er op de vraag Wie is de mol achter Ranomi een groen vinkje is gezet:
‘Correct!’Heeft Ranomi echt hoogstpersoonlijk de antwoorden van Anke uitgevlakt? Dat zou pas echt een Mollenstreek zijn!
Hoe geloofwaardig acht je het dat Ranomi zelf een groene stift meeneemt en alvast de vraag van Soy gaat invullen dat zij de mol is? Met een vinkje notabene?
Hoe geloofwaardig acht je het dat Ranomi (of ieder ander) überhaupt de antwoorden van iemand anders zou aanpassen? Dat zou geen mollenstreek zijn maar een (sorry) klotenstreek.
De schooljuffrouw in de kerk was een opvallend kleine dame. Dus “klein” past bij bij de schooljuf én bij Ranomi!
Daarnaast griste Ranomi snel de stiften uit het kistje bij de morsecode. Ze bekeek ze goed (welke moest ze hebben?) en stond Ranomi op de achtergrond (ze leek zich weinig te bemoeien met de opdracht) met de “stift” die ze in handen had in werkelijkheid de morse te seinen? Zo kon ze voor zichzelf het woord’ klein’ morsen en achter de woorden ‘eerlijk’ een “?” zodat het woord eerlijk in twijfel werd getrokken bij het openen van de enveloppen.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.