Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 2, opdracht 1
Aflevering 2, opdracht 1
Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 2?
Re: Aflevering 2, opdracht 1
Het lijkt alsof de kokers even groot zijn met 5 vakken te vullen. Alleen de bedragen bij ieder vak verschillen. Daniel maakt de keuze voor de 1000 te gaan. Terwijl de 1500 sneller veel geld oplevert. Weliswaar ook meer trappen moet je daar op maar dan nog.
Citaat van Roro:
Het lijkt alsof de kokers even groot zijn met 5 vakken te vullen. Alleen de bedragen bij ieder vak verschillen. Daniel maakt de keuze voor de 1000 te gaan. Terwijl de 1500 sneller veel geld oplevert. Weliswaar ook meer trappen moet je daar op maar dan nog.
Eens! De grens om Sarah terug te laten komen was 1500,- en dat heeft de mol op die manier vrij makkelijk kunnen voorkomen. Was het Daniel die riep: laten we 1000 doen? Jurre liep behoorlijk te prutsen bij die 500,- koker.
Motief is dat Sarah al wat voorkennis heeft. Om het geld was het nu niet gegaan, immers zou Sarah flink van het bedrag hebben afgesnoept.
De Mol wilt toch juist dat er 1500,- word bereikt? Dan zou het aantal % waar Sarah terecht was gekomen ( in dit geval 90% ) van de pot afgaan. Nu weet de Mol van te voren natuurlijk niet hoe ver Sarah is gekomen maar je kunt er wel vanuit gaan dat tot de 50% wel moet lukken. Dan zou er dus 50% van die 1500,- minder zijn aan geld dan wat ze nu hebben gehaald.
In mijn ogen is de Mol in deze opdracht juist heel fanatiek geweest en heeft hij/zij er alles aan gedaan om die 1500,- te halen. De Mol heeft het behalen van 1500,- juist helemaal niet willen voorkomen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat mij niemand echt bloedfanatiek is opgevallen in deze opdracht. o.a Soy en Nabil hebben zichzelf af laten schieten, iets wat de Mol nooit zou doen want dan is de kans om die 1500,- te halen nog kleiner. Jurre vond ik wel heel fanatiek en heeft volgens mij ook wel het meeste geld in die koker gebracht samen met Daniel.
Gewijzigd op 15 januari 2023 om 10:17 uur.
Ja maar de mol moet toch geld uit de pot halen. Dit was een mooie geweest om 1500 euro uit de pot te halen als Sara terug zou komen.
Overigens had het teruggeven van punten in de app, waarschijnlijk lastig geweest. Dan hadden ze de punten aflevering 1 niet moeten uitdelen. Nu wist men dat het niet zou lukken, dus konden ze as usual punten doen.
Citaat van CobraKai:
De Mol wilt toch juist dat er 1500,- word bereikt? Dan zou het aantal % waar Sarah terecht was gekomen ( in dit geval 90% ) van de pot afgaan. Nu weet de Mol van te voren natuurlijk niet hoe ver Sarah is gekomen maar je kunt er wel vanuit gaan dat tot de 50% wel moet lukken. Dan zou er dus 50% van die 1500,- minder zijn aan geld dan wat ze nu hebben gehaald.In mijn ogen is de Mol in deze opdracht juist heel fanatiek geweest en heeft hij/zij er alles aan gedaan om die 1500,- te halen. De Mol heeft het behalen van 1500,- juist helemaal niet willen voorkomen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat mij niemand echt bloedfanatiek is opgevallen in deze opdracht. o.a Soy en Nabil hebben zichzelf af laten schieten, iets wat de Mol nooit zou doen want dan is de kans om die 1500,- te halen nog kleiner. Jurre vond ik wel heel fanatiek en heeft volgens mij ook wel het meeste geld in die koker gebracht samen met Daniel.
Helemaal mee eens! De fanatiekelingen vallen op en in mijn ogen waren dat inderdaad Jurre en Daniel. Ik denk daarom dat Soy, Nabil en Annick al afvallen als mol omdat zij die 2e brancard bij zich hadden. Door deze actie is er geld blijven liggen.
Precies wat hierboven genoemd wordt zijn wij weer niks wijzer geworden over de mol in de eerste opdracht. De mol weet zoals reeds genoemd, dat het zaak is om veel geld te verdienen want dan weet hij ook dat het geld er meteen weer uitgaat. De kandidaten worden van deze opdracht ook niet wijzer want de mol wordt ook opeens een fanatieke kandidaat.
Ik ben wel blij dat de opdracht relatief moeilijk/onmogelijk was. Anders had het voor Sarah wel erg makkelijk geweest om terug in het spel te komen ook al weet die na haar rode scherm toch ook niet wie de mol is.
Het is een beetje zoals met die veilingen, de opdrachten ervoor gaat de mol dan ook heel goed zâ€n best doen want dat geld wordt toch wel uitgegeven.
Opvallen. Iedereen loopt op schoenen met stalen neuzen, behalve Daniël. Die loopt op normale sportschoenen. Daniël heeft ook rubberen handschoenen. Mogelijk handig tegen schokken?
Citaat van Xannie:
Opvallen. Iedereen loopt op schoenen met stalen neuzen, behalve Daniël. Die loopt op normale sportschoenen. Daniël heeft ook rubberen handschoenen. Mogelijk handig tegen schokken?
Noteer het net ook al in de Daniël topic
Lijkt idd op voorkennis
Citaat van Paatchoo:
Precies wat hierboven genoemd wordt zijn wij weer niks wijzer geworden over de mol in de eerste opdracht. De mol weet zoals reeds genoemd, dat het zaak is om veel geld te verdienen want dan weet hij ook dat het geld er meteen weer uitgaat. De kandidaten worden van deze opdracht ook niet wijzer want de mol wordt ook opeens een fanatieke kandidaat.Ik ben wel blij dat de opdracht relatief moeilijk/onmogelijk was. Anders had het voor Sarah wel erg makkelijk geweest om terug in het spel te komen ook al weet die na haar rode scherm toch ook niet wie de mol is.
Het is een beetje zoals met die veilingen, de opdrachten ervoor gaat de mol dan ook heel goed zâ€n best doen want dat geld wordt toch wel uitgegeven.
Zo moeilijk was die in mijn ogen niet. Zeker omdat het voor de Mol de beste tactiek is om in ieder geval zo'n €2000 op te halen. Dus hier heb je geen last van.
Maar dan heb je natuurlijk weer van die gasten die graag weer als Mol over willen komen en dan gaat het toch weer niet goed.
Sarah heeft neem ik aan ook 45 minuten de tijd gehad voor die spiraal dus die kan heel rustig aan doen. In TV programma's waar ze vroeger nog wel eens zo'n spiraal kregen hadden ze minder tijd. Ik had de indruk dat ze makkelijk 100% had kunnen halen.
De makers hebben de opdracht natuurlijk ook zo in elkaar gestoken dat ze bijvoorbeeld tegen de groep konden zeggen, jullie hebben €2500 opgehaald maar omdat Sarah de 90% heeft gehaald gaat er 90% van dit bedrag af. Gefeliciteerd met de €250 die in de pot komt!
Citaat van Xannie:
Dit heeft mogelijk te maken met dat sommige deelnemers om gezondheidsredenen beter geen schokken kunnen krijgen.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.