De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Rubber eendjes

»

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Anna

Rubber eendjes

Xannie vatte al wat samen in afl 2 opdr 2, dus ik dacht ik maak er even een apart onderwerp van.
De rubber eendjes (rubber duckies) kwamen al in de onthulling van kandidaten voor, plus nu in elke aflevering. Hier kunnen we theorieën verzamelen!

Citaat van Xannie:
Ja, mooi. Dus we hebben nu badeend hints:
- badeend naar zwemster Ranomi, vind ik te voor de hand liggen.
- Rubber duck (hacken) als hint naar Daniël.
- En Sander ivm inzet badeendjes goede doelen.

Gezien het ontbreken van papieren geld deze editie, neig ik eerder naar de hint over Daniël.

Ben benieuwd of we volgende week weer eendjes gaan zien!

Pam
2 jaar lidVerdenkt

Re: Rubber eendjes

Niet deze editie dus this is a reach, maar 2021 kandidaat Florentijn werd wereldberoemd met zijn enorme drijvende badeenden. Kunnen jullie dat nog ergens aan linken? :’)

Sjurk
4 jaar lid

Afbeelding
Soy Kroon tijdens de rode loper voorafgaand aan de premiere van Wil de Krokodil in Pathe Arena op 4 december 2022 in Amsterdam, Nederland

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Toen mijn kinderen jong (peuters) waren, kocht ik boeken van Heather Amery (schrijver) en Stephen Cartwright in het Engels. De Appletree Farm reeks is vertaald in De boerderij reeks in het Nederlands. Het leuke voor jonge kinderen is dat op elke pagina is er een mini rubber ducky/ badeendje dat je moet zoeken à la Where’s Waldo. In het Nederlands heten de kinderen Els (Ls) en Jaap en de hond heet Bruun. In het Engels zijn dit Poppy (pop?) en Sam en hun hond Rusty (roestig zoals de staalfabriek). Ik weet niet of dit een hint is, maar er zijn wel overeenkomsten. https://www.bol.com/nl/nl/p/vertel-verder-van-de-boerderij/666747168/

Verder, als de mol wel bij de badeendjes opdrachten te vinden is, Nabil, Annick, en Ranomi zijn de opties. Als de mol juist NIET bij die eendjes te vinden is, dan is Anke of Soy de mol. Verder frappant: de afvaller is nog NIET in een badeendje opdracht geweest (Sarah zong en Froukje zocht street art). Ik durf niet te zeggen of piepkleine badeendjes ook verstopt bij het koor gedeelte of op straat in Woodstock?

Trouwens, in het South African Engels, een “rubber duck” is een type boot (rubber opblaasboot evt met een motor)

Gewijzigd op 16 januari 2023 om 09:03 uur.

Vinomier
9 jaar lidVerdenkt

Het Where is Waldo karakter lijkt me vooral logisch als het een verbindende hint is: bij de groep van de mol is altijd een eendje in de buurt of iets dergelijks. Als het echt een directe verwijzing was zoals bad=Ranomi, zouden ze dit eendje, denk ik, niet zo pontificaal in beeld hebben gebracht bij de bekendmaking van de kandidaten. Hadden ze nu ook beter niet kunnen doen, want valt wel erg op zo...

jschets
8 jaar lid

Bij de voorstel video's zit er bij elke kandidaat een soort hapering fragment in de video.
Het lijkt erop dat in deze hapering een (zeer) kort shot van een opdracht wordt laten zien.
Ik heb deze hint uit de youtube video van siem: https://www.youtube.com/watch?v=xMrN8O7coM4 vanaf ongeveer 4:50.
Nou kan het zijn dat in deze shots wordt laten zien in welke opdracht een kandidaat af gaat vallen.
Maar 1 ander ding wat mij in eerste instantie meteen opviel, is dat het lijkt alsof er een bad eendje in het haper short zit van Annick.
Afbeelding
Ik weet niet of dit al ergens eerder opgemerkt is, of dat er een ander topic is voor de haperingen in de introductie video's maar ik wilde dit toch graag ergens delen.

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Anna

Interessante toevoeging jschets! Glimlach

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Zaterdag weten we meer. Als er dan wederom een badeend aanwezig is waar Annick bezig is, dan is dit een goede theorie. Bedankt jschets.

Gewijzigd op 19 januari 2023 om 17:16 uur.

Vpeetje
7 jaar lidVerdenkt Rosario

Zouden er hier screenshots geplaatst kunnen worden elk badeendje svp.

busschops
2 jaar lid

Dat gaat niet op (dat ze afvallen in de aflevering waar een fragment van te zien is).
Ik heb alle stills bij elkaar gezocht. (weet niet goed hoe ik ze allemaal makkelijk en overzichtelijk kan plaatsen)
Op basis van all die stills heb ik een andere theorie. wat we namelijk nu weten is dat t fragment van Soy uit afl 1 komt, die van Sander uit afl 2 en die van Annick uit afl 3.
Zou dit dan de top 3 (de finalisten) zijn? Zou aansluiten bij de eenden theorie van Sander....

Afbeelding

Citaat van jschets:
Bij de voorstel video's zit er bij elke kandidaat een soort hapering fragment in de video.
Het lijkt erop dat in deze hapering een (zeer) kort shot van een opdracht wordt laten zien.
Ik heb deze hint uit de youtube video van siem: https://www.youtube.com/watch?v=xMrN8O7coM4 vanaf ongeveer 4:50.
Nou kan het zijn dat in deze shots wordt laten zien in welke opdracht een kandidaat af gaat vallen.
Maar 1 ander ding wat mij in eerste instantie meteen opviel, is dat het lijkt alsof er een bad eendje in het haper short zit van Annick.
Afbeelding
Ik weet niet of dit al ergens eerder opgemerkt is, of dat er een ander topic is voor de haperingen in de introductie video's maar ik wilde dit toch graag ergens delen.

Pientjee
6 jaar lidVerdenkt

In het voorstukje van volgende week zag ik een enorme gele badeend voorbij komen. Jurre, Ranomi, Nabil, Soy en ik denk Anke moeten dat ding een heuvel op trekken. Daniël zit hoog en droog in een vliegtuig boven die heuvel. Willen ze ons er iets mee zeggen of zetten ze ons ermee op een dwaalspoor. Ik ben benieuwd. Zin in!!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.