WIDM.nl is te koop. Interesse? Mail info@widm.nl
De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9
  • Aflevering 8:  De juiste manier van doen
  • Aflevering 7:  De juiste oplettendheid
  • Aflevering 6:  De juiste inspanning

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 3, opdracht 1

«

Geralda
12 jaar lid

Re: Aflevering 3, opdracht 1

Citaat van mmhmjanssen:
Omdat ze het maximale geld hebben verdiend is mij niet duidelijk geworden wat er zou gebeuren op het moment dat de juiste personen tegelijk op de knop drukken terwijl iemand anders hiervoor op ÃÃn van de knoppen heeft gedrukt. Wordt dit onmiddellijk duidelijk of blijkt dit pas na afloop omdat er minder is verdiend? Dat maakt veel verschil of de Mol het aan zou durven om van tevoren stiekem een knop in te drukken.

Volgens mij moesten ze gelijktijdig op de knoppen drukken anders geen geld. Daarom durfde, denk ik, de mol geen solo actie uit te voeren. Dat zou teveel aandacht vragen.

Sjurk
4 jaar lid

Citaat van Maggie:

Het is de enige tafel met 2 knoppen, daardoor meteen duidelijk dat Nabil gedrukt heeft. Misschien is Nabil echt de weg kwijt en had hij een tafel van 4 verwacht. Iedereen erbij roepen is dan een redelijk alternatief, de tafel is maar €200 waard en je wint vertrouwen. Er waren 4 tafels van 4, 2 van 3 en 1 van 2.

Dan nog: als hij de mol is kan hij drukken, doorrijden en wordt het beeld alleen gebruikt in de laatste uitzending. Datzelfde geldt voor Annick die buiten beeld blijft op enkele momenten.

Geralda
12 jaar lid

Voor mij is Daniël niet de mol maar wel spelbreker voor de mol. Hij wilde de groep bij elkaar houden en ik meende te horen samen met Nabil. Dat is echt onmols. Anke ook onmols, zij verhinderde dat de groep alsnog op pad ging. Dat was nergens voor nodig en wijst op een fanatieke serieuze kandidate . Ze stond hoog op mijn lijstje maar dit vergeef ik haar moeilijk mocht ze de mol zijn. Daniël gaat volledig met haar mee. Ook onmols. Annick en Soy proberen nog wat en ook Nabil isineens foetsie. Dit kunnen aanwijzingen zijn dat ze wegspringen/ lang stoppen etc. Om zo de groep uit elkaar te trekken.

Wel een fantastisch landschap, daarvan genoten. De opdracht lukte niet zoals de makers het misschien voor ogen hadden gehad. De mol redelijk kansloos m.n. Door de rol van Daniël en Nabil???

En weer zie ik weinig tot niets van Ranomi….ik houd wel van stille mollen maar na Sinan Can zet ik mijn punten er niets meer op in. Nog bezig met traumaverwerking Huilen

Maggie
9 jaar lid

Citaat van Sjurk:
Citaat van Maggie:

Het is de enige tafel met 2 knoppen, daardoor meteen duidelijk dat Nabil gedrukt heeft. Misschien is Nabil echt de weg kwijt en had hij een tafel van 4 verwacht. Iedereen erbij roepen is dan een redelijk alternatief, de tafel is maar €200 waard en je wint vertrouwen. Er waren 4 tafels van 4, 2 van 3 en 1 van 2.

Dan nog: als hij de mol is kan hij drukken, doorrijden en wordt het beeld alleen gebruikt in de laatste uitzending. Datzelfde geldt voor Annick die buiten beeld blijft op enkele momenten.

Probleem voor Nabil is dat er maar 1 tafel van 2 knoppen is, dus als hij drukt er niet €2500 in de pot bij komt maar €2200 (4x400 en 3x300, dus de tafel van 2 is €300 waard Verlegen ). Aangezien mensen gezien hebben dat hij bij een tafel stond waar maar 2 knoppen staan, is de rekensom snel gemaakt. Tenminste, als de beelden betekenen dat elke tafel van 4 max €400 en elke tafel van 3 max €300 opleveren, maar de kandidaten hebben dat kunnen zien). Dus in plaats van verdacht worden kan hij beter proberen niet op te vallen en zich een goede kandidaat tonen. Dat werkte in ieder geval voor Sander en voor Annick.

Ongebruikt
5 jaar lidVerdenkt Maaike

Citaat van Paatchoo:
Niet veel opgevallen want het was vrij onoverzichtelijk. Verder ontzettend raar dat de opdracht volledig gelukt is terwijl er geen “geld uit de pot” opdracht achteraan kwam.

Ik vond het juist wel eens leuk dat een opdracht en keer lukt. De afgelopen jaren zijn de meeste opdrachten vrijwel onmogelijk c.q. werd er doorcoefen zoveel gemold dat veel mislukte. Het geeft aan dat er ook mensen echt als kandidaat meedoen. Knipoog En dat de mol aan de bak moet. Ik vind het altijd best teleurstellend als in de laatste aflevering de mol zegt: dat was zo'n chaos, ik hoefde helemaal niks te doen. Veel interessanter vind ik het om te horen: ik heb dit of dat geprobeerd, maar toen stond ineens die of die voor mijn neus.

Gewijzigd op 23 januari 2023 om 16:26 uur.

Teuntjemolt
11 jaar lidVerdenkt Roos

Ja, dat komt niet vaak voor, dat zo'n opdracht goed gaat.
De mol zal verwacht hebben, dat ze zich in groepjes zouden verdelen. Dan had de mol gebruik kunnen maken van het gewoonlijke gemis aan ether discipline. Verwarring scheppen, vertraging veroorzaken en stiekem een knop indrukken.
Maar doordat Daniel de groep bij elkaar hield, was de mol kansloos.
Daniel is voor mij dus volledig mol af. Ook al na zijn actie bij de street art.
In deze opdracht zie ik alleen Annick een poging doen om te mollen.
Nabil was inderdaad alleen bij een paar knoppen, maar heeft daar geen mollenstreek mee uitgehaald. Dat blijkt eruit, dat het volledige bedrag is gewonnen.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.