De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen
  • Aflevering 5:  Terugkeer

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 3, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 3, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 3?

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Re: Aflevering 3, opdracht 2

De mol doet hier toch enorm z’n best om zoveel mogelijk punten te scoren & daarmee geld uit de pot te halen. Dat maakt Annick, Jurre, Nabil en Anke verdacht.

Superleuke opdracht trouwens! Had van mij langer mogen duren Glimlach

Sjurk
3 jaar lid

De mol wil zo min mogelijk geld in de pot. Dat kan op twee manieren:
- Het foute antwoord geven
- Een fantastisch alternatief voor de betekenis.

Een beetje jammer is dat we door de productie weer genept worden. Na ronde 3 zegt Rick: er zijn nog 6 ronden te gaan, ronde 4. Dat zou betekenen dat er 9 rondes zijn. Met de aangekondigde dubbele punten in de laatste ronde klopt dat: 8 rondes van 200,- per ronde en 1 ronde met het dubbele: 400.

MAARRRR dit zijn de woorden:
Glansgans
Suurstofdieffies
Blerkas
Windpompsherrie
Skeletklets
Gelytydigheidsafrigter
Inklimgordel
Padpredikant
Begrafenispote
Molafspraak

Dat zijn er 10. Dus 10 rondes, 2000,- max.

Dit wordt extra bevestigd door de blokjes in beeld. Voor de laatste ronde zijn dat er 22. Er is 750,- verdient en met (max) 1800 te behalen in 9 rondes is dat 1050 uit de pot gehouden. Goed voor 21 blokjes en met de opmerking van Rick over politieagent komen we op 22 blokjes.

Nu dat ui de lucht is, wat we zien van de deelnemers in beeld, waarbij ik de laatste ronde 'enkel' heb geteld, maar met een asterix:

Sander & Daniël
- Goed: 1
- Fout: 4
- Punten: 3 in beeld, 4 totaal *

Ranomi & Soy
- Goed: 1
- Fout: 4
- Punten: 1 in beeld, 3 totaal

Annick & Jurre
- Goed: 4
- Fout: 2
- Punten: 7 in beeld, 9 totaal *

Anke & Nabil
- Goed: 2
- Fout: 5
- Punten: 5 in beeld, 8 totaal

We zien de eerste 3 rondes en de laatste in beeld, de rest is samengevat. We zien 400,- verdient worden en missen dus 350. Wie verdiende dat?

Met de beelden kunnen we dat heel beperkt nagaan. Als we kijken naar getoonde goede- en foute antwoorden dan hadden Sander & Daniël buiten beeld nog 5 goede antwoorden kunnen geven, Ranomi & Soy 4, Annick & Jurre 4 en Anke & Nabil 3. Helaas kunnen we daar heel weinig mee.

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

De allereerste woordt die ze zochten was voor glangans. In Moltalk, ze zagen dat Anke vulde “model” hiervoor verkeerd in. Waarom model? Anke en Nabil bedachten zelf het woord vliegtuig voor glansgans. Vervolgens in opdracht 3, op het schip, een van de worden die je met “schip” (het code woordt) was Schiphol.

Geralda
11 jaar lidVerdenkt

Superleuk om dit spel weer te zien wat ik in mijn studententijd heel veel gespeeld heb “het woordenboekspel” werd dat toen genoemd. Het is dus een bekend spel en eigenlijk ook het enige ‘spel’ van de drie opdrachten in deze aflevering. Ik ben dan ook op zoek naar de afleveringstitel “spelbreker” en diegene die ervoor zorgt dat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Jammer dat we zo weinig in beeld kregen. Zoals Sjurk als aangaf kunnen we hier weinig uit halen. Wel een goeie vond ik bij Moltalk dat “model’ van Anke ook ‘de mol ‘ letters in zich heeft. Ze hadden na afloop een overzichtje kunnen geven waarin wij thuis nog wat konden speuren. Nu hebben we gewoon te weinig info.

MS
9 jaar lid

Dit was een hele leuke opdracht.

Als mol heb je zeker de woorden van te voren bedacht die er goed bij passen.
Het is ook een gevoel dat je moet krijgen bij een woord.

Model (acroniem voor de mol)
Sigaretten / roken

Vond ik persoonlijk erg mooie woorden die paste bij een eerste indruk dat je bij een woord kon hebben.

Wat mij betreft is het setje van Annick en Jurre en Anke en Nabil hierin de top verdachten.
Zij zorgen met hun goede woorden voor het meeste geld uit de pot te houden en daarmee ook kans te maken op de jokers.

Ongebruikt
4 jaar lidVerdenkt Rosario

Ik denk ook dat de mol de worden van tevoren te horen krijgt een dan worden kan verzinnen die daar op lijken. Wat dat betreft vond ik Anke en Nabil verdacht. Zij bedachten model bij beroemdheid en muziekdoos bij jukebox. Beide keren iets dat redelijk in het verlengde ligt.

chihiro
7 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Ongebruikt:
Ik denk ook dat de mol de worden van tevoren te horen krijgt een dan worden kan verzinnen die daar op lijken. Wat dat betreft vond ik Anke en Nabil verdacht. Zij bedachten model bij beroemdheid en muziekdoos bij jukebox. Beide keren iets dat redelijk in het verlengde ligt.

Model:
Gekozen door Nabil-Anke, bedacht door Annick-Jurre.
Muziekdoos:
Gekozen door Sander-Daniel, bedacht door Nabil-Anke.

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Nabil die zegt, ‘de mol is blind’, is dat oprechte, verslagen kandidaten-houding of is dat de mol die het leuk vindt om even te zeggen dat ie blind was voor de juiste oplossing?

Maggie
8 jaar lidVerdenkt Jeroen

Er zijn 2000 punten te verdienen, elk blokje is 50 punten uit de pot, dus er zijn 2000 : 50 = 40 blokjes. Je ziet er 3 + 3 + 8 + 10 = 24 op tafel staan. De 2 extra blokjes van de winnaars zijn dubbele ‘punten’, die tellen niet mee.
Dus er staan 24 x 50 = 1200 punten op tafel. Maar er is 2000 – 750 = 1250 uit de pot.
De mol heeft een blokje gestolen!

Bij meetellen dubbele punten staat er 26 x 50 = 1300 punten op tafel, dat kan dus niet.
Ontvreemd Nabil een blokje als hij ‘thank you’ zegt? Zijn gezicht vertrouw ik daar niet.

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Ik kan helaas geen screenshots plaatsen, maar het viel me op dat Jurre echt heel teleurgesteld kijkt als Rik het verdiende bedrag noemt. Je ziet Jurre kort in beeld echt zuchten. Is dat teleurstelling om het lage bedrag of teleurstelling dat er geld is verdiend?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.