De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 4, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 4?

Gewijzigd op 29 januari 2023 om 10:05 uur.

habl
2 jaar lid

Re: Aflevering 4, opdracht 2

Soy en Nabil lopen voorop en houden het tempo flink hoog. Tot rennen aan toe. Soy lijkt wel weer geïnteresseerd in wat erop het vliegtuig staat. Wel moedigt Soy Daniël aan om de enveloppe te openen (OPEN MAKEN!)

Gewijzigd op 29 januari 2023 om 00:10 uur.

Zooi22
8 jaar lidVerdenkt Kees

De mol heeft 2 opties, of te langzaam, of anders de envelop open. Annick valt af en als Daniel de mol was, dan had hij wel langzamer de locatie van de piloot uitgevogeld. Die envelop gaat toch wel open. Nieuwsgierigheid wint altijd.

De mol is in controle in de groep met de eend. Of vertragen, wat best een optie is want 3 km heuvelop in 1 uur is best pittig. Of je bent op tijd en zorgt dan de envelop open gaat.
Wat niemand had voorzien was dat ze lekke band kregen en later slag in wiel, dus klein wonder dat ze op net op tijd boven zijn. maar op dat moment van de lekke band hoor je wel paar stemmen (Jurre) die tijd beginnen te rekken. Andere de schuld geven, band willen maken.
Dan het gedoe bij het kistje en de envelop. Jurre blijft er mee lopen, Ranomi wijkt niet van zijn zijde, het lijkt hier of de mol op een steekwoord van een kandidaat wacht om in alle onschuld de envelop te openen en op laatste moment roept Soy het verlossende steekwoord.

Wederom Soy en Jurre erg verdacht, maar viel me op dat Ranomi al de tekst gelezen had terwijl het kaartje er 1 tel uit was en Jurre nog begon met voorlezen. Een teken van voorkennis?

Sjurk
4 jaar lid

Het ventieltje van het wiel was nog heel Glimlach

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Anna

Omdat ik inmiddels wel een Nabil-tunnel heb gegraven, viel het me vooral op dat Annick zegt dat het kistje niet open mag. En Nabil vervolgens zegt dat de envelop niet open mocht.

De mensen die de envelop open willen maken vind ik niet per sà verdacht: nieuwsgierigheid zit in de natuur van de mens. Dus ook het willen weten wat er in gesloten enveloppen zit. Met een vraagteken er op al helemaal.

Ik ga nog even terugkijken wie zich hier vooral op de achtergrond houden.

*Edit*
Vooral Anke houdt zich stil, Nabil en Ranomi ook.

Ook nog even over het telefoonnummer. Annick zegt 594542 als ze bukt om onder het vliegtuig te kijken.

Als de groep het vliegtuig ziet, zeggen ze allemaal.
+27. Een mannenstem zegt vervolgens 26.

Even later: Nabil (volgens mij) roept 5945032. Dit klopt in elk geval niet met wat Annick zei.

Gewijzigd op 29 januari 2023 om 11:16 uur.

Sjurk
4 jaar lid

Lastig spel om iets mee te doen. Daniël had een sleutelpositie en was niet heel snel bij de rest, maar of dat molgedrag is? De weg was op stukken erg slecht, was de lekke band toeval of een molactie?

Ze beginnen bij het Rijks wine estate and hotel, de eend staat bij Oudekloof Wine State.

Bij het lek gaan van de band horen we psssst maar dit kan een edit zijn. Het team reageert wel gelijk en op het moment dat dit gebeurt is niemand echt in de buurt van de band. Jurre loopt erachter, Anke ervoor en het jasje van Nabil hangt over de vleugel. Er lijkt wel iets op het pad te liggen een paar meter achter de eend maar dat is zo groot dat dat op moet vallen.

De coördinaten van het vliegtuig wijzen naar de Tulbagh North Airstrip, een autorit van 7 minuten vanaf het hotel. Hemelsbreed is de afstand tussen de Airstrip en Oudekloof 11km.

We zien een klok in beeld bij 34 minuten, Annick en Daniël zijn dan net onderweg. Daarna zien we pas weer een klok met ca. 11 minuten te gaan, op dat moment komt Daniël pas aan bij het het team.

De laatste shots zijn gehusseld, van open kist naar weer dicht wanneer Annick de telefoon opgenomen heeft.

Vpeetje
7 jaar lidVerdenkt Rosario

Citaat van Maaikepaaik:
Omdat ik inmiddels wel een Nabil-tunnel heb gegraven, viel het me vooral op dat Annick zegt dat het kistje niet open mag. En Nabil vervolgens zegt dat de envelop niet open mocht.

De mensen die de envelop open willen maken vind ik niet per sà verdacht: nieuwsgierigheid zit in de natuur van de mens. Dus ook het willen weten wat er in gesloten enveloppen zit. Met een vraagteken er op al helemaal.

*Edit*

Ook nog even over het telefoonnummer. Annick zegt 594542 als ze bukt om onder het vliegtuig te kijken.

Even later: Nabil (volgens mij) roept 5945032. Dit klopt in elk geval niet met wat Annick zei.

Ik vind het dan wel weer verdacht dat jurre weer als eerste de envelop in handen heeft. Hij voedt de nieuwsgierigheid van de andere die natuurlijk de inhoud willen zien. Prima strategie van een mol. Alle aandacht in deze scène uit maar Soy want die heeft de telefoon

Quake
8 jaar lidVerdenkt Jeroen

Ik denk niet dat de mol heel veel zit te saboteren maar meer heel erg fanatiek zal zijn in deze opdracht. Je kan als molzijnde heel erg kandidaat-achtig die eend omhoog krijgen. Denk dus niet dat t wiel die lek was is gedaan door de mol.

Deelnemers die focussen op het vliegtuig die komen ook over als kandidaat. Deelnemers die gefocussed waren op de eend komen dan als mol over. Aangezien een mol wilt eerst dat ze aankomen (om toch niet verdacht te zijn) voordat ze bellen. En niet andersom.

Annick is eruit dus is geen mol, maar ik vond haar behoorlijk verdacht deze opdracht. Als kandidaat zou toch t eerste wat je roept toch zijn: "niet de envelop open maken!"... in plaats daarvan eerst de andere rustig krijgen (wat niet gaat werken want ze zitten in tijdsnood) en dan ook nog het woordje "kistje" gebruiken ipv "envelop".

Want zeg nou zelf... iedereen had die envelop gewoon open gemaakt als er geen waarschuwing was, en de waarschuwing kwam gewoon te laat.

MS
10 jaar lid

Deze opdracht heeft voor mij bevestigd dat Daniel niet de mol is.

Je zit met 7 personen aan het ontbijt. 5 moeten het ene doen en 2 het andere.
Daniel is erg stellig bij de 2 personen te willen gaan zitten. Vaak is de kleinere groep wel een sleutelpostie in het spel.

Het gegeven is hier heel simpel. Zoals Daniel zelf al zegt "als ze de envelop zien gaat hij open."

Daniel blijft met Annick over (afvaller dus niet de mol). Stel je bent zelf de mol.
Dan haal je eerst al die bad eendjes uit het zwembad.
Je gooit ze allemaal eerst op de kant. Laat Annick alvast puzzelen.
Je controleeerd nog eens goed of dat je alle eendjes hebt.

Annick heeft zich de hele week nog niet 1x als puzzelslimme kandidaat laten zien.
De kans dat zij nu in 1x de twee afwijkende eendjes pakt en vertaald naar coordinaten is erg klein.
Je kijkt samen met Annick nog eens naar al die eendjes.

Voor de kick en om in de vliegtuigje te mogen vliegen leg je uiteindelijk die twee juiste eendjes bij elkaar.

Daniel zorgt door het snel oplossen van de puzzel ervoor dat er 4x over de kandidaten heen gevlogen kan worden.
Het is dat Annick eerst vertrouwen denkt te moeten winnen maar anders had deze opdracht alleen door Daniel geslaagd voor € 3000,00.

Daarnaast zou ik als mol altijd in de grote groep willen zitten.
Daar heb je controle over het echte geld.
Je kan daar vertragen tijdens het wandelen.
Mocht je het halen kun je zorgen dat de envelop open gaat.
En mocht je het halen en mocht de melding binnen komen dat de envelop dicht moet blijven kun je alsnog de discussie opwerpen of dat je de melding gaat vertrouwen of niet.

Aabee
4 jaar lidVerdenkt Fons

Ik zit niet op Daniel, maar nee, hij kan als superslimme kandidaat niet ineens dom gaan doen met die badeendjes. Als mol wil je elke verdenking van je afschudden. Als Anieck dit door zou vertellen zit de hele groep op hem Glimlach
Wel denk ik dat Daniel en Anke hebben afgesproken ieder in een ander groepje te gaan zitten.

Inderdaad, bij de grote groep val je als mol minder op en heb je twee kansen: zorgen om niet op tijd boven te zijn (mislukt) en zorgen dat de envelop open gaat. Elke kandidaat zou die envelop openmaken, dus dat valt lekker niet op.

Gewijzigd op 30 januari 2023 om 09:25 uur.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maaikepaaik:

*Edit*

Klinkt als een vergissing van kistje/envelop van Annick en mogelijke voorkennis van Nabil. Maar zou ook wel raar zijn, dat het kistje geeneens open mocht. Envelop niet openen klinkt al logischer.
Annick zegt het juist en het wordt ook zo ondertiteld: 594 5032.

Gewijzigd op 30 januari 2023 om 10:12 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.