De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen
  • Aflevering 5:  Terugkeer

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4, opdracht 3

»

Frank
Beheerder

Aflevering 4, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 4?

Gewijzigd op 29 januari 2023 om 10:04 uur.

Zooi22
7 jaar lidVerdenkt Kees

Re: Aflevering 4, opdracht 3

Verdeling van de koffers is meer in het wegstrepen van verdachten. Anke verdeelt de koffers en stuurt uiteindelijk Annick met €0 eruit. De mol had 2 opdrachten in dit spel, althans uitgaande van voorkennis.
1. de mol weet wie rood scherm had en wie 2e is.
2. de mol weet dat de 2 met hoogste bedragen apart een spel in de volgende aflevering gaan spelen.

We zien alleen Soy echt bedelen om een hoge koffer en pleiten voor Daniel en Nabil. Gevoelsmatig heeft Soy het rode scherm gezien. Wat tegen Anke pleit als mol is dat ze Annick met €0 laat vertrekken, dat is echt te laag. Wat voor Anke zou kunnen pleiten is dat de heren met de hoge bedragen zeker alles verspelen voor jokers of vrijstellingen. Dus dat is sterk afhankelijk van het volgende spel.

Wat verder opviel is dat Ranomi het spel op scherp zet door spontaan een lage koffer te kiezen, verder blijft ze weer erg op de achtergrond. Ze zou de mol kunnen zijn die het niet uitmaakt wie afvalt, en er op vertrouwd dat anderen het geld over de balk smijten zodra die kans komt, bij de volgende opdracht.

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Wat was dit een leuke opdracht!! Heb echt genoten. Jammer dat het de mol niet gelukt is om Annick een geldkoffer mee te geven.

Ranomi start het èchte spel. Dat vond ik eerst verdacht, maar omdat ze daarna vooral kijkt naar wat er gebeurt (geen actieve rol meer pakt) denk ik dat ze een hele slimme kandidaat is die haar mol bevestigd ziet.

Iedereen lijkt vervolgens snel een koffertje dichtbij de zitplek te pakken. Is de mol al op een strategische plek gaan zitten?
Dat maakt de mensen bij de hoge koffertjes verdacht.

Molloot09876
5 jaar lidVerdenkt

De mol gaat nooit voor de hoge bedragen. Daniël, Nabil en Soy vallen hiermee gelijk af. De mol weet ook wie de afvaller is en wie de test het op 1 na slechtste heeft gemaakt. Hierdoor valt Anke ook af als mogelijke mol kandidaat. Ranomi haalt geld binnen, blijft Jurre over. Jurre is de mol.

Paulm25
1 jaar lidVerdenkt

Citaat van Molloot09876:
De mol gaat nooit voor de hoge bedragen. Daniël, Nabil en Soy vallen hiermee gelijk af. De mol weet ook wie de afvaller is en wie de test het op 1 na slechtste heeft gemaakt. Hierdoor valt Anke ook af als mogelijke mol kandidaat. Ranomi haalt geld binnen, blijft Jurre over. Jurre is de mol.

Maar de hoge bedragen geven in dit geval een sleutelpositie voor de volgende opdracht. Dus daarom zou de mol weer wel voor een hoog bedrag willen gaan.

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Precies Paulm25, we kunnen volgende week pas ècht zeggen of de mol een hoog bedrag wilde of niet. Jammer dat we nog een week moeten wachten Glimlach

Geralda
11 jaar lidVerdenkt

Mooie opdracht alhoewel ik het altijd vervelend vind wanneer iemand eruit vliegt die de test niet het slechtste heeft gemaakt. En dan niet op eigen kracht of zichzelf niet heeft kunnen verdedigen.
Ik ga ervan uit dat de mol niet weet wie de laatste of een na laatste was. En als dat wel zo is zou de mol dan kiezen om koffertjes te verdelen? Dan kiest Anke in dit geval bewust Annick eruit. Zou ik mol zijn dan zou ik buiten deze keuze willen blijven.

Mijn indruk is dat Soy het rode scherm heeft gehad. Niet door zijn rol bij de verdeling maar zijn reactie na afloop. Hij leek echt heel erg aangeslagen en met zijn houding geen raad. Lijkt me een oprechte jongen ( zie opdracht met keuze 3 jokers niet doorgeven aan de groep waarbij hij als enige twijfelde). Soy dus niet de mol denk ik.

Ranomi speelde het slim volgens eigen tactiek om reacties te zien. Ik vind haar net te weinig ‘betrokken’ bij posities, opdrachten als ze de mol zou zijn. Ze had in ieder geval een groen scherm en maakte zich weinig zorgen.
Nabil en Daniël en Soy waren echt gebrand op de hoge koffers. Het kan tactiek zijn als één van hen de mol is. Geld mee voor de volgende aflevering. Aan de andere kant speel je jezelf tactisch wel erg in de picture omdat je voorkennis hebt. Ik denk niet dat de mol dit zou willen. Het gaat om teveel geld en de mol doet het graag iets subtieler. Groot geld verdwijnt toch wel door de hebzucht van de anderen.

Voor mij blijven dus Jurre en Anke over, ervan uitgaande dat beiden vooraf niet de afvallers weten. Voorkennis is goed om geld uit de pot te spelen maar geen mensen. Haha ik blijf een zacht mol-eitje.

chihiro
7 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maaikepaaik:
Precies Paulm25, we kunnen volgende week pas ècht zeggen of de mol een hoog bedrag wilde of niet. Jammer dat we nog een week moeten wachten Glimlach

Sterker nog, ik denk dat Soy de Mol is. Hij spoort Jurre aan om de envelop te openen en als hij een rood scherm veinst, slaat hij 2 vliegen in 1 klap:
- niemand verdenkt hem meer, want rood scherm = afvaller = kandidaat zijn,
- sleutelpositie voor de volgende aflevering (moet inderdaad nog blijken).

Gewijzigd op 29 januari 2023 om 20:27 uur.

peanut
6 jaar lidVerdenkt

Ranomi pakt een koffertje, Nabil pakt een koffertje, Jurre en Soy pakken samen het koffertje dat 2000 waard is. Een shot later staat dat koffertje bij Daniel en gaat Soy er tegenin. Het laatste hoog bedrag heeft Anke gepakt en dat geeft ze dan later aan Soy, geen idee waarom ze dat doet eigenlijk. Zij weet toch dat ze een groen scherm heeft, dan kan ze het beter houden.
Het maakt niet uit hoe ze verdeeld worden, als degene met het rode scherm maar geen hoog bedrag krijgt.

Ik ben het niet eens met dat de mol toch nog geld weg kan spelen met het vervolg op deze opdracht. Dat was er toch gekomen, of er nu 2000 of 750 uit de pot was gegaan of niets.
De mol heeft hier niets kunnen doen, misschien wel geprobeerd, maar mislukt door Anke.
Ik hoop ook dat het nu niet een aaneenrijging wordt van opdrachten waarbij er geld uit de pot kan gespeeld worden voor voordelen.

MolNancyM
9 jaar lidVerdenkt Anna

Ik switch de hele tijd tussen Jurre en Nabil als mol zijnde. Wat me in deze opdracht opviel is de woorden die Rik uitspreekt; net voordat hij wegloopt; "ik wens jullie veel wijsheid toe". Volgens mij is het gebruikelijk om bij WIDM de woorden wijsheid en geluk in één adem uit te spreken, net zoals Kennis is Macht, ook zo'n typische uitspraak. Het viel me op dat Rik dus bet woordje 'geluk' buiten beschouwing liet, terwijl diegene met het rode scherm ook een beetje geluk moet hebben, toch? Maar goed, misschien een hint naar meneer Geluk??

chihiro
7 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van peanut:
Ranomi pakt een koffertje, Nabil pakt een koffertje, Jurre en Soy pakken samen het koffertje dat 2000 waard is. Een shot later staat dat koffertje bij Daniel en gaat Soy er tegenin. Het laatste hoog bedrag heeft Anke gepakt en dat geeft ze dan later aan Soy, geen idee waarom ze dat doet eigenlijk. Zij weet toch dat ze een groen scherm heeft, dan kan ze het beter houden.
Het maakt niet uit hoe ze verdeeld worden, als degene met het rode scherm maar geen hoog bedrag krijgt.

Ik ben het niet eens met dat de mol toch nog geld weg kan spelen met het vervolg op deze opdracht. Dat was er toch gekomen, of er nu 2000 of 750 uit de pot was gegaan of niets.
De mol heeft hier niets kunnen doen, misschien wel geprobeerd, maar mislukt door Anke.
Ik hoop ook dat het nu niet een aaneenrijging wordt van opdrachten waarbij er geld uit de pot kan gespeeld worden voor voordelen.

Twee dingen die spelen:
1. Rik kan de Mol inlichten wie de afvaller is. In België gebeurde dat door de plaats van het woord zojuist in de zin meteen gezegd door de presentator na het onderhandelen. Het verschil tussen nu en toen is dat er ook daadwerkelijk werd gezegd dat de presentator met die ene zin de Mol heeft ingelicht wie de afvaller is. En hier niet. Dus dat is nog de vraag of we daar wat aan hebben. Dat het woord zojuist als derde werd gezegd en naar Daniël als afvaller zou kunnen wijzen. Zonder deze informatie is deze opdracht gokken voor de Mol. En ook daar kon je jezelf redden, door met een gekregen geldkoffer, jokers te kopen. Alleen wisten de kandidaten dat toen niet en hier wel.

Ik vind dan Nabil verdacht, hij vraagt of Annick content is. Want de Mol weet al of de afvaller zijn vel gered heeft.

2. Zou je als Mol jezelf opofferen voor vertrouwen? Zoals Ranomi deed. Ze pakte 750 euro. In de vorige versie werd de Mol gedwarsboomd door een kandidaten die 1) de afvaller een nulkoffer pakte 2) een andere kandidaat die door had dat de Mol daar moeite mee had, en ook een nulkoffer pakte. Zij mochten de rest van de koffers samen verdelen. De Mol kocht 2 jokers. Misschien dat Ranomi hoopte op vertrouwen. Of de Mol wachtte nog meer af.

Gewijzigd op 30 januari 2023 om 09:39 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.