Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4: test & executie
Aflevering 4: test & executie
Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 4?
Gewijzigd op 29 januari 2023 om 10:04 uur.
Re: Aflevering 4: test & executie
Wel hÃÃÃl erg zuur dat niet degene die de test het slechtste maakt eruit gaat, maar de nummer 2.
Een hint naar de mol? De 2e keer dat de afvaller een herkansing krijgt. De 1e keer Sarah die pech had dat de groep faalde, en nu een onbekende afvaller die wordt gespaard.
Heb geprobeerd om in de reflectie van de flessen & kandidaten iets te kunnen zien, maar volgens mij wordt dat beeldje voor beeldje kijken. 😅
Citaat van Maaikepaaik:
Heb geprobeerd om in de reflectie van de flessen & kandidaten iets te kunnen zien, maar volgens mij wordt dat beeldje voor beeldje kijken. 😅
Ha, daar zat ik ook al de hele tijd naar te kijken, zonder succes helaas
Tot nu toe, Daniël zei dat hij een kans berekeningen ging doen tijdens een paar testen. Hier deed niet Daniël, maar Ranomi voor de eerste keer een kans berekeningen tijdens de test. Bij Daniël kwam dat nog logisch over—bij Ranomi klonk het een beetje raar.
Ik weet niet wie Soy hier tijdens de test verdacht, maar eerder leek dat Nabil te zijn (of dat werd gesuggereerd). Later, nadat hij zijn scherm zag, zegt Soy Anke, Nabil en zichzelf te vertrouwen.
Citaat van Gringa:
Tot nu toe, Daniël zei dat hij een kans berekeningen ging doen tijdens een paar testen. Hier deed niet Daniël, maar Ranomi voor de eerste keer een kans berekeningen tijdens de test. Bij Daniël kwam dat nog logisch over—bij Ranomi klonk het een beetje raar.Ik weet niet wie Soy hier tijdens de test verdacht, maar eerder leek dat Nabil te zijn (of dat werd gesuggereerd). Later, nadat hij zijn scherm zag, zegt Soy Anke, Nabil en zichzelf te vertrouwen.
In het begin heb je daar nog wat aan, nu is het echt spreiden en niet in een tunnel geraken. Mee eens.
En: nog steeds verwijzen alle titels (Weglopen) naar het theater.
Citaat van chihiro:
Alle afleveringstitels verwijzen naar het theater:
De Verbinding is een theater, Kunstgreep is een productiehuis, en de spelbrekers is een Nederlands zangduo (Theo Rekkers en Huug Kok).
Gewijzigd op 30 januari 2023 om 10:32 uur.
Degene die het rode scherm had mag in zijn handjes knijpen! Zit er nog in Ãn weet welke kandidaat (of kandidaten) weggestreept kunnen worden.
Gewijzigd op 30 januari 2023 om 12:42 uur.
Wat als de mol zelf gezorgd heeft voor een rood scherm, zodat geen enkele kandidaat, door deze executie meer kennis heeft dan de andere kandidaten (kandidaat met een rood scherm zou dan namelijk kunnen weten wie de mol niet is). De zin die steeds bij de uitleg van Rik wordt gegeven eindigt altiid met “……. Behalve de mol die gaat niet naar huis….†(Hij zegt daarmee niet dat de Mol rood zou kunnen krijgen ooit, juist bij deze aflevering zou dat dus wel kunnen). Bij deze executie kan de mol dus weldegelijk rood hebben gekregen niemand die daar achter komt. Heeft een hoog bedrag gekregen en kan in de volgende aflevering verder manipuleren. Dat zou betekenen dat de mol bij de 3 zit met het hoogste bedrag.
Gewijzigd op 31 januari 2023 om 09:44 uur.
Citaat van Maan_10:
Wat als de mol zelf gezorgd heeft voor een rood scherm, zodat geen enkele kandidaat, door deze executie meer kennis heeft dan de andere kandidaten (kandidaat met een rood scherm zou dan namelijk kunnen weten wie de mol niet is). De zin die steeds bij de uitleg van Rik wordt gegeven eindigt altiid met “……. Behalve de mol die gaat niet naar huis….†(Hij zegt daarmee niet dat de Mol rood zou kunnen krijgen ooit, juist bij deze aflevering zou dat dus wel kunnen). Bij deze executie kan de mol dus weldegelijk rood hebben gekregen niemand die daar achter komt. Heeft een hoog bedrag gekregen en kan in de volgende aflevering verder manipuleren. Dat zou betekenen dat de mol bij de 3 zit met het hoogste bedrag.
Dat lijkt mij onmogelijk, want er wordt ook altijd gezegd: degene met een rood scherm gaat naar huis (of sinds vorig jaar het afvallershotel). Dus als de mol zelf een rood scherm heeft en niet bij de hoogste bedragen eindigt, blijft zijn scherm rood. Dan had je "rood scherm" moeten vervangen door "degene die de test het slechtste heeft gemaakt", want de mol krijgt nooit een rood scherm.
Mijn vermoeden is dat Nabil het rode scherm had, ook gezien dat hij nog een keer keek en zenuwachtig oogde. Ook Soy zou wat dat betreft het rode scherm kunnen hebben, maar die was ook zenuwachtig naar de rest toen ze bij het schip de jokers hadden en daarover logen, kortom die is waarschijnlijk gewoon snel zenuwachtig. De mol zit waarschijnlijk niet bij de hoogste 2 bedragen, want die 2 die mee moesten met Rik gaan misschien niet eens beslissen over of het geld verdubbeld wordt of verloren. Er zit namelijk vaak een extra laag in.
Ik geloof dat Daniël de mol is, en hij kreeg een waardevolle koffer.
Dit deed hij door zijn bondje. Anke is door de groep vrijwel onverdacht vanaf het begin. Daniël niet—alhoewel dit niet uitgezonden in de afleveringen, weten we van de extra videoâ€s dat Daniël werd door de groep verdacht. In het begin maakt dat niet veel uit—veel mensen nep mollen. Nadat hij een bondje met Anke sluit, is hij niet aan het mollen rond haar. Dit doet me denken aan Everon die in zijn eentje nooit geld ophaalde, maar wel klein beetjes in groepsverband. Dat betekent dat Daniël zelfs in staat is €2500 (een “Om leidingâ€) te scoren in 3.1. We weten onvoldoende van 3.2. In 3.3 is hij onderdeel van het groep die €2000 verspilt aan jokers. Hier in 4.1 heeft hij (en Nabil) de beste molplek—hij dwingt vaak aan om bepaalde plekken te veroveren. 3 briefjes verdwijnen. Tijdens de test, vraag #5, werd gevraagd als hoeveelste de mol het doolhof in ging. Daniël antwoord met “gelijk op drie†en klikt “Derde†aan. In de 3de test, de D van zijn joker werd weerspiegelt in zijn laptop. Op een telefoon draaischijf “def†staat bij nummer 3. Behalve bij vraag 20 (tnt altijd verkeerd) tot nu toe alle vragen die met 2 of 3 te delen zijn kloppen als Daniël de mol is.
Gewijzigd op 31 januari 2023 om 12:28 uur.
Via Siem https://youtu.be/BBAM5znf54c geswitcht naar Daniel. Vanaf 6.30
Siem:
Er is geknoeid met de montage. Het is Mols om voor een hoge koffer te gaan (vind ik discutabel), in verband met de sleutelpositie. Het is kandidaats om voor een hoge koffer te gaan, vooral als je een rood scherm hebt. Daniël pakt geen koffertje terwijl dat wel zo lijkt. Nabil pakt als eerste na Ranomi's besluit om voor een hoog koffertje te gaan (dat is kandidaats, zeker omdat hij misschien een rood scherm heeft gezien). Het lijkt dat Daniël ook meteen een hoge koffer pakt. Maar dat is niet zo. Het koffertje (van 2000) staat namelijk eerst tussen Jurre en Soy. Het is onduidelijk en eruit geknipt hoe Daniel aan zijn koffertje komt. Waarschijnlijk heeft hij een sterk pleidooi gehouden.
Het lijkt mij vervolgens kandidaats van Nabil als hij een rood scherm heeft gehad, als eerste iets pakt na Ranomi. Het lijkt mij een kandidaatse edit van de montage dat Daniël (als Mol) ook voor een hoge koffer gaat, terwijl dit natuurlijk helemaal niet belangrijk is voor de Mol. Want die Molt saboteert waar hij terechtkomt. De montage wil ons laten geloven dat Daniël ook een kandidaat is. Terwijl hij in werkelijkheid rustig toekeek.
Als bondgenoot kreeg Daniël een hoge koffer van Anke. Terwijl een Mol liever een lage koffer wil in verband met het bedrag bij de afvaller. Hij had door groepsdruk om Anke ook te vertrouwen weinig invloed meer op het spel.
Nog een argument voor Nabil als afvaller: hij en Annick stemden vooral op Ranomi en Soy had tunnelvisie op Nabil. Mocht de Mol een man zijn, dan vallen zij eerder af. Mogelijk is Nabil (en anders Soy) door het oog van de naald gekropen. Sowieso goed geacteerd van Daniel, mocht hij de Mol zijn.
Gewijzigd op 3 februari 2023 om 13:24 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.