Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4: test & executie
Re: Aflevering 4: test & executie
Citaat van Gringa:
Ik geloof dat Daniël de mol is, en hij kreeg een waardevolle koffer.
Dezelfde Mol, andere redenatie, tegelijk getypt.
Hij heeft inderdaad het koffertje van Anke gekregen, haar redenatie kennen we, maar mis nog steeds een deel voordat hij die daadwerkelijk krijgt. Daar zit een knip in.
Gewijzigd op 31 januari 2023 om 12:50 uur.
Ik denk daar anders over.
Volgens mij is Soy geen mol. Hij had er moeite mee dat Froukje naar huis ging (na het gepruts met de foto-opdracht) en heeft er moeite mee dat hij voor jokers is gegaan (zie zijn biecht en zijn reactie achter in de auto als Anke over de jokers begint). Dan kan je toch geen mol zijn? Volgens mij is Soy een lieve, zachtaardige jongen die niet kan liegen en speelt hij het spel als kandidaat. Die Nabil verdenkt sinds aflevering 3.
Anke denkt dat Soy de mol op het spoor is of de mol is. Nabil verdenkt zij ervan de mol te zijn. Ik denk dat zij gelijk heeft. Beide een hoog bedrag geven is dan logisch, dan blijft het geld in het spel. Dat Daniel als bondje een hoog bedrag krijgt heeft voor Anke alleen maar voordelen
Ik denk dat Daniel het rode scherm had. Alsof hij pas als Rik zegt dat het rode scherm bij een hoog bedrag zit beseft, dat iemand ander naar huis moet doordat hij mag blijven. Hij kan het letterlijk niet aanzien. Zegt Daniel ‘kutzooi�
Helemaal oke vanuit de Nabiltunnel. (Ik bedoel, ik dacht eerder nog dat Soy de Mol was).
Als Daniël rood had, dan had hij in plaats van Nabil naar een koffertje gegrepen.
Ja, Daniël zegt op het einde kutzooi (ondertiteling). Er is geen extra cent uit de pot EN de afvaller heeft extra informatie. Nabil weet dat hij mis zit.
Gewijzigd op 31 januari 2023 om 15:51 uur.
Citaat van Moggemol:Citaat van Maan_10:
Wat als de mol zelf gezorgd heeft voor een rood scherm, zodat geen enkele kandidaat, door deze executie meer kennis heeft dan de andere kandidaten (kandidaat met een rood scherm zou dan namelijk kunnen weten wie de mol niet is). De zin die steeds bij de uitleg van Rik wordt gegeven eindigt altiid met “……. Behalve de mol die gaat niet naar huis….†(Hij zegt daarmee niet dat de Mol rood zou kunnen krijgen ooit, juist bij deze aflevering zou dat dus wel kunnen). Bij deze executie kan de mol dus weldegelijk rood hebben gekregen niemand die daar achter komt. Heeft een hoog bedrag gekregen en kan in de volgende aflevering verder manipuleren. Dat zou betekenen dat de mol bij de 3 zit met het hoogste bedrag.
Dat lijkt mij onmogelijk, want er wordt ook altijd gezegd: degene met een rood scherm gaat naar huis (of sinds vorig jaar het afvallershotel). Dus als de mol zelf een rood scherm heeft en niet bij de hoogste bedragen eindigt, blijft zijn scherm rood. Dan had je "rood scherm" moeten vervangen door "degene die de test het slechtste heeft gemaakt", want de mol krijgt nooit een rood scherm.
Mijn vermoeden is dat Nabil het rode scherm had, ook gezien dat hij nog een keer keek en zenuwachtig oogde. Ook Soy zou wat dat betreft het rode scherm kunnen hebben, maar die was ook zenuwachtig naar de rest toen ze bij het schip de jokers hadden en daarover logen, kortom die is waarschijnlijk gewoon snel zenuwachtig. De mol zit waarschijnlijk niet bij de hoogste 2 bedragen, want die 2 die mee moesten met Rik gaan misschien niet eens beslissen over of het geld verdubbeld wordt of verloren. Er zit namelijk vaak een extra laag in.
Maar als de insteek vooraf al was dat wij gewoon niet te zien krijgen wie werkelijk rood heeft, degene die vertrekt altijd de 2de slecht gemaakte test is, dan maakt het niet uit. Tenzij achteraf iemand gaat zeggen wie een rood scherm had. Als dat wel een kandidaat is, dan is bij die vrij snel de mol al bekend en dat zou te vroeg in het spel zijn.
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Citaat van Moggemol:
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Ze kunnen beamen wat ze willen, maar dat is niet wat Rik heeft gezegd. Degene met het rode scherm moet bij die 3 hoge bedragen zitten en dan gaat de op een na slechtste eruit. Hij neemt de koffer mee die hij gekregen heeft en dat kan dus ook een hoge zijn.
Voorbeeld: Daniel kreeg het rode scherm maar heeft een hoog bedrag dus mag blijven. Nabil heeft daarna de slechtste test en moet naar huis, inclusief z'n 2000+ koffer.
Er blijven sowieso 2 hoge bedragen in het spel voor volgende week.
Citaat van chihiro:
Helemaal oke vanuit de Nabiltunnel. (Ik bedoel, ik dacht eerder nog dat Soy de Mol was).
Als Daniël rood had, dan had hij in plaats van Nabil naar een koffertje gegrepen.
Ja, Daniël zegt op het einde kutzooi (ondertiteling). Er is geen extra cent uit de pot EN de afvaller heeft extra informatie. Nabil weet dat hij mis zit.
Als Daniel de mol is, vind ik dat hij het heel cool heeft gespeeld. Tot nu. Maar hoe verklaar je zijn reactie als hij merkt dat iemand anders naar huis gaat, met wrijven in zijn ogen, zijn handen voor zijn gezicht. Vanaf het moment dat hij hoort dat het rode scherm bij de 3 hoge bedragen zit (ik denk dat Daniel dan door krijgt dat hij nummer 2 van onder naar huis stuurt) vind ik hem niet meer cool spelen. Terwijl de mol al vaker kandidaten naar huis heeft gespeeld.
Ik denk dat Soy om een hoog bedrag vroeg, omdat Soy denkt dat hij goed zit met mol Nabil. Het geld blijft dan in ‘zijn†pot.
Als Nabil de mol is, denk ik dat we het volgende in de nabespreking terugzien.
- Annick: verstandig als we de mol het hoogste bedrag geven. Nabil: Ja.
 Want hij heeft het nodig als speelgeld om de pot leeg te trekken.
- Nabil: ik heb absoluut geen rood scherm gehad
Ook denk ik
- dat Jurre de volgende afvaller is
- dat als Nabil en Soy tegen elkaar op moeten bieden voor jokers of vrijstellingen de pot niet helemaal leeg getrokken hoeft te worden, als Soy tenminste de spanning kan weerstaan en in het achterhoofd houdt dat de mol niets aan jokers etc. heeft en hij goede aantekeningen over Nabil heeft gemaakt. En zijn mond houdt over wat er gebeurt tegen de andere kandidaten.
Hoewel ik Daniël nog niet helemaal heb afgestreept, en hem nu dankzij Chihiro weer een beetje extra verdacht vindt, zit ik toch ook wel lekker knus in mâ€n Nabiltunneltje
Meestal probeer ik helikopterview te bewaren, de twijfel houdt het spel tenslotte spannend! Alleen is er nu extra beeldmateriaal waarin Nabil zegt ‘oh, ik had Annick mijn koffer moeten gevenâ€. Dat had de mol wel leuk gevonden, 2500 mee naar het afvallershotel.
Nabil blijft in dit fragment stellig over geen rood scherm. Soy zegt ook dat ie geen rood scherm had. Daniël zegt niks. Ook dat kan mollig zijn, de mol wil liever dat je wèl denkt dat hij rood had.
Citaat van Maggie:
Als Daniel de mol is, vind ik dat hij het heel cool heeft gespeeld. Tot nu. Maar hoe verklaar je zijn reactie als hij merkt dat iemand anders naar huis gaat, met wrijven in zijn ogen, zijn handen voor zijn gezicht. Vanaf het moment dat hij hoort dat het rode scherm bij de 3 hoge bedragen zit (ik denk dat Daniel dan door krijgt dat hij nummer 2 van onder naar huis stuurt) vind ik hem niet meer cool spelen. Terwijl de mol al vaker kandidaten naar huis heeft gespeeld.
Hij kan of heel goed spelen dat hij nerveus is, dat hebben we eerder gezien, of hij is een kandidaat. Dan ben ik mis. Maar ik wil onderhand een tunnel induiken en daar kunnen blijven. Hij is niet de enige geweest met een edit.
EDIT
Het is te verklaren dat Daniël rood had (verdachte vooral Jurre) en dat hij niet baalde van de nulkoffer van Annick, maar dat hij gered is door zijn bondje Anke. Hij baalde wel echt.
Gewijzigd op 1 februari 2023 om 12:49 uur.
Waarom kijkt Nabil, nog 1x naar scherm?, Rood is rood, groen is groen. Of hij moet mol zijn een daar iets stond geschreven, lijkt het mij logisch. Bijv. Probeer hoge koffer, of lage koffer. Je weet natuurlijk niet wat er wel eventueel besproken kan zijn of niet. Of dit al is een twist in mijn hoofd, lol
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.