Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4: test & executie
Re: Aflevering 4: test & executie
Citaat van astridm:
Ze kunnen beamen wat ze willen, maar dat is niet wat Rik heeft gezegd. Degene met het rode scherm moet bij die 3 hoge bedragen zitten en dan gaat de op een na slechtste eruit. Hij neemt de koffer mee die hij gekregen heeft en dat kan dus ook een hoge zijn.
Voorbeeld: Daniel kreeg het rode scherm maar heeft een hoog bedrag dus mag blijven. Nabil heeft daarna de slechtste test en moet naar huis, inclusief z'n 2000+ koffer.Er blijven sowieso 2 hoge bedragen in het spel voor volgende week.
Dit denk ik ook. Qua bedrag, niet qua rode scherm.
Citaat van moonspellen:
Waarom kijkt Nabil, nog 1x naar scherm?, Rood is rood, groen is groen. Of hij moet mol zijn een daar iets stond geschreven, lijkt het mij logisch. Bijv. Probeer hoge koffer, of lage koffer. Je weet natuurlijk niet wat er wel eventueel besproken kan zijn of niet. Of dit al is een twist in mijn hoofd, lol.
Ik denk vanuit mijn Daniël tunnel en Nabils reactie op Annicks nulkoffer, dat Nabil misschien rood had. Annick verklaart dat zij en Nabil op een lijn zitten. Stel dat hij rood had en ze stemmen beiden op Ranomi, vreest hij dat het tweede rode scherm wel eens voor Annick kon gaan zijn. Hij vraagt haar of ze content is met haar koffer. (Ze konden nog goed kibbelen bij het ontbijt de dag ervoor). Achteraf kon hij haar (on)mogelijk redden met zijn hoge koffer (mits hij rood had), want met een nulkoffer lag hij er zelf uit.
Gewijzigd op 2 februari 2023 om 15:24 uur.
Citaat van Moggemol:
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Als je het zo goed hebt teruggekeken dan kun je vast wel de tijdcode geven waar dit te zien is, zodat wij dit kunnen controleren. Bij voorkeur van de aflevering zelf.
Rond 2:25+ van de opdracht video Op(k)offeren, vertelt Rik dat als degene met een rode scherm 1 van de 3 €2000+ koffers krijg, dan gaat de op een na slechtste kandidaat naar huis. Dus, alleen 1 kandidaat wordt mogelijk gered.
Mijn mol zit in die Daniël-Anke bondje, en van Daniël weten we dat hij heeft mogelijk verdraaide info aan Annick gegeven in 4.2 (de kandidaten mochten de envelop niet open maken, maar Annick wou dat ze het kistje niet openmaakten).
Dit was nu zoâ€n opdracht waaraan je blijft denken door de vele mogelijkheden, superleuk!
Op dit moment denk ik dat de Mol zich redelijk stil zal houden maar wil gaan voor een hoge koffer. Een hoge koffer willen hebben geeft de rest het idee dat je misschien een rood scherm hebt gezien en dus kandidaat bent. Dit zou dus de tactiek van Nabil en Soy kunnen zijn. Uiteindelijk kreeg Daniel zijn koffer van Anke, van hem zagen we niet of hij in het begin ook voor een hoge koffer ging.
Ranomi gaat niet voor een hoge koffer en ik vermoed dat zij een groen scherm had en redelijk zeker is van haar mol (Soy?) of zelf de Mol is en het spel het werk laat doen. Als Mol ga je je niet bemoeien met een hoog bedrag voor de afvaller want dat wijst al snel naar voorkennis en molgedrag.
Voor Anke geldt dan eigenlijk hetzelfde terwijl ze met het nemen van de leiding en de verdeling zichzelf alleen minder verdacht maakt door zelf een lage koffer te nemen.
Nabil en Soy hadden hun kaarten al op tafel gelegd. Anke kan niet anders dan hen opnieuw kiezen omdat ze het of vanuit een molpositie doen of vanuit een rood scherm of angst voor een rood scherm. Als ze kandidaat is heeft ze nu veel info en door Daniël (bondje) ook een koffer te geven nog meer info ( na afloop). Daniël zal haar vast vertellen wat de kleur van zijn scherm was.
Ik geloof niet dat de mol zal proberen een hoog bedrag bij de afvaller te krijgen. Dat wordt met de bedragen voor de twee hoge koffers in de volgende aflevering te opzichtig.
Kortom mijn conclusie: ik ben geen harrel opgeschoten als ik het niet vanuit een tunnel bekijk want dan kan ik voor ieder wel een argument bedenken waarom hij/zij koos zoals we zagen.
Gaaf want zo vind ik WIDM het allerleukste!! Lekker ruimte om te tunnel hoppen.
Citaat van moonspellen:
Waarom kijkt Nabil, nog 1x naar scherm?, Rood is rood, groen is groen. Of hij moet mol zijn een daar iets stond geschreven, lijkt het mij logisch. Bijv. Probeer hoge koffer, of lage koffer. Je weet natuurlijk niet wat er wel eventueel besproken kan zijn of niet. Of dit al is een twist in mijn hoofd, lol
Jurre “toont†vaak “twee†aan, en Nabil zegt dingen vaak 2x. Dit kan absoluut een hint zijn
Ik ga mij alweer losweken uit de tunnel. Daniël verdenkt vooral afvallers, dat deed Peggy ook.
Citaat van chihiro:
Ik ga mij alweer losweken uit de tunnel. Daniël verdenkt vooral afvallers, dat deed Peggy ook.
Daniël lijkt voornamelijk Jurre te verdenken, toch?
Edit: hij heeft idd op Froukje en Annick gezeten en nu is Jurre zijn hoofdverdachte. Wel heeft Daniël gezegd aan een “Froukje fuik†te hebben ontsnapt. (phishing?) Hij neemt Soy en Ranomi nog mee.
Edit2: als Daniël rood kreeg, is Jurre waarschijnlijk niet de mol.
Annick (slechte geheugen) heeft een vraag op Daniël ingevuld omdat ze wist of alleen waar hij geboren was of waar hij geboren was maar haar hoofdverdachte niet. Ze lijkt uit te zijn gegaan op Ranomi.
Ranomi heeft tnt de meeste verdenkingen over de eerste 4 afleveringen te hebben gekregen. Nabil noemt haar als hoofdverdachte. Soy noemt haar en Nabil. Daniël en Anke nemen haar mee. Jurre zit op Daniël.
Daniël - Jurre: traditie zegt dat zij ver gaan (finalisten?). Soy en Nabil zitten momenteel in de gevarenzone, maar tenminste een daarvan weet dat die hartstikke verkeerd zat.
Gewijzigd op 3 februari 2023 om 11:31 uur.
Citaat van Gringa:
Daniël lijkt voornamelijk Jurre te verdenken, toch?
Hij heeft idd op Froukje en Annick gezeten en nu is Jurre zijn hoofdverdachte. Wel heeft Daniël gezegd aan een “Froukje fuik†te hebben ontsnapt. (phishing?) Hij neemt Soy en Ranomi nog mee.
As Daniël rood kreeg, is Jurre waarschijnlijk niet de mol.Annick (slechte geheugen) heeft een vraag op Daniël ingevuld omdat ze wist of alleen waar hij geboren was of waar hij geboren was maar haar hoofdverdachte niet. Ze lijkt uit te zijn gegaan op Ranomi.
Ranomi heeft tnt de meeste verdenkingen over de eerste 4 afleveringen te hebben gekregen. Nabil noemt haar als hoofdverdachte. Soy noemt haar en Nabil. Daniël en Anke nemen haar mee. Jurre zit op Daniël.
Daniël - Jurre: traditie zegt dat zij ver gaan (finalisten?). Soy en Nabil zitten momenteel in de gevarenzone, maar tenminste een daarvan weet dat die hartstikke verkeerd zat.
Ja, Daniël wisselt telkens van Mol, omdat hij ze ziet vertrekken. Dat lijkt Mols, maar is waarschijnlijk kandidaats. Annick eruit op Ranomi. Ranomi sowieso finalist. En idd streep door Jurre. Ik ben weer terug bij af, bij Soy (hij verdenkt Ranomi).
Gewijzigd op 3 februari 2023 om 13:46 uur.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Moggemol:
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Als je het zo goed hebt teruggekeken dan kun je vast wel de tijdcode geven waar dit te zien is, zodat wij dit kunnen controleren. Bij voorkeur van de aflevering zelf.
49:24 tot 49:47
Citaat van Moggemol:Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Moggemol:
49:24 tot 49:47
Als Daniël dit zo heeft opgevat is hij zeker niet de Mol. Die zal weten hoe de regels zijn.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.