Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 4: test & executie
Re: Aflevering 4: test & executie
Citaat van Geralda:Citaat van Moggemol:Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Moggemol:
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Als je het zo goed hebt teruggekeken dan kun je vast wel de tijdcode geven waar dit te zien is, zodat wij dit kunnen controleren. Bij voorkeur van de aflevering zelf.
49:24 tot 49:47Als Daniël dit zo heeft opgevat is hij zeker niet de Mol. Die zal weten hoe de regels zijn.
Daniel heeft het zo niet opgevat volgens mij, dus ik zou hem om die reden niet afstrepen (zie hieronder)
Citaat van Moggemol:
Ik heb het nogmaals goed teruggekeken. Minstens 2 deelnemers waaronder Daniel beamen dat als degene met het rode scherm 1 van de 3 hoogste koffers bemachtigt, en iemand met een groen scherm ook een hoge koffer bemachtigt, dat die ook veilig is. Kortom, er had nooit 2000, 2250 of 2500 euro uit de pot kunnen gaan, maar maximaal 750 euro.
Misschien dan nog maar een keer terugkijken maar dan wel goed.
Dit is een transcript (bron: ondertitels)
Jurre: Ja, ik denk dat iedereen een koffer wil met veel geld.
Anke: Is dat zo?
Jurre: Ja, want iedereen is bang om als je een groen scherm hebt gezien de tweede te zijn.
Annick: Dat heeft niks met het geld te maken.
Daniel: Jawel. Want de mensen die een groen scherm hebben moeten een koffer met veel geld hebben.
Annick: M-hm. Maar het handigste is om 't hoogste bedrag aan de Mol te geven.
Daniel: Een van de drie hoogste bedragen. En degene met het rode scherm een van de vier laagste.
Annick: Ik heb jullie steeds gezegd: Ik heb heel weinig gespreid...
Ik heb even de zin waar jij waarschijnlijk op aanslaat dik gedrukt. Wat Daniel hier bedoelt is, als de kandidaten die de 3 hoogste bedragen hebben alle drie een groen scherm hebben, dan kan degene met het rode scherm niet zo'n koffer hebben. Degene met het rode scherm gaat dan dus naar huis. De drie met de hoogste koffer houden hun groen scherm net als alle andere kandidaten met een groen scherm.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Geralda:Citaat van Moggemol:Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Moggemol:
Als je het zo goed hebt teruggekeken dan kun je vast wel de tijdcode geven waar dit te zien is, zodat wij dit kunnen controleren. Bij voorkeur van de aflevering zelf.
49:24 tot 49:47Als Daniël dit zo heeft opgevat is hij zeker niet de Mol. Die zal weten hoe de regels zijn.
Daniel heeft het zo niet opgevat volgens mij, dus ik zou hem om die reden niet afstrepen (zie hieronder)Citaat van Moggemol:
Misschien dan nog maar een keer terugkijken maar dan wel goed.
Dit is een transcript (bron: ondertitels)Jurre: Ja, ik denk dat iedereen een koffer wil met veel geld.
Anke: Is dat zo?
Jurre: Ja, want iedereen is bang om als je een groen scherm hebt gezien de tweede te zijn.
Annick: Dat heeft niks met het geld te maken.
Daniel: Jawel. Want de mensen die een groen scherm hebben moeten een koffer met veel geld hebben.
Annick: M-hm. Maar het handigste is om 't hoogste bedrag aan de Mol te geven.
Daniel: Een van de drie hoogste bedragen. En degene met het rode scherm een van de vier laagste.
Annick: Ik heb jullie steeds gezegd: Ik heb heel weinig gespreid...Ik heb even de zin waar jij waarschijnlijk op aanslaat dik gedrukt. Wat Daniel hier bedoelt is, als de kandidaten die de 3 hoogste bedragen hebben alle drie een groen scherm hebben, dan kan degene met het rode scherm niet zo'n koffer hebben. Degene met het rode scherm gaat dan dus naar huis. De drie met de hoogste koffer houden hun groen scherm net als alle andere kandidaten met een groen scherm.
Mijn waarneming was dat Daniel het prima had begrepen. @Moggemol interpreteert het alleen anders en vandaar mijn opmerking dat bij die interpretatie Daniel dus niet de mol kan zijn. Ik heb Daniel al eerder afgestreept. Hij is te snel en impulsief en ziet net te weinig wat er om hem heen gebeurt omdat hij sterk focust op ÃÃn ding. Dit zie ik bij hem overal terugkomen en lijkt mij niet zoâ€n handige eigenschap voor een mol. Zijn slimheid komt echter wel van pas dus ik denk dat hij ver komt ( met Anke). Tenzij hij ook wat eigenwijs is ( verwacht ik ook).
Jurre heeft gelijk, iedereen wil een hoge koffer en niemand zal openlijk uitkomen voor zijn scherm. Groen heeft ‘iedereen†en niemand heeft rood. Ik blijf bij Soy met een rood scherm. Hij is de meest gevoelige en was zichtbaar aangeslagen. Ik zoek mijn mol nu tussen Anke, Jurre en Nabil.
Citaat van Maggie:
Ik denk daar anders over.
Volgens mij is Soy geen mol. Hij had er moeite mee dat Froukje naar huis ging (na het gepruts met de foto-opdracht) en heeft er moeite mee dat hij voor jokers is gegaan (zie zijn biecht en zijn reactie achter in de auto als Anke over de jokers begint). Dan kan je toch geen mol zijn? Volgens mij is Soy een lieve, zachtaardige jongen die niet kan liegen en speelt hij het spel als kandidaat. Die Nabil verdenkt sinds aflevering 3.Anke denkt dat Soy de mol op het spoor is of de mol is. Nabil verdenkt zij ervan de mol te zijn. Ik denk dat zij gelijk heeft. Beide een hoog bedrag geven is dan logisch, dan blijft het geld in het spel. Dat Daniel als bondje een hoog bedrag krijgt heeft voor Anke alleen maar voordelen
Ik denk dat Daniel het rode scherm had. Alsof hij pas als Rik zegt dat het rode scherm bij een hoog bedrag zit beseft, dat iemand ander naar huis moet doordat hij mag blijven. Hij kan het letterlijk niet aanzien. Zegt Daniel ‘kutzooi�
Mee eens over Soy. Aanpassing: Soy verdenkt Nabil al in aflevering 2. Hij zit weliswaar in de fotogroep, maar tijdens de eerste opdracht met de spiraal valt Nabil als tweede af (na Soy zelf). Hij noemt Nabil de onwaarschijnlijke Mol die niemand verdenkt. Anke zoals je zei gedraagt zich logisch en het komt overeen met haar verdachten.
Ik denk nu pas dat Daniël rood had. Annick op Ranomi eruit (omgewisselde biecht want Daniël was het verdachtst in aflevering 1) en Sander op Soy eruit. Soy is logischerwijs nerveus, omdat hij veel vragen op Nabil gezet heeft. Iedereen spreidt nu op Nabil. Daniël moet zich nu supersnel herpakken.
Gewijzigd op 4 februari 2023 om 14:12 uur.
Nabil schrijft in het dagboek van de afvaller dat hij hier een groen scherm had. Daniël of Soy had dus rood.
Iets in de beelden waarin Rik de kandidaten de koffer eliminatie uit heeft gelegd bleef me bezig houden. Ik heb de beelden nagekeken en de tekst letterlijk uitgeschreven. Dat is teveel om hier neer te zetten maar het volgende is me opgevallen en daar zitten toch opvallende dingen in:
1. In de uitleg van Rik komen soms dezelfde dingen voor maar niet iedereen komt even vaak in beeld.
2. Annick, Nabil, Jurre en Anke worden in twee aparte beelden door Rik toegesproken.
3. De uitleg bij Nabil ( als eerste bij Rik) is het langste. De uitleg bij Soy het kortste (ÃÃn zinnetje).
4. Rik zegt bij iedere kandidaat iets over een scherm, behalve bij Ranomi.
- Annick: jij gaat zo je scherm zien
- jurre (1e keer) …Ben jij de enige die je scherm ziet….
- jurre (2e keer): als jij een rood scherm hebt…..
- Soy: of dat scherm rood of groen is, zij hebben geen idee
- Nabil (1e): jij gaat zo je scherm zien in het bijzijn van anderen.
- Nabil (1e iets verder): dus of je scherm groen of rood is, zij hebben geen idee.
- Nabil (1e nog iets verder): ….want als jij een rood scherm hebt….
- Anke: …want als jij een rood scherm hebt…. (Verder idem als bij Nabil).
- Daniel: heb jij een groen scherm dan ben je dus niet zeker dat je in het spel mag blijven
-Ranomi: Jullie gaan zo een wijnkelder in, daar staan zeven koffers met in elke koffer een ander geldbedrag uit jullie pot.
Opvallend:
1. Rik spreekt Annick, Jurre, Nabil, Anke en Daniël in hun persoonlijke vorm toe bij het zien van hun scherm: jij …ziet/ hebt/ ...scherm. Behalve bij Soy waar Rik spreekt over DAT scherm terwijl de rest van de zin gelijk is aan die van Nabil.
2. Rik spreekt bij Ranomi helemaal niet over de schermen, alleen over de koffers. Dat is ook vreemd.
3. Rik noemt bij Jurre, Anke en Nabil hun rode scherm, bij Daniël een groen scherm waar hij niet zeker van kan zijn. Betekent dit meer??? Soy rood of groen in het algemeen.
Rationeel kan ik niet onder Jurre uit als mol maar ik blijf het te verdacht vinden dat hij zo vroeg al zo verdacht is en niet bij de kandidaten zelf m.u.v. Daniël.
Ik ga me toch uit de Jurre tunnel graven en sta op een tweesprong van Soy en Ranomi. Leuk, nieuwe uitdaging die me vast geen geluk gaat brengen als ik naar mijn mol verleden ga kijken
Gewijzigd op 14 februari 2023 om 14:46 uur.
Citaat van Maaikepaaik:
Nabil schrijft in het dagboek van de afvaller dat hij hier een groen scherm had. Daniël of Soy had dus rood.
Het dagboek van de afvaller is altijd geënsceneerd. Er mag namelijk niets instaan wat iets kan verraden richting mol/kandidaten. Of Nabil werkelijk een groen scherm had weten wij dus niet, want het dagboek is dus aan censuur onderhevig.
Citaat van Moggemol:Citaat van Maaikepaaik:
Het dagboek van de afvaller is altijd geënsceneerd. Er mag namelijk niets instaan wat iets kan verraden richting mol/kandidaten. Of Nabil werkelijk een groen scherm had weten wij dus niet, want het dagboek is dus aan censuur onderhevig.
Nabil stemde net als Annick op Ranomi en moest zijn strategie wel aanpassen. De uitspraak 'Daniël was meteen nerveus' strookt niet met zijn gedrag: Daniël pakt geen koffer en wacht rustig af. Dus op een of andere manier moeten wij geloven dat Daniël een kandidaat is. Een kandidaat die zeker is van zijn Mol is en daarom geen koffer pakte?
Uit het topic 'Daniël is niet de Mol':
Citaat van CobraKai:
Ik heb Daniel heel lang verdacht. Maar nu Nabil eruit ligt (wat mijn hoofdverdachte was) word er wel heel veel duidelijk. Daniel heeft nooit echt een hoofdverdachte gehad, afl1 en afl2 hebben ze niet laten horen/zien op wie hij zit, afl3 en 4 heeft hij heel veel zitten spreiden op 4 mensen, namelijk: Ranomi, Soy, Annick en Jurre, misschien heeft hij in afl4 te weinig (of perongeluk helemaal niet) gespreid op bijv. Jurre waardoor hij dat rode scherm heeft gekregen? In afl6 zei hij "Ik wil nu minder gaan spreiden en alleen nog maar op 2 personen inzetten: sowieso Jurre". (Eigenlijk ook weer een kleine hint dat hij een rood scherm had) Jurre kan echt prima de Mol zijn hoor. Alleen Daniel heb ik samen met Soy nu persoonlijk toch wel volledig afgestreept.
EDIT:
In de vierde test zegt Daniël: Jurre op 1, vervolgens Soy, Ranomi en beetje Annick. Hij en Nabil en Soy waren nerveus bij de koffers. Maar het is Nabil die het eerste hoge koffertje pakt. Misschien raar om met een rood schem te blijven doen wat je hebt gedaan, misschien heeft hij aangedikt dat hij van Ranomi naar Anke switchte. Wij denken dan dat hij niet geswitcht heeft. Hij switcht naar Anke, en test Ranomi voor de roadtrip. Jurre zucht en legt zich bij Anke's verdeling neer. Nabil is niet verbaasd, Daniël heeft zijn hand voor zijn mond en Soy lijkt verbaasd. Ik heb Daniël ook lang verdacht, maar hij is echt een kandidaat.
Gewijzigd op 18 februari 2023 om 12:47 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.