De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 6:  De juiste inspanning
  • Aflevering 5:  De juiste concentratie
  • Aflevering 4:  De juiste manier van praten
  • Aflevering 3:  De juiste manier van zien

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 5, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 5?

Paatchoo
10 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 1

Topic opening:

De opdracht met de kerkgangers!

Leuke opdracht, ook nu weer de vraag waar zou de mol willen staan? Wil je allemaal desinformatie richting de kerk sturen of wil je (met informatie van de productie) als mol binnen in de kerk staan en mensen binnen bewust verkeerd zetten. Immers per verkeerd persoon zit een ander per definitie ook niet goed.

Nu zaten er 7 mensen goed, niet echt een topscore wat mij betreft. Wel opvallend dat (voor de camera) sommige kerkgangers het verkeerde beroep gaven als het aan hen gevraagd werd. Of dit werd bewust verkeerd gezegd door Jurre/Anke?

Sjurk
4 jaar lid

Citaat van Paatchoo:

Leuke opdracht, ook nu weer de vraag waar zou de mol willen staan?

Goede vraag, zonder een direct antwoord te geven: in het spel. Gezien het spel maakt het voor de mol niet uit, als je binnen zit dan kan je de belangrijkste details achterhouden, ben je buiten dan kan je minder details doorgeven, want beide spelers buiten hadden een porto.

Dit spel was eigenlijk heel makkelijk als je enkel kandidaten hebt, je ziet binnen de beschrijvingen, die noem je op door de porto zodat de mensen buiten weten waar ze naar moeten vragen: "Hoi allemaal, we zoeken 20 mensen, dit zijn de omschrijvingen: de bakker van de kerk, een fruitplukker, etc. etc.". Gezien dit niet zo is gespeeld, het resultaat tegenvalt en het porto-geklooi in het spel lijkt het mij dat de mol bij dit spel aanwezig was.

Ergo: Nabil en Soy zijn voor mij iets minder verdacht.

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Nora

Ja en nee (misschien omdat ik deels al lekker gezellig in een Nabiltunnel zit). De mol weet dat er de komende twee dagen niemand naar huis (afvallershotel) gaat. En hoeft dus even niet te mollen.

Maarrrrr als de mol bij deze opdracht zat, zou die toch wel voor de kerk kiezen? Altaar ego?

Sjurk
4 jaar lid

De mol heeft 2 doelen:
- Niet gevonden worden
- Zo min mogelijk geld in de pot

Dat er voorlopig niemand naar huis hoeft is volgens mij maar heel beperkt een factor en zeker geen reden om niet te mollen.

Mandje
9 jaar lid

Het belang van de Mol: geld uit de pot.
Er is meer geld uit de pot te halen door op de sleutelpositie te zitten, en dat is in deze aflevering de plek van Nabil en Soy, daar gaat het om hoge bedragen
In deze opdracht 1 is naar verhouding weinig geld te verdienen m.i., een dergelijke opdracht gaat vaak mis, verloopt hoe dan ook chaotisch. Dus: daar verliest de groep zowiezo geld. De Mol hóeft daar niet persà bij te zijn om het spel te sturen. De mind-game ... dáár ligt zijn kans, daar heerst & verdeelt hij, brengt hij chaos in de hoofden, kan hij veel geld wegspelen Ãn zich altijd 'verschuilen' achter de ander en met 'ja maar ... ' komen. Ideale positie, heel spannend, maar dà plek voor de Mol m.i.

Vanaf het moment dat Nabil in Afl 4 een koffer met hoog bedrag griste - doen alsof hij 'bang' is uit het spel te moeten - zich verder niet echt uitsprak aan die tafel, Anke het 'werk' liet doen, maar ondertussen wel wat zenuwachtig / nerveus leek om zijn koffer met hoog bedrag te behouden Ãn vervolgens met Soy deze taak van Rik kreeg, dacht ik ... hij is de Mol!

Gewijzigd op 4 februari 2023 om 23:39 uur.

Geralda
12 jaar lid

Na snel terugkijken en turven heeft Anke de volgende personen goed doorgegeven: de vrouw met de katten, dove vrouw, fruitteler, postbode, bakker. Ranomi de laatste vrouw en dan blijft de wijnmaker over. Als Jurre dit was zou het leuk zijn omdat hij bij het spookhotel aan de milners wine pub wordt gekoppeld. Anke heeft het dus goed gedaan. Wat doorgegeven is heeft Ranomi goed gezet. Jurre had weinig succes met zijn mensen. Hij gaf de artist echter wel goed door. Maar de omschrijving van de man had beter gekund.

Sjurk
4 jaar lid

Het hele lijstje:

G Winemaker Goed doorgegeven
X Father of Vicky and Mike
G Almost deaf Goed doorgegeven door Anke, goed neergezet.
G Fruitgrower Goed doorgegeven door Anke.
X Fruitgrowers wife
X Youngest resident of CS 22
X Supermarket owner
X Fruitpicker
X Marly Goed doorgegeven want herkend door Ranomi
G Mailman Goed doorgegeven door Anke.
X Teachers son
X Schoolteacher Goed doorgegeven door Anke.
X Artist Goed doorgegeven door Jurre, Christie Coetzee is kunstschilder.
X Auntie Tolhouse
X Daughter of CS 10
X Oldest resident of CS 42
G Baker for the church Goed doorgegeven door Anke.
X Always sneak out early
G Catlady Goed doorgegeven door Anke.
G Always late Goed, Ranomi

Over blijven van wie we in beeld zien:
- Butcher
- Henrietta
- Restaurant owner (Church Street 42 is een restaurant)
- Dochter James Fleur
- Vicky
- Person Y

Wat verder opviel:
- Jurre noemt een blauwe ruitjesbroek ipv overhemd
- Daniël zegt dat uiterlijk niet nodig is, Jurre corrigeert hemt correct.
- Daniël maakt van de schoolteacher een man, terwijl het een man of vrouw kan zijn.

CobraKai
4 jaar lid

De sleutelpositie hier is toch wel de plek van Daniel of Ranomi. Als Mol wil je juist in de kerk staan want daar kan het geld worden verdient. Dat maakt voor mij Jurre dan ook gelijk weer een stuk minder verdacht, in de aflevering heeft hij toch ook vooral pech, want hij stelt prima vragen aan de mensen. Anke heeft het prima gedaan en kan op dit moment toch echt geen Mol meer zijn, toch??

Ik zit zelf in een Nabil tunnel maar ik denk toch wel dat de Mol graag bij deze opdracht had willen zijn, Daniel valt dan voor mij het meest op. Weer een sleutelpositie waar hij zelf op aandringt (zoals altijd), en het zeggen dat het uiterlijk niet nodig is over de porto? Lijkt me juist nodig. Word door Jurre direct gecorrigeert, zou een Mol niet doen.
Ranomi doet het prima, kwam ook met de gedachte dat "Always late" als laatste binnen zal komen. Zie ik een Mol ook niet doen.

Xannie
12 jaar lid

Als mol op positie Daniël zou ik juist een issue maken van de verschillende type stoelen. Dat deed hij niet. Maar blijkt in praktijk ook niet sluitend. Dus had prima mol actie geweest.
Alleen porto issues zouden naar Daniël, Jurre en Anke kunnen leiden.
Jurre blijkt wel zelf veel te praten, maar weinig antwoorden direct te krijgen van de kerkgangers. Dus hij zou dingen hebben kunnen verzinnen die niet op het bord staan. Ook vraagt hij niet door om goede plek in kerk te kunnen achterhalen.
Nabij en Soy staan buiten spel, niet een plek voor de mol zou ik zeggen.

mmhmjanssen
12 jaar lid

Citaat van Mandje:
Het belang van de Mol: geld uit de pot.
Er is meer geld uit de pot te halen door op de sleutelpositie te zitten, en dat is in deze aflevering de plek van Nabil en Soy, daar gaat het om hoge bedragen
In deze opdracht 1 is naar verhouding weinig geld te verdienen m.i., een dergelijke opdracht gaat vaak mis, verloopt hoe dan ook chaotisch. Dus: daar verliest de groep zowiezo geld.

Absoluut niet mee eens. De verdeling van geld en jokers is een pure gok want je weet nooit of iemand de waarheid spreekt, of iemand gaat doen wat jij zegt of precies het omgekeerde etc. Daar hoeft een Mol niets te doen.
Bij die kerk opdracht kun je heel veel doen als Mol, zowel binnen als buiten. Buiten kun je met name Mol Jurre aan het werk zien.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.