De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 5, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 5, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 5?

Paatchoo
10 jaar lid

Re: Aflevering 5, opdracht 2

De opdracht in het spookhuis wat mij betreft, ik vind persoonlijk dat er nog een opdracht 3 moet zijn voor het kisten spel.
Edit: ik heb nu een opdracht 3 topic zelf aangemaakt.

Leuke opdracht, de opdracht binnenin was een “eitje” omdat het van belang was dat er onthuld zou worden waar het speelgeld zich zou bevinden. En die opdracht is ook fluitend gelukt.

Dan blijft er over, de drie kandidaten die morse codes moesten vertalen. 5 codes waren er goed en 1 code was op onverklaarbare wijze vertaald in een karaktereigenschap “klein”. Dit betekende dat Ranomi niet mee kon doen met de kisten en er direct €1000 minimaal en de rest uit het spel ging. Ik zou het van de mol vrij dapper vinden als je zo open en bloot durft te mollen, in dit geval Jurre en Daniël omdat er in ieder geval 1 iemand (Ranomi) controleert of de lichtflitsen lang/kort zijn.

Gewijzigd op 4 februari 2023 om 21:59 uur.

xxnoe
10 jaar lid

Het portret van Daniël zou een mooie verwijzing kunnen zijn naar de mol België. Daar was ooit een priester de mol.

Sjurk
4 jaar lid

De morse-code voor Ranomi is LKLKLKKKKKLK, oftewel -.-.-.....-. . Met deze code zijn 1434 lettercombinaties mogelijk. Logische woorden (dus 1 woord voor de hele code) hiervan zijn er maar twee:

KLEF
KLEIN

Klein was fout, dus moet het haast we 'klef' zijn. In LK-code is klef (met puntjes voor de ruimte tussen letters):
LKL . KLKK . K . KKLK

Klein is:
LKL . KLKK . K . KK . LK

Er is dus ÃÃn pauze tussen de letters weggevallen. Molactie? Dat kan zeker, maar het kan ook een foutje zijn.

En voor wie er behoefte aan heeft... alle combinaties in een plaatje Knipoog:
Afbeelding

Gewijzigd op 4 februari 2023 om 23:21 uur.

Siska81
9 jaar lid

Citaat van xxnoe:
Het portret van Daniël zou een mooie verwijzing kunnen zijn naar de mol België. Daar was ooit een priester de mol.

Bij t zien van dit portret moest ik juist denken aan de titel van de vorige opdracht: altaar ego. Daniël was in de kerk. Wat is zijn alter ego? Wat zegt t dan? Geen idee, maar mijn hoofd linkt alles aan Daniël 🤣

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

De opdracht binnen was niet moeilijk maar wel heel leuk omdat er in twee teams werd gewerkt die elkaar nodig hadden. De kerk kwam opnieuw terug. Ik denk dat er ergens nog een hint te ontdekken is maar het enige wat mij opviel was het Pinokkio badeendje op het shirt van Jurre. De mol zal altijd voor de joker kiezen want anders verdubbelt het geld voor de pot. Jurre neemt al een voorschot bij Soy. De keuze van Daniël verbaasde me toch enigszins. Dacht dat hij voor de joker zou gaan. Het was teveel geld ( als hij mol zou zijn) en hij leek blindelings Nabil te vertrouwen. Nabil had dit dus ook verwacht. De keuze van Anke was ook te verwachten. Zij kiest voor zichzelf.

Toch een beetje jammer dat er geen test was. Het eindigt dan wat saai. Verder vond ik het een mooie en goed uitgewerkte opdracht!!!

Gewijzigd op 4 februari 2023 om 23:47 uur.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Sjurk:
De morse-code voor Ranomi is LKLKLKKKKKLK, oftewel -.-.-.....-. . Met deze code zijn 1434 lettercombinaties mogelijk. Logische woorden (dus 1 woord voor de hele code) hiervan zijn er maar twee:

KLEF
KLEIN

Klein was fout, dus moet het haast we 'klef' zijn. In LK-code is klef (met puntjes voor de ruimte tussen letters):
LKL . KLKK . K . KKLK

Klein is:
LKL . KLKK . K . KK . LK

Er is dus ÃÃn pauze tussen de letters weggevallen. Molactie? Dat kan zeker, maar het kan ook een foutje zijn.

Afbeelding

Mooi Sjurk!!! Ik heb verstand van morse. Zou het dan ook ‘kien†kunnen zijn als eigenschap? Jammer voor haar dat ze geen kist had. Als mol geen invloed meer op de pot en ook geen mogelijkheid voor een joker als kandidaat. Ik denk dat ze Nabil vertrouwd had.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Sjurk:

KLEF
KLEIN

LKL . KLKK . K . KKLK

Klein is:
LKL . KLKK . K . KK . LK

Afbeelding

Ik ben de morse code wezen opzoeken:
Het lijkt dat je ook “taaiste” kunt schrijven

Myrna Mol
8 jaar lid

De goede woorden waar sluw, slinks en slim. Dacht eerst, dan zal de derde ook wel met een S zijn.

Maar kan ook sooort synoniem zijn van die woorden en dan zou het link kunnen zijn. Zet de K vooraan en dan heb je klin (dan mis je alleen de E van klein). Zou prima Mol-actie kunnen zijn, beginnen met verkeerde letter....

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Anna

Wat voor rare beweging maakt Nabil nou achter de rug van Anke als ze voor de spiegel gaan staan?

Ook raar gemonteerd weer, trouwens. Na het beginshot van die drie voor de spiegel begint de zin ‘ten d…†en de tekst die we in beeld krijgen begint met ten eerste.

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Jeroen

Citaat van Maaikepaaik:
Wat voor rare beweging maakt Nabil nou achter de rug van Anke als ze voor de spiegel gaan staan?

Ook raar gemonteerd weer, trouwens. Na het beginshot van die drie voor de spiegel begint de zin ‘ten d…†en de tekst die we in beeld krijgen begint met ten eerste.

Hij doet zijn duimpje omhoog als ze even goed naar hun evenbeeld moeten kijken, geeft zo aan zichzelf aan dat het het goed doet Glimlach
Afbeelding

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.