Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 5, opdracht 2
Re: Aflevering 5, opdracht 2
Citaat van Maggie:Citaat van Maaikepaaik:
Wat voor rare beweging maakt Nabil nou achter de rug van Anke als ze voor de spiegel gaan staan?Ook raar gemonteerd weer, trouwens. Na het beginshot van die drie voor de spiegel begint de zin ‘ten d…†en de tekst die we in beeld krijgen begint met ten eerste.
Hij doet zijn duimpje omhoog als ze even goed naar hun evenbeeld moeten kijken, geeft zo aan zichzelf aan dat het het goed doet
Hahaha, dat zal het zijn
Wat me (helaas voor mijn tunnel) ook nog opviel, als Anke en Nabil het broertje en zusje naar elkaar te draaien, dat Anke de eerste is die het beeldje lijkt op te tillen. Dat was nodig om de sleutel uit de kroonluchter te laten vallen.
Citaat van Geralda:
De opdracht binnen was niet moeilijk maar wel heel leuk omdat er in twee teams werd gewerkt die elkaar nodig hadden. De kerk kwam opnieuw terug. Ik denk dat er ergens nog een hint te ontdekken is maar het enige wat mij opviel was het Pinokkio badeendje op het shirt van Jurre. De mol zal altijd voor de joker kiezen want anders verdubbelt het geld voor de pot. Jurre neemt al een voorschot bij Soy. De keuze van Daniël verbaasde me toch enigszins. Dacht dat hij voor de joker zou gaan. Het was teveel geld ( als hij mol zou zijn) en hij leek blindelings Nabil te vertrouwen. Nabil had dit dus ook verwacht. De keuze van Anke was ook te verwachten. Zij kiest voor zichzelf.Toch een beetje jammer dat er geen test was. Het eindigt dan wat saai. Verder vond ik het een mooie en goed uitgewerkte opdracht!!!
Misschien het portret van Daniel als priester in de kerk. Alleen gaat het volgens mij om de A als priesterboordje. Nabil vestigt de nadruk er echt op als Anke het portret van Ranomi bekijkt. En Nabil in de auto aan het stuur, net als aan het roer op de boot waar de laatste letter van peren een N was. En nu de A op het portret. En allebei met Transport te maken. De tunnel van Nabil is diep.
Dan valt mij ook nog op dat Nabil wel lang moet rommelen aan het schilderij voor de sleutel erachter vandaan valt. Dat hij scherp is met opmerkingen naar de spiegel, studeerkamer en de bank. Is natuurlijk niet nodig voor het geld kwijtspelen, want Ranomiâ€s kistje is weggehaald. Maar voor de kistjes opdracht wel.
Dan het gesprek over de joker met Soy. “Ik gun het je wel en eh… we moeten allemaal doorâ€, ‘we moeten elkaar soms een steuntje gevenâ€. Alsof hij Soy een gunst zou verlenen om de joker weg te geven. Als kandidaat houdt je de joker toch, hij heeft daar zelf de goede argumenten voor?
Ik denk dat de omgekeerde psychologie van Nabil door de omgekeerde psychologie van Daniel
buiten spel gezet is. En dat Daniel blij is met het geld en Nabil zat er beteuterd bij.
Gewijzigd op 5 februari 2023 om 18:48 uur.
Even een vergezochte (ik weet het). Bij de spiegels viel mij op dat de G vreemd is geschreven. Misschien moeten we wat met de aanwijzingen op de spiegels doen.

Er wordt verteld dat ze 3 keer moeten helpen om iets recht te zetten.
1. Het schilderij waar de soldaat naar wijst recht zetten
2. Een geheim onthullen met de natte jurk
3. Het broertje en zusje moeten naar elkaar kijken
Wat nu als de G niet 1 letter is, maar 2 letters over elkaar.
De code op de jurk is 745. Wat nu als dit niet alleen een code is voor het slotje van het dagboek, maar naar meer verwijst, bijvoorbeeld de letters 7=G, 4=D en 5=E.
Het geheim van de jurk is dan ‘de Gâ€. De letters moeten uit elkaar zodat ze naar elkaar kunnen kijken en ze moeten rechtgezet worden.
En omdat er 3 aanwijzingen zijn moet je de derde letter nemen naBil Ayad.
Iemand schreef ergens dat bij het portret de afbeelding van Nabil was gedraaid, hier is de G ook gespiegeld.
Gewijzigd op 5 februari 2023 om 15:15 uur.
Ik had gehoopt dat chatGTP mij kon helpen met de eigenschap voor Ranomie. Beginnend met SL. Die komt op Slagvaardig. Te lang denk ik.
De plek van Jurre en Daniël lijkt het beste om te mollen. Al komt het uiteindelijk aan op de tafel in de kerk. Daar zien we alleen Jurre, Nabil en Soy enigszins onvertogen om voor jokers te gaan. Die ook echt in envelop joker zitten, dankzij Soy en Nabil.
Citaat van Maggie:
Even een vergezochte (ik weet het). Bij de spiegels viel mij op dat de G vreemd is geschreven. Misschien moeten we wat met de aanwijzingen op de spiegels doen.

Er wordt verteld dat ze 3 keer moeten helpen om iets recht te zetten.
1. Het schilderij waar de soldaat naar wijst recht zetten
2. Een geheim onthullen met de natte jurk
3. Het broertje en zusje moeten naar elkaar kijkenWat nu als de G niet 1 letter is, maar 2 letters over elkaar.
De code op de jurk is 745. Wat nu als dit niet alleen een code is voor het slotje van het dagboek, maar naar meer verwijst, bijvoorbeeld de letters 7=G, 4=D en 5=E.Het geheim van de jurk is dan ‘de Gâ€. De letters moeten uit elkaar zodat ze naar elkaar kunnen kijken en ze moeten rechtgezet worden.
En omdat er 3 aanwijzingen zijn moet je de derde letter nemen naBil Ayad.Iemand schreef ergens dat bij het portret de afbeelding van Nabil was gedraaid, hier is de G ook gespiegeld.
Het lijkt op de “a†gecombineerd met een weerspiegelde, gekantelde “j†zonder puntje. Anke de Jong
Citaat van Xannie:
Ik had gehoopt dat chatGTP mij kon helpen met de eigenschap voor Ranomie. Beginnend met SL. Die komt op Slagvaardig. Te lang denk ik.
De plek van Jurre en Daniël lijkt het beste om te mollen. Al komt het uiteindelijk aan op de tafel in de kerk. Daar zien we alleen Jurre, Nabil en Soy enigszins onvertogen om voor jokers te gaan. Die ook echt in envelop joker zitten, dankzij Soy en Nabil.
“Taaiste.â€
Kijk bij Sjurkâ€s post voor de K en Ls en dan kijk naar de mogelijkheden die in woorden zoals klef en klein passen maar met andere letters zijn. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Morse
Citaat van Gringa][quote=Maggie:
Het lijkt op de “a†gecombineerd met een weerspiegelde, gekantelde “j†zonder puntje. Anke de Jong
Inderdaad, voor Soy zie ik ook potentie
Bij de opdracht in het spookhuis staat bovenop het huis LORD MILNER. Hussel deze letters door elkaar en je kunt maken:
RRL IN DE MOL
Welke kandidaat heeft de letters RRL in zijn naam? Juist: JuRRe GeLuk!
Gewijzigd op 5 februari 2023 om 22:43 uur.
Ik dacht bij Lord Milner meer aan een niet zo vette kaaskop...
We zien erg weinig van de morse-code van Ranomi en Daniël 'vergist' zich hierbij. Zegt "kort, nee lang sorry." De bijbehorende morse was LKLKLKKKKKLK, maak ik daar LKLKLKKKKKLL van dan komt er niks zinnigs uit, LKLKLKKKKKKK ook niet. Dat is dus een rare knip in de montage want hier is niets mee gebeurt.
Gewijzigd op 5 februari 2023 om 23:59 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.