De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 5, opdracht 2

« »

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Jeroen

Re: Aflevering 5, opdracht 2

Ik heb een stukje morsecode gevonden, kan iemand daar wat mee?

Afbeelding

Teuntjemolt
11 jaar lidVerdenkt Fons

Citaat van Maggie:

Afbeelding

-.- is de K

tweemollen
7 jaar lidVerdenkt Fons

Paar dingetjes die me nu opvielen bij Soy, hij werkt Daniel naar buiten, hij begint over de spiegels, hij loopt angstvallig 2e schilderij voorbij waar sleutel uit valt. Hij is op z,n portret de bankier, en een bankier bepaald of je geld krijgt of niet. Lord op dak, hij was Jezus in The Passion, de 2 beelden had hij toevallig gezien. Eigenlijk stuurde hij de hele aflevering. Nu gaan ze naar de kust, speelde in Costa. Speelde hij nou steeds nep zenuwachtigheid?

Gewijzigd op 8 februari 2023 om 21:13 uur.

Maggie

Citaat van Teuntjemolt:
Citaat van Maggie:

Afbeelding

-.- is de K

Jawel, maar die is te makkelijk. Eigenlijk bedoel ik wat in combinatie met het woord 'klein' van Ranomi. Het hangt in Katies room en er is een klok boven op 12:30. De morsecode kan je in de spiegel zien. Daar moet toch wat achter te zoeken zijn.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maggie:

Afbeelding

Mooi gevonden!!! Wellicht iets in combinatie met die klok. De tijd lijkt iets over zes uur te zijn. Nabil is van
07-06-1984. 7 over 6? Soy is van 18-06, spiegelbeeld 6 over 18 uur?? De andere kandidaten hebben niet bruikbare geboortedata.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maggie:
Citaat van Teuntjemolt:
Citaat van Maggie:

Afbeelding

-.- is de K

Jawel, maar die is te makkelijk. Eigenlijk bedoel ik wat in combinatie met het woord 'klein' van Ranomi. Het hangt in Katies room en er is een klok boven op 12:30. De morsecode kan je in de spiegel zien. Daar moet toch wat achter te zoeken zijn.

Ja, zou mooi zijn als hier iets in zit. Het is ook apart dat Nabil en Soy beiden eerlijk hebben, de beginletter E. , Daniël, Anke en jurre eigenlijkschappen die beginnen met de letter S en alleen Ranomi een letter heeft die waarschijnlijk met een K begint. Van haar achternaam? Dit riekt naar meer maar wat? Met alle S-en en de twee Eâ€s wat combiâ€s geprobeerd maar kom tot niets bruikbaars. Ook met de E=5 (2x) en de S=19 (3x) gerommeld maar niks tot nu toe.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van chihiro:
Goed idee Maaikepaaik!

Ik verdenk Soy en Nabil. Allebei binnen, allebei even alleen om aan de morse te foefelen.
Ik vind het idee spookhuis escaperoom zonder tijd erg leuk. Wat ik jammer vond wat dat er wederom uit de pot gespeeld werd. Ook al kon er ook verdubbeld worden. Dat is wel gemakkelijk voor de Mol.

1. Kistje op de tafel.
Nabil en Soy naar kamer 18:
2. Soy - 'ik ben' - bankier - Bank - eigenschap: Eerlijk?
3. Nabil - Transport Company - Auto - eigenschap: eerlijk?
Nabil alleen, porto hapert als Anke en Soy naar kamer 11: [Nabil alleen & porto hapert]
4. Anke - conductrice - Treinstation - eigenschap: slinks [laatste gevonden eigenschap]
5. Jurre - Milner Wine - Wijnhuis - eigenschap: slim.
Soy alleen als Nabil en Anke naar kamer 15 (// Buitenteam vindt pub van Jurre):
6. Ranomi - School - eigenschap: klein (fout)
7. Daniël - priester - Kerk - eigenschap: sluw.
Het ophalen van alle schilderijen door het binnenteam.

De werkelijke volgorde buiten is Soy, Nabil, Jurre, Ranomi / Daniel en als laatste pas Anke.
Aangezien we de volgorde van oplossen niet helemaal weten, weet je niet wie er binnen gerommeld heeft.
En het kan ook met het ophalen van de schilderijen, ondanks dat ze dat gezamenlijk doen.
Ranomi hing in kamer 15, de laatste kamer.

Dank je wel voor het volgorde van binnen en buiten uitzoeken, Chihiro.
Het makkelijkste mollen lijkt buiten, maar dan moet je dat voor de neuzen van 2 andere kandidaten. Binnen is elke deelnemer een keer alleen, maar het is onduidelijk of je van binnen kunt mollen.

Elke portret heeft “Soyâ€s” naam in de vorm van “ik ben” eronder. Soy en Nabil hebben beide als eigenschap “eerlijk?”. In het Afrikaans is “ik ben” “ek is.” Daniël, Anke, en Jurre hebben “S” eigenschappen terwijl Ranomi heeft een “k” woord dat niet klopt. Soy (ik ben)(eerlijk?) ging als eerste aan tafel zitten. Daarna Daniël, Anke, Jurre (sluw, slinks, en slim) vervolged door Nabil (eerlijk?). S woorden zijn blijkbaar echt “eerlijk,” en dat zou misschien een hint kunnen zijn dat degenen die 5.1 (Altaar ego) deden de groep met de mol is. Dus, de mol moest weten in welke envelop het geld zat. Omdat Ranomi lijkt geen S woord te hebben, is het mogelijk dat de joker en geld waren omgekeerd bij haar.
Als haar woord met N moest beginnen, dan heeft Nabil haar uitgeschakeld. Ik verwacht echter dat de mol moest info hebben over waar het geld zat en niet de kandidaten.

Achter de portretten waren woorden. Daniël (het speelgeld), Soy (van), Anke/Jurre (Nabil en Soy), Nabil (is in), Anke/Jurre (de roze), Ranomi (kerk). Weet iemand welke woorden aan Jurre en Anke hoorden? Nabil heeft “I sin,” wat een leuke tegenstelling tot “eerlijk?” Is. Met Soy krijg je, “ Het geld van Nabil en ik is in de kerk.” Roze lijkt een zeer belangrijke kleur dit seizoen. Kan iemand hier iets mee?

Maggie

Citaat van Teuntjemolt:
Citaat van Maggie:

Afbeelding

-.- is de K

Heb je denk ik nu toch gelijk.

Waarom begint Nabil 2x over een spiegel? Katie begint toch wel te praten, dan kunnen ze er vanzelf naar toe. Maar volgens de tekst moeten ze nog naar ieders evenbeeld kijken en jezelf daar indringend aankijken. Wat nu als indringend IN-dringend is, Nabil staat overdreven naar voren gebogen. Ze staan bij een klok, waar een barometer in hoort te zitten, maar er is een morsecode K. De morsecode wordt weerspiegeld. De morsecode is horizontaal, de tijd verticaal met de secondewijzer 3 minuten over 18:00. Als de code K + 3 = N betekent, steekt Nabil geen duimpje op naar de regie, maar wijst hij naar zichzelf en naar de klok als hint dat hij de mol is.

Met dat IN-dringend denk ik dat Nabil dezelfde is als Katie. Hij wil de kandidaten helpen de mol te vinden. Nabil hint al naar spiegels bij de uitleg over het vullen van de koffertjes, daar spiegelt Nabil Soy.

Afbeelding

Met de teksten van Katie beneden en op de spiegel en de positie van letters krijg ik dit:

Sleutel kamer 15 in wijzende hand, Nabil wijst 5 seconden
Kamer 11, code 745 = ‘de Gâ€, broertje kijkt naar rechts, G+5=12=L
Kamer 15, 15=O
Kamer 18, 18=R, zusje kijkt naar links, 18-5=13=M
Met kamernummers is MOL te maken.

Nabil wijst 5 seconden naar priesters witte bef (volgende shot is Daniel), opdracht ‘scheef zettenâ€, vormt H=8, 8+5=13=M
Nabil zet schakelaar om, volgende shot is kerk, morse 1x lang=T, T=20, 20-5=15
Nabil staat in kamer 15, heeft sleutel 15 in wijzende hand, 15=O
Met de beelden met en na wijzen en na schakelaar omzetten kan ik ook MOL maken

Klok morsecode K, morse horizontaal/tijd verticaal, kijk alleen naar secondewijzer op 3 minuten, K+3=N. Nabil vandaar dat Nabil met het duimpje naar zichzelf en naar klok wijst.

Nabil zit gespiegeld, bord Transport Company toegevoegd. Sluit aan bij transport (auto/schip), aan het stuur (auto, brug/roer), sluit aan bij hint op internet (N gevonden op brug, M gevonden in het schip). Mol IS IN het schip.

Afbeelding

Edit
De roze kerk heeft geen zijbeuken, is alleen een schip. Mol Nabil IS IN het schip bij de boot en in de kerk.

Gewijzigd op 9 februari 2023 om 10:59 uur.

tweemollen
7 jaar lidVerdenkt Fons

Misschien is dit iets : 2x e5 = 10 + 3x19s = 57, dan s links van de t, t= 20 10+57+20 maakt 87. De klok 3 over 6 maakt samen 9 en maar 15 vragen. Nu krijg je 15-09- 87 en dan kom je bij Anke uit. En zie ik nou bij de kaarsen de k in morse terug op de tafel met alle kistjes,zijn de kaarsen in morse neergezet?

Gewijzigd op 9 februari 2023 om 12:48 uur.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van chihiro:
Goed idee Maaikepaaik!

[Knip]

De werkelijke volgorde buiten is Soy, Nabil, Jurre, Ranomi / Daniel en als laatste pas Anke.
Aangezien we de volgorde van oplossen niet helemaal weten, weet je niet wie er binnen gerommeld heeft.
En het kan ook met het ophalen van de schilderijen, ondanks dat ze dat gezamenlijk doen.
Ranomi hing in kamer 15, de laatste kamer.

EDIT:
Op het andere forum staat een foto van Jurre die 'klein' aan het schrijven is, 'sluw' staat daar al boven. Om 43.12. Nieuwe volgende is Soy, Nabil, Jurre, Daniel, Ranomi en als laatste pas Anke.

Ik denk dat de Mol buiten was, omdat je binnen nauwelijks kan weten waar precies de buitengroep is.

Citaat van Gringa:
Dank je wel voor het volgorde van binnen en buiten uitzoeken, Chihiro. Kan iemand hier iets mee?

Ja. Roze is de achtergrond van Daniël en roze draad door de afleveringen heen.
Zie post 194 op https://www.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72617.180

Gewijzigd op 9 februari 2023 om 13:40 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.