De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 5, opdracht 2

«

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Re: Aflevering 5, opdracht 2

Citaat van Ronaldanius:
Wanneer Nabil het schilderij met 'de roze' van de grond pakt is te zien dat dit het schilderij van Jurre is.
Afbeelding

Bedankt Ronaldanius! In 1.2 Rik verliet het roze Holyrood hotel om naar de kandidaten te gaan. De vrouwen en Nabil droegen roze brillen tijdens quad rijden in 3.1. 3 kerkbezoeker droegen roze kleding in 5.1 en in 5.2 gingen ze naar een roze kerk. Jurre en Daniël hebben roze achtergronden op hun kandidaten profielen—dit is een mol kleur. En die woorden horen bij Jurre’s portret. Duidelijk.

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Moggemol:
Citaat van Sjurk:
De morse-code voor Ranomi is LKLKLKKKKKLK, oftewel -.-.-.....-. . Met deze code zijn 1434 lettercombinaties mogelijk. Logische woorden (dus 1 woord voor de hele code) hiervan zijn er maar twee:

KLEF
KLEIN

Klein was fout, dus moet het haast we 'klef' zijn. In LK-code is klef (met puntjes voor de ruimte tussen letters):
LKL . KLKK . K . KKLK

Klein is:
LKL . KLKK . K . KK . LK

Er is dus één pauze tussen de letters weggevallen. Molactie? Dat kan zeker, maar het kan ook een foutje zijn.

En voor wie er behoefte aan heeft... alle combinaties in een plaatje Knipoog:
Afbeelding

Interessant wat je gevonden hebt. Maar hoe zeker ben je van de combinaties kort-lang? Omdat de 3 anderen (niet Nabil en Soy) een soort synoniem woord hadden, die woorden slim, slinks en sluw beginnen allemaal met SL. Ik zou verwachten dat die van Ranomi ook met SL of in ieder geval met een S zou beginnen, maar als productie zou ik haar het woord "vlug" geven, ook een synoniem van de andere woorden en ook verwijzend naar de zwemsport. Of met een S, spits, ook synoniem met een verwijzing van aan kop gaan in de wedstrijd. Alleen KIEN kan nog lijken op jouw code, maar dan moet KLKK (de L) weg. Of kan het zijn dat ze in het hotel de verkeerde lichtknop hebben omgezet?

De code was repeterend. Als je de code van LINK neemt en je voegt voor de I één enkele punt toe ( E ) dan krijg je LEINKLEINKLEINK etc. Dus KLEIN als je de woordgrens verkeerd inschat.
De code moest een eigenschap zijn. Met SLUW, SLIM en SLINKS is LINK het meest voor de hand liggend.

Goed gevonden!

123Marjo
6 jaar lidVerdenkt Jeroen

Hoi,
kunnen de beeldjes van het zusje en broertje een link zijn naar de 2 beelden voor het station in Leeuwarden? het meisje en de jongen, die naar elkaar kijken. Geloof dat Anke uit friesland komt? Heerenveen? helaas is Heerenveen geen stad en heeft dus niet 1 van de 11 stedenbeelden.
Zijn er andere kandidaten met een link naar Leeuwarden?

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Onder de portretten in het Lord Milner hotel zie je, “ik ben…”

Soy en Nabil hebben allebei “eerlijk?” als woord. EER is …-. In Morse code. Anke (slinks), Daniël (sluw) en Jurre (slim) hebben allemaal S woorden en S is … in Morse code. Ik krijg dit niet goed te zien: heeft Ranomi ook drie puntjes achter haar “ik ben” zoals de rest?

Jurre is de enige die per se buiten wil zijn. Ranomi zegt niks. Daniël, Soy, Nabil en Anke willen allemaal binnen zijn. Als Jurre niet de mol is, dan is de beste mol plek binnen.

Gewijzigd op 17 februari 2023 om 22:56 uur.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Maar eens het spookhotel Lord Milner bezocht op het web. Toch een paar leuke dingen gevonden.
De code op de jurk 745 is een bestaande code in een spookervaring van een gast. 745 betekende daar een tijdsaanduiding: 7.45 uur. Op dat moment liep de gast met een vriendin de trap op. Boven hen ratelde een deur die aanhield ( wat vrij vertaald) maar het verhaal deed me sterk denken aan de dichtslaande deur waardoor er een sleutel naar beneden kwam.
De klok met daaronder een soort morse code aanwijzing is ook een bestaande klok. Deze is dus niet speciaal voor WIDM daar opgehangen. Het broertje en zusje zijn ook bestaande beelden in het hotel.

Van de kandidaten viel me nog het volgende op:
- Jurre zegt wanneer hij hoort van het spookhotel: “ sta ik weer met mijn hoofd in een spookhuis”. Geeft hij hier een hint naar de portretten waar hij op staat door “hoofd “ te zeggen? Ik vond het raar uitgedrukt.
- Soy haakt bij zijn portret ( het eerste) meteen in op Nabil, hij ontdekt meteen dat de groep buiten moet gaan zoeken bij de bank locatie en communiceert dit direct. Ik vond het rieken naar voorkennis om de buitengroep op gang te helpen. Nabil en Soy hadden zonder voorkennis ook alleen op de knop kunnen drukken zich niet bewust dat hier een locatie ( en karaktereigenschap) bij hoorde. Was daarom de eerste aanwijzing van Katie naar de kamer waar Soy hing?

Gewijzigd op 23 februari 2023 om 23:54 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.