De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » [Theorie] De afleveringstitels verwijzen naar het theater

»

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

[Theorie] De afleveringstitels verwijzen naar het theater

1. De Verbinding is een productiehuis in Haarlem. [credits Kiekendriek]
2. De Kunstgreep is een theater in Oostzaan. [credits Kriekendiek]
3. De Spelbrekers is een theatergezelschap op een school in Rotterdam.
4. De Weglopers is een jeugdtheater in Rotterdam.
5. De Portretten is een amateurgroep (muziektheater) in Amsterdam.
7. Lijdensweg. Het wandeltheater Dolorosa is een beleving uit Deventer. [credits Danoontje88 & Geralda]
8. Inzichtelijk. Een leermethode via spel: ontdekken, ervaren en imiteren. [credits Danoontje88]
9. Wijkcentrum 't Brandpunt is ook een groep voor theater in Helmond.

Gewijzigd op 26 februari 2023 om 11:02 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Re: [Theorie] De afleveringstitels verwijzen naar het theater

Citaat van chihiro:
1. De Verbinding is een productiehuis in Haarlem.
2. De Kunstgreep is een theater in Oostzaan.

Goed gevonden. “El” volgens Google in gewone Arabisch betekent “de,” en al deze theater groepen beginnen met “De.” Misschien ook een hint naar Nabil.

Verbinding, Kunstgreep, Spelbreker, Weglopen , en Portretten eindigen toevallig allemaal waarbij van de laatste vier letters van de titels woorden van gemaakt kunnen worden: Ding, Peer, Keer, Open en Tent. Met taal spelen denk ik aan Nabil en Anke. Aan de woorden kun je ook aan Jurre denken. Daniël heb ik niets hiermee geprobeerd, maar bijna alles (echt) is aan computers of hacking te linken. In Soy en Ranomi zie ik geen mol.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Kriekendiek wees in aflevering 1 op deze overeenkomsten en ik ben het blijven volgen. Credits naar Kriekendiek voor deze theorie. Ik opperde toen dat de beginletters van de plaatsnamen nog een hint kan bevatten dus laten we het eens bij blijven houden.

Gewijzigd op 6 februari 2023 om 11:53 uur.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van chihiro:
Kriekendiek wees in aflevering 1 op deze overeenkomsten en ik ben het blijven volgen. Credits naar Kriekendiek voor deze theorie. Ik opperde toen dat de beginletters van de plaatsnamen nog een hint kan bevatten dus laten we het eens bij blijven houden.

Als we de voorstelvideoâ€s erbij pakken, lijken de titels daar op Daniël het beste te passen. In ieder geval “Een(d)zame hoogte” en “Altaar ego.” Een de winnaar en een de mol? Dwaalspoor?

Kriekendiek
9 jaar lidVerdenkt Anna

Wat knap Chihiro dat je spelbrekers kon vinden. Mij lukte het niet dat te linken aan een theater-achtig-iets waardoor ik het weer los had gelaten. Gaaf om het nu terug te zien! Mij laat niet los dat we mogelijk nog ergens iets met coordinaten of ligging van plaatsen moeten doen... zowel bij het bekendmaken van de deelnemers als in de 1e opdracht was dit belangrijk...
Nu daagt mij... moeten we de plaatsen van deze theater gerelateerde namen in kaart brengen.? En dan het midden zoeken of iets anders wellicht?? Ik ga weer ff verder pruttelen hierover💪

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Kriekendiek:
Wat knap Chihiro dat je spelbrekers kon vinden. Mij lukte het niet dat te linken aan een theater-achtig-iets waardoor ik het weer los had gelaten. Gaaf om het nu terug te zien! Mij laat niet los dat we mogelijk nog ergens iets met coordinaten of ligging van plaatsen moeten doen... zowel bij het bekendmaken van de deelnemers als in de 1e opdracht was dit belangrijk...
Nu daagt mij... moeten we de plaatsen van deze theater gerelateerde namen in kaart brengen.? En dan het midden zoeken of iets anders wellicht?? Ik ga weer ff verder pruttelen hierover💪

Ik weet ook nog niet wat we er verder mee kunnen, misschien blijft het bij het beroep van de Mol.
Bij Spelbreker had ik eerst een zangduo. Het heeft hier ook geduurd. Dat zie je terug onder Test en Executie. Ik zoek en denk mee.

Gewijzigd op 6 februari 2023 om 20:38 uur.

Kriekendiek
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van chihiro:
Citaat van Kriekendiek:

Dat zangduo haakte ik idd op af.
Nabil, Soy en Jurre qia beroep nog in de running dan

Ik weet ook nog niet wat we er verder mee kunnen, misschien blijft het bij het beroep van de Mol.
Bij Spelbreker had ik eerst een zangduo. Het heeft hier ook geduurd. Dat zie je terug onder Test en Executie. Ik zoek en denk mee.

Kriekendiek
9 jaar lidVerdenkt Anna

[/quote]

Vanochtend plopte in 1 keer de naam Horace Cohen op. Komt denk ik omdat ik de 1e letters van de plaatsnamen ,zoals jij zei Chiciro, in mijn hoofd had. Dit is tot nu toe HORRA. Een R te veel alleen🤔. Zou wel mooi zijn als hier weer een oud deelnemer belangrijk is, icm plaatsnamen en puzzelen... net als bij de bekendmaking. Totaal niet sluitend voor nu maar misschien ergens toch iets te ontdekken nog. Ik pruttel weer verder hier🤣

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Kriekendiek:
Vanochtend plopte in 1 keer de naam Horace Cohen op. Komt denk ik omdat ik de 1e letters van de plaatsnamen ,zoals jij zei Chiciro, in mijn hoofd had. Dit is tot nu toe HORRA. Een R te veel alleen🤔. Zou wel mooi zijn als hier weer een oud deelnemer belangrijk is, icm plaatsnamen en puzzelen... net als bij de bekendmaking. Totaal niet sluitend voor nu maar misschien ergens toch iets te ontdekken nog. Ik pruttel weer verder hier🤣

Ik dacht aan een Afrikaans woord, al dan niet omgekeerd. Maar vrees dat ik er te veel achter zoek.

Gewijzigd op 7 februari 2023 om 13:25 uur.

Danoontje88
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van chihiro:

Aflevering 6: Lijdensweg => Wandeltheater Dolorosa

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Danoontje88:
Citaat van chihiro:

Aflevering 6: Lijdensweg => Wandeltheater Dolorosa

Ik voeg hem toe, goed gevonden!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.