De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 6, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering6?

De tweede opdracht is kop in het zand steken.

Gewijzigd op 11 februari 2023 om 21:08 uur.

Sjurk
4 jaar lid

Re: Aflevering 6, opdracht 2

Beide teams hadden dezelfde plaatjes. De opties:
Afbeelding

De verschillen tussen deze plaatjes waren beperkt: 4 stuks:
Afbeelding

Hoe je dit speelt? Benoem de specifieke onderdelen voor plaatje 1, kijk in de gaten en tel. Doe dit voor alle plaatjes. De optie met 3 stuks is de juiste. Geen van de teams heeft op die wijze gespeeld.

Het eerste team, Daniël, Soy en Anke, snapt in het begin de opdracht maar spreekt niet af wat wat is, dus Daniël heeft het tegen Soy over een lijf in 3 delen en twee lijnen aan de linkerkant van de buik. Dat is behoorlijk onduidelijk. Later zegt Daniël "die met het lijf in 3 delen zie ik het meest". Het gaat niet om het meest, het gaat om 3.

Het andere team gebruikt de juiste aanpak door specifiek de eigenschappen te tellen, maar gaat voor het meeste en doet het dus ook verkeerd.

We zien helaas te weinig van de inhoud van de kisten om na te gaan wat het juiste antwoord was.

Gewijzigd op 12 februari 2023 om 01:08 uur.

Linda78
10 jaar lidVerdenkt Sam

Als mol hoef je alleen maar een verkeerd aantal door te geven, niemand heeft elkaars gat gecontroleerd.

Sjurk
4 jaar lid

Inderdaad, dus daarom hebben wij hier helemaal niets aan Glimlach

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van Linda78:
Als mol hoef je alleen maar een verkeerd aantal door te geven, niemand heeft elkaars gat gecontroleerd.

Pardon?

astridm
12 jaar lidVerdenkt Nora

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Linda78:

Pardon?

Lol

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Bridget

Ze moesten de struisvogel die 3x voorkwam zoeken. Toch blijft er een onduidelijk of 3x kon inhouden in elke kist 3 dus in totaal 9, of slechts in ÃÃn kist 3 stuks, of in totaal 3 waarvan in elke kist ÃÃntje.
Kansloze opdracht denk ik wanneer niet duidelijk is welke oplossing je wilt vinden en de tijd is beperkt.
Daniël neemt de leiding, beslist met Soy supersnel en ik denk dat Anke genoeg weet. Er is in ieder geval niet erg overlegd en niks gecontroleerd en volgens mij zochten ze juist de meeste in ÃÃn kist.

Gewijzigd op 12 februari 2023 om 14:38 uur.

Zooi22
8 jaar lidVerdenkt Sam

Citaat van Geralda:
Ze moesten de struisvogel die 3x voorkwam zoeken. Toch blijft er een onduidelijk of 3x kon inhouden in elke kist 3 dus in totaal 9, of slechts in ÃÃn kist 3 stuks, of in totaal 3 waarvan in elke kist ÃÃntje.
Kansloze opdracht denk ik wanneer niet duidelijk is welke oplossing je wilt vinden en de tijd is beperkt.
Daniël neemt de leiding, beslist met Soy supersnel en ik denk dat Anke genoeg weet. Er is in ieder geval niet erg overlegd en niks gecontroleerd en volgens mij zochten ze juist de meeste in ÃÃn kist.

Dat was ook wat ik dacht, en omdat beide teams op ei 1 uitkomen, vermoed ik sterk dat de oplossing zit is 1 unieke struisvogel per gat, dus 3 x 1 en niet 3x3. Deze dubbele uitleg geeft de mol natuurlijk de kant te mollen.

Moggemol
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van Zooi22:
Citaat van Geralda:

Dat was ook wat ik dacht, en omdat beide teams op ei 1 uitkomen, vermoed ik sterk dat de oplossing zit is 1 unieke struisvogel per gat, dus 3 x 1 en niet 3x3. Deze dubbele uitleg geeft de mol natuurlijk de kant te mollen.

De bedoelde struisvogel kan ook 2x in 1 gat zitten, 1x in een ander gat en niet in het derde gat. We weten dat niet. Ik zou bij tijdgebrek altijd voor vogel 3 gaan omdat het cijfer 3 wordt genoemd.

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Nora

Zou me niet verbazen als Anke boven de grond blijft om te kijken of Daniel of Soy niet mollen. Als kandidaat. Een mol wil toch onder de grond zijn.

De afbeelding van de struisvogels op het bord klopt niet met de afbeelding van struisvogels op de eieren met hetzelfde nummer. Ze hadden op de eieren de afbeelding moeten zoeken die bij het bord met struisvogel nummer 1 hoort. Dat maakt Daniel en Ranomi verdacht, die pakken ei nummer 1, zodat de anderen niet zo snel zien dat de afbeelding onjuist is. Hier vind ik Ranomi het verdachtst, zij begint zo te ratelen over hoe je het spel speelt, laat anderen niet echt bij het bord komen en begint direct na het pakken van het ei over het niet checken, bla bla bla. De anderen worden gewoon overdonderd. Bij de andere site zag iemand dat in het linkergat een struisvogel gespiegeld was. Die lijkt op afbeelding bord 1, maar een poot staat de andere kant uit

Op ei 3 heeft de struisvogel wel een streep over de vleugel, op het bord niet. Op ei 5 rent de struisvogel, op het bord staat hij stil. Dan is het goed mogelijk dat op het bord struisvogel 1 ok lijkt, maar op het ei anders is genummerd.
Afbeelding
Afbeelding

Sjurk
4 jaar lid

Goed gespot! Ei 5 lijkt plaatje 2 te zijn in ieder geval. 3 lijkt op 1 maar ik zie de nek niet helemaal duidelijk.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.