De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen
  • Aflevering 5:  Terugkeer

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 7, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 7, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 7?

Sjurk
3 jaar lid

Re: Aflevering 7, opdracht 2

Wat mij opviel: Jurre schrijft bij het gesprek met de mol de uitleg op de briefjes.

Wil hij de briefjes niet inleveren omdat hij zo meer verdacht is? Nee, hij wil zijn kennis niet weggeven.

Xannie
11 jaar lid

En de test vragen staan op de briefjes.

Paatchoo
9 jaar lid

Citaat van Sjurk:
Wat mij opviel: Jurre schrijft bij het gesprek met de mol de uitleg op de briefjes.

Het kwam op mij over dat hij alleen tijd had om een pen te pakken want toen begon de mol al te vertellen wat er op de biljetten stond. En je gaat echt geen 5 (oid) vertalingen onthouden van de biljetten als je die na afloop van het telefoongesprek nog in je boekje moet noteren.

Sjurk
3 jaar lid

Citaat van Paatchoo:
Citaat van Sjurk:

Het kwam op mij over dat hij alleen tijd had om een pen te pakken want toen begon de mol al te vertellen wat er op de biljetten stond. En je gaat echt geen 5 (oid) vertalingen onthouden van de biljetten als je die na afloop van het telefoongesprek nog in je boekje moet noteren.

Zeker, dat kan ook de reden zijn waarom hij op de briefjes schreef. Maar dat is volgens mij dus ook de reden waarom hij de briefjes niet af wilde geven.

Gewijzigd op 18 februari 2023 om 22:54 uur.

Paatchoo
9 jaar lid

Citaat van Sjurk:
Citaat van Paatchoo:
Citaat van Sjurk:

Zeker, dat kan ook de reden zijn waarom hij op de briefjes schreef. Maar dat is volgens mij dus ook de reden waarom hij de briefjes niet af wilde geven.

Technisch gezien is die €1335 “uit het spel” (want dat kostte het hem) dus ik weet niet of hij die biljetten ook in moest leveren bij uitgaan van het theater. En dan de €600 mag houden. Ik denk zelf (of nouja Google) dat die twee biljetten van €600 de talen Engels en Zuid-Afrikaans zijn/waren dus die hoeft de mol niet te vertalen dat kan Jurre zelf wel.

Gewijzigd op 18 februari 2023 om 22:59 uur.

Zooi22
7 jaar lidVerdenkt Kees

De reden dat ik Jurre niet als de mol zie is dat hij vrij paniekerig in zijn tas graaide om snel notities te maken. Als Jurre de mol was, zou hij of voorbereid zijn geweest, of hij had de goed luisterende kandidaat gespeeld. Die paniek leek me echt.

Als mol had ik wel dit strandspel willen winnen, want zover we de mol mogen horen, zitten er behoorlijk duidelijke aanwijzingen bij. Zoals de karaktertrek bij het hotel. Als je die hebt, heb je de mol.

Heeft de mol de spellen op het strand verprutst? Het viel me op dat Ranomi behoorlijk diep gat had gegraven in haar kleine vierkant. Per ongelijk een koker eruit geschept en niet gezien?

moonspellen
9 jaar lidVerdenkt Rian

Kan het ook niet zo zijn dat je als mol bij deze opdracht denkt, laat iedereen zich maar in het zweet werken, ik doe het op mijn gemak (Daniel). Want de mol hoeft niet met zich zelf te praten. En er moet uiteindelijk op het einde toch een winnaar zijn die de mol ontmaskerd. En zo als wij nu zien, zit niemand meer op Daniel. (niet dat ik Daniel nu als mol zie na Sarah, Sander, Nabil, Anke, hahahaha (dit jaar gaat alles fout)

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Ik kan zowel voor en tegenargumenten bedenken voor de mol om dit spel te winnen.
Van de deelnemers die mee deden: Soy valt op door het lopen op zand voor de code te begrijpen als eerste. Jurre valt op door deze methode sneller en correcter uit te voeren.
Daniël: hij zit in de knoop letterlijk. Echter Anke gaat aan het einde van deze aflevering weg en dit is een manier om je niet verdacht te laten maken als mol.

Edit: Rob was ontmaskerd door een stemvervormer terug te vormen.
Iets wat criminelen nu bij ouderen doen is de stem van iemand “bestelen.” Een lieve oude Oma denkt dat haar kleinkind opbelt en die vraagt zielig naar geld omdat die in een nare situatie zit. Oma hoort de stem van haar lieve kleinkind en maakt het geld over. Ik ga ervan uit dat ze dit trukje inmiddels toepassen in WIDM ook.

Gewijzigd op 19 februari 2023 om 11:58 uur.

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Bij deze opdracht viel me op dat Jurre de mol spreekt in een theater, nota bene op het podium.

Met alle theaterhints vraag ik me af of de mol hier niet gewoon de hoofdrol speelt. Ik wil alleen niet dat Jurre de mol is Knipoog

Geralda
11 jaar lidVerdenkt

Zijn de kokertjes in het rode veld dieper verstopt omdat het vak kleiner was? Voor de mol lijkt het me toch fijn om dat gesprek met jezelf te voeren. Het maakt de kans om de goede mol te ontdekken voor alle kandidaten dan gelijk. En je kunt als tweede geld uit de pot spelen. Maar dat zou iedereen doen. Ik vond Anke en Daniël echt klungelen. Zonder beetje beleid heb je zo een knoop. Ranomi deed het goed maar vergat dat je meer touw nodig had.
Jurre zocht denk ik ook zijn pen in het gesprek. Leek gehaast en zenuwachtig maar had toch veel briefjes. Hij zal de laatste wel willen houden om op zijn kamer of met hulp de antwoorden te vinden. Maar een mol kan ook alles ‘spelen’. De info was wel waardevol voor een kandidaat.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.