Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 7: test & executie
Aflevering 7: test & executie
Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 7?
Re: Aflevering 7: test & executie
De kleurtjes:
Ranomi: rood
Anke: blauw
Daniël: geel
Soy: groen
Jurre: bruin
De vragen voor zover we ze in beeld zien:
3. Wat is het lievelingseten van de Mol?
Curry:
KipsatÃ:
Pannenkoeken: Anke
Pasta: Daniël, Ranomi
Rendang:
5. Naast wie stond de Mol tijdens de uitleg over de paraglide opdracht?
Anke en Jurre:
Anke en Ranomi: Ranomi
Daniël: Anke, Daniël, Soy
Daniël en Soy:
Soy:
6. Welke kleur helm droeg de Mol tijdens het paragilden
Rood:
Wit:
Zwart: Ranomi
7. Als hoeveelste ging de Mol paragilden?
1e: Soy, Anke
2e: Ranomi
3e:
4e:
5e:
8. In welk vak eindigde de Mol na het paragilden?
Vak 1: Ranomi
Vak 2:
Vak 3:
Vak 4: Soy, Anke
Vak 5:
10. Wat heeft de Mol het liefst altijd bij zich?
Ketting:
Oplader:
Powerbank: Soy
Telefoon:
12. Had de mol schoenen aan tijdens de opdracht op het strand?
Ja: Anke, Ranomi
Nee: Daniël
17. Met wie had Jurre een molafspraak?
Anke: Jurre
Daniël:
Jurre:
Ranomi: Anke, Soy
Soy:
18. Hoeveel jokers heeft de mol ingezet voor de test?
1:
2:
20. Wie is de Mol?
Anke:
Daniël:
Jurre: Daniël
Ranomi: Soy, Anke
Soy: Ranomi
Aantal antwoorden in beeld per kandidaat:
Anke: 7
Daniël: 4
Jurre: 1
Ranomi: 7
Soy: 6
Wie zit op wie?
Anke: Ranomi (6 )
Daniël: Jurre (3), Ranomi (1)
Jurre: Anke (1)
Ranomi: Soy (2,5), Daniël (2), Jurre (1,5)
Soy: Ranomi (5)
Anke en Soy beantwoorden alle vragen waarvan ik weet op wie ze slaan, en welke we in beeld zien, op Ranomi. Daniël beantwoordt alles op Jurre behalve de vraag over wie naast wie staat bij het paragliden. Jurre zien we weinig in beeld, hij beantwoordt 1 vraag op Anke en zegt bij de biecht dat hij op Daniël zit. Ranomi beantwoordt op iedereen behalve Anke.
Ik durf de bewering wel aan: Soy had 2 jokers, Anke 1, Soy zit nog in het spel dankzij zijn extra joker (of hij is de mol... een beroerde, maar toch).
Gewijzigd op 18 februari 2023 om 23:32 uur.
Wees niet bang, Sjurk, Soy is echt niet de mol. Dat is 100% Jurre. Wel goed uitgezocht allemaal, complimenten.
Weest niet bang, ik doe niet aan tunnels
Mijn lol zit in het analyseren van het spel en wat de productie hiermee doet. Puur analytisch dus
Montage is de grootste saboteur.
1. De afvaller noemt de Mol (Ranomi of Daniël), of de Mol wordt niet genoemd.
2. Soy en Jurre komen ver in het spel = de eerste twee testbiechten van Nabil omwisselen. Froukje verdacht Nabil, Jurre erin monteren.
3. Sander eruit op Soy. Niets aan te doen. Wel knip bij Ranomi en Daniël. Jurre noemt Daniël.
4. Annick eruit op Ranomi. Annick vraag op Daniël laten invullen. Daniël verdenkt Jurre.
5. Geen afvaller. We doen alsof Daniël EN een koffer pakt EN we knippen zijn voorstel eruit. Niemand kan weten of ertegenin gaan van Soy verdacht of niet verdacht was.
6. Nabil eruit op Ranomi. We laten een eerdere biecht zien van voor zijn bondje met Annick. Ranomi komt verder dan Anke.
7. Anke valt af. Ranomi vedenkt Soy. Soy verdenkt Ranomi. Daniël verdenkt Jurre. Jurre laten we niet zien.
Gewijzigd op 19 februari 2023 om 19:33 uur.
In het verleden zijn biechten van verschillende afleveringen door elkaar gehaald, dus dat verbaasd mij niets.
Inmiddels staat de aflevering met ondertiteling op youtube en heb ik de vragen in iets meer detail kunnen bekijken. De 'wie is de mol' vraag lijkt Jurre inderdaad op Daniël te beantwoorden maar dit is zo onscherp dat ik het niet zeker weet. Maar als dit zo is dan wordt het lijstje:
Wie zit op wie?
Anke: Ranomi (6 )
Daniël: Jurre (3), Ranomi (1)
Jurre: Anke (1), Daniël (1)
Ranomi: Soy (2,5), Daniël (2), Jurre (1,5)
Soy: Ranomi (5)
Het spijt me maar deze aflevering heeft een hele nare nasmaak achtergelaten. Ik kreeg heel sterk het idee dat Anke met opzet is weggewerkt uit het spel en mogelijk Ranomi ook. Plus, opdracht zweven was mooi in de lucht maar na landen niet boeiend. Opdracht strand misschien belangrijk maar oersaai om te kijken. Mol gesprek goed. Analog labyrint zou aan het begin (aflevering 1 of 2) geweldig zijn maar dit pakte te nadelig uit in aflevering 7!
Anke landde als laatste: never nooit kon ze geld in het spel brengen, hooguit iemand met een joker benadelen. De spoelen op het strand: Ankeâ€s lengte was nadelig als je ziet hoe Jurre, Soy en Ranomi van de klos los komen. En in het doolhof (zou dit doxxing voorstellen?) weet iedereen die opgelet heeft dat Anke op Ranomi uit is gevlogen.
Sarah—het was zuur dat ze het niet redde in aflevering 2 terug te komen, maar ik vond het niet unfair per se. Annick—dat was oneerlijk, maar de kandidaten hadden Ankeâ€s methode vrij democratisch gekozen. Vandaag na het kijken kreeg ik de indruk dat Anke (en mogelijk Ranomi hierdoor ook) met opzet is uitgewerkt.
Thanks voor dit lijstje @sjurk!
Wanneer je het vanuit totaal 20 testvragen benadert kun je er denk ik weinig mee. Even aangevuld:
Wie zit op wie?
Anke: Ranomi ( 6) - 14 onbekend - 1 joker
Daniël: Jurre (3), Ranomi (1) - 15 onbekend - 1 gemist - 1 joker
Jurre: Anke (1), Daniël (1) - 16 onbekend - 2 gemist - 1 joker
Ranomi: Soy (2,5), Daniël (2), Jurre (1,5) - 1 gemist - 1 joker
Soy: Ranomi (5) - 14 onbekend - 1 gemist - 2 jokers
Lekker hardop speculeren: Anke was de snelste en had alle vragen gevonden. Anke zet ÃÃn joker in met alles beantwoord op Ranomi, en Soy twee jokers, een vraag gemist en de rest beantwoord op Ranomi (en dan ook nog irreëel ervan uitgaan dat ze alle vragen vanuit hun tunnel correct beantwoorden). Dan zou Soy er logischerwijs uit moeten liggen. Want Anke was sneller. Maar Anke heeft meer fouten dan Soy, dus de waarheid zit in de vragen die we nÃÃt zien, of Soy is de mol.
Kortom, we kunnen volgens mij speculeren wat we willen, maar hier gaan we denk ik geen logische molconclusie uithalen. Het meest opvallend hieraan vond ik dat Ranomi nog over zoveel kandidaten lijkt te spreiden in deze fase van het spel en vrolijk door is met maar ÃÃn joker.
Edit vanwege typfoutje
Gewijzigd op 19 februari 2023 om 12:12 uur.
Citaat van Gringa:
Het spijt me maar deze aflevering heeft een hele nare nasmaak achtergelaten.
Eens, zo veelbelovend als het seizoen begon (veel opdrachten met 2 teams, geen fysiek geld) zo klassiek wordt het nu: jokers cashen en weinig diepgang.
Dit spel had meer diepgang kunnen krijgen door snelheid te belonen. Degenen met de meeste fouten gaat eruit, tijd is secundair. Want als ik kandidaat was geweest, dan had ik het zo gedaan:
- Rustig het rondje lopen, alle vragen zoeken, niets invullen.
- Kijken wat de rest antwoord
- Daarna lekker de eigen vragen beantwoorden
- Vervolgens terug bij Rick komen na een uur terwijl de rest zit te wachten.
Resultaat: je weet wat de rest doet, zij weten niet wat jij doet. Als Mol had ik overigens exact hetzelfde gedaan, want dan kom je mega kandidaats over.
Had dan toegevoegd dat de snelste 2 vragen weg mag spelen, of verstop een vrijstelling in het doolhof.
Edit
Wel leuk: Anke wist dat er vragen op het geld stonden en heeft deze ook nagezocht vertelt ze in 'niet de Mol', die vragen helpen dus maar heel beperkt bij het vinden van de Mol.
Gewijzigd op 19 februari 2023 om 13:23 uur.
Heb hem hier nog niet gezien, maar las net een Blog van Eva uit Libelle, die verwees naar de kleuren van de vlaggetjes, weer de Olympische Kleuren
Citaat van chihiro:
Montage is de grootste saboteur.1. De afvaller noemt de Mol (Ranomi of Daniël), of de Mol wordt niet genoemd.
2. Soy en Jurre komen ver in het spel = de eerste twee testbiechten van Nabil omwisselen. Froukje verdacht Nabil, Jurre erin monteren.
3. Sander eruit op Soy. Niets aan te doen. Wel knip bij Ranomi en Daniël. Jurre noemt Daniël.
4. Annick eruit op Ranomi. Annick vraag op Daniël laten invullen. Daniël verdenkt Jurre.
5. Geen afvaller. We doen alsof Daniël EN een koffer pakt EN we knippen zijn voorstel eruit. Niemand kan weten of ertegenin gaan van Soy verdacht of niet verdacht was.
6. Nabil eruit op Ranomi. We laten een eerdere biecht zien van voor zijn bondje met Annick. Ranomi komt verder dan Anke.
7. Anke valt af. Ranomi vedenkt Soy. Soy verdenkt Ranomi. Daniël verdenkt Jurre. Jurre laten we niet zien.
Even updaten, er zijn meer kandidaren op Anke eruit dan ik dacht:
1. De afvaller noemt de Mol (Ranomi of Daniël), of de Mol wordt niet genoemd. Sarah stemde op Anke (dankzij Niet de Mol).
2. Soy en Jurre komen ver in het spel: de eerste twee testbiechten van Nabil omwisselen. Froukje verdacht Nabil (dankzij Froukjes instagram en Nabils Niet de Mol). De montage laat bij Froukje vervolgens Ranomi en Jurre als haar verdachten horen.
4. Annick eruit op Anke (dankzij Niet de Mol). Annick vraag op Daniël laten invullen. Daniël verdenkt Jurre.
5. Geen afvaller. We doen alsof Daniël EN een koffer pakt EN we knippen zijn voorstel eruit. Niemand kan weten of ertegenin gaan van Soy verdacht of niet verdacht was. Ondertussen pakt Ranomi een lage koffer en vergroot de kans dat er geld met de afvaller naar huis gaat indien zij de Mol is.
6. Nabil eruit op Anke (dankzij Niet de Mol).
7. Anke valt af. Ranomi spreidt nog steeds. Soy verdenkt Ranomi. Daniël verdenkt Jurre. Jurre laten we niet zien, hij verdenkt waarschijnlijk Daniël. Is er iemand überhaupt op Ranomi naar huis gegaan, behalve misschien Anke? Maar ook dat is wat ze ons doen willen laten geloven... zoals gewoonlijk.
Gewijzigd op 19 februari 2023 om 21:20 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.