Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 8, opdracht 1
Re: Aflevering 8, opdracht 1
Citaat van Maaikepaaik:
Female power, maar op de foto’s zijn de dieren van enorme afstand en door het zwart-wit amper te zien. Heeft de female power te maken met opgaan in de omgeving? Jezelf klein maken? Anders begrijp ik echt niet waarom Ranomi deze foto’s inlevert.
Ranomi leerde tijdens de analoge test dat een paar andere kandidaten zagen haar aan voor de mol. Mijn gis is dat ze hier strategisch aan het nepmollen is in de hoop dat er nog op haar wordt gestemd.
Jurre is of de allerbeste nepmol (troll) aller tijden, of de aller duidelijkste mol aller tijden. Waarom hij mols is blijft obvious.
Soy heeft als hobby fotograferen en toch zijn zijn foto’s minder leuk. Dit kan als evt mol: hij is immers degene met de vrijstellingsenvelop. Het kan evenals Ranomi kandidaats zijn—hij (nep?)molt de hele tijd.
Daniël is eigenlijk de enige alternatief tot Jurre voor mij. Het hele seizoen draagt hij veel zwart en in deze (kleur) foto’s zijn de kudde dieren allemaal zwart of zebra’s (zwart-wit). Voor een amateur fotograaf scoort hij bijzonders goed en zegt hij envelop 2 te willen hebben. Als hij de mol is wil hij graag Jurre naar een vrijstelling of €0 envelop sturen (Soy heeft geen poker face).
Er zijn 2 nul enveloppen, de 0 en de vrijstelling. De mol hoeft die vrijstelling niet, maar wil wel dat iedereen weet welke de vrijstelling is.
Terwijl ze nog in de auto zitten wordt er gespeculeerd over die vrijstelling en zegt Daniël dat hij ze niet gaat nemen. "Als je weet wie de mol is heb je die niet nodig". Daarmee zet hij alvast druk op de andere 3, die aangeven dat ze er toch nog niet helemaal uit zijn.
Nu Daniël weet dat iedereen die vrijstelling wil, hoeft hij ze alleen maar aan te duiden.
Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël tegen Soy: "zullen we de 2 doen?", waarop Soy en Daniël richting de 2de enveloppe gaan. Soy pakt hem en Daniël neemt de eerste (de 0 enveloppe?). Dat is de rest niet ontgaan, want zowel Jurre als Ranomi biechten later dat iedereen die 2de wilde Mocht Ranomi de wedstrijd gewonnen hebben zou zij ook gegaan zijn voor die enveloppe.
De focus ligt zo op Jurre, dat kan toch gewoon niet meer. Ik geloof het alleszins niet.
Ben het helemaal met bovenstaande eens, lijkt of ik naar een b film zit te kijken, het ligt er veel te veel bovenop dus er gaat nog een knal komen. Haal nu nog voldoening uit hints zoeken van de anderen. Vind deze leuk : Ranomi pakt envelop 3 maar wilde 2 dus 2 voor de 3 = 23. Andersom kan ook ze is 32j. En dat je voor 1 vraag iedereen gaat afschieten voor 1 vraag ipv geld zoals Soy deed wil er bij mij ook niet in.
Gewijzigd op 26 februari 2023 om 18:17 uur.
Citaat van gravertje:
De titels die Soy bij zijn drieluik 'Niet Graag Alleen' heeft bedacht zouden ook op de groep spelers in Wie is De Mol van toepassing kunnen zijn:
1 Samen op pad ..naar nieuwe avonturen
2 Samen op de uitkijk .. naar de toekomst
3 Nieuw contact .. tussen de dieren (zwart-wit foto)Die laatste zwart-wit foto plus de titel zou een hint naar de mol kunnen zijn. Er is een nieuw soort contact geweest; tussen mol en kandidaat. De zwart-wit foto valt toch wat uit de toon in deze serie. Net als de mol die verstorend te werk gaat. Ik vind het zwart-wit overigens wel heel mooi uitgekozen voor deze foto. Een mooi contrast tussen de witte vogel en het nijlpaard. Zou contrast ook nog een hint kunnen zijn?
Misschien moet ik deze opmerking bij Soy is de mol zetten, maar ik verdenk Jurre ook nog flink. Schuift nu wel meer op naar Soy.
Prachtig gevonden deze ‘hint’ en bij 2 kun je ook nog aanvullen dat op de uitkijk het ‘uitkijken’ naar de mol is.
Misschien dat Soy het daarom ook in het Nederlands uitlegde? Het was me al eerder opgevallen bij het paragliden dat hij Nederlands sprak met zijn begeleider.
Uitleg in het Nederlands is nu voor iedereen die kijkt te begrijpen, ook mensen of kinderen die niet die taal een beetje beheersen. Als hij met zijn begeleider wel Engels had gesproken en nu niet zou dat nog vreemder zijn. Als er nu een hint in zit is dat echt sterk. Top gevonden!!!
Gewijzigd op 26 februari 2023 om 20:25 uur.
Ik zit niet echt op Jurre, maar als hij toch de mol is, bedacht ik me het volgende. Impala's hebben een M op hun kont, daar kun je ze aan herkennen. Jurre wilde een grote, medium en kleine kont. Misschien wilde hij bewust een M fotograferen, maar is het niet gelukt?
Lijkt me overigens niet waarschijnlijk, want impala's zijn de dieren die je er het meeste ziet. Maar ik moest toch heel de tijd aan die M denken.
Of heeft iemand van de anderen impala's met de achterkant in beeld? Dat moet ik nog even terug kijken.
Citaat van peanut:Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël tegen Soy: "zullen we de 2 doen?", waarop Soy en Daniël richting de 2de enveloppe gaan.
Goede, super verdacht zonder dat het echt opvalt. Waarom zou je dat zeggen? Als mol omdat er geen geld in zit en je dat zaadje wilt planten, als kandidaat doe je dat niet, want dat slaat nergens op.
Ander dingetje. Ze schieten met Canon EOS R6 camera's (te zien als Ranomi in de tent haar camera probeert) en Daniël geeft aan dat die van hem op automatisch is gezet. Als ik kijk naar dit shot:
Dan is de gebruikte stand de stand tegenover de meest rechtse van de 'meer witte' icoontjes. Pak je een plaatje van de camera erbij:
Dan is dat de P-stand, de programmeerbare-auto. Niet de volautomaat, maar wel dicht erbij.
Gewijzigd op 26 februari 2023 om 23:23 uur.
Citaat van Sjurk:Citaat van peanut:Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël tegen Soy: "zullen we de 2 doen?", waarop Soy en Daniël richting de 2de enveloppe gaan.
Goede, super verdacht zonder dat het echt opvalt. Waarom zou je dat zeggen? Als mol omdat er geen geld in zit en je dat zaadje wilt planten, als kandidaat doe je dat niet, want dat slaat nergens op.Ander dingetje. Ze schieten met Canon EOS R6 camera's (te zien als Ranomi in de tent haar camera probeert) en Daniël geeft aan dat die van hem op automatisch is gezet. Als ik kijk naar dit shot:
Dan is de gebruikte stand de stand tegenover de meest rechtse van de 'meer witte' icoontjes. Pak je een plaatje van de camera erbij:
Dan is dat de P-stand, de programmeerbare-auto. Niet de volautomaat, maar wel dicht erbij.
Ik zag de vraag van ‘zullen we voor 2’ heel eenvoudig. Daar stonden ze beiden voor en dat leek ook de volgorde van de enveloppen, Zag er niets aparts aan, maar zou kunnen en dan verandert er niet zoveel toch als dat wel zo zou zijn? De envelop kon geruild worden. De mol moest alleen winnen anders kon er geld verdiend worden.
Ik kan niet duidelijk zien op welke stand de camera staat maar kan me ook voorstellen dat ze de camera’s op de Pstand hebben gezet voor de kandidaten,
Gewijzigd op 27 februari 2023 om 00:14 uur.
De overduidelijke reactie van Daniel als Jurre zijn envelop ruilt en de vrijstelling eruit vist zegt ook veel. Hij ziet hier de bevestiging van wat hij al bijna zeker wist. Eigenlijk geeft hij aan dat dit gewoon te doorzichtig is.
Citaat van peanut:
Er zijn 2 nul enveloppen, de 0 en de vrijstelling. De mol hoeft die vrijstelling niet, maar wil wel dat iedereen weet welke de vrijstelling is.
Terwijl ze nog in de auto zitten wordt er gespeculeerd over die vrijstelling en zegt Daniël dat hij ze niet gaat nemen. "Als je weet wie de mol is heb je die niet nodig". Daarmee zet hij alvast druk op de andere 3, die aangeven dat ze er toch nog niet helemaal uit zijn.
Nu Daniël weet dat iedereen die vrijstelling wil, hoeft hij ze alleen maar aan te duiden.
Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël tegen Soy: "zullen we de 2 doen?", waarop Soy en Daniël richting de 2de enveloppe gaan. Soy pakt hem en Daniël neemt de eerste (de 0 enveloppe?). Dat is de rest niet ontgaan, want zowel Jurre als Ranomi biechten later dat iedereen die 2de wilde Mocht Ranomi de wedstrijd gewonnen hebben zou zij ook gegaan zijn voor die enveloppe.De focus ligt zo op Jurre, dat kan toch gewoon niet meer. Ik geloof het alleszins niet.
Citaat van Geralda][quote=gravertje<br /> <br /> <br /> [/quote:.. en bij 2 kun je ook nog aanvullen dat op de uitkijk het ‘uitkijken’ naar de mol is.
Misschien dat Soy het daarom ook in het Nederlands uitlegde? Het was me al eerder opgevallen bij het paragliden dat hij Nederlands sprak met zijn begeleider.
Uitleg in het Nederlands is nu voor iedereen die kijkt te begrijpen, ook mensen of kinderen die niet die taal een beetje beheersen. Als hij met zijn begeleider wel Engels had gesproken en nu niet zou dat nog vreemder zijn. Als er nu een hint in zit is dat echt sterk. Top gevonden!!!
Leuk, dank!
Nog eens teruggekeken. Ja, dat is ook opvallend dat Soy het in het Nederlands uitlegt. Hmm...!
Citaat van peanut:
Wanneer Rik zegt dat ze een enveloppe mogen nemen zegt Daniël tegen Soy: "zullen we de 2 doen?", waarop Soy en Daniël richting de 2de enveloppe gaan. Soy pakt hem en Daniël neemt de eerste (de 0 enveloppe?). Dat is de rest niet ontgaan, want zowel Jurre als Ranomi biechten later dat iedereen die 2de wilde Mocht Ranomi de wedstrijd gewonnen hebben zou zij ook gegaan zijn voor die enveloppe.De focus ligt zo op Jurre, dat kan toch gewoon niet meer. Ik geloof het alleszins niet.
Jouw opmerking “ de focus ligt zo op Jurre…… alleszins niet” is zo raak. Het heeft mij aan het denken gezet. Ik benader ook automatisch alles vanuit een ‘zekerheid’ dat hij de mol wel moet zijn en ga wanhopig op zoek naar andere kandidaten zonder kritisch te zijn op datgene wat hij werkelijk doet. Eigenlijk hetzelfde als Daniël. Je wordt die tunnel ingezogen door montage en gedrag. Daaruit ontsnappen is nauwelijks mogelijk.
Daniël reageert inderdaad alsof hij die vrijstelling al aan zag komen. Maar wat als die vrijstelling bij Soy was gebleven en Rik de twist met de kans voor Jurre om een andere envelop te pakken niet had gedaan? Stel dat ze hadden verwacht dat Soy met zijn ervaring als hobbyfotograaf de wedstrijd wel zou winnen? Dan had Soy de vrijstelling. Ik vond Soy best zenuwachtig met die envelop en hij hoorde dat hij een 5 had gekregen.
Heeft De regie door een twist hier de mol gered? En denken wij allen dat het zo obvious is dat Jurre weer wint?
Oké, ik probeer ook maar wat om uit die Jurre tunnel te komen
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.