Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 8, opdracht 1
Re: Aflevering 8, opdracht 1
Wat ik zelf doe is iedereen ook bekijken met de "ultieme kandidaat die absoluut in de finale wil komen" bril, dan tunnel je automatisch een stuk minder
Wat mij betreft vind ik het weer een prima seizoen, ik hop na mijn Nabiltunnel van mol naar mol en heb het uitstekend naar mijn zin. Mag ik vast de mensen bedanken die alles zo netjes op een rijtje zetten? Echt heel handig bij het teruglezen van oude opdrachten.
Ik heb nagedacht over de envelop 2 die Soy op zo’n vreemde wijze met 2 vingers beet houdt. En bedacht toen maar dat 2 keer de 2 vingers naar beneden een M maakt. Mij lukt dat
Een zwart/wit foto met nijlpaard valt uit de toon bij zijn kleurenfoto’s. Bedoelt Soy ook dat deze foto uit de toon valt bij het thema ‘Samen’, dat hij liever alleen is? Een nijlpaard duikt in de leader onder in het groen, als een mol die onderduikt in het gras.
Een zwart/wit foto met een witte vogel erbij, zat in zwarte kist in opdracht 1 en hij heeft een ongebruikelijke witte vrijstelling in zijn envelop. Zong zwart/wit, las ik ergens.
Wie er ook zou winnen, zijn pokerface was niet best. Die vrijstelling ging er echt wel uit en het geld blijft uit de pot.
Gewijzigd op 28 februari 2023 om 16:43 uur.
Citaat van Maggie:Die vrijstelling ging er echt wel uit en het geld blijft uit de pot.
Er is altijd wel een plan B. Stel Jurre is de mol.
Als Jurre envelop 2 had gehad, hadden ze niet aangeboden om te ruilen.
Als Soy had gewonnen, hadden ze 'm wel verplicht om te ruilen.
Citaat van Maggie:
Wat mij betreft vind ik het weer een prima seizoen, ik hop na mijn Nabiltunnel van mol naar mol en heb het uitstekend naar mijn zin. Mag ik vast de mensen bedanken die alles zo netjes op een rijtje zetten? Echt heel handig bij het teruglezen van oude opdrachten.Ik heb nagedacht over de envelop 2 die Soy op zo’n vreemde wijze met 2 vingers beet houdt. En bedacht toen maar dat 2 keer de 2 vingers naar beneden een M maakt. Mij lukt dat
Een zwart/wit foto met nijlpaard valt uit de toon bij zijn kleurenfoto’s. Bedoelt Soy ook dat deze foto uit de toon valt bij het thema ‘Samen’, dat hij liever alleen is? Een nijlpaard duikt in de leader onder in het groen, als een mol die onderduikt in het gras.
Een zwart/wit foto met een witte vogel erbij, zat in zwarte kist in opdracht 1 en hij heeft een ongebruikelijke witte vrijstelling in zijn envelop. Zong zwart/wit, las ik ergens.
Wie er ook zou winnen, zijn pokerface was niet best. Die vrijstelling ging er echt wel uit en het geld blijft uit de pot.
Maggie, deze van de 2 en 3 vingers tijdens de 23ste seizoen vind ik een goede hint
Heb bij Ranomi is de mol het volgende geplaatst : Ranomi pakt envelop 3 maar zegt dat ze liever 2 had, dus 2 voor de 3 maakt 23. Dit is met hele kleine lettertjes geplaatst, zou dat wat betekenen? Immers was na morse bij afl.5 Ranomi,s eigenschap klein.
Ik denk dat die zwart wit foto wel eens een hint zou kunnen zijn. Ondergronds is het donker en de mol leeft onder de grond.
Citaat van gravertje:
De titels die Soy bij zijn drieluik 'Niet Graag Alleen' heeft bedacht zouden ook op de groep spelers in Wie is De Mol van toepassing kunnen zijn:
1 Samen op pad ..naar nieuwe avonturen
2 Samen op de uitkijk .. naar de toekomst
3 Nieuw contact .. tussen de dieren (zwart-wit foto)Die laatste zwart-wit foto plus de titel zou een hint naar de mol kunnen zijn. Er is een nieuw soort contact geweest; tussen mol en kandidaat. De zwart-wit foto valt toch wat uit de toon in deze serie. Net als de mol die verstorend te werk gaat. Ik vind het zwart-wit overigens wel heel mooi uitgekozen voor deze foto. Een mooi contrast tussen de witte vogel en het nijlpaard. Zou contrast ook nog een hint kunnen zijn?
Misschien moet ik deze opmerking bij Soy is de mol zetten, maar ik verdenk Jurre ook nog flink. Schuift nu wel meer op naar Soy.
Citaat van TH013]Ik denk dat die zwart wit foto wel eens een hint zou kunnen zijn. Ondergronds is het donker en de mol leeft onder de grond. <br /> <br /> [quote=gravertje:
De titels die Soy bij zijn drieluik 'Niet Graag Alleen' heeft bedacht zouden ook op de groep spelers in Wie is De Mol van toepassing kunnen zijn:
1 Samen op pad ..naar nieuwe avonturen
2 Samen op de uitkijk .. naar de toekomst
3 Nieuw contact .. tussen de dieren (zwart-wit foto)Die laatste zwart-wit foto plus de titel zou een hint naar de mol kunnen zijn. Er is een nieuw soort contact geweest; tussen mol en kandidaat. De zwart-wit foto valt toch wat uit de toon in deze serie. Net als de mol die verstorend te werk gaat. Ik vind het zwart-wit overigens wel heel mooi uitgekozen voor deze foto. Een mooi contrast tussen de witte vogel en het nijlpaard. Zou contrast ook nog een hint kunnen zijn?
Misschien moet ik deze opmerking bij Soy is de mol zetten, maar ik verdenk Jurre ook nog flink. Schuift nu wel meer op naar Soy.
@Gravertje heeft echt een mooie invulling gegegen aan de uitleg van Soy. En een hobbyfotograaf die een drieluik moet maken weet dat daar in de foto’s en kleuren een eenheid in moet zitten.
Die zwart-wit foto valt echt op en past niet in het geheel en het is ook de laatste foto. Als mol zou je er toch een boodschap in willen stoppen lijkt me. De mol zit inderdaad in het donker.
Soy fotografeerde steeds twee dieren. Stond één dier voor kandidaten en één dier voor mol die elkaar pas aan het eind echt ontmoeten in de finale? Het nieuwe contact vanuit een ander perspectief?
Zou Soy niet expres hebben gezorgd voor een minder goede fotoserie ivm wat hij heeft ingevuld bij de test, voor de toekomst?
Citaat van Aabee:
Zou Soy niet expres hebben gezorgd voor een minder goede fotoserie ivm wat hij heeft ingevuld bij de test, voor de toekomst?
Ze deden de foto Safari voordat ze wisten van de test.
Citaat van Gringa:
[ Ze deden de foto Safari voordat ze wisten van de test.
Ah bedankt. Maar het blijft wel raar hoe Soy zich soms gedraagt, hij is flink aan het acteren om geheimzinnig over te komen.
Of ik zie het verkeerd
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.