De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 2:  Het juiste motief
  • Aflevering 1:  Een rein geweten

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 9, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 9, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 9?

Audiowaste
3 jaar lid

Re: Aflevering 9, opdracht 1

Soy wilde dat Jurre als 3e zou gaan, dat zou betekenen dat hij dus op Jurre zat al mol. Ranomi zat op Soy en daarna op Daniël en Daniël zit duidelijk op Jurre. Dat zou dus betekenen dat ofwel Daniel de Mol is of Ranomi.

Eevski
10 jaar lid

Citaat van Audiowaste:
Soy wilde dat Jurre als 3e zou gaan, dat zou betekenen dat hij dus op Jurre zat al mol. Ranomi zat op Soy en daarna op Daniël en Daniël zit duidelijk op Jurre. Dat zou dus betekenen dat ofwel Daniel de Mol is of Ranomi.

Die redenering vat ik ook op als ondersteunend bewijs voor mijn Daniël/-verdenking, die af en toe een beetje wankelt vanwege ALLES wat Jurre doet. Maar ik blijf in de Daniël-tunnel.

Maar: Het is mogelijk dat Soy van gedachten is veranderd en dat hij nu een andere mol op nummer 3 zet, dan degene op wie hij vorige week heeft ingezet. Het is ook nog mogelijk dat ie gewoon heel slecht is in het maken van testen.

Geralda
12 jaar lid

Citaat van Audiowaste:

Soy vulde bij de extra vragen zijn antwoorden in op Daniël of Jurre want die schoot hij bij het lasergamen eruit ( in ieder geval Daniël) en blijkbaar had hij de derde abseiler op Jurre ingevuld de dag ervoor. Blijkbaar spreidde hij nog. Ook Ranomi spreidde denk ik nog en wist niet meer precies wat ze waar had ingevuld. Ik denk dat Ranomi de test gewoon beter gemaakt heeft dan Soy door haar spreiding of wat meer van die extra vragen goed. We kennen alle vragen niet dus moeilijk te beoordelen.

Zooi22
8 jaar lid

Het idee dat je alleen op de eerste of laatste 3 vragen let, geeft een mol altijd speelruimte om naar het verkeerde kistje te sturen. Dat er kandidaten zijn die de volgorde proberen te bepalen, maakt vooral de kandidaten verdacht, dus daar zou ik niet te veel aandacht aanbesteden. Geeft een mol eerder een kans een "kandidaat" te zijn.
Ranomi lijkt precies die afspraak na te komen. Een mol die de kandidaat speelt.
Soy vergeten we even.
Daniel vind ik een lastige. De mol weet dat dit komt en kan het abseilen vooraf oefenen. Dat hij uit angst gewoon niet de telefoon opneemt en later slim onder de vragen rond kistje uit probeert te komen, is voor mijn gevoel een kandidaat. De mol had wat telefoontjes gebruikt om verwarring te creëren.
Jurre doet eigenlijk precies wat ik van een mol verwacht. Mist een paar telefoontjes en weet maar de helft te herinneren. Ook icm met de aflevering er voor zien we weer dat Jurre wordt opgesteld als Jurre is de mol.

Rogier76
12 jaar lid

Citaat van Audiowaste:

Ik vind dit een heel scherpe. Twijfel nu ineens of mijn mol Jurre wel goed is...

Geralda
12 jaar lid

Citaat van Rogier76:
Citaat van Audiowaste:

Ik vind dit een heel scherpe. Twijfel nu ineens of mijn mol Jurre wel goed is...

@ Rogier, Soy heeft bij de extra vragen die abseil vraag op Jurre ingevuld. Een andere vraag op Daniël dus ik denk dat het gevaarlijk is om op basis van die ene vraag Daniël als mol te zien. Het kan natuurlijk dat Soy bijna volledig op Jurre heeft ingezet maar dat is absoluut niet zeker.

Gringa
9 jaar lid

Citaat van Audiowaste:

Dit vind ik ook goed gevonden, Audiowaste!Ja Eerlijk gezegd, ik vond het verrassend dat Ranomi koos voor Daniël als mol aangezien hoe overduidelijk Jurre in beeld was dit hele seizoen, en dit zou een van de redenen kunnen zijn.

Wat ik heb: vragen 1, 4!, en 5 waren niet juist.
1. Sarah niet uitgevist door jury = geen groen
2. Froukje wel samen met Daniël en Ranomi = klein
3. Sander opent joker envelop = vierkant
4. Annick niet uit labyrint = geen rondje
5. Anke niet 3de test = hier komt klein! weer
6. Nabil verdiende €0 = rood

Ranomiâ€s verkeerde woord in 5.2 was klein en Anke had een klein bed in aflevering 6. In de fotoâ€s van 8.1, Daniëlâ€s (en Ranomiâ€s—maar zij is geen mol) dieren staan klein erop wegens de afstand.

mmhmjanssen
12 jaar lid

Ik heb even een plaatje gemaakt van de kistjes en een logisch schema van de antwoorden op de 6 vragen.
Uiteraard voldoet maar ÃÃn kistje aan alle vragen, kistje 6.
Er zijn 2 kistjes die voldoen op ÃÃn vraag na. Dit zijn 4 en 5. Waarschijnlijk zat er om die reden €1000 in het kistje dat ze hebben geopend (4).
Afbeelding
Afbeelding

Myrna Mol
8 jaar lid

Citaat van mmhmjanssen:
Ik heb even een plaatje gemaakt van de kistjes en een logisch schema van de antwoorden op de 6 vragen.
Uiteraard voldoet maar ÃÃn kistje aan alle vragen, kistje 6.
Er zijn 2 kistjes die voldoen op ÃÃn vraag na. Dit zijn 4 en 5. Waarschijnlijk zat er om die reden €1000 in het kistje dat ze hebben geopend (4).
Afbeelding
Afbeelding

Naar mijn idee stuurde Daniel naar het blauwe kistje.

Zooi22
8 jaar lid

De grote spoiler is wel dat we eindelijk het geld te zien kregen. Op die flap van 1000 staat:
Yagqiba eyiphi ndwao mvukuzane ukhuphiswano lweefoto?
Wie heeft de fotowedstrijd gewonnen? Dat was natuurlijk Jurre.

Zou verklaren waarom men pas zo laat met echt geld kwam, men moest eerst weten wat de mol werkelijk zou doen, zodat men de juiste teksten op het geld kan zetten. Maar van de andere kant staat die tekst er heel opzichtig op, dus de kans dat een penningmeester het geld goed bekijkt en de tekst vertaald is eigenlijk wel best groot.
Daarbij was het geld er al voor de fotowedstrijd, dus men was 100% zeker dat de mol de fotowedstrijd zou winnen?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.