De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen
  • Aflevering 5:  Terugkeer

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » De Mol is bekend

»

Frank
Beheerder

De Mol is bekend

Vanavond is tijdens de live finale bekend geworden dat Jurre de Mol is. In dit topic kun je de Molacties bespreken.

Geralda
11 jaar lidVerdenkt

Re: De Mol is bekend

Gefeliciteerd Jurre en iedereen die Jurre als mol had.

Het was geen moeilijk seizoen omdat Jurre zijn acties redelijk duidelijk waren. Ik denk niet dat we molacties hebben gezien die nog niet ontdekt waren. Eigenlijk zien we dat al jaren niet meer.
Toch mijn complimenten voor Jurre die niet voor het geld ging, het spel echt als mol gespeeld heeft zodat uiteindelijk alleen Daniël hem heeft ontmaskerd. Wat mij betreft ook een verdiende winnaar.

Toch ook complimenten aan de programmamakers omdat ik dit jaar een heel aantal opdrachten een stuk beter vond dan de afgelopen jaren. De keuze tussen jokers en geld had voor mij minder gemogen. Misschien was dat de uiteindelijke reden dat Jurre er snel uitsprong?

In ieder geval had ik de mol nu eens een keer vanaf aflevering 1 goed. Dus ik mag me nu een speler noemen die de mol alleen kan raden in een eenvoudig seizoen. Ik tel dus mijn zegeningen Lol.

Iedereen op dit forum van harte bedankt voor alle leuke speurmomenten en theorieën. Misschien vind ik dit nog wel het allerleukste van WIDM.
En Frank jij weer bedankt dat je dit forum mogelijk maakt en het altijd gezellig is!

Ik hoop een aantal hier straks weer te ontmoeten als we in Arizona gaan speuren!!!!

Sjurk
3 jaar lid

Bedankt Frank!

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Frank, dank je wel dat je ons deze ruimte gunt om de mol te zoeken elk seizoen opnieuw.Glimlach
Medemolloten, bedankt voor het delen van hints, gedrag, grafieken, foto’s, etc…! Het helpt enorm in de zoektocht en maakt het interessanter.
Dit jaar was een mindere jaar met een betere mol—iets wat ik nooit dacht dat ik zou schrijven. Leuk begonnen, maar te voorspelbaar en het werd saai. Ik had tot dit jaar nooit echt mensen in mijn kring die afhaakte met kijken of afleveringen skipten tnt. En dat terwijl iedereen in mijn omgeving zat op de juiste mol aan het einde.
Het plezier spetterde van Jurre af en dat was leuk om te zien. De mol acties waren toch bijna allemaal bekend voor de finale. Mijn enige vraag is welke S of E eigenschap woordje had Ranomi? Daniël was een terechte winnaar, en zijn idee om de helft van het geld aan jonge journalisten te doneren en met de rest zijn mol genoten te trakteren kan ik waarderen.

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Sjurk:
Bedankt Frank!

Nogmaals bedankt voor alle grafieken, Sjurk!

Gringa
8 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Geralda:
Gefeliciteerd Jurre en iedereen die Jurre als mol had.

Het was geen moeilijk seizoen omdat Jurre zijn acties redelijk duidelijk waren. Ik denk niet dat we molacties hebben gezien die nog niet ontdekt waren. Eigenlijk zien we dat al jaren niet meer.
Toch mijn complimenten voor Jurre die niet voor het geld ging, het spel echt als mol gespeeld heeft zodat uiteindelijk alleen Daniël hem heeft ontmaskerd. Wat mij betreft ook een verdiende winnaar.

Toch ook complimenten aan de programmamakers omdat ik dit jaar een heel aantal opdrachten een stuk beter vond dan de afgelopen jaren. De keuze tussen jokers en geld had voor mij minder gemogen. Misschien was dat de uiteindelijke reden dat Jurre er snel uitsprong?

In ieder geval had ik de mol nu eens een keer vanaf aflevering 1 goed. Dus ik mag me nu een speler noemen die de mol alleen kan raden in een eenvoudig seizoen. Ik tel dus mijn zegeningen Lol.

Iedereen op dit forum van harte bedankt voor alle leuke speurmomenten en theorieën. Misschien vind ik dit nog wel het allerleukste van WIDM.
En Frank jij weer bedankt dat je dit forum mogelijk maakt en het altijd gezellig is!

Ik hoop een aantal hier straks weer te ontmoeten als we in Arizona gaan speuren!!!!

Ik waardeer altijd hoe je het gedrag analyseert elk seizoen, Geralda.

Dieisdemol
3 jaar lid

Yee-hah! Jurre is de Mol en het Die-is de-Mol-model heeft hem aangewezen, sterker nog dat is gelukt vanaf aflevering 1. Ik ben behoorlijk trots op dit resultaat.

Bekeken vanuit de data-analyse is Wie is de Mol een behoorlijk lastig te kraken probleem. Aan de ene kant is er gewoon niet erg veel data beschikbaar om te analyseren. Er zijn maar tien kandidaten en er is maar één Mol. Per seizoen zijn er maar negen afleveringen en per aflevering is er maar een uurtje televisie. Aan de andere kant zijn we als molloten onze eigen grootste vijand. Tunnelvisie (lees: confirmatie bias) is natuurlijk een bekend fenomeen, maar zeker zo belangrijk is ons onvermogen als mens om kans-inschattingen bij te stellen aan de hand van nieuw verkregen informatie.

Wat we nodig hebben is een statistisch model dat ons in staat stelt stap voor stap nieuwe stukjes informatie op een zo objectief mogelijke manier te verwerken tot een steeds betere kans-inschatting. Dan ben ik ervan overtuigd dat zelfs WiDM te kraken valt. Dat is precies wat het Die-is-de-Mol model probeert te doen: Het kloppend hart van het model is een Bayesiaans netwerk, aangevuld met een aantal beslisbomen.

Voor de volledigheid, dit is de eindstand van seizoen 2023:
Introductie – 1. Jurre (22%), 2. Daniel/Nabil/Ranomi (12%).
Aflevering 1 – 1. Jurre (53%), 2. Sander (15%), 3. Daniel/Ranomi (8%).
Aflevering 2 - 1. Jurre (79%), 2. Sander (12%), 3. Anke (3%). (Sarah en Froukje vallen af).
Aflevering 3 – 1. Jurre (94%), 2. Anke/Ranomi (2%). (Sander valt af).
Aflevering 4 – 1. Jurre (99,6%). (Annick valt af).
Aflevering 5 – 1. Jurre (99,8%).
Aflevering 6 – 1. Jurre (99,96%). (Nabil valt af).
Aflevering 7 – 1. Jurre (99,98%). (Anke valt af).
Aflevering 8 – 1. Jurre (99,998%).
Aflevering 9 – 1. Jurre (99,999%). (Soy valt af).

Tot volgend seizoen!

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt Anna

Frank, wederom bedankt voor je gastheerschap! Elk jaar opnieuw onder de indruk van de tijd die jij hier in stopt, zelfs in weer en wind. Je bent een kanjer!

Linda78
9 jaar lidVerdenkt Kees

Dank allemaal! Ik heb enorm gelachen om de vergezochte theorieën en de hints wat mij hardop deed denken; nee toch, zou het echt zo makkelijk zijn?? Dank voor het moderaten! en tot de volgende Mol

Danoontje88
6 jaar lidVerdenkt

Bedankt weer allemaal! Ik vond het een leuk seizoen, met een zeer leuke mol. Hij is er vol ingegaan en dat past precies bij zijn karakter, dus dat kan ik zeer waarderen. Vandaar was hij vanaf het begin mijn wensmol, maar ik zat dus wel mooi fout door op Ranomi te blijven Steekt tong uit

Maar een zeer terechte winnaar, dus ik ben helemaal blij Brede lach

mmhmjanssen
11 jaar lidVerdenkt

Citaat van Gringa:
Mijn enige vraag is welke S of E eigenschap woordje had Ranomi?

Dat was 'sterk'. De morse code komt sterk overeen met 'klein'. Daniel heeft dit verteld tegen RTL Nieuws.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.