Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Deelnemers- en opdrachten-topics veranderd
Deelnemers- en opdrachten-topics veranderd
Samenvatting: vanaf aflevering 4 plaats je Molgedrag van een kandidaat binnen een opdracht in het topic van die opdracht. Plaats het niet meer in het topic \"xxx is de Mol, omdat\".
-----------------------------
Om dubbelposts zoveel mogelijk te voorkomen hebben we geprobeerd duidelijker te maken waar je je bericht het beste kunt plaatsen.
De indeling op het forum blijft grotendeels hetzelfde:
> Iedere kandidaat heeft een topic "is de Mol omdat" en "is niet de Mol omdat"
> Iedere aflevering heeft een eigen topic voor algemene zaken en alle opdrachten hebben een eigen topic
Bij de beginposts van deze topics kun je lezen wat daar wel en niet geplaatst mag worden.
Molgedrag van een kandidaat binnen een opdracht kon je tot nu toe in twee topics plaatsen: "kandidaat is de Mol, omdat" en "Aflevering X, opdracht X". We krijgen daardoor vaak op twee plekken dezelfde discussie. Om dat te voorkomen geldt vanaf nu:
Is een kandidaat in een opdracht aan het Mollen, dan plaats je dat gedrag in de topic van die opdracht. Plaats het niet meer in het topic van de kandidaat.
Wat plaats je dan in "xxx is de Mol, omdat"? Dat topic is bedoeld voor uitgebreidere theorieën. Zie je een combinatie van allerlei gedragingen door een kandidaat die er tezamen op duiden dat deze de Mol is, dan is dat topic de juiste plek.
Gewijzigd op 7 januari 2021 om 19:09 uur.
Re: Deelnemers- en opdrachten-topics veranderd
Dus, X doet in opdracht 1 iets, in dat topic
Dus X doet in opdracht 2 iets, in dat topic
X deed in 1 en 2 iets, dat in "X is de mol omdat..."
Hoe is dat helderder? Haal dan de "is de mol omdat" weg
Zou wel fijn zijn als bij de afleveringen in plaats van 'opdracht 1/2/3' ook de naam van de opdracht staat. Dat maakt terugbladeren wat makkelijker en voorkomt per abuis posten bij het verkeerde nummer.
Wat een gezeur zeg, moeilijk gedoe. Heb meteen geen zin meer in deze site. Kom hier niet meer terug.
Citaat van SomeOne_01:
Hoe is dat helderder? Haal dan de "is de mol omdat" weg
Misschien gaat dat later wel gebeuren. Maar ik denk dat niet alles in de andere topics hoort, waardoor die dus nodig blijven.
Citaat van molliewie:
Zou wel fijn zijn als bij de afleveringen in plaats van 'opdracht 1/2/3' ook de naam van de opdracht staat. Dat maakt terugbladeren wat makkelijker en voorkomt per abuis posten bij het verkeerde nummer.
Meteen gedaan
Citaat van Endemol:
Wat een gezeur zeg, moeilijk gedoe. Heb meteen geen zin meer in deze site. Kom hier niet meer terug.
Doei
Beste @Frank,
ten eerste bedankt voor het opzetten en beheren van dit forum. Ziet er goed uit, overzichtelijk, en bereidheid dingen aan te passen op verzoek van molloten is ook zeker een goed punt, zoals dat je voortaan de titels van de opdrachten wilt vermelden. Top!
Ik ga mijn best doen, maar zal soms best lastig zijn. Dit zit 'm dan vooral zodra je een rode lijn ziet in een verzameling verwijzingen waarom iemand de mol is.
Voorbeeld: ik heb wel eens alle titels van die ene aflevering kunnen koppelen aan iemand, en dus gezet bij xxx-is-de-mol-omdat. Op die manier maak je je punt dat het wel erg opvallend is dat vrij makkelijk alle vier de titels uit een aflevering aan een kandidaat (lijken te) matchen. Als je dit dan voortaan bij de vier losse topics, dus uit elkaar geknipt, moet plaatsen, dan kan je je punt niet echt maken. Ander voorbeeld is dat als je je punt over een kandidaat wilt maken omtrent lichaamstaal en dat wilt onderbouwen met meerdere momenten uit verschillende opdrachten en executie, dan zou ik dat toch ook graag als een tekst willen zetten bij xxx-is de mol-omdat. Vooral om je punt te kunnen maken dat er een lijn zit in iemands gedrag.
Dus vaak is het geheel van zaken juist je punt, wat je ontkracht als je ieder onderdeel van dat geheel uit elkaar geknipt bij meerdere topics moet plaatsen.
En vervolgens mogen we niet hetzelfde punt dubbel posten. Maar het zou fijn zijn als we wel verwijzingen mogen doen. Dus bijvoorbeeld bij xxx-is-de-mol-omdat schrijven "xxx is aan alle vier de titels van deze aflevering te koppelen, zie de vier titel-topics", of "xxx's lichaamstaal is op meerdere momenten opvallend mol-gedrag, zie topics opdrachten 1, 2 en 3 en topic test-en-executie".
Akkoord over dit laatste?
Frank ook van mijn kant complimenten voor deze website en ik snap je verandering maar of het gaat werken in de praktijk vraag ik me af. Dubbelposts voorkomen is toch een discipline van de afzender. Vaak zie je dat iemand persà zijn punt wil maken en daarom in alle relevant topics hetzelfde bericht plaatst.
De topics van kandidaat x is de mol worden veel vaker gelezen dat x= niet de mol of de opdrachtentopics.
Dus ik hoop van harte dat de regel werkt en dat we niet iedere keer een rood moderator scherm zien want dat leest niet ‘gezellig†meer.
En als forumleden kunnen we elkaar ook ‘corrigerenâ€.
Super dat de titels van de opdrachten er nu ook bij vermeld staan!
Misschien ook een idee om de topics x= de mol en x is niet de mol samen te voegen? Een reactie op x = de mol van iemand die dit wil weerleggen is dan ook eenvoudiger.
Veel succes!
Gewijzigd op 27 januari 2019 om 11:52 uur.
Ben ook benieuwd of het gaat werken. Ik zal proberen me aan de nieuwe regels te houden.
Citaat van Geralda:
Frank ook van mijn kant complimenten voor deze website en ik snap je verandering maar of het gaat werken in de praktijk vraag ik me af. Dubbelposts voorkomen is toch een discipline van de afzender. Vaak zie je dat iemand persà zijn punt wil maken en daarom in alle relevant topics hetzelfde bericht plaatst.
De topics van kandidaat x is de mol worden veel vaker gelezen dat x= niet de mol of de opdrachtentopics.
Dus ik hoop van harte dat de regel werkt en dat we niet iedere keer een rood moderator scherm zien want dat leest niet ‘gezellig†meer.
En als forumleden kunnen we elkaar ook ‘corrigerenâ€.
Super dat de titels van de opdrachten er nu ook bij vermeld staan!Misschien ook een idee om de topics x= de mol en x is niet de mol samen te voegen? Een reactie op x = de mol van iemand die dit wil weerleggen is dan ook eenvoudiger.
Veel succes!
Het is inderdaad makkelijker als het topic is wel mol / niet mol bij elkaar gevoegd worden. Maakt een discussie overzichtelijker.
Verder ben ik van mening dat niet ieder forumlid alles leest, hierdoor krijg je ook heel veel ( zo niet meer ) dubbele posts.
Citaat van Vpeetje:Verder ben ik van mening dat niet ieder forumlid alles leest, hierdoor krijg je ook heel veel ( zo niet meer ) dubbele posts.
Als dat zo is, dan is het wat mij betreft geen reden om te proberen om alles maar te posten in topics die zo veel mogelijk leden lezen. Dan kun je alles wel in ÃÃn topic gooien dan weet je zeker dat iedereen dit topic leest .
Ik heb in het verleden vaker meegemaakt dat ik dacht iets op dit forum gelezen te hebben, maar wist niet waar het stond. Dan ging het over molgedrag van kandidaat X maar stond het in het topic kandidaat Y is de Mol.
Hoe komt dit?
Heel vaak zie je namelijk tijdens een opdracht een interactie tussen 2 of meer kandidaten, zeg X en Y. Dat is per slot van rekening ook het idee achter de opdrachten.
Iemand die in de X-tunnel zit heeft dan al gauw de neiging om in het X is de Mol topic te posten waarom X hier de Mol is. Anderen zijn het hier niet mee eens en vinden dat juist Y hier de Mol is. Voor je het weet ontaardt de discussie in Y is al dan niet de Mol.
Als je deze discussie voert in het topic over de aflevering en opdracht waar deze interactie plaats vond, dan heb je dit probleem niet en weet je ook waar je zoeken moet. Ook is het makkelijker om na te gaan of iemand al heeft gepost wat je denkt gezien te hebben, zonder de ellenlange reeks van posts over X is de Mol, Y is de Mol, X is niet de Mol en Y is niet de Mol door te hoeven spitten.
Ik zie er wel voordelen in, als iedereen meewerkt.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Vpeetje:Verder ben ik van mening dat niet ieder forumlid alles leest, hierdoor krijg je ook heel veel ( zo niet meer ) dubbele posts.
Als dat zo is, dan is het wat mij betreft geen reden om te proberen om alles maar te posten in topics die zo veel mogelijk leden lezen. Dan kun je alles wel in ÃÃn topic gooien dan weet je zeker dat iedereen dit topic leest .
Ik heb in het verleden vaker meegemaakt dat ik dacht iets op dit forum gelezen te hebben, maar wist niet waar het stond. Dan ging het over molgedrag van kandidaat X maar stond het in het topic kandidaat Y is de Mol.
Hoe komt dit?
Heel vaak zie je namelijk tijdens een opdracht een interactie tussen 2 of meer kandidaten, zeg X en Y. Dat is per slot van rekening ook het idee achter de opdrachten.
Iemand die in de X-tunnel zit heeft dan al gauw de neiging om in het X is de Mol topic te posten waarom X hier de Mol is. Anderen zijn het hier niet mee eens en vinden dat juist Y hier de Mol is. Voor je het weet ontaardt de discussie in Y is al dan niet de Mol.
Als je deze discussie voert in het topic over de aflevering en opdracht waar deze interactie plaats vond, dan heb je dit probleem niet en weet je ook waar je zoeken moet. Ook is het makkelijker om na te gaan of iemand al heeft gepost wat je denkt gezien te hebben, zonder de ellenlange reeks van posts over X is de Mol, Y is de Mol, X is niet de Mol en Y is niet de Mol door te hoeven spitten.
Ik zie er wel voordelen in, als iedereen meewerkt.
Weer heeeel veel letters in nog meer zinnen mmhm.
De opmerking was niet bedoeld of het wel of niet duidelijker wordt. De opmerking ging over het uivel waarom er dubbele Posts ontstaan. En ik merk gewoon aan heel veel van die dubbele Posts dat er mensen bij zijn die niet alles lezen hiero, want als ze dat wel deden werd er ook niets iets voor tweede of derde keer op het forum gezet.
Gewijzigd op 27 januari 2019 om 16:38 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.