Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Deelnemers- en opdrachten-topics veranderd
Re: Deelnemers- en opdrachten-topics veranderd
Citaat van Vpeetje:Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Vpeetje:Verder ben ik van mening dat niet ieder forumlid alles leest, hierdoor krijg je ook heel veel ( zo niet meer ) dubbele posts.
Als dat zo is, dan is het wat mij betreft geen reden om te proberen om alles maar te posten in topics die zo veel mogelijk leden lezen. Dan kun je alles wel in ÃÃn topic gooien dan weet je zeker dat iedereen dit topic leest .
Ik heb in het verleden vaker meegemaakt dat ik dacht iets op dit forum gelezen te hebben, maar wist niet waar het stond. Dan ging het over molgedrag van kandidaat X maar stond het in het topic kandidaat Y is de Mol.
Hoe komt dit?
Heel vaak zie je namelijk tijdens een opdracht een interactie tussen 2 of meer kandidaten, zeg X en Y. Dat is per slot van rekening ook het idee achter de opdrachten.
Iemand die in de X-tunnel zit heeft dan al gauw de neiging om in het X is de Mol topic te posten waarom X hier de Mol is. Anderen zijn het hier niet mee eens en vinden dat juist Y hier de Mol is. Voor je het weet ontaardt de discussie in Y is al dan niet de Mol.
Als je deze discussie voert in het topic over de aflevering en opdracht waar deze interactie plaats vond, dan heb je dit probleem niet en weet je ook waar je zoeken moet. Ook is het makkelijker om na te gaan of iemand al heeft gepost wat je denkt gezien te hebben, zonder de ellenlange reeks van posts over X is de Mol, Y is de Mol, X is niet de Mol en Y is niet de Mol door te hoeven spitten.
Ik zie er wel voordelen in, als iedereen meewerkt.Weer heeeel veel letters in nog meer zinnen mmhm.
De opmerking was niet bedoeld of het wel of niet duidelijker wordt. De opmerking ging over het uivel waarom er dubbele Posts ontstaan. En ik merk gewoon aan heel veel van die dubbele Posts dat er mensen bij zijn die niet alles lezen hiero, want als ze dat wel deden werd er ook niets iets voor tweede of derde keer op het forum gezet.
OkÃ. Ik zal proberen het kort te maken. Je hebt dubbele posts en dubbele posts. Dezelfde post in 2 topics omdat je bang bent dat ze dat andere topic toch niet lezen. Een opmerking plaatsen die al (veel) eerder is geplaatste, in hetzelfde topic of ergens anders. Een willekeurig voorbeeld van dit laatste is iemand die in het Robèrt is de Mol topic komt melden dat hij is afgestapt van Robèrt omdat Robèrt die paal eruit ging draaien wat zonder hem nooit gelukt zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit nergens besproken zou zijn bij die betreffende opdracht en ik zit er dan ook niet op te wachten om in het Robèrt topic dit weer te moeten lezen. Onnodige duplicatie, die voorkomen had kunnen worden als degene die deze post van plan is te gaan maken eerst het betreffende opdracht topic leest en dan kan zien dat zijn mening hier al staat. Of misschien niet duidelijk genoeg, maar dan kun je de post altijd citeren en aanvullen / verduidelijken.
Snap je waar ik naartoe wil? Zijn het toch weer wat meer woorden geworden...
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Vpeetje:Citaat van mmhmjanssen:Citaat van Vpeetje:Verder ben ik van mening dat niet ieder forumlid alles leest, hierdoor krijg je ook heel veel ( zo niet meer ) dubbele posts.
Als dat zo is, dan is het wat mij betreft geen reden om te proberen om alles maar te posten in topics die zo veel mogelijk leden lezen. Dan kun je alles wel in ÃÃn topic gooien dan weet je zeker dat iedereen dit topic leest .
Ik heb in het verleden vaker meegemaakt dat ik dacht iets op dit forum gelezen te hebben, maar wist niet waar het stond. Dan ging het over molgedrag van kandidaat X maar stond het in het topic kandidaat Y is de Mol.
Hoe komt dit?
Heel vaak zie je namelijk tijdens een opdracht een interactie tussen 2 of meer kandidaten, zeg X en Y. Dat is per slot van rekening ook het idee achter de opdrachten.
Iemand die in de X-tunnel zit heeft dan al gauw de neiging om in het X is de Mol topic te posten waarom X hier de Mol is. Anderen zijn het hier niet mee eens en vinden dat juist Y hier de Mol is. Voor je het weet ontaardt de discussie in Y is al dan niet de Mol.
Als je deze discussie voert in het topic over de aflevering en opdracht waar deze interactie plaats vond, dan heb je dit probleem niet en weet je ook waar je zoeken moet. Ook is het makkelijker om na te gaan of iemand al heeft gepost wat je denkt gezien te hebben, zonder de ellenlange reeks van posts over X is de Mol, Y is de Mol, X is niet de Mol en Y is niet de Mol door te hoeven spitten.
Ik zie er wel voordelen in, als iedereen meewerkt.Weer heeeel veel letters in nog meer zinnen mmhm.
De opmerking was niet bedoeld of het wel of niet duidelijker wordt. De opmerking ging over het uivel waarom er dubbele Posts ontstaan. En ik merk gewoon aan heel veel van die dubbele Posts dat er mensen bij zijn die niet alles lezen hiero, want als ze dat wel deden werd er ook niets iets voor tweede of derde keer op het forum gezet.
OkÃ. Ik zal proberen het kort te maken. Je hebt dubbele posts en dubbele posts. Dezelfde post in 2 topics omdat je bang bent dat ze dat andere topic toch niet lezen. Een opmerking plaatsen die al (veel) eerder is geplaatste, in hetzelfde topic of ergens anders. Een willekeurig voorbeeld van dit laatste is iemand die in het Robèrt is de Mol topic komt melden dat hij is afgestapt van Robèrt omdat Robèrt die paal eruit ging draaien wat zonder hem nooit gelukt zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit nergens besproken zou zijn bij die betreffende opdracht en ik zit er dan ook niet op te wachten om in het Robèrt topic dit weer te moeten lezen. Onnodige duplicatie, die voorkomen had kunnen worden als degene die deze post van plan is te gaan maken eerst het betreffende opdracht topic leest en dan kan zien dat zijn mening hier al staat. Of misschien niet duidelijk genoeg, maar dan kun je de post altijd citeren en aanvullen / verduidelijken.
Snap je waar ik naartoe wil? Zijn het toch weer wat meer woorden geworden...
Geachte vriend,
Geweldig dat je in ieder geval rekening wil houden met Mn lees genot. Het zijn goede teksten en vaak ( dus nu ook ) met zoâ€n omweg dat het bijna lijkt ofdat we hetzelfde bedoelen.
Ik lees nu dat jij beweerd dat meer en beter lezen in andere topics dubbele Posts uit zal sparen.
Het is dus eigenlijk niet heel veel anders dan dat ik eigenlijk 2 paginaâ€s geleden dus bedoelde.
Daarmee zeggende dat we het beter maar hierbij kunnen laten want het schiet zo niet echt op natuurlijk. Ik bedoel als we beide naar Amsterdam willen rij ik via den Bosch en jij via Utrecht maar het eindpunt is hetzelfde. Ook al zou ik mezelf willen laten overhalen door jou en dus ook via Utrecht te gaan kom ik alsnog op Mn zelfde eind bestemming uit.
Ondertussen ben ik mijn betoog ook enorm aan het oprekken.
Dit is echter niet om jou kwalijk te bejegenen, maar dit is puur voor het leesplezier van menig forumfanaat die ontzettend graag leest. En natuurlijk om te proberen om 1 pagina helemaal vol te schrijven.
Dit laatste gaat hoogstwaarschijnlijk niet lukken want dat zouden wel heel veel letters in zinnen moeten worden.
Ik hoop hiermee geen enkel punt te hebben gemaakt om zo weer verder te gaan met Mn zoektocht naar.................. de mol.
Heb paar jaar terug toch maar eens account aangemaakt, maar ik post nooit wat. Als er bij mij een lampje gaat branden, zijn vele molloten mij voor. Ik lees al vele jaren met heel veel plezier het forum en heb me nooit gestoord aan dubbele posts oid. Vond het wel prima zoals het was, vind het als lezer eerlijk gezegd geen vooruitgang.
Maar hoe dan ook, ik geniet links of rechtsom van de ontdekkingen en ideeën van jullie allen!
Gewijzigd op 27 januari 2019 om 19:19 uur.
Bedankt voor al jullie input. Deze wijziging is een experiment die we wat mij betreft even wat tijd moeten geven. Het forum bestaat inmiddels 7 jaar, dus het zal even duren voordat we aan een wijziging als deze gewend zijn. En lukt dat niet, dan doen we het volgend jaar op de oude manier of op een hele nieuwe manier. Voor nu lijkt dit mij de beste manier.
Dubbelposts zijn een lastig punt. Het is de overtreding die het vaakst gemeld wordt via de niet OK knop en priveberichten. En ook op het forum wordt veel gereageerd met "is al gemeld" of "staat al in ...".
Er zijn ook leden die zich er helemaal niet aan storen, zoals hierboven ook te zien is. Er zullen in dit geval altijd twee kampen blijven bestaan. We blijven ons best doen om voor beiden een geschikte middenweg te vinden, al is dat niet heel makkelijk.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.