Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Thomas is de Mol, omdat...
Re: Thomas is de Mol, omdat...
Gringa / inspector ,
Waarom paniekvoetbal in deze fase ? We hebben nog een paar afleveringen te gaan. Tijd genoeg om een definitieve tunnel in te duiken. Ergens hoop ik ook dat Everon niet de mol is, maar ja…….
Thomas ?
OkÃ, opzichtig mollen in de begin fase. Dat deden er meer. Maar ook geld binnen halen, zonder dwang nog wel.
Läseropdracht staat hij binnen luttele seconde buiten de poort met geld. Hij had zich daar makkelijk van Welmoed kunnen ontdoen. De foto opdracht is hij wederom met een fanatieke kandidaat de opdracht perfect aan het uitvoeren. Had niet gehoeven. In het bal spel aan het strand probeert hij de bal van Arno die in het min doel terecht nog tegen te houden.
In de kettingopdracht is hij de eerste die geld binnenhaalt en zijn eigen code goed doorgeeft. Ook onnodig, hij kan hier gewoon aanklooien net als de rest. Op het zwanenmeer heeft eigelijk voor het eerst een goede molpositie te pakken in het spel. Vind ik echt te weinig.
Ik ga nog ff de afleveringen langs om te zien waarom hij de mol zou kunnen zijn, hoop dat ik bruikbaars tegen kom want ik zie het echt niet bij hem.
Citaat van Vpeetje:
Gringa / inspector ,
Waarom paniekvoetbal in deze fase ? We hebben nog een paar afleveringen te gaan. Tijd genoeg om een definitieve tunnel in te duiken. Ergens hoop ik ook dat Everon niet de mol is, maar ja…….
Thomas ?
OkÃ, opzichtig mollen in de begin fase. Dat deden er meer. Maar ook geld binnen halen, zonder dwang nog wel.
Läseropdracht staat hij binnen luttele seconde buiten de poort met geld. Hij had zich daar makkelijk van Welmoed kunnen ontdoen. De foto opdracht is hij wederom met een fanatieke kandidaat de opdracht perfect aan het uitvoeren. Had niet gehoeven. In het bal spel aan het strand probeert hij de bal van Arno die in het min doel terecht nog tegen te houden.
In de kettingopdracht is hij de eerste die geld binnenhaalt en zijn eigen code goed doorgeeft. Ook onnodig, hij kan hier gewoon aanklooien net als de rest. Op het zwanenmeer heeft eigelijk voor het eerst een goede molpositie te pakken in het spel. Vind ik echt te weinig.
Ik ga nog ff de afleveringen langs om te zien waarom hij de mol zou kunnen zijn, hoop dat ik bruikbaars tegen kom want ik zie het echt niet bij hem.
Haha leuk toch! Lekker zoeken in de pauzes
Het zijn toch opmerkelijke dingen.
Citaat van GoGoGadget:Citaat van Vpeetje:
Gringa / inspector ,
Thomas ?
Ik ga nog ff de afleveringen langs om te zien waarom hij de mol zou kunnen zijn, hoop dat ik bruikbaars tegen kom want ik zie het echt niet bij hem.Haha leuk toch! Lekker zoeken in de pauzes
Het zijn toch opmerkelijke dingen.
Tuurlijk, alles is opmerkelijk. Anders laten ze het wel opmerkelijk lijken
Citaat van Vpeetje:
Gringa / inspector ,
Thomas ?
Hij verdient te goed: mee eens. Maar Everon, mijn andere hoofdverdachte op dit moment ook (als je negeert een evt -€5000. Dit doe ik).
Seizoen 2017... Thomas was de mol. Jochem was de gek--ik zie hier overeenkomsten. Thomas C. zat dichtbij de afvaller tijdens de test zodat hij zijn hand op de afvaller kon zetten. Thomas v L. zit net als de 2017 dichtbij de afvaller tijdens de test tot nu toe. Ze treden beide op in theaters.
De mol MOEST in groep 1 of 2 zijn tijdens de lasergame.
Ik zelf geloof dat de mol met Hila en Arno zat met de huisjes wegens de schilderijen--dit is dus minder zeker. (Alleen Everon en Thomas voldoen hieraan.)
Sahil en Laetitia kunnen de mol absoluut NIET zijn (groep 3 in de lasergame).
Fresia doet haar hand iets te vaak voor haar mond in allerlei situaties. Ze probeert in groepjes met haar verdachte te komen--meestal doet in mol dit in een latere phase. In het begin wil de mol de boel in de soep laten lopen met verschillende kandidaten zo minder op te vallen.
Kim-Lian is Kim-Lian, maar ze was niet juist gepositioneerd tijdens de huisjes.
Wegens Sjurk weet ik dat in groep 1 van Binnen en buiten bereik ze gingen van 22 naar 20 dobbelstenen. Everon en Thomas zaten in dit groep. Er was 1 onderdeel waarbij de kandidaten moesten groene knikkers met stokjes uit een glazen bak halen. In Japan, maar ook in China, een van de vaardigheids testen met stokjes omgaan is twee pinda's tegelijk met je stokjes oprapen. (Ik kan dit niet.) Thomas heeft Michael Boddà ontmoet tijdens zijn studie Chinees.
Ik dacht eerst dat de mol zou -€5000 willen scoren. Nu denk ik niet: je hebt voortdurend een doelwit op je rug met de andere kandidaten.
Thomas hebt ik af en aan op de televisie gezien. Kopspijkers, Koppensnellers, Studio Snugger en in sommige andere programma's... Thomas kan snel en spontaan reageren. Voor hun pleidooi hadden de deelnemers een half uur om zich voor te bereiden. Tijdens deze pleidooi gebruikt Thomas heel erg vaak het "filler word" uh. Of eh? In ieder geval, nu dat ik er over nadenk, doet hij dit nooit dat ik me kan herinneren op de televisie, ook als hij onverwacht moet iets zeggen.
Kopjes, "We Are the World," en daarna de Kerstboom ivm iets teveel voor mijn gevoel van Everon zette me in deze tunnel. Met name het gevoel dat eind januari is de mol meestal nog beschermt. Ik zou nog niet weten denk ik dat Everon niks van ziin zwanen kon vinden en in beeld aan Laetitia's porto knop zou hebben gezeten. Plus denk ik dat veel van de kandidaten verdenken hem, en Everon weet dit.
In die rare vrijstelling opdracht, stel je voor (wat ik eerst NIET deed) dat kandidaat Everon echt eerlijk is tegenover Thomas die mol. Everon zat wel op Thomas tijdens de test... het beste manier om een mol te testen is hoe Welmoed het deed: een zak op €1500 laten vallen. Net op de vak daarvoor liet Thomas zijn zak vallen.
@GoGoGadget merkte het liedje "The Lion Sleeps Tonight."
Ik heb nog eens een paar opdrachten terug gekeken en kritisch naar de verrichtingen van Thomas gekeken.
Nu wil ik jullie meenemen naar de aller eerste opdracht van dit seizoen. Thomas zit in de groep troeven, oftewel jokers winnen. Zijn eerste joker ontfutseld hij van suzanne. Daarna zie je hem de som verprutsen. Ik zie dit zowiezo niet als mol actie want de mol is er bij gebaat om zoveel mogelijk jokers te verkrijgen om daarna de groep aftroeven zoveel mogelijk geld ervoor te laten betalen. Echter…..
Als kandidaat kan ik dit wel snappen. Vraag is ….. zou Thomas zo slim zijn om deze opdracht te verprutsen voor de rest van de groep zodat die geen jokers meer kunnen winnen zodat hij zelf een voorsprong heeft qua jokers.
Citaat van Vpeetje:
Ergens hoop ik ook dat Everon niet de mol is, maar ja…….
Thomas ?
Laseropdracht: hij is de enige tot groep 3 die geld ophaald, en is hier door Welmoed begeleidt. Als hij €210 binnenhaalt tegen 5 kandidaten die geen geld scoren vind ik dit uit te leggen.
Foto opdracht onder de ogen van 1 andere--hij kan niet verstoppen, maar ik ben het met je eens dat dit werd te goed gedaan. Het kan dat hij hoopte met simpele beelden verwarring te zaaien. Niet geslaagd. Maar hij heeft ook de objecten op de foto's dan zelf uitgezocht.
Strand: geen ballen in een net schieten in het begin. Arno niet tegenhouden van min 250 te scoren.
Stemmen--geeft geen cijfer door.
Hoogspel--raar Africa lied tijdens neerdalen zingen, deelt 1 van zijn verdiende jokers met Laetitia.
Kettingopdracht: weer veel geld en verdubbelaar misschien overbodig. Anderzijds, daarmee kreeg hij de perfecte molpositie in de volgende opdracht met de zwanen. Hij was snel binnen, niemand weet veel over hem voor de test, en heeft meer geld achtergelaten. Plus Everon wekte argwaan op door niks te weten en met zijn porto trukje.
Na de ballonnen is hij veel subtieler geworden. Voor die tijd is hij echt brutaal: joker weg van Suzanne grijzen, verkeerde methode voorstellen tijdens Avondklok, een pleidooi waar hij ongekend slecht in het publiek spreekt, een zootje maken in het theater, en een rijtje ballonnen leegprikken tijdens de oefenronde. Sahil gaat door de boel te saboteren. Thomas niet. Dit is niet hoe de meeste kandidaten het spel, de test, en de executie proberen te overleven.
Nogmaals, de kans is goed dat ik dit totaal verkeerd zie, en dat geef ik riant toe @Vpeetje. Maar op dit moment voelt het voor mij dat Thomas de mol kan zijn en aan gebrek van beter op dit moment voor mij, bevind ik me hier.
Citaat van Vpeetje:
Ik heb nog eens een paar opdrachten terug gekeken en kritisch naar de verrichtingen van Thomas gekeken.
Nu wil ik jullie meenemen naar de aller eerste opdracht van dit seizoen. Thomas zit in de groep troeven, oftewel jokers winnen. Zijn eerste joker ontfutseld hij van suzanne. Daarna zie je hem de som verprutsen. Ik zie dit zowiezo niet als mol actie want de mol is er bij gebaat om zoveel mogelijk jokers te verkrijgen om daarna de groep aftroeven zoveel mogelijk geld ervoor te laten betalen. Echter…..
Als kandidaat kan ik dit wel snappen. Vraag is ….. zou Thomas zo slim zijn om deze opdracht te verprutsen voor de rest van de groep zodat die geen jokers meer kunnen winnen zodat hij zelf een voorsprong heeft qua jokers.
Kandidaten proberen zich vakker verdacht te maken. In deze aflevering gaat het over NIET verdacht zijn: zo doende belandde ik in de Hila tunnel. Stel je voor dat je weet dit als mol. Een kandidaat valt misschien op door zich keurig te gedragen. Plus zijn er 2 vrijstellingen te verdienden voor degene die NIET de mol is. Dus, als je je als saboterende kandidaat je gedraagt, dan valt dat later minder op. Deze houding laat hij varen na de ballonnen opdracht.
De som heeft de nummers van zijn leeftijd, 53. Je wilt niet dat iemand onbewust daaraan denkt
Plus, als je de som verprutst kom je over alsof je niks wist van tevoren. Jokers zijn in principe niet zo belangrijk voor een mol, ik weet niet hoeveel het hem uitmaakt of deze wel of niet verdiend worden. Hij moest voor voldoende jokers zorgen (als Laetitia toont haar joker, hij is meteen bij om de zijne te laten zien--mols) om al het geld uit te spelen. En bonus als Welmoed en Laetitia nog jokers hebben om de rest de volgende dag afgunstig te maken. Thomas ziet er minder slecht uit.
Citaat van Gringa:Citaat van Vpeetje:
Ergens hoop ik ook dat Everon niet de mol is, maar ja…….
Thomas ?
Ik ga nog ff de afleveringen langs om te zien waarom hij de mol zou kunnen zijn, hoop dat ik bruikbaars tegen kom want ik zie het echt niet bij hem.Laseropdracht: hij is de enige tot groep 3 die geld ophaald, en is hier door Welmoed begeleidt. Als hij €210 binnenhaalt tegen 5 kandidaten die geen geld scoren vind ik dit uit te leggen.
Foto opdracht onder de ogen van 1 andere--hij kan niet verstoppen, maar ik ben het met je eens dat dit werd te goed gedaan. Het kan dat hij hoopte met simpele beelden verwarring te zaaien. Niet geslaagd. Maar hij heeft ook de objecten op de foto's dan zelf uitgezocht.
Strand: geen ballen in een net schieten in het begin. Arno niet tegenhouden van min 250 te scoren.
Stemmen--geeft geen cijfer door.
Hoogspel--raar Africa lied tijdens neerdalen zingen, deelt 1 van zijn verdiende jokers met Laetitia.
Kettingopdracht: weer veel geld en verdubbelaar misschien overbodig. Anderzijds, daarmee kreeg hij de perfecte molpositie in de volgende opdracht met de zwanen. Hij was snel binnen, niemand weet veel over hem voor de test, en heeft meer geld achtergelaten. Plus Everon wekte argwaan op door niks te weten en met zijn porto trukje.Na de ballonnen is hij veel subtieler geworden. Voor die tijd is hij echt brutaal: joker weg van Suzanne grijzen, verkeerde methode voorstellen tijdens Avondklok, een pleidooi waar hij ongekend slecht in het publiek spreekt, een zootje maken in het theater, en een rijtje ballonnen leegprikken tijdens de oefenronde. Sahil gaat door de boel te saboteren. Thomas niet. Dit is niet hoe de meeste kandidaten het spel, de test, en de executie proberen te overleven.
Nogmaals, de kans is goed dat ik dit totaal verkeerd zie, en dat geef ik riant toe @Vpeetje. Maar op dit moment voelt het voor mij dat Thomas de mol kan zijn en aan gebrek van beter op dit moment voor mij, bevind ik me hier.
Is helemaal prima Gringa, iedereen kijkt op zijn eigen manier er naar.
Hoop voor je dat je helemaal gelijk krijgt dit moljaar.
Gewijzigd op 1 februari 2022 om 22:14 uur.
Over ‘we are the worldâ€: de regie knipt weg net voor de zin ‘we canâ€t go on, pretending day by day..†ben benieuwd wat ie daar zong.
Thomas was mijn ‘schot voor de boeg mol†~ dacht na opdracht 1 dat ie kandidaat zou zijn…maar ik kan ‘m toch nog niet loslaten. Heb nog twee bijmollen, Everon en Kim-Lian, dus waarschijnlijk is de mol Sahil ofzo
Citaat van Maaikepaaik:
Over ‘we are the worldâ€: de regie knipt weg net voor de zin ‘we canâ€t go on, pretending day by day..†ben benieuwd wat ie daar zong.Thomas was mijn ‘schot voor de boeg mol†~ dacht na opdracht 1 dat ie kandidaat zou zijn…maar ik kan ‘m toch nog niet loslaten. Heb nog twee bijmollen, Everon en Kim-Lian, dus waarschijnlijk is de mol Sahil ofzo
Jij hebt wel veel vertrouwen in je eigen speurwerk
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.