Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Everon is de Mol, omdat...
Re: Everon is de Mol, omdat...
Citaat van anre:
Ongelofelijk dat mensen nog steeds niet luisteren naar wat de kandidaten bij de test zeggen. Dat is namelijk het ENIGE betrouwbare bewijsmateriaal waarover we beschikken. Wij kunnen namelijk door de regie en de montage met alles voor de gek worden gehouden, BEHALVE met de opmerkingen van afvallers over wie volgens hen de Mol is. Fresia verdenkt Everon al een hele tijd en we weten 100% zeker dat zij de mol niet is. Want wie was volgens afvaller Arno de Mol? Fresia! Wie was volgens afvaller Hila een van de twee verdachten? Fresia! Bovendien: bijna iedereen verdenkt (deels) Everon en hij "verdacht" Sahil en Kim. Die zijn allebei niet de mol: Sahil is afgevallen en Kim was een van zijn verdachten. De enige mogelijke verklaring waarom hij dan toch niet afvalt, is dus dat hij de mol moet zijn. Er is nog maar ÃÃn andere optie. HÃÃl misschien zitten alle kandidaten fout en is Letitia de mol. Het is namelijk opvallend dat van haar heel vaak niet duidelijk wordt wie haar verdachten zijn. Daarom is bewijsmateriaal over haar schaars.
Betrouwbaar is dit allesbehalve. Er worden testen gemaakt met vragen, vragen waarin de kandidaten antwoorden moeten geven op de Mol en bij sommige vragen heb je, (zoals in de app deze week) vragen als "Haalde de Mol als eerste een pijl uit het water?" en dan met antwoorden "Ja" "Nee" of "De mol was niet op het water". Als je dan bijv Everon verdenkt dan kies je dus voor optie 3, waardoor je automatisch ook Laetitia en Fresia meebrengt in je verdenkingen. Daarnaast zijn er ook gevallen waarbij de kandidaten een antwoord simpelweg niet meer weten op een vraag. Ik bedoel, als die vraag met die kenteken ook in de test van de kandidaten werd gegeven, kan ik mij voorstellen dat ze werkelijk geen idee hadden welke kandidaat bij welk kenteken instapte.
Kortom: De verdenkingen kloppen zeker, maar hoe de testvragen in worden gevuld ligt er echt puur aan wat de vragen zijn en hoe de groepen zijn gevormd. Sahil zat vol op Kim-Lian en Thomas, beide genoemde namen zaten zaterdagavond in hetzelfde groepje, waardoor er dus geen enkele andere kandidaat mee werd genomen in zijn test, alleen Kim-Lian, Thomas en hijzelf, ik denk daarom ook dat dit de reden is geweest waarom hij zaterdagavond afviel. Het leek me namelijk wel duidelijk dat de mol niet op het water was, maar in het fort.
in aflevering 4, in de minuto 35 en 37 sec. Letizia zegt..."En ik heb een Joker als dat in elk aflevering zo gaat, ben ik tevreden". Op dat moment verschijnt Everon voor de camera en zegt met zijn mond.... En ik ben"" , kijkend naar de camera...
Wat denk je?
Citaat van Jootje0705:
Sahil schrijft in zijn afvallersverhaal dat hij in de lift heeft gestaan met de Mol die zich 'aan t voorbereiden was om een marathon te lopen'. Ik denk dat dit de dag was met de opdrachten Zwanenmeer en Tijdsbeeld, zware fysieke opdrachten.
Sahil zegt in zijn dagboek over de persoon in de hotellift: “Het is de avond voordat het spel begint.†Hij bedoelt volgens mij voorafgaand aan dag 1, want dan begint het spel Wie is de mol. Everon zegt in zijn introductiefilmpje dat de mol waarschijnlijk tijdens het eten een hint geeft. Dat doet Everon ook als Sahil hem op de man af vraagt ‘Everon, op wie zit jij? Everon wijst zichzelf aan.
Citaat van CobraKai:
Sahil zat vol op Kim-Lian en Thomas
We weten alleen zeker dat Sahil aan het begin van de aflevering op Kim en Thomas zat. In zijn dagboek schrijft hij: “…Maar spijt van het bewaren van die vrijstelling heb ik niet, wÃl van het veranderen van mijn strategie luttele seconden voordat ik de test ging maken.â€
Â
Dus we weten niet zeker op wie Sahil heeft ingevuld. Zou Kim kunnen zijn door het noemen van de €1.100, gezien zijn reactie na Riks opmerking dat er €1.400 is verdiend.
Â
Citaat van Corneetje:
In de opdracht aftroeven gaat het om de som 3-0=5. Een basketbalnet moet op de exacte hoogte hangen van 3.05 meter.
Bij de andere mol site las ik iets over de codes op de pijlen, dat die letters vormen.
Pijlcodes: 193=M, 276=O , 163=J (ging lastig open) en 103=D(moet nog terugkijken of deze erin zet).
Kan zin: EJH IS DE MOL maken, missen dan nog E=5 H=8 I=9 S=19 E=5 L=12
Code 2811=L van het vliegen en code 305=H van de som heb je ook.
Dus alleen E I S E nog nodig. Maar dit kan ook een doodlopende weg zijn, zoals er in het vorige seizoen ook een heel interessante hint niets bleek te zijn.
Everon riep bij het zwanenmeer dat hij van schaken hield. Een schaakbord heeft 64 velden, kan iemand daar nog wat mee?
Ik heb net op Thomas gestemd, maar ik geloof dat Everon de mol is.
Op wieisdemol.nl, hebben de kandidaten foto's een soort beweeking gehad. De foto's zijn merendeels donkerde gemaakt: de naam Mauricius stamt af van moor/ kleur zwart. I am Toro, het merkt van Everon, heeft in sommige reclame's de rechter wenkbrauw van de models donkerde gekleurd: dit zie je terug in sommige van de kandidaten foto's ook.
Sjurk heeft een plausible argument (afl 6 topic) gevonden voor het ontbreken van €100 die ik zelf aan Everon verbind. Gulden middenweg: het is Everon die deze weg kiest in het fort. In de 2de (3de?) opdracht van aflevering 6 leek de mol weinig gedaan te hebben en Everon was in de slechtse plek voor een mol.
In Everon heeft WIDM iemand gekozen die goed kan acteren dat die kandidaat is en dat is een verbetering op 2020, Renaissance en 2021. Dit vind ik goed gedaan.
Echter, terwijl ik in alles Everon ben in gedoken, ben ik achtergekomen dat hij weinig empathie heeft voor mensen die enorm kwetsbaar zijn voor corona. Ik heb mijn ouders in jaren niet kunnen zien om die reden. Hij is wel rijk en beroemd, dus hij hoeft hiermee minder rekening te houden, maar ik wil niet in zijn tunnel zitten.
Citaat van Gringa:De foto's zijn merendeels donkerde gemaakt: de naam Mauricius stamt af van moor/ kleur zwart.
Mauricius, de keizer uit de Griekse (geloof ik) oudheid?
Citaat van Gringa:Echter, terwijl ik in alles Everon ben in gedoken, ben ik achtergekomen dat hij weinig empathie heeft voor mensen die enorm kwetsbaar zijn voor corona.
En daarom is hij ook de mol?
Sorry Gringa, we zijn het vaak eens, maar hier snap ik helemaal niets van.
Citaat van astridm:Citaat van Gringa:De foto's zijn merendeels donkerde gemaakt: de naam Mauricius stamt af van moor/ kleur zwart.
Mauricius, de keizer uit de Griekse (geloof ik) oudheid?
Citaat van Gringa:Echter, terwijl ik in alles Everon ben in gedoken, ben ik achtergekomen dat hij weinig empathie heeft voor mensen die enorm kwetsbaar zijn voor corona.
En daarom is hij ook de mol?
Sorry Gringa, we zijn het vaak eens, maar hier snap ik helemaal niets van.
Wij zijn hier toch aan speuren naar de mol ? Niet naar de persoon erachter ? Je kunt van de deelnemers vinden wat je wil, maar 1 is er toch echt de mol.
Citaat van Vpeetje:Wij zijn hier toch aan speuren naar de mol ? Niet naar de persoon erachter ? Je kunt van de deelnemers vinden wat je wil, maar 1 is er toch echt de mol.
Ik zeg toch dat ik het niet begrijp, maar jij blijkbaar ook niet.
Citaat van astridm:Citaat van Vpeetje:Wij zijn hier toch aan speuren naar de mol ? Niet naar de persoon erachter ? Je kunt van de deelnemers vinden wat je wil, maar 1 is er toch echt de mol.
Ik zeg toch dat ik het niet begrijp, maar jij blijkbaar ook niet.
Het was meer bedoeld als steunbetuiging aan jou opmerking.
Excuus voor mijn onhandige opmerking
Citaat van Karlijntje:
Dit was gisteravond in Goede tijden slechte tijden (Ik kijk een week vooruit op videoland dus dit is de aflevering van 14 februari.
Naar mijn weten hebben ze de Koning nog nooit zo van de buitenkant laten zien. En mij viel dus op dat de straatnaam Wolstraat is (draai de W om..). Komt misschien door mijn Everon tunnel.. OF wie weet is het wel een hint
Dat is de Wolstraat in Haarlem, dat is al opgenomen in april 2020
Ik lees veel dat het idee heerst van Everon zorgt zelf ervoor dat hij in het midden terecht komt bij de ruine, dus daar is de mol naast de te obvious hints, wederom niet correct is...mits geen onzinnig geknip..
Wat we zien en horen (kort dat wel ) dat met de zin 'Eev jij gaat in het midden' door Fresia uitgesproken hij die kant op gestuurd is en daarna blij overtuigend roept ik ga in het midden , het wil niet veel zeggen uiteraard het kan andersom geplakt zijn , ze doen dit weten we...zucht.. vast hip maar ik vind het super vervelend..schaduw klopt niet, kleuren niet, lichtval, echo sound etc.. maar ja ben beetje kniesoor wat dat betreft..
Maar in deze chaos ons bij de feiten houden is wel het handigst om er nog enigzins chocolade
ervan te kunnen maken.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.