Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 9, opdracht 3
Aflevering 9, opdracht 3
Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 9?
Re: Aflevering 9, opdracht 3
Natuurlijk is het geld bij de “ birdwatcher “, die zit al 9 afleveringen te bekijken wat Everon in zâ€n birds shirtje allemaal aan het uitvreten is
Het juiste antwoord was dus de Birdwatcher. Er was een foto met RD en je kunt hier alleen Birdwatcher van maken, Everon zat op het goeie spoor maar werd compleet genegeerd. Fresia beslist opeens dat het BridgeAgent is(??).
Stevige anti-mol actie van Everon. Stevige mol-actie van Fresia, zoals deze gehele aflevering. Als mensen het na deze aflevering nog steeds niet zien.. Dan zie je het nooit meer denk ik.
Citaat van CobraKai:
Het juiste antwoord was dus de Birdwatcher. Er was een foto met RD en je kunt hier alleen Birdwatcher van maken, Everon zat op het goeie spoor maar werd compleet genegeerd. Fresia beslist opeens dat het BridgeAgent is(??).Stevige anti-mol actie van Everon. Stevige mol-actie van Fresia, zoals deze gehele aflevering. Als mensen het na deze aflevering nog steeds niet zien.. Dan zie je het nooit meer denk ik.
1. Ik verdenk Everon...
2. Zelf had ik hierdoor een andere interpretatie. De juiste Birdwatcher portret belandde op de vloer. Everon heeft een vrouw met kort haar ipv lang als Birdwatcher foto voorgesteld. Deze foto/ vrouw klopte niet. Waarschijnlijk klopte de letters achter de foto dan ook niet. Maar hard op stelt Everon de Birdwatcher voor. Kim-Lian en Fresia zien hem als mol, ze vertrouwen die foto niet, en dus zoeken ze een andere antwoord. Everon heeft hier met slim gebruik van de (halve) waarheid €1000 uit de pot gespeeld.
Citaat van Gringa:Citaat van CobraKai:
Het juiste antwoord was dus de Birdwatcher. Er was een foto met RD en je kunt hier alleen Birdwatcher van maken, Everon zat op het goeie spoor maar werd compleet genegeerd. Fresia beslist opeens dat het BridgeAgent is(??).Stevige anti-mol actie van Everon. Stevige mol-actie van Fresia, zoals deze gehele aflevering. Als mensen het na deze aflevering nog steeds niet zien.. Dan zie je het nooit meer denk ik.
1. Ik verdenk Everon...
2. Zelf had ik hierdoor een andere interpretatie. De juiste Birdwatcher portret belandde op de vloer. Everon heeft een vrouw met kort haar ipv lang als Birdwatcher foto voorgesteld. Deze foto/ vrouw klopte niet. Waarschijnlijk klopte de letters achter de foto dan ook niet. Maar hard op stelt Everon de Birdwatcher voor. Kim-Lian en Fresia zien hem als mol, ze vertrouwen die foto niet, en dus zoeken ze een andere antwoord. Everon heeft hier met slim gebruik van de (halve) waarheid €1000 uit de pot gespeeld.
Nouja, ik vind het "Omdat Everon word verdacht door beide kandidaten, maakt het niet uit als hij het goeie antwoord geeft" theorie nooit echt eerlijk. Ik bedoel, vorige aflevering werd Kim-Lian niet vertrouwt door voornamelijk Thomas, en we zagen wat daar van kwam met die container, kortom, die theorie vind ik nooit heel sterk en is in mijn ogen een beetje zoeken naar iets wat in de Everon tunnel past.
Het juiste birdwatcher potret viel inderdaad op de vloer, maar ze wisten zeker dat die foto met de letters "RD" juist was, hier kun je alleen birdwatcher van maken dus 1 en 1 is 2 lijkt me dan. Zou wel heel vreemd zijn als Everon dit potret van de birdwatcher op de grond heeft gegooid (want dit heeft de Mol zeker weten gedaan), en dan daarna zijn mol-actie ongedaan maakt door te roepen dat het iets met bird moet zijn. Dat lijkt mij eerlijkgezegd heel erg krom maar goed.
Birdwatcher: 3 zwanen (? Ik kan het niet goed zien) op schilderij
koerier: route66 op de muur (2x33) / 3pakketten
sleeper : 3 afstandsbedieningen naast elkaar , terwijl er 4 op tafel liggen
cobbler : geen aanwijzing naar 3
babyzitter : ook geen aanwijzing
Gewijzigd op 27 februari 2022 om 09:37 uur.
Er zijn 5 beroepen:
- Bodyguard (babysitter)
- Spion (cobbler)
- Bridge Agent (koerier)
- Geheim agent (bird watcher)
- Buitenlands agent (sleeper)
Deze vijf personen worden (volgens mij) correct geïdentificeerd. Bij de portretten wordt enorm gemold en dit wordt slecht in beeld gebracht, we zien lang niet alle teksten in beeld. Aan het einde zien we drie foto's iets beter:
De linker foto is ENT, de middelste is D en de rechter is RD. Ze weten deze foto's zeker maar de linker foto is volgens mij niet correct, zie overzicht hieronder. De mogelijk woorden:
Bodyguard, babysitter, spion, cobbler, bridge agent, koerier, geheim agent, bird watcher, buitenlands agent, sleeper.
De d lijkt mij correct. DS is een lettercombinatie die we eerder zien dus die valt af. Dan blijft over:
Bodyguard, bridge agent, bird watcher.
ENT lijkt mij niet correct, geen van de personen lijkt op de man met baard. Blijft over:
Bodyguard, bird watcher.
Tenslotte, RD zou goed kunnen zijn, de foto lijkt op de man op de camera. Er is maar 1 oplossing die dan kan omdat we al een D hebben:
Bodyguard.
Letters yg zijn in beeld geweest, d is gepakt, rd is gepakt. Blijven over: Bo en ua.
Everon stelt iets met bird voor, wat voor de opnames heel plausibel lijkt, maar fout is. Kim-Lian en Fresia gaan voor Bridge Agent wat dus ook fout is.
Het overzicht dat ik heb kunnen maken:
Er zit gelukkig wel een vrij grote hint in de opdracht. We horen Everon namelijk zeggen dat Fresia een foto laat vallen, vervolgens zien we een foto op de grond liggen. Dit is de foto van de bird watcher en daarmee essentieel voor het spel en de correcte letters. Aan het licht te zien (blauw) is deze foto niet in de ontwikkelkamer op de grond gevallen maar in de blacklightkamer. De vraag is: door wie?
Fresia stelt voor, in de ontwikkelkamer, om alle foto's mee te nemen. In dit shot zien we de bewuste foto als 2e van links hangen:
Het is niet helemaal goed te zien, maar in de aflevering gelukkig wel. De compositie, en de taart, zijn hier goed uit te halen.
Op het moment dat Fresia gaat 'plukken' begint zij rechts, Kim-Lian gaat voor haar aan de slag en als de camera naar links draait zijn de foto's links, waaronder die met de birdwatcher, weg:
We zien nog net de arm van Everon in beeld. Hij heeft de bewuste foto gepakt. Daarnaast verlaat hij de blacklight-kamer als laatste en doet hij iets vreemds bij terugkomst:
Hij loopt langs de tafel om daarachter iets te doen en daarna terug te keren:
Schuift hij hier met zijn voet de bewuste foto ergens onder? Het zou zomaar kunnen
Gewijzigd op 27 februari 2022 om 10:23 uur.
@Sjurk
Dus conclusie, die foto was cruciaal voor het slagen van de opdracht dus tenzij het heel ongelukkig is van Everon is dit dà molactie van het seizoen.
Vraag me dan alleen af waarom dit een van de beste seizoenen zou zijn van afgelopen paar jaar als de twee dames nu allebei op Everon zitten. Daarom hoop ik, tegen beter weten in dat toch Fresia de mol is..
Yep.
Kleine toevoeging, ik hoor van anderen dat in Moltalk gezegd is dat Birdwatcher het goede antwoord is. Nou kijk ik dat programma nooit maar ik heb stukje teruggezocht en ze zeggen het volgens mij niet met 100% zekerheid.
Als ik dan nogmaals de opdracht terugkijk dan kom ik op deze foto in dit shot:
Dit is volgens de kandidaten de Babysitter en lijkt er ook goed op. Achterop staat, bij het shot net na een biecht van Kim-Lian, de lettercombinatie YG:
We hebben dan de letters D, RD en YG. De conclusie is dan ook dat het juiste antwoord bo[D][YG]ua[RD] is en niet Birdwatcher.
Poging van Moltalk om Everon minder verdacht te maken omdat hij 'iets met bird' zei?
Gewijzigd op 27 februari 2022 om 13:03 uur.
Ja dat denk ik ook Sjurk. Ze speculeren daar simpelweg, maar het had inderdaad bodyguard moeten zijn.
Het valt me wel op dat Kim Lian enorm loopt te treuzelen. Eerst bij de ontwikkelkamer, Fresia en Everon zijn gelijk van plan de mensen er uit te plukken die ze net hebben bespioneerd & Kim Lian gaat hier tegenin.
Vervolgens als ze met alle fotoâ€s in de blacklightkamer staan: Fresia stelt voor om met de fotoâ€s naar boven te gaan om iedereen te identificeren, en Kim Lian zegt ‘misschien kunnen we nu al een woord maken†en begint al met de fotoâ€s te hannesen en ze sleuren haar mee.
Boven staat de camera van de babysitter volledig ingezoomd (= Kim Lian) waardoor ze die moeilijk kunnen zien. Van de sleeper staat ingezoomd op een stoel (hij zat op een bank) en zegt Kim Lian ‘hij is weg!â€
Ik vind het erg opvallend dat alleen haar twee mannen niet meer in de kamer zijn ~ maar voor de andere tunnels: het is ook best mollig van Fresia en Everon dat ze hier niet ingrijpen.
Kim Lian wijst volgens mij ook een foute foto aan voor de babysitter (die kerel met halflang golvend haar). En daarna zeggen ze alledrie dat ze zeker zijn van die foto. Achterop dÃÂà foto staat ‘entâ€.
Verder opvallend; Everon heeft maar ÃÃn scherm en notabene zijn dame ligt ‘onder tafelâ€. Dit kan natuurlijk heel goed zijn dat hij dat zelf doet en de mol is. Maar ook een leuk gedachtepad: voor zowel Fresia als Kim Lian geldt dat ze Everon verdenken. Dus als ÃÃn van beide vrouwen de mol is en de ander verder die tunnel in wil jagen, is het wel zo handig dat de persoon van Everon juist mislukt.
Everon zegt tegen Fresia: laat ze nu fotoâ€s vallen? En fresia pakt er van de vloer en komt het op als Everon dat zegt. Dus KL heeft dus wat laten vallen. Beetje suggestief geknipt om Fresia verdacht te maken.
Overigens valt dan niet de foto van Birdwatcher, want die haalt Everon van de lijn.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.