De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 2:  Het juiste motief
  • Aflevering 1:  Een rein geweten

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 3, opdracht 3

«

Gringa
9 jaar lid

Re: Aflevering 3, opdracht 3

Citaat van Sjurk:
Uit het spel kan ik de volgende gegevens nog naar boven krijgen:

Nabil, Sander
Wheelhouse bridge, Lower engineroom, Chemical lab

Nabil (rijmt op “wheel”) Aoulad Ayad = 15 letters. Lower (begint met L of “el” geluid) = 15 letters. Nabil heeft Sander meteen als partner voor dit opdracht uitgekozen nadat de vrouwen samen een groep vormden.
De Chihiro@widm methode om een mol te vinden = tijd in verschillende tunnels doorbrengen. Dit ben ik blijkbaar aan het doen dit seizoen… vandaag is Nabil weer mijn hoofdverdachte en Jurre nummer 2.

Teuntjemolt
11 jaar lidVerdenkt Roos

Bij deze opdracht kon de mol achterover leunen. Welk groepje er ook het antwoord had gegeven, had toch voor de jokers gekozen.

Het codewoord was eenvoudig te vinden, daar waren niet alle aanwijzingen voor nodig. Daar viel verder niets te mollen, maar dat was dus ook niet nodig. Met of zonder juist codewoord- er kwam toch geen geld in de pot.

Blijft over de rol van de aanwijzing over de jokers, die Sander zo vriendelijk met de groep deelde. Het enige voordeel dat hij en Nabil hieruit hadden kunnen halen is om gedaan te krijgen dat zij het antwoord mochten geven en daarmee de jokers konden verdienen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Daar Rick toch wel de vraag over de jokers gesteld zou hebben, was het daarna alleen voor de damesgroep interessant om te weten dat er jokers in het spel konden komen.
Ik verwacht niet dat ze zo naïef zijn om te geloven dat de groep van Daniel voor het geld is gegaan.

Gringa
9 jaar lid

Citaat van Geralda:
Ze gingen in drie groepen naar verschillende delen van het schip. Het geld en de jokers waren cruciaal in deze opdracht. De mol kan ik de positie zijn geweest om in dat deel van het schip te gaan zoeken. Dat maakt Nabil in mijn ogen extra verdacht (Sander is eruit). Als mol weet je dat de groep die de code inlevert sowieso voor de jokers zal gaan. Daar wil je zelf niet bij horen als mol. Ik denk dat Sander naïef was en Nabil , als hij de mol is, handelt als mol. Eerlijkheid veinzen naar de groep terwijl hij weet dat die €2000,- nooit in de pot komt.
Als Nabil de mol niet is dan zie ik van dit groepje vooral Soy als verdachte. Hij twijfelt. Als het uitkomt vestigt de mol wel extra aandacht op zich. Daniël en Jurre zijn vooral superblij en lijken zich nergens druk om te maken. Dat is weer on-Mols. De dames horen we niet bij de verdeling?
Ik krijg ook de indruk dat er gedacht kan zijn dat Sander en Nabil hierover al beslist hadden en de opties van drie jokers al niet meer relevant was? Alles speelt zich in een split-second af. Tijd om na te denken is er niet. Alleen de mol had dat voorrecht met zijn voorkennis.
Nabil is bij mij wel verdachter geworden door deze keuze.
Dat hij langs een belangrijke aanwijzing liep komt vaker voor bij WIDM ( Chris Zeegers en Rick bv).

Whoops—ik merk net dat ik deze post wilde beantwoorden eerder deze werk, maar ik deed dat met je andere post, Geralda.

Maan_10
7 jaar lid

Ik vond hier de rol van Daniël opeens heel opvallend. Stel dat de enveloppe met de jokers in het kistje zat waar Sander en Nabil voorbij liepen dan is het vreemd dat Daniël dat kistje wel ziet en ook nog het probeert te openen (ieder team had immers bepaalde ruimtes toegewezen gekregen)

Vervolgens hoe het raden van het code woord verliep, Daniël voorsorteerde om als eerste team naar Rik te kunnen gaan, dan de keuze voor jokers en het zwijgen naar de andere teams en vervolgens het super overdreven enthousiast zijn.
Missie geslaagd: geen geld in de pot.

mmhmjanssen
12 jaar lid

Citaat van Maan_10:
Vervolgens hoe het raden van het code woord verliep, Daniël voorsorteerde om als eerste team naar Rik te kunnen gaan, dan de keuze voor jokers en het zwijgen naar de andere teams en vervolgens het super overdreven enthousiast zijn.
Missie geslaagd: geen geld in de pot.

Volgens mij stond Daniel achter Jurre in het voorsorteer vak.

tweemollen
7 jaar lid

Het is Nabil, die Daniel noemt.

Geralda
12 jaar lid

Als Daniël en Jurre een kistje openmaken op het linkerbed in “het hospitaal” op de ijsbreker is Soy het andere bed aan het onderzoeken. Trekt o.a. het kussen van het bed. Denkt hij dat er misschien jokers verborgen zijn? Zag het bij het terugkijken en vond het een echte aktie van een kandidaat. Gelet op zijn reactie daarna was het ook nog een smerig kussen Knipoog

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.