WIDM.nl is te koop. Interesse? Mail info@widm.nl
De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 25 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9
  • Aflevering 8:  De juiste manier van doen
  • Aflevering 7:  De juiste oplettendheid
  • Aflevering 6:  De juiste inspanning

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 6: test & executie

« »

Niels1988
2 jaar lid

Re: Aflevering 6: test & executie

Stel dat niemand een kist had meegenomen, dan zou er niemand zijn afgevallen. Waarschijnlijk was dat geen optie, dus zou het goed kunnen dat de Mol de instructie heeft gehad om te zorgen dat er sowieso 1 kist mee zou komen, het liefst meerdere.

Dan is Daniel het meest verdacht omdat hij bij de eerste kisten locatie zegt: "nee, nee, nee, sowieso een kist".
Later de 2e kisten locatie geeft hij weer aan graag zijn eigen kist mee te nemen, maar gunt het uiteindelijk aan Anke, zo heeft hij er een behoorlijke invloed op gehad te zorgen dat er in ieder geval 2 kisten mee komen.

In het andere groepje springt niet 1 iemand er echt uit die zorgt dat er kisten meekomen.

Geralda
12 jaar lid

Even teruggekeken. Ze mochten per keer maar ÃÃn kist meenemen. Bij de eliminatie konden dus minimaal twee personen zonder scherm zijn als iedere ronde ÃÃn kist per drietal werd meegenomen. Had niemand een kist gekocht dan was denk ik iedereen door naar de volgende aflevering.

Nog even mijmerend over die kisten en lijdensweg? Kom weer bij Soy. Hij droeg het kruis in de Passion. Nu draagt hij beide kisten. Die betekenis van die kisten was onbekend. Lijdensweg met dat vraagteken in de titel?

Geralda
12 jaar lid

Citaat van Niels1988:
Stel dat niemand een kist had meegenomen, dan zou er niemand zijn afgevallen. Waarschijnlijk was dat geen optie, dus zou het goed kunnen dat de Mol de instructie heeft gehad om te zorgen dat er sowieso 1 kist mee zou komen, het liefst meerdere.

Dan is Daniel het meest verdacht omdat hij bij de eerste kisten locatie zegt: "nee, nee, nee, sowieso een kist".
Later de 2e kisten locatie geeft hij weer aan graag zijn eigen kist mee te nemen, maar gunt het uiteindelijk aan Anke, zo heeft hij er een behoorlijke invloed op gehad te zorgen dat er in ieder geval 2 kisten mee komen.

In het andere groepje springt niet 1 iemand er echt uit die zorgt dat er kisten meekomen.

In het andere groepje vond ik het bijzonder dat Jurre zo opofferingsgezind was en Ranomi aanwees. In de tweede ronde zei Ranomi zelfs dat ze er wel twee wilde hebben. Redelijk Molse uitspraak omdat ze dan 1000,- uit de pot speelde en er uiteindelijk toch voor zorgde dat Nabil de koffer kreeg. Als ze dan de Mol is rekent ze wel keihard af met Nabil waar ze net een joker van had gekregen. Wat twijfel dus bij Ranomi. Jurre toch wel weer Molse keuzes maken. Zelf geen kist, lijkt lief te doen voor Ranomi maar wel 500,- eruit. Bij Nabil hetzelfde. Jurre neemt geen kist en stuurt Nabil.

Gringa
9 jaar lid

Jurre kiest in aflevering 6 in een truck te gaan waar hij -niemand- zegt te verdenken. (Dit klopt met zijn verdenkingen tijdens de testen als we ze überhaupt te zien krijgen.) Hij wil een relaxte road trip hebben: Welke kandidaat doet dat?! Ranomi is dat ook opgevallen. Plus, als enige “helpt” hij iemand (Ranomi) aan een kist om te zeggen dat hij een joker had en zei niet. Hopla, €500 uit de pot. Dit lijkt mij ZO verdacht!

TH013
9 jaar lid

Wat me opvalt is dat het lijkt dat Soy volledig op Nabil zit. Maar Nabil ligt er uit, hoe kan Soy dan toch door zijn?
Nabil zit zelf op Anke en een beetje op Ranomi. Dan lijkt het er toch op dat Anke niet de mol kan zijn.
Anke zit zelf op Nabil (maar ligt er uit) en ook op Soy en Ranomi. Dan zou je bijna denken dat of Soy or Ranomi de mol is, want Anke is door en ze moet toch iets goed hebben geantwoord dan.

MS
10 jaar lid

Eigenlijk was deze hele aflevering een beetje voor de show.

De op eieren lopen opdracht was doordat zo mochten breken een beetje zo van tja...

De struisvogels door het gat bekijken, niemand die iets controleerd ook vanwege tijd tja...

Dan handboogschieten alleen Soy had door hoe hij moest schieten met de boog voor de rest ook een beetje tja...

Het echte werk zat hem in de koffers.

Voor de mol is het van belang dat er altijd een koffer mee genomen wordt.
Maakt verder niet uit van wie.

Alleen Anke oppert nog 1x om niets mee te nemen.
Daniel geeft aan altijd wel iets mee te willen nemen.

Enige dat helpt in de zoektocht naar de mol is dat Nabil afvalt.
Hij stond hoog op mijn verdachte lijstje.

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Nora

Citaat van TH013:
Wat me opvalt is dat het lijkt dat Soy volledig op Nabil zit. Maar Nabil ligt er uit, hoe kan Soy dan toch door zijn?

Dit zegt niet veel, hebben we al geleerd uit voorgaande jaren. Wanneer Soy vragen invult op Nabil (welk kenteken heeft de auto van de mol, heeft de mol een stoel gekocht, dat soort vragen) kan hij daarmee per ongeluk gewoon de goede antwoorden geven.

Dooro01
10 jaar lid

Het is duidelijk SOY IS NIET DE MOL
De produktie heeft helaas een fout gemaakt waardoor Soy de mol NIET meer kan zijn!
Namelijk in de extra vraag van deze week staat de mogelijkheid om Soy de mol te laten zijn niet bij!

Afbeelding

De eerste was Ranomi, de tweede was Anke, diegene die hun scherm niet zagen Daniël en Jurre!
De keuze mogelijkheid voor Nabil (logisch is afgevallen) en Soy staat er dus niet bij!
Sort weer een tunnel in! ( maar gelukkig kost dat geen punten).

Moggemol
12 jaar lid

Ten eerste Frank, het is test en ELIMIMATIE.
Verder wordt er overal op social media en youtube gemeld dat de mol nooit de eerste koffer zou pakken, want stel dat de mol de enige met een koffer is........Maar niemand weet wat er gaat gebeuren met de koffers. Dus heeft de mol de enige koffer, dan zouden ze de afloop van het spel simpel veranderen. Dan wordt het: je hebt een eliminatie stoel meegenomen, je mag deze aan iemand toewijzen of die zelf houden. En daarbij is het voor mij waarschijnlijk, als Ranomi 2 koffers mee had, dat ze de tweede koffer dus stoel ook aan iemand anders zou mogen geven. Het enige wat de mol hier interesseert is dat er in zijn/haar groep 2 koffers mee gaan, het maximale voor de mol dus waar die invloed op heeft. Ik weet zeker dat de mol sowieso gebrieft wordt na de eerste dag wat er bij de andere groep gebeurd is, en dan blij is met de gekozen koffer bij de andere groep. Het is voor mij niet zeker dat de mol in de groep van Jurre zit omdat daar niets verdiend wordt. Bij de andere groep is namelijk vanwege controle weinig mogelijkheid om te mollen, als mol of als kandidaat. Daniel probeert zich met het geld ei verdacht te maken, dit is wellicht ook zo besproken in het bondje met Anke die dat aandikt door het verstopte ei te pakken, dus in dit geval probeert hij Soy te beïnvloeden op hem te stemmen.

Zooi22
8 jaar lidVerdenkt Roos

Titel "Lijdensweg". Jezus die zijn kruis naar zijn executie sleept. Laat nou Soy in 2022 Jezus hebben gespeeld in de Passion. De mol die zijn stoel naar de executie sleept? Ligt er wel erg dik op. Maar iets subtieler, de mol zat bij de T&E.
Tevens biecht Soy op dat hij naast zijn mol zit. In het verleden zat de mol wel vaker op de afvaller en bleef natuurlijk in het spel.
Helaas is Soy niet mijn mol, maar mijn mol zat er wel bij bij T&E en Anke vulde een vraag op haar in. Dus ik blijf in mijn tunneltje en ga er vanuit dat Anke op goede spoor zit.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.