De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 1 » Aflevering 1, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 1, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 1?

Citeer Reageer

Sjurk
2 jaar lid

Re: Aflevering 1, opdracht 1

- 1500 te verdienen.
- Team aftroeven voert alle opdrachten uit.
- 1400 opgehaald.

100 verdwenen.

Citeer

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Dat is mij ook opgevallen. Ik heb daarom de opdracht net terug gekeken en er zijn maar drie spelers die geld uit een kistje halen in beeld. Dat zijn Fresia die resp. €250 en €300 pakt, vervolgens Kim-Lian €250. En we zien Fresia geld pakken, maar niet zeggen hoeveel. En bij de toren maakt Glen het koffertje open en pakt het geld. Wie het andere bedragen gepakt heeft en hoeveel dat is weten we niet. Ook vraag ik mij af waar de joker bij de test vandaan kwam en of die ook €200 gekost zouden hebben.
Ik heb de jokers geteld die gepakt zijn en kom tot de volgende personen:
Thomas 1 en Suzanne 0, Hila 1 en Arno 1, Welmoed 4 en Laetitia 1 (waarvan Welmoed nog zou overleggen over een joker). En het koffertje met jokers bij de som is niet opengemaakt, omdat ze die niet opgelost hebben in de groep troeven.

Gewijzigd op 2 januari om 00:26 uur.

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

Wat mij verder opviel is dat tijdens bovenstaande opdracht Everon bezig is met het kistje in de touwen. Laten is hij hier weg en ronden Glen en Kim-Lian de opdracht af. Alleen bij een opdracht staan geeft mogelijkheden om te mollen (kistje open, geld eruit, ander bedrag erin bijv.).

Gewijzigd op 2 januari om 00:28 uur.

Citeer

Zooi22
6 jaar lid

De mol die een souvenir scoort?
Als mol zou ik bij aftroeven-team willen, om zeker te zijn dat het geld maximaal wordt gebruikt voor kopen van de troeven. Van andere kant weet je dat kandidaten altijd te pot plunderen voor de troeven, of het afhandig maken van troeven. Dus hoe meer troeven hoe beter.
Maar de verdwenen €100 wijzen voor mij te sterk naar de mol in dat team.

Citaat van Sjurk:
- 1500 te verdienen.
- 1400 opgehaald.

100 verdwenen.

Gewijzigd op 2 januari om 00:44 uur.

Citeer

Moggemol
10 jaar lidVerdenkt Ranomi

Citaat van Zooi22:
De mol die een souvenir scoort?
Als mol zou ik bij aftroeven-team willen, om zeker te zijn dat het geld maximaal wordt gebruikt voor kopen van de troeven. Van andere kant weet je dat kandidaten altijd te pot plunderen voor de troeven, of het afhandig maken van troeven. Dus hoe meer troeven hoe beter.
Maar de verdwenen €100 wijzen voor mij te sterk naar de mol in dat team.
Citaat van Sjurk:
- 1500 te verdienen.
- 1400 opgehaald.

100 verdwenen.

Voor mij is het verdacht dat de mol weet dat een joker 200 euro kost en er maximaal 1500 euro opgehaald wordt, genoeg voor maximaal 7 jokers. En laat het troeven team nou net precies 7 jokers laten zien. Hadden ze er 10 laten zien, dan waren de jokers misschien niet teruggekocht. En wie verborgen er jokers, dat waren met name Welmoed die dat initieerde en Laetitia die genoegen met 1 van de 3 jokers nam.

Citeer

Jootje0705
4 jaar lidVerdenkt Froukje

Fresia was erg snel bij wanneer er kistjes opengingen. Wil ze het geld op zak hebben vanwege de aanwijzingen die erop staan?
Sahil 'vergeet' 2x na een geslaagde opdracht om het kistje te openen..De 1ste keer, met Everon, zie je hem na het oplossen van de som, wegrennen en even twijfelen met doorrennen. Everon komt erachter dat ze het kistje nog moeten openen. Aan de andere kant, als Everon de Mol is, een goede zet om het kistje niet te vergeten. De Mol wil juist in deze opdracht geld om 'af te kunnen troeven'. Ik denk dat de Mol sws in het groepje Aftroeven zit.

Citeer

tessborgman
4 jaar lidVerdenkt

Ik denk dat Thomas met opzet hier wat aan het verwarren was... Hij is heel slim en zal echt niet bewust een gele stok weghalen. Staat er niet stiekem een M in plaats van een nummer daardoor?
Als mol wil je bij de troeven zitten. Een mol wil geen geld verdienen. Je zorgt in ieder geval dat er jokers gevonden worden. Zodat er geld uit de pot gespeeld worden. Je weet toch dat de kandidaten die alleen geld verdienen echt wel willen ruilen voor een joker. Omdat de groep troeven alle 6 een joker heeft. Dan wordt de kans op doorgaan naar de volgende ronde aanzienlijk kleiner als je in de aftroeven groep zit en het verdiende geld niet in zet.

Citeer

moonspellen
8 jaar lid

Wat mij op viel is dat Kim en Glen meteen beginnen met het draaien van dat rad om de paal, en dat ging heel moeilijk, waar in Kim erg aan het klooien was. Welmoed en Laetitia vrij snel de opdracht afwerkte. Moest Sahil later weer bij helpen met Kim. Weet het nog niet

Citeer

Maaikepaaik
7 jaar lidVerdenkt Ranomi

Het interessante vond ik dat de mol iedereen mocht indelen. Als mol wil je lekker veel troeven, hoe meer er in het spel blijven hoe onduidelijker het spoor naar de mol & hoe meer er hopelijk weggekocht worden. Dus dan zet je de fanatiekelingen in groep troeven en de angsthazen die bang zijn om er gelijk uit te vliegen in aftroeven. Maar hoelang zaten ze al met elkaar opgescheept toen de mol dat deed? Hoe goed kende zij/hij iedereen al? En waar deel je jezelf dan in? Leuk begin van het seizoen!

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

Als de mol bij de troeven-groep zit dan heeft een kandidaat 100 euro achterover gedrukt. Dat lijkt mij tè sterk in deze fase van het spel.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.