De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 1 » Aflevering 1, opdracht 1

«

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Re: Aflevering 1, opdracht 1

Citaat van Vonne:
Citaat van Gringa:
Citaat van Gringa:
In deze opdracht is er molgeld met aanwijzingen naar de mol. De €100 biljet kwam terug in Aflevering 3, Opdracht 2 (lasergame), maar ik ga vanuit dat de latere biljetten weinig over de mol onthullen.
Rik zei dat de kandidaten in Aftroeven "goud" in handen hadden. Een van de maskers op het geld lijkt goud te hebben, maar ik kan het moeilijk zien. Is er iemand die het wel goed kan krijgen? Ik dacht misschien dat de mols gezicht onder makeup kon zijn wat misschien herkenbaar kon zijn? Of iets erop geschreven (misschien moeilijker te achterhalen)?

Het geld waarover ik het heb is rond 22:36 te zien in een houten kistje nadat Kim-Lian en Sahil de draaischijf opdracht hebben voltooid. Het is een biljet van €250 waarbij een masker met gouden frumeltjes en bonte geometrische formpjes op staat.
Als gouden aanwijzing hou ikzelf voor mogelijk dat dit geen masker is, maar de mol in makeup. En als dit de mol is, dan moet het iemand zonder baard zijn. Op de masker, lijkt de onderlip vol te zijn, echter, tijdens het Renaissance seizoen heb ik tig video's van Nikkietutorials gekeken--je kunt heel veel met makeup! Dat gezegd, ik zou natuurlijk op dit moment Hila, Fresia of Laetitia hierdoor verdenken.

Denk wel dat het een masker is. Die maskers worden in Albanië gemaakt, ook in het gebied waar ze nu zitten (Shkoder). Daardoor vermoed ik dat ze daar nu bewust gebruik van hebben gemaakt. Zou mij zelfs niet verbazen dat we daar nog een opdracht mee krijgen.

Het zou best kunnen dat het een masker is. Het is op het scherm niet helemaal in focus.
Toen Glen eruit ging in Aflevering 2 ben ik naar wieisdemol.nl gegaan, en daar merkte ik iets raars met de kandidaten foto's. Alles is donkerde gemaakt. Het haar van de deelnemers viel me op eerst, maar met Glen merkte ik dat hij iets aan zijn ogen had--een beetje eyeliner (oog potlood in het NLs??).
Vervolgens zie je dat veel (niet iedereen) kandidaten een soort creepy oog makeup sporten. Soms is het een donkere plek in een ooghoek, soms over het oog zoals bij Suzanne. Bij Welmoed zie je niet zo veel. Veel van de kandidaten hebben donkere plekjes in/op hun wenkbrauwen. Hila heeft de meeste makeup/ neppige uiterlijk. Alle vrouwen lijken tenminste wat eyeliner te dragen, en voor mij lijkt het dat wat Hila op haar gezicht heeft is in stukjes op andere gezichten te zien.
Verder, Arno heeft een klein beetje een rode doek of zoiets bij z'n nek. Fresia, Hila, en Sahil hebben stokjes links van hun op de foto.
Als je eenmaal ziet dat de foto's donker gemaakt zijn (bv de bladeren) en ziet de makeup ... ik dacht dat misschien is dit de mol aanwijzing kon zijn op het briefje.

Citeer

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Het blijft wel een rare titel, Af tussen haakjes
zou de mol zich dus in Troeven bevinden!?

Citeer

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van GoGoGadget:
Het blijft wel een rare titel, Af tussen haakjes
zou de mol zich dus in Troeven bevinden!?

Zeg inspector,
Zomaar een ingeving mijnerzijds……
Troeven en ( af ) troeven. Van ene kant kunnen er jokers gewonnen worden ( troeven ). Aan de andere kant staat er een aanwijzing naar de mol op een paar biljetten . Rik zij ook dat ze troeven in handen hadden. Dus het geld is eigelijk ook troeven. Af staat volgens mij tussen haakjes omdat het niet zeker is of dat het geld gebruikt gaat worden om de jokers weg te kopen. Want als dat wel gebeurt zoals nu het geval was is het geld troeven af .
Ik krijg het niet duidelijker uitgelegd dan dit .
En de kandidaten in het groepje aftroeven hadden dus eigelijk de beste troeven in de hand. Wel opvallend dat het groepje troeven nu al bijna uitgestorven is. Mol heeft dus op fanatisme geselecteerd. Vraag is waar de mol zichzelf in heeft gedeeld.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.