De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 1 » Aflevering 1, opdracht 2

Frank
Beheerder

Aflevering 1, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 1?

Citeer Reageer

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Re: Aflevering 1, opdracht 2

Mij is opgevallen dat bij het stoppen van de klok ze aan één tafel aan het aftellen waren en toen ze nog vier tellen moesten Glen de stopknop indrukte, en die groep ook precies 4 seconden te kort kwam. Waren ze wel de beste mee, maar toch….

Citeer

Sjurk
2 jaar lid

De groep van Glen was niet het beste, maar het minste.

Er zitten hele kleine verschillen op de kistjes, die bijna niet te zien zijn op beeld. Wat wel heel duidelijk te zien is, is dat het kistje van het team van Glen 2 witte puntjes heeft, dit is het kistje dat als enige na 11:22 is afgedrukt:
Afbeelding

Hoewel het verder niet heel goed te zien is lijkt de timer van Thomas de 11:56 te zijn. Dit denk ik omdat het onderste balkje van het andere kistje iets lager bevestigd is, dit is bij het eerste kistje dat Rick toont ook het geval.

Verder geen hele nuttige opdracht omdat deze is behaald. Het enige dat ik hieruit kan halen:
- De mol heeft het (nog) lastig om onder toezicht van anderen iets te doen.
- Everon stelt voor om de 1:05 af te ronden naar 1:00. Dat scheelt op de totale tijd bijna 9 minuten.
- Thomas rekent verkeerd, 7x een kwartier en 7x 1:05 is ruim 5 minuten langer dan 107 minuten.
- Hila mag in haar eentje de wacht houden bij de zandlopers, tijd klopt terwijl ze had kunnen mollen.

Gewijzigd op 2 januari om 00:40 uur.

Citeer

Musliston
9 jaar lidVerdenkt Froukje

Volgens mij probeerden Welmoed en Fresia nog enigszins chaos te creëren door langs de groepjes te gaan. Maar verder heb ik niet veel kunnen ontdekken.

Citeer

Moggemol
10 jaar lidVerdenkt Ranomi

Citaat van Musliston:
Volgens mij probeerden Welmoed en Fresia nog enigszins chaos te creëren door langs de groepjes te gaan. Maar verder heb ik niet veel kunnen ontdekken.

Dat waren Laetitia en Fresia.

Citeer

Zooi22
6 jaar lid

Fresia met Laetitia en ook Hila zijn aan het vragen bij andere groepjes. Poging tot opzettelijke verwarring?
Thomas, Sahil en Everon rekenen niet zo goed. Met name Everon is wel opmerkelijk door 1:05 gewoon even af te ronden naar 1 minuut, want dat rekent anders zo moeilijk.

Als mol zou ik niet de klok van eigen groepje verprutsen, want daarmee lig je meteen in het vizier van de groep.

Citeer

Paatchoo
8 jaar lid

Drie dingen die me opvallen:

1)
Deze opdracht kon eigenlijk niet mislukken, tenzij iemand een rekenfout maakt in een groep en de andere twee kunnen niet bedenken waarom de gemaakte rekensom niet goed is. Nu zal er altijd maar één mol in een groep zitten dus je mag er van uitgaan dat die andere twee tijdig zullen corrigeren. Daarbij zal de mol ook niet willen mollen hierbij aangezien dat wel heel erg opvalt.

2)
Als mol voortijdig de tablet indrukken kan niet, je groepje kijkt mee en je kan niet onopvallend de tablet stopzetten. Daardoor kan de opdracht ook niet mislukken.

3)
Het feit dat de pot weer op nul euro stond na de (af)troeven opdracht is de reden dat deze opdracht gehouden is volgens mij. Een vrij eenvoudige manier om weer geld in de pot te krijgen en de mol kan ook hier lekker zijn best doen om de opdracht te doen slagen.

Citeer

Geralda
10 jaar lid

Deze opdracht was wel erg eenvoudig met veel controle van de anderen. Het zou leuker geweest zijn om hier een hele nacht over te doen. Wie valt in slaap? Wie moet tijdens de controle naar de toilet? Het extra omdraaien of veranderen van de zandlopers van een ander team? De mol gunden ze blijkbaar een rustmomentje?

Citeer

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van Sjurk:
De groep van Glen was niet het beste, maar het minste.

Er zitten hele kleine verschillen op de kistjes, die bijna niet te zien zijn op beeld. Wat wel heel duidelijk te zien is, is dat het kistje van het team van Glen 2 witte puntjes heeft, dit is het kistje dat als enige na 11:22 is afgedrukt:
Afbeelding

Hoewel het verder niet heel goed te zien is lijkt de timer van Thomas de 11:56 te zijn. Dit denk ik omdat het onderste balkje van het andere kistje iets lager bevestigd is, dit is bij het eerste kistje dat Rick toont ook het geval.

Verder geen hele nuttige opdracht omdat deze is behaald. Het enige dat ik hieruit kan halen:
- De mol heeft het (nog) lastig om onder toezicht van anderen iets te doen.
- Everon stelt voor om de 1:05 af te ronden naar 1:00. Dat scheelt op de totale tijd bijna 9 minuten.
- Thomas rekent verkeerd, 7x een kwartier en 7x 1:05 is ruim 5 minuten langer dan 107 minuten.
- Hila mag in haar eentje de wacht houden bij de zandlopers, tijd klopt terwijl ze had kunnen mollen.

Interesting van Glen. Het lijkt dus dat hij alles heeft gedaan om deze opdracht te halen: hij weigerde over tijden van zandklokken uit te wisselen, en misschien omdat de andere groepen juichten toen ze hun klokken stop zetten, deed hij dat zo'n 4 secondjes vroeger (tijdens hun aftel moment). Wegens de ene klok die 4 seconden afwijkte, kreeg ik de indruk dat die van Glen was, en daardoor werd Glen in een verdachte licht gezet door het programma.

Citeer

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van Geralda:
Deze opdracht was wel erg eenvoudig met veel controle van de anderen. Het zou leuker geweest zijn om hier een hele nacht over te doen. Wie valt in slaap? Wie moet tijdens de controle naar de toilet? Het extra omdraaien of veranderen van de zandlopers van een ander team? De mol gunden ze blijkbaar een rustmomentje?

We kregen wel mooie beelden van het kasteel ruïne beelden te zien... Je hebt goede voorstellen om deze opdracht mol vriendelijker te maken.Ja Echter, ik denk wetend dat de mol moest zich als kandidaat de volgende dag voordragen aan NL, niet veel moeite in hebben gestoken. Ik geloof dat als mol gaan je hier niet je eigen groep belazeren, dus als iemand heeft geprobeerd te mollen ging die bij de andere groepen langs (Laetitia, Fresia of Hila?).

Citeer

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Moeilijke opdracht voor een mol. Moeilijk vanwege het feit dat er mensen op je neus meekijken.
Verwarring zaaien is het enigste wat je kan doen. Zo stiekem mogelijk waardoor je andere de fout laat maken. Voorbeeld :
Sahil stelt voor om de kleine zandloper 40 keer te draaien. De kans op fouten is groter dan bij de andere groepen die duidelijk voor de grote zandloper kiezen.
Ook het verstoren van mensen die aan het rekenen zijn of dingen proberen te onthouden werken in zo’n opdracht meestal wel goed.
Ben er wel van overtuigd dat mensen die op deze manier opvallend in beeld worden gezet meestal een dwaalspoor zijn.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.