De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Aflevering 1 » Aflevering 1: test en executie

»

Frank
Beheerder

Aflevering 1: test en executie

Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 1?

Citeer Reageer

LisaHopman
4 jaar lidVerdenkt Jurre

Re: Aflevering 1: test en executie

Normaal wordt er iets gezegd over troeven, maar nu zegt Rik niet dat ze zijn ingezet. Waarom zou dit zijn? Normaal wordt het gezegd om de spelers een beetje op scherp te zetten op bedrog. Iedereen ging er namelijk vanuit dat het speelveld gelijk was zonder jokers.

Citeer

Musliston
9 jaar lidVerdenkt Froukje

Citaat van LisaHopman:
Normaal wordt er iets gezegd over troeven, maar nu zegt Rik niet dat ze zijn ingezet. Waarom zou dit zijn? Normaal wordt het gezegd om de spelers een beetje op scherp te zetten op bedrog. Iedereen ging er namelijk vanuit dat het speelveld gelijk was zonder jokers.

Volgens mij wordt over het algemeen alleen gezegd als er een vrijstelling wordt ingeleverd, maar niet hoeveel jokers mensen inzetten. Anders zou het heel lang kunnen duren als een groot deel van de mensen jokers in zouden zetten.

Citeer

Geesje
9 jaar lid

Tijdens de livestream werd duidelijk dat de groep wél op de hoogte was. Werd toen meerdere keren benoemd dat er verraad was gepleegd... Moet je wel de originele livestream terugkijken

Citeer

Xannie
10 jaar lidVerdenkt Ranomi

De afvallers komen dit jaar een voor een in het afvallershotel en mochten daarna op 16 september naar het gemaskerde bal in The Royal Palace of Brigades in Tirana.
Is dit een backup plan voor als deel groep positieve Corona test zou krijgen?
Overigens wordt het wel een uitdaging als de mol Corona krijgt. Benieuwd of ze daar ook een scenario voor zouden hebben bedacht.

Citeer

Moggemol

Er werd niets gemeld over de extra jokers omdat de pleidooien nog gedaan werden. Dit zou anders Nederland kunnen beïnvloeden.

Citeer

Geralda
10 jaar lid

Citaat van Xannie:
De afvallers komen dit jaar een voor een in het afvallershotel en mochten daarna op 16 september naar het gemaskerde bal in The Royal Palace of Brigades in Tirana.
Is dit een backup plan voor als deel groep positieve Corona test zou krijgen?
Overigens wordt het wel een uitdaging als de mol Corona krijgt. Benieuwd of ze daar ook een scenario voor zouden hebben bedacht.

Vorig jaar hadden ze hier een draaiboek voor. Toen schenen ze ook in een ‘bubble ‘ te zitten.
Wel bijzonder dat de afvallers geïnterviewd worden door Splinter in ‘Niet de Mol’. Ik zag het interview van Suzanne met Splinter. De afvallers hebben bij elkaar in het hotel gezeten. Zij weten dus wie er nog meer gaan afvallen en hebben daar ook veel info over. Benieuwd of iemand zich per ongeluk gaat verspreken of nietsvermoedend toch iets loslaat.

Gewijzigd op 3 januari om 00:06 uur.

Citeer

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Geralda:

Ik zag het interview van Suzanne met Splinter. De afvallers hebben bij elkaar in het hotel gezeten. Zij weten dus wie er nog meer gaan afvallen en hebben daar ook veel info over. Benieuwd of iemand zich per ongeluk gaat verspreken of nietsvermoedend toch iets loslaat.

Ik neem aan dat als iemand zich zou verspreken bij het interview met Splinter dat dat er wel uit geknipt wordt, want dat zijn geen live uitzendingen.

Citeer

Xannie

Bij het gemaskerde bal zijn meer mensen te zien dan de 10 kandidaten en de mol. Dus er komt vast nog een twist met oud mollen ofzo. Ook zouden ze nog wat kunnen doen met de afvallers in het hotel. Anders zitten ze daar voor niets. Dat lijkt me ook niet logisch, want vorig jaar gingen ze, ook in coronatijd, wel stuk voor stuk naar huis.

Citeer

Rlom
7 jaar lidVerdenkt Froukje

Citaat van Xannie:
Bij het gemaskerde bal zijn meer mensen te zien dan de 10 kandidaten en de mol. Dus er komt vast nog een twist met oud mollen ofzo. Ook zouden ze nog wat kunnen doen met de afvallers in het hotel. Anders zitten ze daar voor niets. Dat lijkt me ook niet logisch, want vorig jaar gingen ze, ook in coronatijd, wel stuk voor stuk naar huis.

Zouden ze niet was extra mensen zoals crew ook gemaskerd erbij zetten? Anders zijn de winnaar en verliezer misschien gemakkelijker te herkenen voor de overige wat de spanning van de ontmaskering weghaalt.

Overigens vermoed ik dat er simpelweg geen andere mogelijkheid was dan alle kandidaten in een hotel houden. Als je ze bij de start van het programma bekend maakt, kun je ze moeilijk meteen naar Schiphol sturen. Als je dan gezien wordt, is het meteen voorbij. Denk dus dat dit niets met Corona te maken heeft, maar of het ook echt een toevoeging is.. nog even afwachten Glimlach

Verder vond ik de wat late reactie van Glen toch wel opvallend; wilde hij niet te enthousiast reageren omdat die €5.000 uit de pot heeft weten te spelen?

Gewijzigd op 3 januari om 15:05 uur.

Citeer

Gemollig
11 maanden lidVerdenkt

Heeft iemand gezien wat Kim-Lian op tafel legt bij het invullen van de test? En waarom zou zij dit doen? Is dat gewoon afleiding of een hint?

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.